Έρχεται μια μοναδική βραδινή ξενάγηση στο Μουσείο Ακρόπολης

Μία μοναδική ξενάγηση στο Μουσείο της Ακρόπολης, την ώρα που ο χώρος αποκτά την δική του μαγεία στο φως του ηλιοβασιλέματος και τα εκθέματα ακόμη μεγαλύτερη γοητεία, όσο πέφτει το φως …
Ο “Μοσχοφόρος”, ο Μέγας Αλέξανδρος, η “κόρη του Αντήνορα”, ο Κέκροπας και ο Πάνδροσος μας περιμένουν για να μας διηγηθούν την ιστορία τους. Στα διαφορετικά επίπεδα του Μουσείου με τους άνετους διαδρόμους, η Ακρόπολη μας αφηγείται την δική της πορεία μέσα στους αιώνες…
Χαρίστε στον εαυτό σας και στους αγαπημένους σας μία ξεχωριστή ξενάγηση σε ένα από τα ωραιότερα μουσεία του κόσμου!
Πάντα με εξειδικευμένο διπλωματούχο ξεναγό / αρχαιολόγο και χρήση συστήματος ασύρματης ξενάγησης για την άνετη ξενάγησή σας.
Ημέρα / ώρα:
Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου, 19.30 – 21.30 ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΞΑΝΤΛΗΘΗΚΑΝ
Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου, 19.30 – 21.30 ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΞΑΝΤΛΗΘΗΚΑΝ
Κυριακή 6 Οκτωβρίου, 17.00 – 19.00 ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΞΑΝΤΛΗΘΗΚΑΝ
Κυριακή 15 Νοεμβρίου, 17.00 – 19.00
Κόστος ξενάγησης: 15 ευρώ /άτομο (12 ευρώ/ μαθητικό)
Εισιτήριο εισόδου στο Μουσείο Ακρόπολης: γενική είσοδος: €20, Μειωμένο: €10. Άτομα έως 18 ετών, φοιτητές, πολύτεκνοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ και συνοδοί: ΔΩΡΕΑΝ.
Τα εισιτήρια σας εκδίδονται την ημέρα της ξενάγησης, μετά την προσέλευσή σας και είσοδο στο Μουσείο. Σχετικές οδηγίες θα λάβετε ηλεκτρονικά από εμάς.
Προσβασιμότητα: Εύκολη πρόσβαση σε όλους τους χώρους του Μουσείου
Κρατήσεις:
Επιλογή 1: Μπορείτε να ολοκληρώσετε άμεσα τη κράτησή σας πληρώνοντας τώρα μέσω κάρτας ή Paypal. Ξεκινήστε επιλέγοντας την ημερομηνία ξενάγησης, και μετά την ώρα, στο ημερολόγιο της σελίδας  https://action-plus.gr/product/mouseioakropolis/
Επιλογή 2: Μπορείτε να κάνετε τη κράτησή σας τώρα και να πληρώσετε αργότερα (με την επιφύλαξη διαθεσιμότητας θέσεων):
Συμπληρώνετε την αίτηση συμμετοχής, στον σύνδεσμο:  https://goo.gl/forms/PByut8NtagQwI09b2
Επικοινωνούμε μαζί σας ηλεκτρονικά για την επιβεβαίωση συμμετοχής και την πληρωμή.
Σημείο συνάντησης / λοιπές λεπτομέρειες
Συναντιόμαστε στο προαύλιο του Μουσείου Ακρόπολης, στο άγαλμα της Γλαύκας, κοντά στην θύρα εξόδου. Παρακαλούμε για την έγκαιρη προσέλευση. Η ξενάγηση προτείνεται για παιδιά άνω των 10 ετών.
Για οποιοδήποτε ερώτημα, επικοινωνείτε στο Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή στο 210-3230102.

Τι σημαίνουν οι αριθμοί που βλέπουμε στις πινακίδες της Εθνικής Οδού - Ποιος ο ρόλος τους

Όσο μυημένος και αν είναι κανείς στα μυστικά του Κ.Ο.Κ., είναι αδύνατον να γνωρίζει κάθε πληροφορία που παρέχουν οι πινακίδες οδικής κυκλοφορίας.

Το οδικό δίκτυο βρίθει από πινακίδες που είναι απαραίτητες για τη διατήρηση της «τάξης» στους δρόμους και την αποτροπή πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, με οδυνηρές πολλές φορές συνέπειες.

Όσο μυημένος, ωστόσο, και είναι ένας οδηγός με τα σήματα κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο, ενδέχεται να συναντήσει κάποιες πινακίδες τις οποίες αγνοοεί. Στην κατηγορία των άγνωστων -για αρκετούς οδηγούς- πινακίδες εντάσσονται και ορισμένες που απαντώνται έντονα στις εθνικές οδούς και τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας μας και παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τους οδηγούς.

Ειδικότερα, κατά την κίνησή μας σε έναν αυτοκινητόδρομο άπαντες έχουμε παρατηρήσει ότι ανά τμήματα του δρόμου υπάρχουν πινακίδες που μας γνωστοποιούν για τα χιλιόμετρα που πρέπει να διανύσουμε μέχρι να φτάσουμε στον προορισμό μας.

lamia

Για τους περισσότερους η συγκεκριμένη πληροφορία αρκεί, αλλά η πινακίδα ενδέχεται να φέρει και άλλες λεπτομέρειες που είναι «κωδικοποιημένες» σε αριθμούς που συνδυάζονται με γράμματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εικονιζόμενη (παραπάνω) πινακίδα που απαντάται στην Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας.

Η εν λόγω πινακίδα φέρει σε άσπρο πλαίσιο τον τις ενδείξεις «Α1» και «Ε75» που για μια μεγάλη μερίδα οδηγών αποτελούν μυστήριο.

Το «Α1», ωστόσο, αναφέρεται στην ονομασία του αυτοκινητοδρόμου στον οποίο διεξάγεται η κυκλοφορία και αντιστοιχει στον «Α.Θ.Ε.» (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι). Μεγαλύτερο μυστήριο για πολλούς αποτελεί η ένδειξη «Ε75» που γνωστοποιεί ότι ο οδηγός κινείται σε τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού Ε75 που ξεκινά από τη Νορβηγία και καταλήγει στη Σητεία της Κρήτης.

xlm

Αμφότερες οι ενδείξεις αποδεικνύονται χρήσιμες μιας και κρατούν συνεχώς ενημερωμένους τους οδηγούς για τον δρόμο στον οποίο κινούνται.

Τέλος, σύγχυση σε ορισμένους μπορεί να προκαλέσουν και κάποιες άλλες πινακίδες (δείτε την παραπάνω φωτογραφία) που συναντώνται σε εθνικές οδούς και αυτοκινητοδρόμους. Πρόκειται για τις πληροφοριακές πινακίδες χιλιομέτρησης οδών, οι οποίες αποδεικνύονται σωτήριες σε περίπτωση που συμβεί κάποιο απρόοπτο.Επί παραδειγμάτι, σε περίπτωση ενός ατυχήματος, οι εν λόγω πινακίδες ενημερώνουν τους εμπλεκόμενους στο συμβάν ή τους αυτόπτες μάρτυρες για το σημείο της πρόσκρουσης, ώστε να ακολουθήσει η ενημέρωση των αρμόδιων αρχών για την παροχή των πρώτων βοηθειών ή την αποκατάσταση της κυκλοφορίας.

 

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Το Κατάρ είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που άλλαξε το χρώμα των δρόμων του από μαύρο σε μπλε.

Οι περιβαλλοντολόγοι λένε ότι η ρύθμιση θα βοηθήσει να διατηρηθούν οι τροχοί των οχημάτων σχετικά δροσεροί και να βελτιώσει τις θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ θα παρέχει τη δυνατότητα καλύτερου φωτισμού τη νύχτα Ανοίγει ένα νέο παράθυρο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, αυτοί οι μπλε δρόμοι στο Κατάρ είναι κατασκευασμένοι από ειδικό υλικό. Η ψύξη από αυτό το υλικό επηρεάζει επίσης τα γύρω κτίρια και τους πεζούς.
Οι σκουρόχρωμοι ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι απορροφούν τη θερμότητα από τον ήλιο, καθιστώντας τους πολύ ζεστούς για να περπατήσετε ή να οδηγήσετε, ειδικά σε ζεστό καιρό, ενώ το μπλε αντανακλά το φως του ήλιου, βοηθώντας τους δρόμους να διατηρούνται πιο δροσεροί. είναι
Αυτή η εμπειρία του Κατάρ μπορεί να προσκαλέσει άλλες χώρες του κόσμου να ακολουθήσουν αυτή τη νέα μέθοδο περιβαλλοντικής βελτίωσης.

Τι σημαίνουν τα γράμματα στις πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων

Ελάχιστοι το γνωρίζουν

Η πινακίδα κυκλοφορίας ενός αυτοκινήτου είναι ό, τι είναι για εμάς η ταυτότητα!

Ας δούμε, για αρχή, τι ξέρουμε για αυτές…

Στα αυτοκίνητα, οι πινακίδες έχουν τρία γράμματα (συνήθως) και τέσσερις αριθμούς ενώ στις μοτοσικλέτες αποτελούνται από τρία γράμματα και από έναν έως τρεις αριθμούς.

R

Είναι λευκές και αν και για αυτό δεν υπάρχει κάποιος λόγος.

Οι νεότερες πινακίδες «ευρωπαϊκού τύπου», από το 2004 και μετά, όπως αναφέρει το Car and Motor, αριστερά έχουν ένα μπλε πεδίο με την ευρωπαϊκή σημαία και το διεθνές αυτοκινητιστικό σήμα της Ελλάδας (GR), αντίστοιχες έχουν τα αυτοκίνητα σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με το αντίστοιχο σήμα της εκάστοτε χώρας.

Ακόμα, σε κάθε πινακίδα υπάρχει ανάγλυφη η σφραγίδα του Κράτους με το εθνόσημο και με την ένδειξη: «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Υ.Μ.Ε.». Στην επιφάνειά τους τίθεται επίσης, ως σήμανση ασφαλείας, το εθνόσημο της χώρας μας.

Οι πινακίδες κυκλοφορίας οχημάτων στην Ελλάδα περιλαμβάνουν τα γράμματα Α, Β, Ε, Ζ, Η, Ι, Κ, Μ, Ν, Ο, Ρ, Τ, Υ και Χ τα οποία είναι κοινά στο ελληνικό και λατινικό αλφάβητο, ώστε να είναι αναγνωρίσιμα από όλους.

Τι σημαίνουν τα γράμματα στις πινακίδες κυκλοφορίας

Τα πρώτα γράμματα στην πινακίδα δεν είναι τυχαία αλλά δείχνουν τον τόπο καταγωγής του αυτοκινήτου και ειδικότερα την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικoινωνιών της Νομαρχίας όπου εκδόθηκε η πινακίδα.

Επίσης, υποδηλώνουν την περίοδο που ταξινομήθηκε. Για παράδειγμα, αν ένα αυτοκίνητο έχει αριθμό πινακίδας «YPA 1234», θα έχει ταξινομηθεί νωρίτερα απ’ ό,τι ένα αυτοκίνητο με πινακίδα «YPA 1245».

