Η λίμνη Flathead στη Μοντάνα έχει το πιο καθαρό νερό στη Γη.

Η λίμνη Flathead στη Μοντάνα έχει το πιο καθαρό νερό στη Γη.

Η λίμνη Flathead στη Μοντάνα έχει το πιο καθαρό νερό στη Γη.
Η διαύγεια των υδάτων της λίμνης Flathead είναι γνωστή. Το καλοκαίρι είναι συχνά εύκολο να δεις μέσα στα είκοσι πόδια νερού.
 
457404616 1053935446286884 1568934173960928661 n
 
Η λίμνη είναι τόσο καθαρή επειδή έχει σχετικά χαμηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά (φώσφορο και άζωτο) που βοηθούν την ανάπτυξη των φυκιών.
 
 
 
Δημοσιεύθηκε στο National Geographic Explorer
Το «Μουσείο της χρονιάς» στην Ευρώπη είναι ελληνικό &  βγήκε πρώτο ανάμεσα σε 50 μουσεία από 29 χώρες

Το «Μουσείο της χρονιάς» στην Ευρώπη είναι ελληνικό & βγήκε πρώτο ανάμεσα σε 50 μουσεία από 29 χώρες

Πόσοι άραγε γνωρίζουν ότι στην Ελλάδα όχι μόνο υπάρχει μουσείο άλατος, αλλά και ότι βραβεύτηκε ως το μουσείο της χρονιάς στην Ευρώπη; Και όχι μόνο αυτό.. βγήκε πρώτο ανάμεσα σε 50 μουσεία από 29 ευρωπαϊκές χώρες!

Θα το βρείτε στο Μεσολόγγι, γνωστό για την ιστορική του σημασία, τη φυσική του ομορφιά αλλά και για τις αλυκές του, οι οποίες αποτελούν μία από τις πιο σημαντικές περιοχές παραγωγής αλατιού στην Ελλάδα.

Το Μουσείο Άλατος ιδρύθηκε για να τιμήσει αυτή την παράδοση, προσφέροντας στους επισκέπτες του μια βαθύτερη κατανόηση της διαδικασίας παραγωγής αλατιού, αλλά και της σημασίας του στην καθημερινή ζωή και την ιστορία της πόλης. Μέσα από εκθέματα και διαδραστικές εμπειρίες, το μουσείο αναδεικνύει τη σχέση των κατοίκων του Μεσολογγίου με το αλάτι, το οποίο υπήρξε θεμέλιος λίθος της τοπικής οικονομίας για αιώνες.

Πρόσφατα λοιπόν στο πλαίσιο ανάδειξης του μουσείου της χρονιάς 2024, το European Museum Forum, που υπάγεται στο Συμβούλιο της Ευρώπης, απένειμε στο Μουσείο Άλατος το βραβείο Portimão, κατά τη διάρκεια επίσημης τελετής που πραγματοποιήθηκε στην ομώνυμη πόλη της Πορτογαλίας.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 08 31 105211

Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες διακρίσεις  που απονέμεται κάθε χρόνο, σε  πρωτοποριακά Μουσεία νέας γενιάς και σε μουσεία  που  ιδρύθηκαν ή προχώρησαν την τελευταία πενταετία σε εκτεταμένη ανανέωση με αποτέλεσμα να συμβάλλουν ουσιωδώς στην ενίσχυση και πρόοδο της κοινωνίας  και στην προσέλκυση επισκεπτών μέσω καινοτόμων, δημιουργικών και εξωστρεφών προσεγγίσεων.

Μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η διευθύντρια του μουσείου, Δέσποινα Κανελλή, τόνισε ότι «το βραβείο αυτό αποτελεί μια τεράστια διάκριση με διεθνή απήχηση, καθώς είναι ένα από τα σπουδαιότερα που απονέμονται παγκοσμίως σε μουσεία» και πρόσθεσε:

«Η αξία του βραβείου είναι ακόμη μεγαλύτερη, όταν συνεκτιμηθεί το γεγονός ότι για τη διεκδίκησή του συμμετείχαν, έπειτα από επιλογή ειδικών αξιολογητών, 50 μουσεία από 29 ευρωπαϊκές χώρες με πολύ υψηλές προδιαγραφές από πλευράς τεχνολογίας, έκτασης, προσωπικού και οικονομικών δεδομένων».

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 08 31 105319

Όσον αφορά στο σκεπτικό της κριτικής επιτροπής, η οποία αποφάσισε να απονείμει το βραβείο στο Μουσείο Άλατος, η Δέσποινα Κανελλή λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:

«Η επιτροπή έκρινε ότι το Μουσείο Άλατος είναι ένα μουσείο γεμάτο καρδιά και ταπεινότητα που κάνει τη διαφορά. Ένα μουσείο που προωθεί την κοινή αίσθηση της ιστορίας, της βιομηχανικής κληρονομιάς και της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Ένα μουσείο ιδιαίτερα φιλόξενο, δυναμικό και ελκυστικό που κάνει τους επισκέπτες να νιώθουν σαν στο σπίτι τους».

Δημοσιεύθηκε στο dinfo.gr

Γίνεται να ανέβεις στο Έβερεστ με κοντομάνικο

Γίνεται να ανέβεις στο Έβερεστ με κοντομάνικο

Μάλλον όχι, αλλά ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΚΑΠΟΥ ΣΤΑ ΜΙΣΑ ΤΗΣ ΑΝΑΒΑΣΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΣ!!! Εξηγώ:
 Όπως θα γνωρίζετε, στα βουνά την έχει τη δροσούλα του! Όσο πιο ψηλά ανεβαίνεις τόσο πιο πολύ το κρύο. Στην ψηλότερη κορφή του κόσμου, το -40 βαθμοί Κελσίου είναι στανταράκι, ενώ πέφτει και μέχρι τους -60!
Παίζει όμως το εξής : Λίγο παρακάτω, στη διαδρομή προς την κορυφή, υπάρχει ένα συγκεκριμένο σημείο που σκάει ο τζίτζικας! Δεν υπερβάλω, στα 6500 μέτρα υψόμετρο περίπου, η θερμοκρασία μπορεί να φτάσει έως και +40 ΒΑΘΜΟΥΣ!!
Γιατί συμβαίνει αυτό το παράδοξο; Η πιο συχνή διαδρομή για την ανάβαση στην κορυφή του κόσμου περνά από μία παγετωνική κοιλάδα, γύρω από την οποία υψώνονται τρεις θεόρατες κορυφές: το Έβερεστ (8848 μέτρα), το Λότσε (8516 μέτρα) και το Νούπτσε (7861 μέτρα). 
Οι τρεις μαζί δημιουργούν ένα ας πούμε αμφιθέατρο. Με το που βγει ο ήλιος και οι ακτίνες πέσουν στην κοιλάδα, αντανακλώνται αλλεπάλληλα από τον κάτασπρο τοπίο των τριών κορυφών, εκτοξεύοντας τη θερμοκρασία στα ύψη! Σα να έχεις παντού γύρω καθρέπτες που στέλνουν τις ακτίνες του ηλίου πάνω σου!
Φαντάσου τώρα να ανεβαίνεις με το μπουφάν σου και από τους -10 βαθμούς που είχε νωρίς το πρωί παρακάτω ξαφνικά να αρχίσεις να βράζεις! Το χειρότερο; Έτσι και περάσει κάνα μεγάλο σύννεφο και κρύψει τον ήλιο, η θερμοκρασία θα πέσει πάλι υπό το μηδέν! 
Αφού σκαρφαλώσεις τις πλαγιές των ψηλών κορυφών και περάσεις τα 7000 μέτρα υψόμετρο, το θερμόμετρο επιστρέφει στα φυσιολογικά του (μέιον κάμποσο δηλαδή). Δε ξέρω αν υπάρχει άλλο μέρος στη Γη που σε μερικές ώρες πας από το τσουχτερό κρύο στην εξωφρενική ζέστη και πάλι πίσω. Ακραίο περιβάλλον τα Ιμαλάια!
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 08 30 205105
 
Δημοσιεύθηκε στη σελίδα Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ
Photo by Pop Smith
Ο μεγαλύτερος  Έλληνας τραγουδιστής εν ζωή είναι στην ηλικία πια των 101

Ο μεγαλύτερος Έλληνας τραγουδιστής εν ζωή είναι στην ηλικία πια των 101

Μπορεί σε πολλούς η σημερινή όψη του εικονιζόμενου να μην σας λεει κάτι.
Ακόμα και το όνομα Λέανδρος Παπαθανασίου(Leo leandros) πάλι να μην λέει κάτι, πόσο μάλλον στις νέες γενιές.
Πολύ κακώς...γιατί αυτός ο άνθρωπος είναι ένας ζωντανός θρύλος που έχει δοξάσει τη χώρα μας στο εξωτερικό και η πολιτεία, μα κυρίως ο Έλληνας τον έχει ξεχάσει…
Είναι ο μεγαλύτερος Έλληνας τραγουδιστής εν ζωή στην ηλικία πια των 101!!!
Γεννημένος το 1923, και μετά το θάνατο του τραγουδιστή Νάσου Πατέτσου είναι ο τελευταίος Έλληνας τραγουδιστής γεννημένος την δεκαετία του 20.
 
Στα ξένα είναι μύθος και στην Ελλάδα ξένος…

Είχε κάποια επιτυχία, αφοσιώθηκε όμως στην προώθηση της κόρης του, Βασιλικής, η οποία διέπρεψε διεθνώς ως Βίκυ Λέανδρος.

Ο Λέανδρος συνέθεσε και έκανε την παραγωγή για πολλούς άλλους καλλιτέχνες όπως ο Χούλιο ΙγκλέσιαςΝτέμης ΡούσοςΝάνα Μούσχουρη, μεταξύ των άλλων. Οι συνθέσεις του είναι πολύ λυρικές. Έχει συνθέσει μερικές από τις ομορφότερες μελωδίες του δυτικού δημοφιλούς ρεπερτορίου, συνδυάζοντας τον ελληνικό ήχο με το ευρωπαϊκό ύφος. Το 1983 αποσύρθηκε από την ενεργή δράση, επέστρεψε όμως στο στούντιο στις αρχές της δεκαετίας του '90 αποκλειστικά για 3 δίσκους της Βίκυς. Οι δίσκοι του έχουν πουλήσει πάνω από 120 εκατομμύρια παγκοσμίως.

Ο Λέανδρος ήταν ο πρώτος ερμηνευτής του ύμνου του Παναθηναϊκού.

Τον Νοέμβριο θα κυκλοφορήσει η βιογραφία του, όπου θα μάθουμε πολλά για την ζωή του και την καριέρα του!!
Στη Λέσβο υπάρχει το μοναδικό απολιθωμένο "χταπόδι"

Στη Λέσβο υπάρχει το μοναδικό απολιθωμένο "χταπόδι"

Το μοναδικό "χταπόδι" της Λέσβου.
Ένα εκπληκτικό απολίθωμα 18.500.000 χρόνων
Το ταξίδι αυτό στην Λέσβο και την Λήμνο ήταν μια μοναδική επαφή με τα μοναδικά στο είδος τους απολιθωμένα δάση του Βορείου Αιγαίου, που συνεχώς δίνουν εκπλήξεις. Πέτρινες αναμνήσεις που χάνονται στον χρόνο και σαν πανάρχαια βιβλία καταγράφουν το κλίμα και τα κατακλυσμικά γεγονότα της εποχής τους. Στο προαύλιο χώρο του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας στο Σίγρι, που περιλαμβάνει ένα μικρό δάσος απολιθωμάτων, ξεχωριστή θέση έχει φυσικά το "χταπόδι", ένα απολιθωμένο σύστημα ριζών 18.500.000 χρόνων!
Γιατί τα φλαμίνγκο στέκονται στο ένα πόδι;

Γιατί τα φλαμίνγκο στέκονται στο ένα πόδι;

Γράφει  η Ευαγγελία Αναστασάκη: πολλοί λόγοι για τους οποίους τα φλαμίνγκο είναι διάσημα. Το ροζ φτέρωμά τους είναι δύσκολο να αγνοηθεί, αλλά είναι και αυτά τα πόδια που μοιάζουν με ξυλοπόδαρα και η τάση των πτηνών να στέκονται στο ένα ενώ χώνουν το κεφάλι στο φτέρωμά τους για να κοιμηθούν. Γιατί, όμως, επιλέγουν να χρησιμοποιούν το ένα μόνο πόδι κατά την ανάπαυση; Είναι η ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος ή η ανάπαυση των μυών τους; Αυτό ήταν λίγο μυστήριο – μέχρι τώρα.
Οι ερευνητές με έδρα την Ατλάντα Young-Hui Chang (από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Γεωργίας) και η Lena Ting του Πανεπιστημίου Emory πειραματίστηκαν με ζωντανά και νεκρά φλαμίνγκο για να καταλάβουν τον φυσικό μηχανισμό που χρησιμοποιούν τα πουλιά για να σταθούν στο ένα πόδι. Αποδεικνύεται ότι ακόμα και τα νεκρά πτηνά μπορούν να σταθούν σε ένα πόδι χωρίς στήριξη, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει ενέργεια που να απαιτείται για να γίνει αυτό.
«Τα φλαμίνγκο δεν κάνουν κάποια μυϊκή προσπάθεια όταν είναι στο ένα πόδι, πράγμα που σημαίνει ότι καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια», αναφέρει το BBC. «Ένας παθητικός μηχανισμός εμπλέκεται στη διαδικασία, επιτρέποντας στα φλαμίνγκο να μένουν όρθια στο ένα τους πόδι». Οι ερευνητές το ονομάζουν αυτό «παθητικό μηχανισμό βαρυτικής παραμονής». «Για να σταθείς σε ένα πόδι απαιτείται λιγότερη ενέργεια από το να στέκεσαι σε δύο. Όλοι φτάνουν στην ελαχιστοποίηση της ενέργειας κατά την ηρεμία και τα φλαμίνγκο έχουν εξελιχθεί ως πραγματικοί επαγγελματίες στη στάση του ενός ποδιού κατά την κατάσταση του ύπνου», αναφέρουν οι ερευνητές.
 
 
Υπάρχει το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ κράτος του κόσμου που δεν έχει ΟΥΤΕ ΕΝΑ (μόνιμο) ΠΟΤΑΜΙ;

Υπάρχει το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ κράτος του κόσμου που δεν έχει ΟΥΤΕ ΕΝΑ (μόνιμο) ΠΟΤΑΜΙ;

Η Σαουδική Αραβία! 
Με έκταση που ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια τετρ. χλμ. (σα να λέμε 16 φορές η Ελλάδα) η Σαουδική Αραβία πιάνει σχεδόν όλη την Αραβική Χερσόνησο, η οποία είναι ουσιαστικά ένα μεγάλο, άνυδρο οροπέδιο, συνέχεια της ερήμου Σαχάρας!
Έτσι λοιπόν, εξαιτίας της τοπογραφίας και του ερημικού κλίματος της περιοχής, στη Σαουδική Αραβία δεν υπάρχουν μόνιμα ποτάμια ή λίμνες, παρά μόνο “γουάντι”, δηλαδή ρέματα που γεμίζουν με νερό κατά την περίοδο των (λίγων) βροχοπτώσεων, αλλά στεγνώνουν τους πιο ξηρούς μήνες!
Παρότι δεν είναι *μόνιμα*, τα γουάντι είναι ΦΟΥΛ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ, αφού αποτελούν φυσική πηγή γλυκού νερού για ανθρώπους, ζώα και βλάστηση, και γύρω τους υπάρχουν τα λιγοστά εύφορα εδάφη της χώρας!
Είναι όμως από μόνα τους αρκετά για να καλύψουν τις ανάγκες της χώρας σε νερό; ΟΧΙ! Γι’ αυτό και η Σαουδική Αραβία εξαρτάται επίσης σε μεγάλο βαθμό από την άντληση υπόγειων υδάτων και την αφαλάτωση του θαλασσινού νερού!
 
Δημοσιεύθηκε στο Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ
Το «Ελληνικό Θιβέτ» βρίσκετε  στην Κορινθία

Το «Ελληνικό Θιβέτ» βρίσκετε στην Κορινθία

Ελληνικό Θιβέτ: Ένα μοναδικό μέρος που αντίστοιχο δεν υπάρχει σε ολόκληρη την Ελλάδα. Στις πλαγιές του Μαύρου Όρους στην ορεινή Κορινθία, σε υψόμετρο 1.200 μέτρων, βρίσκεται το “ελληνικό Θιβέτ”. Πρόκειται για το μοναδικό μέρος στον ελλαδικό χώρο που μπορεί να περπατήσει κανείς ανάμεσα σε βουδιστικές στοές.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 08 23 214511

Όλα ξεκίνησαν το 1975, όταν Έλληνες συμμετέχοντες για τον βουδισμό προσκάλεσαν τον βουδιστή Λάμα Όλε Νύνταλ να τους επισκεφτεί και να διδάξει. Το 1987, ο Νύνταλ και η σύζυγός του, Χάνα, επισκέφτηκαν την περιοχή, μαγεύτηκαν απ’ την θέα του Κορινθιακού κόλπου και τη γαλήνη του ορεινού πεδίου και αποφάσισαν να ιδρύσουν ένα κέντρο διαλογισμού.

Τα έργα ξεκίνησαν δύο δεκαετίες αργότερα και τον Αύγουστο του 2010 εγκαινιάστηκε το “βουδιστικό κέντρο Κάρμα Μπέρτσεν” και η Καλατσάκρα Στούπα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες από την επίσημη ιστοσελίδα του ιδρύματος, το κέντρο είναι τμήμα της γενεαλογίας Κάρμα Κάγκιου, που αποτελεί μία από τις τέσσερις μεγάλες σχολές του Θιβετανικού Βουδισμού και εστιάζει στο διαλογισμό.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες από την επίσημη ιστοσελίδα του ιδρύματος, το κέντρο είναι τμήμα της γενεαλογίας Κάρμα Κάγκιου, που αποτελεί μία από τις τέσσερις μεγάλες σχολές του Θιβετανικού Βουδισμού και εστιάζει στο διαλογισμό.

lama ole nydahl in karma berchen ling greece 23. 26. august 2018

H Στούπα Καλατσάκρα – αρχιτεκτονική σαν ανάχωμα που γύρω της έχει έναν ξύλινο διάδρομο και περιεχει κειμήλια, μικρά αγαλματίδια Βουδιστών καθώς και τις στάχτες των μοναχών που έχουν αποτεφρωθεί.

Η Στούπα Καλατσάκρα και οι άλλες 8 στούπες

Το κύριο μνημείο που δεσπόζει στην ορεινή περιοχή είναι η Στούπα Καλατσάκρα ή «τροχός του χρόνου», όπως μεταφράζεται στα ελληνικά.

Στον Βουδισμό ο όρος «καλατσάκρα» χρησιμοποιείται συνήθως για να περιγράψει μια πολύ περίπλοκη διδασκαλία και πρακτική στο Θιβέτ ενώ φαίνεται να αποτελεί μία από τις σπανιότερες μεθόδους διαλογισμού.

Εκτός, όμως, από την Καλατσάκρα, στον ανοιχτό χώρο του κέντρου, μπορεί να περιπλανηθεί κανείς ανάμεσα σε οχτώ διαφορετικούς τύπους Στούπες.

Οι τυπικοί βωμοί με το λευκό χρώμα και το χρυσό άνω τελείωμα, αρχικά μοιάζουν ίδιοι. Ωστόσο, με μια δεύτερη ματιά, φαίνεται πως τα κοινά στοιχεία τους περιορίζονται στο κάτω και πάνω μέρος.

Το μεσαίο τμήμα είναι πάντα διαφορετικό και είναι αυτό που καθορίζει τη διαφορετικότητα της κάθε Στούπας, τόσο ως προς την εμφάνιση όσο και για τη σημασία της.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 08 23 215325

Οι οκτώ στούπες της ορεινής Κορινθίας. Το κύριο σώμα της στούπας έχει τη μορφή καμπάνας, ως σύμβολο της πλήρους σοφίας του Βούδα και χρησιμοποιείται ως μέρος για περισυλλογή-προσευχή

Στο κέντρο Κάρμα Μπέρτσεν βρίσκονται οκτώ Στούπες:

Η Στούπα του Λωτού, που συμβολίζει τη γέννηση του Βούδα

Η Στούπα της Φώτισης ή της Υπερνίκησης Όλων των Εμποδίων, που εκφράζει την απόσυρση των τελευταίων πέπλων του πνεύματος του Βούδα, το βράδυ πριν φτάσει στη φωτογραφία.

H Στούπα της Σοφίας ή των Δεκαέξι Πυλών, που αναφέρεται στις διδασκαλίες του Βούδα σχετικά με τις Τέσσερις Ευγενείς Αλήθειες

Η Στούπα των Θαυμάτων

Η Στούπα της Καθόδου από τον Παράδεισο Τουσίτα με τα πολλά σκαλοπάτια, στα οποία ο Βούδας έδωσε διδασκαλίες στη μητέρα του

H Στούπα της Συμφιλίωσης ή της Ενότητας, που χτίστηκε για να εορταστεί η συμφιλίωση με τον ξάδερφο της Βούδας Ντεβάντα μετά από κάποιες δυσκολίες που προκλήθηκαν.

Η Στούπα της Ολοκληρωτικής Νίκης, που συμβολίζει τους τρεις μήνες παράταση της διάρκειας της ζωής του Βούδα έπειτα από παράθεση των μαθητών του

Η Στούπα Παρινιρβάνα, που συμβολίζει το πέρασμα του Βούδα στην Παρινιρβάνα, δηλαδή στη νιρβάνα που συμβαίνει μετά το θάνατο του σώματος κάποιου, που έχει επιτύχει κατά τη διάρκεια της ζωής του.

Στον Βουδισμό η Στούπα χρησιμοποιείται κυρίως για περισυλλογή – προσευχή ενώ μπορεί να περιέχει κειμήλια, μικρά αγαλματίδια βουδιστών καθώς και τις στάχτες μοναχών που έχουν αποτεφρωθεί. Πιστεύεται ότι αυτές οι κατασκευές “εμπνέουν τον άνθρωπο να ασχοληθεί με την ανάπτυξη του πνεύματος και τις απεριόριστες δυνατότητες του”.

Ο Δημήτριος Αργυρόπουλος  ήταν ένας  Κορίνθιος ασκητής της εποχής μας.

Ο Δημήτριος Αργυρόπουλος ήταν ένας Κορίνθιος ασκητής της εποχής μας.

ΔΗΜΉΤΡΙΟΣ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ένας ασκητής μέσα στον κόσμο :
Γεννήθηκε τὸ 1889 στὸ χωριὸ Χρυσὸ κοντὰ στὰ Σάλωνα, ἀπὸ τὸν Εὐθύμιο καὶ τὴν Εὐσταθία. Σὲ μικρὴ ἡλικία ὠρφάνεψε ἀπὸ πατέρα.
Μὲ τὴ μητέρα του Εὐσταθία, τὴν ἀδελφή του Παρασκευὴ καὶ τὸν ἀδελφό του Γιάννη ἐγκαταστάθηκαν στὴν Κόρινθο
καὶ ἀπὸ μικρὸς ἐργαζόταν ὡς ὑπάλληλος σὲ παντοπωλεῖο.
Ἀργότερα ἒκανε δικό του μικρὸ μαγαζὶ ποὺ πωλοῦσε τρόφιμα.
Ἡ δικαιοσύνη του στὸ ζύγι ἦταν παροιμιώδης. Ἒβαζε λίγο παραπάνω γιὰ νὰ μὴν ζημιώνη τὸν πελάτη.
Ὁ ἀδελφός του σκοτώθηκε τὸ 1918 καὶ ἡ μητέρα του ἀπὸ τὴ στενοχώρια της ἔπαθε στὸ μυαλό.
Ἐπίσης ἡ ἀδελφή του ἀρρώστησε, γιατί τὴ χτύπησε ἄγρια ἡ θεία της.
Ὅλη τὴν ἡμέρα γύριζε στοὺς δρόμους μὲ ἕνα καλάμι καὶ τὸ βράδυ ἐρχόταν στὸ σπίτι γιὰ ὕπνο.
Ὁ Μῆτσος ὑπέμεινε τὶς βρισιὲς καὶ τὶς φωνὲς τῆς μητέρας του ἤρεμα καὶ χαμογελαστός.
Τοῦ πετοῦσε στὸ πρόσωπο ὃ,τι εὕρισκε μπροστά της.
Αὐτὸς πήγαινε, πλενόταν καὶ ὓστερα χαμογελαστὸς ρωτοῦσε τὴ μητέρα του ἂν θέλη κάτι.
Τὸν ἔβριζε μὲ τὰ χειρότερα λόγια λέγοντάς του:
«Τοῦρκε, βάρβαρε, λύκε»,
καὶ αὐτὸς δὲν ἔλεγε τίποτε.
Τοῦ ἔβαζε τὸ μαχαίρι στὸν λαιμό, καὶ αὐτὸς χαμογελαστὸς δὲν ἀντιδροῦσε.
Οἱ γείτονές του ἄκουγαν μέχρι ἀργὰ τὴ νύχτα τὶς φωνὲς τῆς μάννας του.
Λόγῳ τοῦ ὅτι δὲν κοιμόταν καλὰ ὁ Μῆτσος, κατὰ τὴ διάρκεια τῆς ἡμέρας λιποθυμοῦσε καὶ ἔπεφτε κάτω.
Κάποια φορὰ ἀπὸ τὸ πέσιμο ἔπαθε διάσειση καὶ νοσηλεύτηκε στὸ Νοσοκομεῖο.
Ζοῦσε ἀγόγγυστα μία μαρτυρικὴ ζωή.
Πάντα χαμογελαστὸς ὑπηρετοῦσε μάννα καὶ ἀδελφη μὲ ὑπομονὴ καὶ ἀγάπη,
μέχρι ποὺ ἐκοιμήθη ἡ μητέρα του σὲ ἡλικία 105 ἐτῶν.
Ὁ ἲδιος ζοῦσε ἀσκητικὴ ζωή.
Κοιμόταν σὲ ἕνα κρεββάτι ἀποτελούμενο ἀπὸ δύο σανίδες ποὺ ἐστηρίζοντο πάνω σὲ δύο κασόνια.
Ροῦχα εἶχε μόνο μία ἀλλαξιὰ καλοκαιρινὴ καὶ μία χειμωνιάτικη.
Εἶχε μόνο τὰ ἀπαραίτητα καὶ αὐτὰ ἁπλὰ καὶ φτωχικά.
Τὸ φαγητὸ του ἦταν ἐπίσης λιτὸ καὶ ἀσκητικό.
Δεκατρία μακαρόνια ἔβραζε ἢ μία κούπα ὄσπρια ἢ λίγες πατάτες καὶ περνοῦσε ὅλη τὴν ἡμέρα.
Ἒκανε κάθε μέρα ἐνάτη, ἔτρωγε δηλαδή πάντα μόνο μία φορὰ τὴν ἡμέρα καὶ κάποιες μέρες δὲν ἒτρωγε τίποτε.
Δὲν ἐδέχετο ἀπό τοὺς ἄλλους δῶρα καὶ περιποιήσεις.
Ἦταν σιωπηλός, ἔλεγε λίγα λόγια, τὰ ἀπαραίτητα, καὶ δὲν κατέκρινε κανέναν.
Εἶχε γράψει σὲ ἕνα χαρτόνι τὸ ρητό:
«Ὁ ΤΗΡΩΝ ΤΟ ΕΑΥΤΟΥ ΣΤΌΜΑ , ΤΗΡΕΙ ΤΗΝ ΕΑΥΤΟΥ ΨΥΧΗΝ »,
καὶ τὸ εἶχε τοιχοκολλημένο.
Δὲν ξὲφευγε περιττὸς καὶ ἀργὸς λόγος ἀπὸ τὸ στόμα του.
Καὶ ὅπως λέγει ὁ Ἀπ. Ἰάκωβος ὁ Ἀδελφόθεος, «εἲ τις ἐν λόγῳ οὐ πταίει, οὗτος τέλειος ἀνήρ, δυνατὸς χαλιναγωγῆσαι καὶ ὃλον τὸ σῶμα».
Τέτοιος τέλειος ἀνὴρ ἦταν καὶ ὁ ταπεινὸς καὶ ὀλιγόλογος Μῆτσος.
Ὅταν τὸν ρωτοῦσαν κάτι πνευματικό, ἀπαντοῦσε καὶ συμβούλευε μὲ λεπτότητα καὶ ἀγάπη. Ἀγαποῦσε τὴν προσευχὴ καὶ δὲν σταματοῦσε νὰ προσεύχεται μέρα-νύχτα.
Εἶχε συνηθίσει νὰ ἀγρυπνῆ, διότι δὲν τὸν ἄφηναν οἱ φωνὲς τῆς μητέρας του νὰ κοιμηθῆ, καὶ ἔτσι τὸ μεγαλύτερο μέρος τῆς νύκτας προσηύχετο.
Ἤξερε λίγα γράμματα, ἦταν τῆς Πέμπτης Δημοτικοῦ,μελετοῦσε πολὺ τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ ἀποστήθιζε προσευχές. Κάθε Πέμπτη πήγαινε σὲ γνωστά του γειτονικὰ σπίτια καὶ τοὺς διάβαζε βιβλία πνευματικά.
Ἦταν πολὺ ταπεινὸς καὶ ἀφοσιωμένος στὴν προσευχή,γι’ αύτὸ τὸν ἐπεσκέπτοντο πολλοὶ γιὰ νὰ τὸν συμβουλευθοῦν.
Κάποια νέα ἔδωσε ἐξετάσεις στὸ Πανεπιστήμιο καί, ἐνῷ ἦταν ἄριστη μαθήτρια, δὲν πέρασε.
Ἦταν πολὺ στενοχωρημένη καὶ πῆγε μαζὶ μὲ τὴν μητέρα της στὸν Μῆτσο νὰ τὴν παρηγορήση.
Ἔκαναν ὃλοι μαζὶ Παράκληση καὶ ὕστερα εἶπε στὴ νέα:
«Παιδί μου, μὴ στενοχωρῆσαι, διότι ὁ Θεὸς γιὰ σένα ἄλλες πόρτες ἑτοιμάζει».
Πράγματι, τὴν ἑπομένη χρονιὰ τὴν πῆραν χωρὶς ἐξετάσεις, ὡς ἀριστοῦχο, στὴν Ἀνωτάτη Βιομηχανικὴ Πειραιῶς.
Σὲ ἕνα χρόνο τὴ ζήτησε σὲ γάμο κάποιος νέος μὲ τὴν προϋπόθεση νὰ μὴ συνέχιση τὴ φοίτησή της οὔτε νὰ ἐργασθῆ. Παντρεύτηκε, ἄπεκτησε τέσσερα παιδιὰ καὶ θυμήθηκε τὰ λόγια τοῦ Μήτσου.
Θεώρησε ὃτι ἡ μία πόρτα ἦταν ἡ σχολὴ καὶ ἡ ἄλλη ὁ γάμος.
Μετὰ τὸν μεγάλο σεισμὸ τοῦ 1981 στὴν Κόρινθο συζητήθηκε ἀπὸ μερικοὺς πιστοὺς ὃτι: «Νά, κάτι τέτοιοι ἄνθρωποι σὰν τὸν κυρ-Μῆτσο προσηύχοντο καὶ δὲν ἔγιναν μεγάλες ζημιὲς στὴν Κόρινθο». (Δηλαδὴ δὲν σκοτώθηκαν ἄνθρωποι, παρ’ ὃλο ποὺ ὁ σεισμὸς ἔγινε νύχτα).
Στὴν Ἐκκλησία πρῶτος πήγαινε νὰ λειτουργηθῆ καὶ ἦταν πάντα σκυφτὸς καὶ προσεκτικός.
Ὅταν ἦταν νὰ κοινωνήση, ὃλοι παραμέριζαν γιὰ νὰ περάση.
Τοῦ ἔδιναν προτεραιότητα νὰ κοινωνᾶ πρῶτος. Ἔπαιρνε τὸ ἀντίδωρο στὸ τέλος καὶ ἔφευγε. Ὅταν τὸν χαιρετοῦσαν, δὲν σήκωνε τὸ κεφάλι του νὰ τοὺς δῆ,
ἀλλὰ σκυφτὸς ἀντιχαιρετοῦσε μὲ ἕνα ἀχνό, γαλήνιο, πονεμένο μειδίαμα.
Μετὰ τὴ συνταξιοδότησή του ἀφιερώθηκε περισσότερο στὴν προσευχὴ καὶ στὴ Λατρεία. Παρακολουθοῦσε ἀνελλιπῶς ὃλες τὶς Λειτουργίες,
σχεδὸν κάθε μέρα ἂν εὕρισκε, καὶ κοινωνοῦσε συχνά.
Ὅταν δὲν ὑπῆρχε ψάλτης, ἔψαλλε ὁ ἴδιος.
Ἡ χάρις τοῦ θεοῦ ἦταν ἐμφανὴς στὸ ἀσκητικό του πρόσωπο.
Ἕνα παιδάκι βλέποντας μία μέρα τὸν κυρ-Μῆτσο ποὺ ἐπέστρεφε ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, εἶπε στὸν πατέρα του ὃτι ὁ κυρ-Μῆτσος ἔχει φωτοστέφανο στὸ κεφάλι του.
Κάποτε, ὃταν πῆγε νὰ κοινωνήση, ἕνα παιδάκι εἶπε στὴ μητέρα του: «Μαμά, κοίτα, ὁ κυρ-Μῆτσος πετάει φωτιές».
Συνέβη κάποτε ἕνα ἐπεισόδιο ἔξω ἀπὸ τὸ κατάστημά του καὶ τὸν κάλεσαν ὡς μάρτυρα στὴ δίκη.
Στενοχωριόταν καὶ ἀγωνιοῦσε, γιατί δὲν ἤθελε νὰ ὁρκιστῆ.
Ὅταν κλήθηκε νὰ καταθέση, τοῦ εἶπε ὁ Πρόεδρος:
-«Κύριε Ἀργυρόπουλε, ἀπό σᾶς δὲν θέλουμε νὰ ὁρκιστῆτε,
διότι εἲμαστε σίγουροι ὅτι θὰ μᾶς πεῖτε τὴν ἀλήθεια».
Ἡ ἠρεμία του καὶ ἡ ἀνεξικακία του ἦταν παροιμιώδεις.
Κάποιος τὸν χτύπησε μὲ τὸ ποδήλατό του, τὸν ἔρριξε κάτω καὶ τὸν ἔβρισε κιόλας.
Ὁ κυρ-Μῆτσος σηκώθηκε, ξεσκονίστηκε καὶ χαμογέλασε, χωρὶς νὰ πῆ τίποτε.
Ἔκανε κρυφὰ πολλὲς ἐλεημοσύνες.
Τὰ δανεικὰ ποὺ τοῦ ζητοῦσαν, ὃταν τὰ ἐπέστρεφαν δὲν τὰ ἔπαιρνε.
Ἐφάρμοζε τὸ «μακάριόν ἐστι μᾶλλον διδόναι ἡ λαμβάνειν».
Βοηθοῦσε ἄρρωστους, φτωχοὺς καὶ ὀρφανά.
Πήγαινε τὴ νύχτα σὲ φτωχὲς οἰκογένειες μὲ ἕνα καλάθι γεμάτο τρόφιμα,
τὰ ἄφηνε στὴν πόρτα καὶ ἔφευγε,
χωρὶς νὰ τὸν ἰδοῦν.
Μὲ ἄλλους ἀδελφοὺς ἳδρυσαν τὸ 1924 τὸν Ὀρθόδοξο Χριστιανικὸ Σύλλογο «Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος».
Ὁ φτωχὸς Μῆτσος δώρισε τὸ οἲκημα, ὃπου κτίσθηκε αἲθουσα τοῦ θείου κηρύγματος.
Συμβούλευε:
«Ὅλους νὰ ἀγαπᾶς καὶ ἀπὸ ὃλους νὰ ἀπέχης», «Νὰ ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ποὺ σᾶς ἔκαναν κακά»,
«Ἡ προσευχὴ νὰ μὴ σᾶς λείπη.
Πρῶτα νὰ προσεύχεσθε γιὰ τοὺς ξένους καὶ τοὺς ἐχθρούς σας», «Προσπαθῆτε νὰ κάνετε πάντοτε τὸ καλὸ καὶ ποτὲ τὸ κακό»,
«Νὰ κάνωμε προσευχὴ γιὰ ὃσους μᾶς κατηγοροῦν»,
«Ὁ Θεὸς δίνει πολλὲς δοκιμασίες καὶ πρέπει νὰ κάνωμε ὑπομονή».
Χειρουργήθηκε τρεῖς φορὲς ἀπὸ βουβωνοκήλη.
Στὸ Νοσοκομεῖο τὴ Μεγάλη Ἑβδομάδα, κάνοντας ὑπακοὴ στοὺς γιατρούς, ἒφαγε κρέας.
Ἔφθασε μέχρι τὸν θάνατο καὶ ὕστερα συνῆλθε.
Εἶχε στὸ προσκέφαλό του ἕνα μπαουλάκι μὲ μία ἀλλαξιὰ ροῦχα γιὰ τὸ αἰώνιο ταξίδι.
Τὸ βιβλιάριό του μὲ τὶς λίγες οἰκονομίες του τὸ χάρισε σὲ ἕνα ἀνάπηρο παιδί.
Τὰ δύο τελευταῖα χρόνια δὲν ἐπικοινωνοῦσε καὶ ἐκοιμήθη σὲ ἡλικία 97 ἐτῶν στὶς 21 Ἰουνίου 1986,
παραμονὴ τῆς Πεντηκοστῆς, καὶ ἀνήμερά τῆς Πεντηκοστῆς ἒγινε ἡ κηδεία του.
Στὸν ἐπικήδειο λόγο ὁ μακαριστὸς γυμνασιάρχης καὶ πρώην Δήμαρχος Κορίνθου κ. Σήφης Κόλλιας ἄρχισε ὡς ἑξῆς:
«Σήμερα ἡ Κόρινθος κηδεύει τὸν ἅγιό της…».
Πράγματι, ὃλοι ἀνεγνώριζαν τὴν ἄρετή του καὶ τὸν ἐσέβοντο. Ἦταν πρότυπο χριστιανοῦ ποὺ ἐνέπνεε πολλούς. Πάντα χαμογελαστός, ἤρεμος, ταπεινός, καρτερικὸς καὶ σιωπηλός.
Πάνω στὴν πλάκα τοῦ τάφου του ἔγραψαν οἱ γνωστοί του: «Δημήτριος Ἀργυρόπουλος, ὁ ἐλεήμων».
Αἰωνία του ἡ μνήμη.
 
 
Από το βιβλιο
ΑΣΚΗΤΕΣ ΜΈΣΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ β' τόμος Άγιον Όρος
Τις πρεσβείες του να έχουμε!
Αμήν
ήξερες ότι...

ήξερες ότι...

Το Lorem Ipsum είναι απλά ένα κείμενο χωρίς νόημα για τους επαγγελματίες της τυπογραφίας και στοιχειοθεσίας.

ήξερες ότι...(2)

ήξερες ότι...(2)

Το Lorem Ipsum είναι απλά ένα κείμενο χωρίς νόημα για τους επαγγελματίες της τυπογραφίας και στοιχειοθεσίας.

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα