



Βαρύνουσα σημασία στη μείωση του μποτιλιαρίσματος στους δρόμους έχει η νέα πινακίδα, η οποία αρχίζει να κάνει την εμφάνισή της στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο.
Αφόρητη έχει γίνει η κυκλοφοριακή συμφόρηση σε πολλές πόλεις του πλανήτη, με τις δημοτικές αρχές να καταβάλλουν σημαντικές προσπάθειες και να λαμβάνουν μια σειρά από μέτρα προκειμένου να μετριάσουν το φαινόμενο.
Ανάμεσα στα ληφθέντα μέτρα είναι και η δημιουργία λωρίδων για οχήματα υψηλής πληρότητας, οι οποίες, όπως υποδηλώνει η ονομασία τους, προορίζονται αποκλειστικά για αυτοκίνητα με περισσότερους από έναν επιβάτες.
Οι συγκεκριμένες λωρίδες δημιουργούνται σε δρόμους με κυκλοφοριακή ασφυξία, δίνοντας την ευκαιρία στα Ι.Χ. με μεγάλη πληρότητα επιβατών να κινηθούν σε έναν χώρο που ουσιαστικά είναι άδειος.
Στην πραγματικότητα, οι εν λόγω λωρίδες αποτελούν μια επιβράβευση για όσους μοιράζονται το αυτοκίνητό τους με συναδέλφους τους ή μέλη της οικογένειάς τους, μιας και οι συγκεκριμένοι πολίτες συνδράμουν καθοριστικά στον περιορισμό της αλόγιστης χρήσης αυτοκινήτων η οποία «πνίγει» το οδικό δίκτυο.
Οι λωρίδες υψηλής πληρότητας δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Ανάμεσα στις εξαιρέσεις είναι η Ισπανία, η οποία διαθέτει τέτοιες λωρίδες σε Μαδρίτη, Βαρκελώνη και Γρανάδα, επιτρέποντας την είσοδο σε αυτές στα επιβατικά Ι.Χ. με τουλάχιστον δύο επιβάτες.
Το τελευταίο διάστημα η ισπανική κυβέρνηση προέβη στην αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ. και ταυτόχρονα στην επικαιροποίηση κάποιων πινακίδων οδικής σήμανσης. Ανάμεσα σε αυτές απαντάται και η εικονιζόμενη η οποια δείχνει τον ελάχιστο αριθμό ατόμων που πρέπει να βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο προκειμένου να επιτραπεί η είσοδος σε λωρίδα υψηλής πληρότητας. Ο απαιτούμενος αριθμός επιβατών θα καθορίζεται από την αρχή που διαχειρίζεται τον εκάστοτε δρόμο.
Σημειώνεται ότι οι λωρίδες υψηλής πληρότητας είναι κάτι σχετικά νέο για τους ευρωπαϊκούς δρόμους. Όχι, όμως, και για τις ΗΠΑ, όπου έχουν παρουσία σε πάνω από 20 πολιτείες, καταλαμβάνοντας χιλιάδες χιλιόμετρα οδικού δικτύου.
Από την πρώτη στιγμή παρουσίας τους στο οδικό δίκτυο των ΗΠΑ, έτυχαν τεράστιας εκτίμησης από τους φίλους του carpooling, ενώ πρόσφατα οι λωρίδες υψηλής πληρότητας έγιναν προσβάσιμες και για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανεξάρτητα από τον αριθμό των επιβατών.Στις Η.Π.Α. εισήχθησαν τη δεκατία του 1970 ως ανταμοιβή για την ομαδική χρήση ενός αυτοκινήτου. Ο φιλοσοφικός πυρήνας πίσω από τη δημιουργία τους ήταν ότι επιφέρουν τη μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων στον δρόμο, άρα και τον μετριασμό τόσο της ταλαιπωρίας των επιβατών όσο και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Δημοσιεύθηκε στο Carandmotor





Στα Μέγαρα, σε απομονωμένη τοποθεσία, το τριγωνικό σπίτι είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αρχιτεκτονικά σχέδια της Αττικής. “Περιτριγυρισμένη από 300 ελιές και ανάμεσα στη θέα του κάμπου των Μεγάρων και τα Γεράνια όρη, η κατοικία έπρεπε να διαλέξει: Παρ’ όλο που ο ορεινός όγκος στέκεται στο βορρά, η κατοικία στρέφεται προς αυτόν, αποφεύγοντας τον μακρινό κάμπο.” αναφέρουν οι οι επικεφαλής του ελληνικού γραφείου Tense Architecture Network που υπογράφουν την εντυπωσιακή αυτή κατοικία....
Το σπίτι είναι σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Τηλέμαχο Ανδριανόπουλο και βρίσκεται στους πρόποδες των Γεράνειων Όρων, μακριά από τη βουή της πόλης....
Η κατασκευή βασίζεται στις βασικές γεωμετρικές αρχές του Πυθαγόρειου θεωρήματος.
Είναι τοποθετημένο στη μέση ενός καταπράσινου ελαιώνα και αυτό δημιουργεί μια αρμονική αντίθεση ανάμεσα στη φύση και τα σύγχρονα υλικά. Η κατοικία ήταν υποψήφια για το Ευρωπαϊκό Βραβείο Σύγχρονης Αρχιτεκτονικής το 2015, και απέσπασε το 3ο βραβείο του περιοδικού Häuser το 2016 στον διαγωνισμό για την καλύτερη κατοικία στην Ευρώπη....
Δείτε το βίντεο του Updrones το τριγωνικό σπίτι...
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/to-trigoniko-spiti-sta-megara/







Το «Μουσείο της χρονιάς» στην Ευρώπη είναι ελληνικό & βγήκε πρώτο ανάμεσα σε 50 μουσεία από 29 χώρες
Πόσοι άραγε γνωρίζουν ότι στην Ελλάδα όχι μόνο υπάρχει μουσείο άλατος, αλλά και ότι βραβεύτηκε ως το μουσείο της χρονιάς στην Ευρώπη; Και όχι μόνο αυτό.. βγήκε πρώτο ανάμεσα σε 50 μουσεία από 29 ευρωπαϊκές χώρες!
Θα το βρείτε στο Μεσολόγγι, γνωστό για την ιστορική του σημασία, τη φυσική του ομορφιά αλλά και για τις αλυκές του, οι οποίες αποτελούν μία από τις πιο σημαντικές περιοχές παραγωγής αλατιού στην Ελλάδα.
Το Μουσείο Άλατος ιδρύθηκε για να τιμήσει αυτή την παράδοση, προσφέροντας στους επισκέπτες του μια βαθύτερη κατανόηση της διαδικασίας παραγωγής αλατιού, αλλά και της σημασίας του στην καθημερινή ζωή και την ιστορία της πόλης. Μέσα από εκθέματα και διαδραστικές εμπειρίες, το μουσείο αναδεικνύει τη σχέση των κατοίκων του Μεσολογγίου με το αλάτι, το οποίο υπήρξε θεμέλιος λίθος της τοπικής οικονομίας για αιώνες.
Πρόσφατα λοιπόν στο πλαίσιο ανάδειξης του μουσείου της χρονιάς 2024, το European Museum Forum, που υπάγεται στο Συμβούλιο της Ευρώπης, απένειμε στο Μουσείο Άλατος το βραβείο Portimão, κατά τη διάρκεια επίσημης τελετής που πραγματοποιήθηκε στην ομώνυμη πόλη της Πορτογαλίας.
Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες διακρίσεις που απονέμεται κάθε χρόνο, σε πρωτοποριακά Μουσεία νέας γενιάς και σε μουσεία που ιδρύθηκαν ή προχώρησαν την τελευταία πενταετία σε εκτεταμένη ανανέωση με αποτέλεσμα να συμβάλλουν ουσιωδώς στην ενίσχυση και πρόοδο της κοινωνίας και στην προσέλκυση επισκεπτών μέσω καινοτόμων, δημιουργικών και εξωστρεφών προσεγγίσεων.
Μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η διευθύντρια του μουσείου, Δέσποινα Κανελλή, τόνισε ότι «το βραβείο αυτό αποτελεί μια τεράστια διάκριση με διεθνή απήχηση, καθώς είναι ένα από τα σπουδαιότερα που απονέμονται παγκοσμίως σε μουσεία» και πρόσθεσε:
«Η αξία του βραβείου είναι ακόμη μεγαλύτερη, όταν συνεκτιμηθεί το γεγονός ότι για τη διεκδίκησή του συμμετείχαν, έπειτα από επιλογή ειδικών αξιολογητών, 50 μουσεία από 29 ευρωπαϊκές χώρες με πολύ υψηλές προδιαγραφές από πλευράς τεχνολογίας, έκτασης, προσωπικού και οικονομικών δεδομένων».
Όσον αφορά στο σκεπτικό της κριτικής επιτροπής, η οποία αποφάσισε να απονείμει το βραβείο στο Μουσείο Άλατος, η Δέσποινα Κανελλή λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:
«Η επιτροπή έκρινε ότι το Μουσείο Άλατος είναι ένα μουσείο γεμάτο καρδιά και ταπεινότητα που κάνει τη διαφορά. Ένα μουσείο που προωθεί την κοινή αίσθηση της ιστορίας, της βιομηχανικής κληρονομιάς και της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Ένα μουσείο ιδιαίτερα φιλόξενο, δυναμικό και ελκυστικό που κάνει τους επισκέπτες να νιώθουν σαν στο σπίτι τους».
Δημοσιεύθηκε στο dinfo.gr



Είχε κάποια επιτυχία, αφοσιώθηκε όμως στην προώθηση της κόρης του, Βασιλικής, η οποία διέπρεψε διεθνώς ως Βίκυ Λέανδρος.
Ο Λέανδρος συνέθεσε και έκανε την παραγωγή για πολλούς άλλους καλλιτέχνες όπως ο Χούλιο Ιγκλέσιας, Ντέμης Ρούσος, Νάνα Μούσχουρη, μεταξύ των άλλων. Οι συνθέσεις του είναι πολύ λυρικές. Έχει συνθέσει μερικές από τις ομορφότερες μελωδίες του δυτικού δημοφιλούς ρεπερτορίου, συνδυάζοντας τον ελληνικό ήχο με το ευρωπαϊκό ύφος. Το 1983 αποσύρθηκε από την ενεργή δράση, επέστρεψε όμως στο στούντιο στις αρχές της δεκαετίας του '90 αποκλειστικά για 3 δίσκους της Βίκυς. Οι δίσκοι του έχουν πουλήσει πάνω από 120 εκατομμύρια παγκοσμίως.
Ο Λέανδρος ήταν ο πρώτος ερμηνευτής του ύμνου του Παναθηναϊκού.