Στην Αττική, το πρώτο γράμμα του συνδυασμού είναι ένα από τα: Β, Ζ, Ι, Ο, Υ, Χ. Το Β αντιστοιχεί στην Ανατολική Αττική, το Ζ στην Αθήνα, στον Πειραιά και στην Ανατολική Αττική, το Ι και το Ο στην Αθήνα, το Υ στην Αθήνα, στη Δυτική και την Ανατολική Αττική, και το Χ στην Αθήνα.

Στη Θεσσαλονίκη, το πρώτο γράμμα του συνδυασμού είναι πάντα Ν. Στην Πάτρα όλες οι πινακίδες ξεκινούν με το γράμμα Α, στο Ηράκλειο με το Η, στις Κυκλάδες με το Ε και στη Λάρισα με το P.

Ο κατάλογος με τους συνδυασμούς γραμμάτων πινακίδων σε όλη την Ελλάδα

Αθήνα: ΥΑ, ΥΒ, ΥΕ, ΥΖ, ΥΗ, ΖΖ, ΖΗ, ΖΚ, ΖΜ, ΙΒ, ΙΕ, ΙΖ, ΙΗ, ΙΚ, ΙΜ, ΙΟ, ΙΡ, ΙΤ, ΙΥ, ΧΕ, ΧΖ, ΧΗ, ΧΡ, ΧΤ, ΧΥ, ΧΧ, ΗΒ, ΟΑ, ΟΒ, ΟΕ, ΟΖ, ΟΗ, ΟΙ, ΟΚ, ΟΜ, ΟΝ, ΟΟ, ΟΤ, ΟΥ, ΟΧ, ΧΜ, ΖΕ, ΖI, ΖΟ
Πειραιάς: ΥΙ, ΥΚ, ΥΜ, ΥΝ, ΖΝ, ΖΡ, ΒΕ, ΒΖ, ΒΗ, ΒΧ, ΤΖ
Δυτική Αττική (Ελευσίνα): ΥΟ, ΥΡ, ΥΤ, ΖΤ, ΒΝ, ΒΡ
Ανατολική Αττική (Παλλήνη): ΥΥ, ΥΧ, ΖΥ, ΖΧ, ΒΚ, ΒΜ
Αιτωλοακαρνανία (Μεσολόγγι): ΜΕ
Αιτωλοακαρνανία (Αγρίνιο): ΑΙ, ΤΗ
Αργολίδα (Ναύπλιο): ΑΡ, ΤΜ
Αρκαδία (Τρίπολη): ΤΡ
Άρτα: ΑΤ
Αχαΐα (Πάτρα): ΑΧ, ΑΖ, ΑΟ, ΑΑ, ΑΥ
Βοιωτία (Λιβαδειά): ΒΙ, ΒΥ
Γρεβενά: ΡΝ
Δράμα: ΡΜ, ΤΟ
Δωδεκάνησα (Ρόδος): ΡΟ, ΡΚ, ΡΥ, ΡΧ
Δωδεκάνησα (Κως): ΚΧ, ΕΑ
Έβρος (Αλεξανδρούπολη): ΕΒ, ΜΧ
Έβρος (Ορεστιάδα): ΟΡ
Εύβοια (Χαλκίδα): ΧΑ, ΕΗ, ΕΙ
Ευρυτανία (Καρπενήσι): ΚΗ
Ζάκυνθος: ΖΑ, ΖΒ
Ηλεία (Πύργος): ΗΑ, ΗΕ
Ημαθία (Βέροια) ΗΜ, ΗΧ
Ηράκλειο: ΗΡ, ΗΚ, ΗΖ, ΗΗ, ΗΙ, ΗΤ
Θεσπρωτία: (Ηγουμενίτσα) ΗΝ
Θεσσαλονίκη: ΝΑ, ΝΒ, ΝΕ, ΝΖ, ΝΗ, ΝΙ, ΝΚ, ΝΜ, ΝΝ, ΝΟ, ΝΡ, ΝΤ, ΝΥ, ΝΧ
Ιωάννινα: ΙΝ, ΙΙ
Καβάλα: ΚΒ, ΑΒ
Καρδίτσα: ΚΑ, ΜΚ
Καστοριά: ΚΤ
Κέρκυρα: ΚΥ, ΕΤ, ΤΒ, ΤΕ, ΚΗ
Κεφαλληνία: (Αργοστόλι) ΚΕ
Κιλκίς: ΚΙ, ΕΧ
Κοζάνη: ΚΖ, ΜΝ
Κορινθία: ΚΡ, ΡΒ
Κυκλάδες (Ερμούπολη): ΕΜ, ΕΖ, ΕΝ, ΕΟ
Λακωνία (Σπάρτη): ΑΚ, ΜΡ
Λάρισα: ΡΙ, ΡΡ, ΡΤ
Λασίθι (Άγιος Νικόλαος) ΑΝ, ΑΕ
Λέσβος (Μυτιλήνη) ΜΥ, ΜΤ
Λέσβος (Μύρινα Λήμνου): ΜΗ
Λευκάδα: ΕΥ
Μαγνησία (Βόλος): ΒΟ, ΒΒ, ΒΑ, ΒΤ
Μεσσηνία (Καλαμάτα): ΚΜ, ΜΖ
Ξάνθη: ΑΗ, ΗΟ
Πέλλα (Έδεσσα): ΕΕ, ΜΜ
Πιερία (Κατερίνη): ΚΝ, ΤΙ
Πρέβεζα: ΡΖ, ΤΧ
Ρέθυμνο: ΡΕ, ΡΗ
Ροδόπη (Κομοτηνή): ΚΟ, ΚΚ, ΤΤ
Σάμος: ΜΟ, ΜΒ
Σέρρες: ΕΡ, ΙΧ
Τρίκαλα: ΤΚ, ΤΝ
Φθιώτιδα (Λαμία): ΜΙ, ΗΥ
Φλώρινα: ΡΑ
Φωκίδα (Άμφισσα): ΑΜ
Χαλκιδική (Πολύγυρος): ΧΚ, ΜΑ
Χανιά: ΧΝ, ΧΒ, ΤΥ
Χίος: ΧΙ, ΧΟ

Τι σημαίνουν τα διαφορετικά χρώματα

Οι πινακίδες έχουν λευκό χρώμα και μαύρα γράμματα. Μόνο για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, εκδίδονται πινακίδες με άλλο χρωματισμό.

Για παράδειγμα, τα γράμματα και οι αριθμοί στις πινακίδες των περιπολικών έχουν μπλε χρώμα.

Επιπλέον, τα κρατικά αυτοκίνητα έχουν πορτοκαλί πινακίδες και τα αυτοκίνητα του Διπλωματικού Σώματος γαλάζιες.

 

Η πιο θεατρική βιβλιοθήκη του κόσμου, σχεδιασμένη από τον Κένγκο Κούμα είναι στο Τόκιο

Θα μπορούσε να είναι η αποτύπωση ενός τεχνολογικού παραμυθιού, αλλά είναι ένα πολυώροφο αρχιτεκτονικό θαύμα, φτιαγμένο μόνο για βιβλία και αναγνώστες 

«Ένα δωμάτιο χωρίς βιβλία είναι ένα σώμα χωρίς ψυχή» είπε ο Κικέρων και η γρανιτένια όψη του Μουσείου Πολιτισμού Kadokawa του Τόκιο δεν προετοιμάζει κανέναν για τη θερμή ψυχή του κτιρίου και την πιο θεατρική βιβλιοθήκη του κόσμου.

Σχεδιασμένη από τον Κένγκο Κούμα, διαθέτει 50.000 τίτλους και είναι μια πρόκληση όχι μόνο για βιβλιόφιλους ή φανταστικούς αναγνώστες αλλά και για φιλοπερίεργους που θα αναζητήσουν σε έναν δαίδαλο, σε μια αίθουσα υψηλής αισθητικής, το βιβλίο που πιθανώς θα αλλάξει τη ζωή τους.

Ο πανύψηλος χώρος αποτελεί ένα αληθινό αξιοθέατο εσωτερικά και εξωτερικά.

Λίγους μήνες μετά τα εγκαίνιά του το πολιτιστικό κέντρο έχει ήδη φιλοξενήσει μια ποικιλία μουσικών και θεατρικών παραστάσεων, με τα κλιμακωτά ράφια και τους μεταλλικούς διαδρόμους να λειτουργούν ως φόντο, με το κοινό να παρακολουθεί μέσα από οθόνες που βρίσκονται κυριολεκτικά φυτεμένες μέσα σε βιβλία δημιουργώντας μια συναρπαστική εμπειρία.

Ο διάσημος Ιάπωνας αρχιτέκτονας Κένγκο Κούμα και οι συνεργάτες του παρουσίασαν το τελευταίο τους έργο για την πόλη του Τόκιο, το «Μουσείο Πολιτισμού Kadokawa» στα τέλη του 2020.

Πρόκειται για ένα κτίριο που βρίσκεται περίπου 30 χιλιόμετρα από το κέντρο του Τόκιο και αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης ανάπτυξης που ονομάζεται «Πόλη Tokorozawa Sakura».

Πίσω από το όμορφο και περίπλοκο σχήμα του βρίσκονται πέντε όροφοι.

Ο πρώτος έχει μια μικρή αλλά όμορφη βιβλιοθήκη και μια γκαλερί 1.000 τετραγωνικών μέτρων για εκθέσεις για θέματα όπως η φύση, η επιστήμη, η τέχνη, η φυσική ιστορία, η μόδα, το περιβάλλον και η κοινωνία.

Στον δεύτερο όροφο στεγάζεται ένα καφέ και ένα κατάστημα, ενώ ο τρίτος είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένος σε ταινίες κινουμένων σχεδίων και ιαπωνικό anime.

Στον τέταρτο όροφο στεγάζεται μια άλλη εντυπωσιακή βιβλιοθήκη διπλού ύψους η οποία μπορεί να μετατραπεί σε «βιβλιοθήκη θέατρο». Σε αυτόν τον όροφο, τα ράφια ύψους οκτώ μέτρων υψώνονται προς την οροφή και στεγάζουν περίπου 50.000 βιβλία. Τέλος, στον πέμπτο όροφο στεγάζεται μια άλλη γκαλερί που συνοδεύεται από ένα εστιατόριο με εξαιρετική θέα.

Η ελληνική πινακίδα που έγινε viral και ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο – Γιατί έγινε διάσημη- Τι γράφει

Η ελληνική εφευρετικότητα δεν σταματά ποτέ να μας εκπλήσσει, με το τελευταίο της επίτευγμα να αποτυπώνεται σε μια πινακίδα για σωστή στάθμευση κοντά σε μια παραλία

Η Ελλάδα είναι γνωστή για την ομορφιά των τοπίων της, αλλά και για την εφευρετικότητα των κατοίκων της. Πρόσφατα, μια απλή, χειροποίητη πινακίδα κοντά σε μια ειδυλλιακή ελληνική παραλία έχει γίνει viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκαλώντας γέλιο αλλά και θαυμασμό για την εφευρετικότητά της.

Η πινακίδα αυτή, η οποία έχει μέχρι και σχέδιο και είναι γραμμένη στα ελληνικά και τα αγγλικά, κάνει έκκληση στους οδηγούς να παρκάρουν σωστά, δηλαδή κοντά στην άκρη του δρόμου, λέγοντας χαρακτηριστικά “Παρακαλώ παρκάρετε σωστά άκρη-άκρη”.

Ωστόσο, αυτό που κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι η απόδοση των αγγλικών λέξεων που έχουν μεταφραστεί σχεδόν κατά γράμμα από τα ελληνικά, με αποτέλεσμα η φράση “please park properly edge-edge” να αποκτά έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, προσθέτοντας μια δόση αυθεντικότητας στο μήνυμα.

Πέρα από το κωμικό της υπόθεσης, η ανάγκη για τέτοιου είδους πινακίδες έρχεται να αναδείξει ένα σημαντικό ζήτημα: το πρόβλημα του παράνομου και άναρχου παρκαρίσματος σε παραλίες και περιοχές κοντά σε αυτές τους καλοκαιρινούς μήνες.

Όταν οι επισκέπτες δεν ακολουθούν τις οδηγίες στάθμευσης, μπορεί να προκαλέσουν κυκλοφοριακή συμφόρηση και δυσκολίες στην κίνηση των άλλων οχημάτων, κάτι που μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα κρίσιμο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης. Επιπλέον, το παρκάρισμα σε σημεία που δεν είναι κατάλληλα μπορεί να προκαλέσει φθορά στο φυσικό τοπίο, καταστρέφοντας τη βλάστηση της περιοχής.

Η συγκεκριμένη πινακίδα, με την αμεσότητά της και τη χιουμοριστική προσέγγιση, καταφέρνει να τραβήξει την προσοχή των οδηγών και να τους υπενθυμίσει να είναι πιο προσεκτικοί.

H μετάφραση στα αγγλικά ενισχύει την πρωτοτυπία της και την καθιστά αξιομνημόνευτη. Είναι ένα παράδειγμα του πώς η καθημερινότητα και η ανάγκη για σωστή οδική συμπεριφορά μπορούν να συνδυαστούν με το χιούμορ, δημιουργώντας ένα αποτέλεσμα που όχι μόνο ενημερώνει, αλλά και ψυχαγωγεί.

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Γιατί το λένε Καρπενήσι αφού δεν είναι νησί;

Η λέξη Καρπενήσι προέρχεται από την αρωμουνική (βλάχικη) λέξη kárpinu (που προέρχεται από τη λατινική λέξη carpinus) η οποία σημαίνει οστρύα (είδος δέντρου) και την περιεκτική κατάληξη -iş (ή "isu" που σημαίνει τόπος)
ΔΗΛΑΔΗ Η ΛΕΞΗ "ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ" ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΝΟΜΑ ΦΥΤΟΥ ΚΑΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ "ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΣΤΡΥΕΣ"!!
 
 Συνεπώς - όπως λέει στη wikipedia - η ετυμολογικώς ορθή γραφή είναι Καρπενίσι. Για πρώτη φορά το τοπωνύμιο μνημονεύεται σε τουρκικό απογραφικό κατάστιχο του 1454/5.
 Υπάρχει κι η εκδοχή ότι προέρχεται από τα τούρκικα όπου kar είναι το χιόνι, και όλο το όνομα μαζί σήμαινε "χιονοσκεπής τόπος" αλλά δεν κατάφερα να το διασταυρώσω κάπως.
 
 ΑΣΧΕΤΟ-ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΠΟΝΟΥΣ ΦΑΚΤ - "ΨΑΡΟΝΕΦΡΙ" 
 Οκ δεν έχει να κάνει με γεωγραφία αλλά εφόσον αναφέραμε το Καρπενήσι που δεν είναι νησί ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΤΟ ΨΑΡΟΝΕΦΡΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΨΑΡΙ!!!
 "Η λέξη είναι σύνθετη, ψαρο-νέφρι, το πρώτο συνθετικό προέρχεται από το "ψόαι" της αρχαίας ελληνικής γλώσσας που σημαίνει οσφυϊκοί μύες και όχι όπως πολλοί νομίζουν από το "οψάριον" που σημαίνει ιχθύς. Το δεύτερο συνθετικό από το "νέφρι" που είναι το νεφρό. Έτσι το ψαρονέφρι είναι οι μύες που περιβάλλουν τα νεφρά του χοιρινού κρέατος."
 
Δημοσιεύθηκε στο  marnellos.gr
χάρτης από wikipedia
 
21 γεγονότα που ίσως δεν γνωρίζατε για την Ελλάδα

21 γεγονότα που ίσως δεν γνωρίζατε για την Ελλάδα

1. Η Ελλάδα θεωρείται η γενέτειρα της δημοκρατίας και του δυτικού πολιτισμού.
2. Είναι η πιο ηλιόλουστη χώρα της Ευρώπης με πάνω από 250 ημέρες ηλιοφάνειας το χρόνο ή περίπου 3.000 ηλιοφάνεια το χρόνο.
3. Hellas, Not Greece: Η επίσημη ονομασία της Ελλάδας είναι στην πραγματικότητα Ελληνική Δημοκρατία. Το "Greece" προέρχεται από τον ρωμαϊκό όρο "Graecia".
4. Περισσότεροι τουρίστες παρά ντόπιοι: Η Ελλάδα προσελκύει περισσότερους τουρίστες κάθε χρόνο από ολόκληρο τον πληθυσμό της!
5. Η ελληνική γλώσσα είναι μια από τις παλαιότερες καταγεγραμμένες γλώσσες στον κόσμο.
6. Η Ελλάδα έχει χιλιάδες νησιά, αλλά μόνο 227 κατοικούνται.
7. Ο ελληνικός εθνικός ύμνος έχει 158 τετράστιχες στροφες, καθιστώντας τον έναν από τους μεγαλύτερους στον κόσμο.
8. Οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες διεξήχθησαν στην Ολυμπία της Ελλάδας το 776 π.Χ.
9. Κουλτούρα του καφέ: Οι Έλληνες είναι σοβαροί για τον καφέ τους! Ο μικρός, δυνατός καφές «μπρίκι» είναι καθημερινή ιεροτελεστία για πολλούς.
10. Η Ελλάδα έχει περισσότερα κατά κεφαλήν αρχαιολογικά μουσεία από οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο.
11. Ο Όλυμπος, το ψηλότερο βουνό της Ελλάδας, οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι ήταν το σπίτι των θεών.
12. Η Ελλάδα υπερηφανεύεται για το μεγαλύτερο ποσοστό κάλυψης ελαιόδεντρων ανά έκταση στον κόσμο.
13. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, το 80% της Ελλάδας είναι ορεινό.
14. Όπου κι αν βρίσκεστε στην Ελλάδα, δεν είστε ποτέ περισσότερο από 135 χιλιόμετρα από την ακτή.
15. Το φαράγγι του Βίκου στην οροσειρά της Πίνδου είναι ένα από τα βαθύτερα στον κόσμο, βυθίζοντας πάνω από 1.100 μέτρα.
16. Η Ελλάδα πέρασε από μοναρχία σε κοινοβουλευτική δημοκρατία το 1975.
17. Το ελληνικό νησί της Ικαρίας είναι μια από τις Γαλάζιες Ζώνες του κόσμου, όπου ζουν μερικοί από τους μακροβιότερους ανθρώπους στη Γη.
18. Η ελληνική κουζίνα είναι γνωστή για την υγιεινή μεσογειακή διατροφή της, που περιλαμβάνει ελιές, τυρί φέτα και ψητά θαλασσινά.
19. Πολλοί αστερισμοί που βλέπουμε σήμερα έχουν ονόματα που προέρχονται από την ελληνική μυθολογία.
20. Η Αθήνα κατέχει τον τίτλο για την πόλη με τα περισσότερα θέατρα στον κόσμο.
21. Η Ελλάδα μπορεί να υπερηφανεύεται για πάνω από 4.000 παραδοσιακούς χορούς, που αναδεικνύουν την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά.
Πώς σβήνουμε τα ενοχλητικά λαμπάκια από τον πίνακα οργάνων - Τι πρέπει να ξέρουμε

Πώς σβήνουμε τα ενοχλητικά λαμπάκια από τον πίνακα οργάνων - Τι πρέπει να ξέρουμε

Το συγκεκριμένο κόλπο υπόσχεται να εξαλείψει μία από τις πιο ενοχλητικές προειδοποιητικές λυχνίες του πίνακα οργάνων.

Η αξιοπιστία εκτιμάται ιδιαίτερα από τους οδηγούς και ιδιοκτήτες, αλλά επειδή τίποτα στον κόσμο δεν είναι άφθαρτο, είναι δεδομένο ότι κάποια στιγμή θα ανάψουν κάποιες προειδοποιητικές λυχνίες. Το «λαμπάκι» όμως που τρομάζει περισσότερο τους οδηγούς είναι το σύμβολο του κινητήρα.

Το πορτοκαλί λαμπάκι μας υποδεικνύει αρκετά σφάλματα, από απλά μέχρι πιο σύνθετα και σοβαρά. Στη θέα του και μόνο, οι οδηγοί πανικοβάλλονται και πηγαίνουν το αυτοκίνητό τους στον μηχανικό, με την ελπίδα ότι η ένδειξη δεν θα σχετίζεται με την λειτουργία του κινητήρα.

Ένας γνωστός χρήστης του TikTok παρουσίασε ένα «κόλπο» για να σβήσετε το συγκεκριμένο λαμπάκι, σε περίπτωση πάντα που το πρόβλημα δεν είναι σοβαρό. Όπως αναφέρει και ο ίδιος, αν ανάψει το λαμπάκι και πας στο συνεργείο, είναι σχεδόν σίγουρο ότι φύγεις με έναν καλό λογαριασμό.

Με τον τρόπο που μας παρουσιάζει, το πορτοκαλί λαμπάκι του κινητήρα, και όχι μόνο, θα σβήσει. Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να ανοίξετε το καπό του κινητήρα, να εντοπίσετε την μπαταρία και να αναγνωρίσετε τους πόλους.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 06 182411

Με την βοήθεια από ένα δεκαράκι, θα πρέπει να αποσυνδέσετε τον αρνητικό πόλο για περίπου 10 δλ. και μετά να τον επανασυνδέσετε. Όταν θέσετε σε λειτουργία πάλι το αυτοκίνητο, η ενδεικτική λυχνία θα έχει εξαφανιστεί από τον πίνακα οργάνων.

Το συγκεκριμένο κόλπο είναι αποτελεσματικό όταν ο κινητήρας ενεργοποιεί συχνά ένα σφάλμα, αλλά εννοείται ότι δεν αποτελεί πανάκεια και φυσικά αρκετοί από τους ακόλουθους του TikToker είχαν τις αντιρρήσεις τους. Για παράδειγμα, του αναφέρουν ότι αυτό το κόλπο αποτελεί προσωρινή λύση και ότι επανεμφανίζεται μετά από μία εβδομάδα.

Η αλήθεια είναι ότι αυτό το κόλπο μπορεί να χρησιμεύσει ως μια γρήγορη «λύση», αλλά οι ειδικοί συμβουλεύουν να χρησιμοποιήσετε ένα διαγνωστικό μηχάνημα για να βρείτε με ακρίβεια το σφάλμα που ενεργοποιεί το λαμπάκι. Σε περίπτωση που η ενδεικτική λυχνία του κινητήρα είναι κόκκινη, τότε θα πρέπει οπωσδήποτε να πάτε το αυτοκίνητό σας στο συνεργείο το συντομότερο δυνατό.

Δημοσιεύθηκε στο .carandmotor.gr

Ο Παρθενώνας καταστρέφεται εν μέρει από έκρηξη στις 26 Σεπτεμβρίου του 1687

Ο Παρθενώνας καταστρέφεται εν μέρει από έκρηξη στις 26 Σεπτεμβρίου του 1687

Ο Παρθενώνας αγαπητοί φίλοι και φίλες καταστρέφεται εν μέρει από έκρηξη που προκλήθηκε καθώς οι ενετικές δυνάμεις με επικεφαλής τον Φραντσέσκο Μοροζίνι πολιορκούν και βομβαρδίζουν τους Οθωμανούς στην Αθήνα.
Θα σας γνωστοποιήσω, πως μια έκρηξη, κατέληξε στο κλέψιμο γλυπτών και μαρμάρων απο τους Άγγλους.
Μια άτυχη στιγμή που είχε ως αποτέλεσμα αυτό που βλέπετε σήμερα.
Πριν απο την έκρηξη, ο Παρθενώνας ήταν σε εκπληκτική κατάσταση.
Ένα θεϊκό, νομοτελειακό κόσμημα των Ελλήνων ανάμεσα στην ασχήμια των απολίτιστων βαρβάρων που ήρθαν στην Αθήνα και δεν σεβάστηκαν τα θεία και τα ιερά μας.
Τι έγινε λοιπόν στις 26 Σεπτεμβρίου του 1687;
Η σύγκρουση μεταξύ Οθωμανών και Ενετών αποτέλεσε μέρος του Μεγάλου Τουρκικού Πολέμου (1683-1699), μιας ευρύτερης σύγκρουσης μεταξύ της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και μιας συμμαχίας ευρωπαϊκών κρατών, συμπεριλαμβανομένης της Βενετίας.
Η Βενετία, με αρχηγό τον Φραντσέσκο Μοροζίνι, προσπάθησε να επανακτήσει εδάφη που είχαν χαθεί από τους Οθωμανούς. Μέσα στο πλαίσιο αυτό, η Αθήνα, που βρισκόταν υπό τον έλεγχο των Οθωμανών, αποτέλεσε στόχο των Ενετών.
Ο Μοροζίνι έφτασε στην Αττική τον Σεπτέμβριο του 1687 και ξεκίνησε την πολιορκία της πόλης.
Οι Οθωμανοί είχαν καταφύγει στην Ακρόπολη, χρησιμοποιώντας τον Παρθενώνα ως αποθήκη πυρομαχικών.
Αυτή ήταν μια συνηθισμένη πρακτική της εποχής, καθώς οι μεγάλες κατασκευές της αρχαιότητας συχνά χρησίμευαν ως στρατιωτικές εγκαταστάσεις.
Στις 26 Σεπτεμβρίου 1687, οι Ενετοί βομβάρδισαν την Ακρόπολη.
Ένα από τα κανόνια τους έπληξε τον Παρθενώνα, ο οποίος εκείνη την εποχή, όπως προείπα, χρησιμοποιούνταν από τους Οθωμανούς για την αποθήκευση πυρομαχικών.
Η έκρηξη που ακολούθησε ήταν τρομακτική.
Τα πυρομαχικά που ήταν αποθηκευμένα μέσα στον ναό εξερράγησαν, προκαλώντας τεράστιες ζημιές στο κτίσμα.
Ο Παρθενώνας, που μέχρι τότε διατηρούνταν σε σχετικά καλή κατάσταση, καταστράφηκε σε μεγάλο βαθμό, με σημαντικά τμήματα του κτηρίου να καταρρέουν.
Η έκρηξη κατέστρεψε μεγάλο μέρος της οροφής του Παρθενώνα, καθώς και τμήματα των γλυπτών και των μαρμάρινων αναγλύφων.
Ο ναός, που για αιώνες αποτελούσε το σύμβολο του κλασικού ελληνικού πολιτισμού, μετατράπηκε σε ερείπια.
Μετά την καταστροφή, ο Μοροζίνι προσπάθησε να αφαιρέσει κάποια από τα γλυπτά του ναού ως λάφυρα πολέμου, αλλά η προσπάθειά του να αφαιρέσει ένα άγαλμα απέτυχε, με αποτέλεσμα περαιτέρω ζημιές. Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί την αρχή της λεηλασίας των αρχαίων μνημείων της Αθήνας, που συνεχίστηκε αργότερα με την απομάκρυνση αγαλμάτων και μαρμάρων από τον Λόρδο Έλγιν στις αρχές του 19ου αιώνα.
Η καταστροφή του Παρθενώνα αποτέλεσε ένα από τα πιο τραγικά γεγονότα στην ιστορία της Ακρόπολης.
Ο ναός, που ήταν ένα από τα κορυφαία επιτεύγματα της κλασικής αρχιτεκτονικής, υπέστη σοβαρές και ανεπανόρθωτες ζημιές.
Η σημασία του γεγονότος είναι διπλή: αφενός αναδεικνύει την καταστροφική φύση των πολέμων και της κατάχρησης των μνημείων για στρατιωτικούς σκοπούς, και αφετέρου συνιστά ένα σύμβολο της μακραίωνης ιστορίας της Αθήνας και της μεταχείρισης των αρχαίων μνημείων κατά τη διάρκεια των αιώνων.
Αν και ο Παρθενώνας υπέστη περαιτέρω ζημιές σε επόμενους αιώνες, η καταστροφή του 1687 έμεινε στην ιστορία ως το πιο καταστροφικό περιστατικό στην ιστορία του μνημείου.
Όμως παρόλα αυτά ο Παρθενώνας μας συνεχίζει να φωτίζει ακόμα ολόκληρη την οικουμένη καί μάς εμπνέει με φώς, τιμή και υπερηφάνεια
Η Γη έχει αιχμαλωτίσει ένα "μίνι - φεγγάρι"

Η Γη έχει αιχμαλωτίσει ένα "μίνι - φεγγάρι"

Αν και μπορεί να θεωρηθεί η ιδέα ενός "δεύτερου φεγγαριού" συναρπαστική, εντούτοις ο αστεροειδής 2024PT5 θα είναι πρακτικά αόρατος, αφού οι διαστάσεις του είναι τουλάχιστον έως 300.000 φορές μικρότερες από αυτές της Σελήνης. Επομένως, είναι πολύ μικρός για τον δει κάποιος δια γυμνού οφθαλμού, αλλά ακόμα κι αν χρησιμοποιήσει ερασιτεχνικά τηλεσκόπια ή κιάλια για την παρατήρησή του, λόγω της χαμηλής φωτεινότητας και του μικρού του μεγέθους (διάμετρος 10 μέτρα).
Ωστόσο, αυτό το ουράνιο σώμα που καταλήφθηκε από την βαρύτητα της Γης, θα περιφέρεται γύρω από τον πλανήτη μας για 57 ολόκληρες ημέρες πριν ξεκινήσει το ταξίδι επιστροφής του στον Ήλιο στις 25 Νοεμβρίου. Ουσιαστικά δηλαδή εκείνη την ημέρα ο μικρός αστεροειδής θα ξεφύγει από την βαρυτική επιρροή της Γης.
Ο μόνος τρόπος λοιπόν για να δούμε αυτό το νέο "μίνι - φεγγάρι", θα είναι αποκλειστικά από τους ερευνητές που θα δημοσιεύσουν επίσημες εικόνες του ουράνιου σώματος. Τέλος, ο συγκεκριμένος αστεροειδής δεν αποτελεί κίνδυνο για τον πλανήτη μας, ενώ ενδέχεται να επιστρέψει ξανά τον Ιανουάριο του 2025 και εν συνεχεία το 2055.
Το "μίνι - φεγγάρι" λοιπόν θα παραμείνει ένας αόρατος και μυστηριώδης διαστημικός ταξιδιώτης, που θα είναι ορατός μόνο μέσω των επαγγελματικών τηλεσκοπίων που χρησιμοποιούνται από τους αστρονόμους και τους ερευνητές.
 
 
 
Δημοσιεύθηκε στο Meteoweb.eu
 
Η εκτίμηση που σόκαρε τους επιστήμονες ήταν η  ηλικία του ποταμού Νείλου

Η εκτίμηση που σόκαρε τους επιστήμονες ήταν η ηλικία του ποταμού Νείλου

Δε φαντάζεστε τι ηλικία έχει ο ποταμός Νείλος – Η εκτίμηση που σόκαρε τους επιστήμονες
Ο ποταμός Νείλος, τον οποίο οι αρχαίοι Αιγύπτιοι θεωρούσαν πηγή όλης της ζωής, έχει ηλικία περίπου 30 εκατομμυρίων ετών, σχεδόν έξι φορές μεγαλύτερη από αυτή που πίστευαν οι επιστήμονες.
Ο Νείλος ακολουθεί μια βορειοδυτική πορεία και έχει καταστήσει εύφορες τις κοιλάδες της βορειοανατολικής Αφρικής εδώ και εκατομμύρια χρόνια, παίζοντας παράλληλα καθοριστικό ρόλο στην πορεία του ανθρώπινου πολιτισμού.
Όπως αναφέρει μια νέα μελέτη τους, εκτιμούν ότι εκτός από την πολύ μεγαλύτερη ηλικία του, ο Νείλος – αν ο ρους του δεν επηρεαζόταν καθοριστικά από την μορφολογία και την κίνηση πετρωμάτων στα βάθη της Γης – θα είχε προ καιρού στραφεί προς τα δυτικά, κάτι που πιθανώς θα άλλαζε την πορεία της αιγυπτιακής (και όχι μόνο) ιστορίας.
Η αμετάβλητη πορεία του ποταμού στο πέρασμα του χρόνου, αποτελούσε ανέκαθεν ένα γεωλογικό μυστήριο, καθώς τα μακρόβια ποτάμια συνήθως μετακινούνται σταδιακά και αλλάζουν πορεία.
Θεωρείται ως ο μεγαλύτερος σε μήκος ποταμός στον κόσμο. Είναι περίπου 6 690 χιλιόμετρα, και ρέει βόρεια ώσπου να χυθεί στη Μεσόγειο θάλασσα, σχηματίζοντας το γνωστό Δέλτα του Νείλου. Περνάει μέσα από 10 χώρες της Αφρικανικής Ηπείρου, για την οποία είναι ιδιαίτερα ωφέλιμος και έχει παίξει βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της αρχαίας Αιγύπτου. Ο Νείλος αποτελείται από δύο μεγάλους παραποτάμους, τον Λευκό Νείλο που είναι ο μακρύτερος εκ των δύο, και τον Γαλάζιο Νείλο που παρέχει στον ποταμό περισσότερο όγκο νερού.
 
Δημοσιεύθηκε στο Κάθε Εικόνα Και Μια Ιστορία

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα