Νίκος Σταυρέλης: «Πικρές αλήθειες για τη Δημοτική Συγκοινωνία – Ποιοι παραπλανούν τους πολίτες και γιατί δεν μπορεί να γίνει τώρα»

Νίκος Σταυρέλης: «Πικρές αλήθειες για τη Δημοτική Συγκοινωνία – Ποιοι παραπλανούν τους πολίτες και γιατί δεν μπορεί να γίνει τώρα»

Νίκος Σταυρέλης |  ΕΣΕΙΣ τη δουλειά σας – ΕΜΕΙΣ τη δουλειά μας.

Παρακολουθήστε το διαφωτιστικό βίντεο από την τοποθέτηση του δημάρχου :

Δημοτικό Συμβούλιο Δ. Κορινθίων 15.10.25 – Δήμαρχος Κορινθίων

__________________________________________________________________________________________________

Ο Δήμαρχος Κορινθίων, Νίκος Σταυρέλης, με δημόσια τοποθέτησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο και σε σχετική ανάρτηση, ανέδειξε —όπως ο ίδιος τόνισε— τις «πικρές αλήθειες» γύρω από το ζήτημα της Δημοτικής Συγκοινωνίας και απάντησε σε όσους υποστηρίζουν ότι το έργο μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα.

Ο κ. Σταυρέλης εξήγησε αναλυτικά γιατί η λειτουργία της Δημοτικής Συγκοινωνίας από τον Δήμο Κορινθίων δεν είναι αυτή τη στιγμή νομικά εφικτή, ποιο είναι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, καθώς και γιατί θεωρεί πως η προσωρινή λύση της συνεργασίας με το ΚΤΕΛ θα οδηγούσε «άμεσα στη νόμιμη λειτουργία της γραμμής Προαστιακός – Κόρινθος».

«Θα την κάνουμε εμείς, όταν το επιτρέψει η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου και του Δημοτικού Κώδικα», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Ο Δήμαρχος διέψευσε κατηγορηματικά ότι έχει γίνει οποιαδήποτε παραχώρηση λεωφορείων ή συμφωνία με το ΚΤΕΛ, τονίζοντας πως «δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου» και πως «όσοι υποστηρίζουν το αντίθετο, στηρίζονται σε ψέματα».


🔹 «Πέντε χρόνια αδράνειας – Τι δεν έκανε ο κ. Νανόπουλος»

Ασκώντας σκληρή κριτική στον προκάτοχό του, Βασίλη Νανόπουλο, ο κ. Σταυρέλης επεσήμανε ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή δεν έκανε απολύτως τίποτα για τη δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας επί πέντε χρόνια, παρότι το νομοθετικό πλαίσιο ήταν το ίδιο.

«Ό,τι επικαλείται σήμερα ίσχυε και όταν ήταν Δήμαρχος. Γιατί δεν τα έκανε τότε;», διερωτήθηκε.


🔹 Η γνωμοδότηση Ζυγούρη και τα νομικά δεδομένα

Ο Δήμαρχος παρουσίασε στοιχεία που, όπως είπε, αποδεικνύουν ότι η λειτουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας είναι νόμιμη μόνο εφόσον δεν εξυπηρετείται η γραμμή από το ΚΤΕΛ, κάτι που πρέπει να διαπιστωθεί με διαπιστωτική πράξη του Περιφερειάρχη.

Αναφέρθηκε επίσης σε σειρά παραλείψεων της προηγούμενης δημοτικής αρχής, η οποία, σύμφωνα με τον ίδιο:

  • δεν εξέδωσε καμία απόφαση Δ.Σ. για τη διαδικασία,

  • δεν εκπόνησε συγκοινωνιακή ή βιωσιμότητας μελέτη,

  • δεν υπέβαλε αίτημα χρηματοδότησης.

Ο κ. Σταυρέλης τόνισε ότι η νέα δημοτική αρχή ενήργησε άμεσα, ζητώντας από την Περιφέρεια ενημέρωση για το αν εξυπηρετείται η γραμμή Προαστιακός – Κόρινθος. Η απάντηση, όπως είπε, ήταν ότι υφίσταται γραμμή του ΚΤΕΛ με στάση στον Προαστιακό, γεγονός που καθιστά νομικά αδύνατη την αυτόνομη λειτουργία δημοτικής συγκοινωνίας από τον Δήμο.

«Εξηγώ γιατί δεν είναι νόμιμη – όχι γιατί δεν χρειάζεται. Για αυτό προτείναμε τη σύμπραξη με το ΚΤΕΛ, με τα δύο νέα λεωφορεία», ανέφερε.

Ο Δήμαρχος υπενθύμισε ότι μέλη της Δημοτικής Επιτροπής, τα οποία σήμερα αντιδρούν, είχαν ψηφίσει υπέρ της παραχώρησης των λεωφορείων στο ΚΤΕΛ στις αρχικές συνεδριάσεις.

«Τι ήταν αυτό που τους έκανε να αλλάξουν γνώμη σήμερα και να λένε ότι ο Δήμος μπορεί να κάνει Δημοτική Συγκοινωνία;», ρώτησε χαρακτηριστικά.


🔹 Παραδείγματα άλλων Δήμων

Ο κ. Σταυρέλης παρέθεσε παραδείγματα από άλλους Δήμους της χώρας, όπου η δημοτική συγκοινωνία λειτουργεί σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ, όπως:

  • Δήμος Αλιάρτου-Θεσπιέων,

  • Δήμος Χανίων (με επιδότηση 50.000 ευρώ τον χρόνο),

  • Δήμος Λεβαδέων (με ετήσιο κόστος 52.800 ευρώ).

Παράλληλα, θύμισε το παράδειγμα του Δήμου Λουτρακίου, ο οποίος είχε χάσει δικαστική προσφυγή από το ΚΤΕΛ για το ίδιο ζήτημα.


🔹 «Είμαστε υπέρ της Δημοτικής Συγκοινωνίας – αλλά με νομιμότητα»

Κλείνοντας, ο Δήμαρχος Κορινθίων διαβεβαίωσε ότι η δημοτική αρχή παραμένει υπέρ της δημιουργίας Δημοτικής Συγκοινωνίας, αλλά «μόνο με νόμιμο τρόπο», όταν το επιτρέψει το νέο θεσμικό πλαίσιο.

«Δεν θα κάνουμε προσφυγές. Θα αφήσουμε την υπερκείμενη αρχή να κρίνει τη νομιμότητα. Αν κριθεί νόμιμη η απόφαση, θα την υλοποιήσουμε», είπε.

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Σταυρέλης υπογράμμισε ότι ποτέ δεν μίλησε για δωρεάν μετακίνηση, αλλά για συμβολικό αντίτιμο, με τον Δήμο να καλύπτει τη διαφορά κόστους.

____________________________________________________________________________________

 
Διαβάστε τα 19 καυτά σημεία  :

___________________________________________________________________________________

Παραθέτω συνοπτικά, παρακάτω, σε γραπτό λόγο τα κύρια σημεία της τοποθέτησής μου.
Γιατί είμαι όπως πάντα διαυγής και κρυστάλλινος. Ποτέ δεν έχω κρυφτεί για κανένα θέμα. Άλλοι είναι αυτοί που αλλάζουν: με την μέρα, με τον μήνα, με τον χρόνο.
1. Δεν έχει γίνει καμία παραχώρηση λεωφορείων σε κανένα ΚΤΕΛ, δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Η εισήγηση που κατέθεσαν στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι έχουμε υπογράψει συμφωνία στηρίζεται σε ψέματα.
2. Στηρίξαμε ως παράταξη επί 3,5 ολόκληρα χρόνια την διοίκηση του κ. Νανόπουλου γιατί αυτό πιστεύαμε πως ήταν σωστό για τα συμφέροντα του Δήμου. Και αυτό μου το αναγνώρισε ο κορινθιακός λαός. Τώρα συνασπίζεστε όλοι εναντίον του Σταυρέλη.
3. Ο κ. Νανόπουλος ήταν επί 4,5 χρόνια Δήμαρχος από το 2019 μέχρι το 2024! Γιατί δεν έκανε όλα αυτά που λέει σήμερα; Γιατί δεν έκανε την Δημοτική Συγκοινωνία; Ό,τι επικαλείται σήμερα ίσχυε και όταν ήταν Δήμαρχος! Γιατί δεν τα έκανε;
4. Τι λέει το περίφημο «κόμμα» το οποίο επικαλούμαι συνεχώς δημόσια; Ότι λέει η ίδια η γνωμοδότηση του γραφείου του κ. Ζυγούρη, στον οποίο ο ίδιος ο κ. Νανόπουλος ζήτησε γνωμοδότηση: «η λειτουργία δημοτική συγκοινωνίας είναι νόμιμη, ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΓΡΑΜΜΗ, όπως τούτο διαπιστώνεται από τον οικείο περιφερειάρχη».
5. Στις 3 Ιανουαρίου 2023 ο κ. Νανόπουλος πήρε αυτή την γνωμοδότηση! Και τι έκανε με αυτήν την γνωμοδότηση στα χέρια του ο κ. Νανόπουλος; ΕΦΤΑ ΜΗΝΕΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ζήτησε γνωμοδότηση από τον κ. αντιπεριφερειάρχη, τον κ. Βυτινιώτη, αν εξυπηρετείται το κοινό από την υπάρχουσα γραμμή του ΚΤΕΛ. ΕΦΤΑ ΜΗΝΕΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ!
6. Τελικά το διατυπώνει στις 18 Ιουλίου και λαμβάνει αυθημερόν (!!!) από την Αντιπεριφέρεια μια απάντηση σε τρεις γραμμές που λεει τι; Ότι «από τα στοιχεία που διαθέτουμε (σ.σ. πότε τα έλεγξε ο κ. Βυτινιώτης ένας θεός ξέρει) δεν υπάρχει εγκεκριμένη γραμμή συγκοινωνίας Προαστιακός Κόρινθος Καλλιθέα».
7. Προσέξτε, όμως τι είναι απαραίτητο να γίνει για να προχωρήσει ένας Δήμος σε δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας σύμφωνα με την γνωμοδότηση Ζυγουρη:
7.1. Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για υποβολή αιτήματος στον Περιφερειάρχη να επιβεβαιώσει ΜΕ ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ (όχι με ένα απλό έγγραφο συνταγμένο σε λίγα λεπτά) ότι δεν εξυπηρετείται η συγκεκριμένη γραμμή από το ΚΤΕΛ
7.2. Σύνταξη συγκοινωνιακής μελέτης και μελέτης βιωσιμότητας για την δημιουργία της νέας γραμμής. Είδατε καμία εκπόνηση μελέτης από τον κ. Νανόπουλο;
7.3. Εισήγηση από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής (υπήρχε τότε) προς το Δημοτικό Συμβούλιο για τις παραπάνω μελέτες. Την είδατε;
7.4. Έγκριση των μελετών από το Δημοτικό Συμβούλιο. Το είδατε;
7.5. Αίτημα για ένταξη σε πρόγραμμα χρηματοδότησης (όχι από πόρους του Δήμου). Το είδατε;
Τι από όλα αυτά έκανε ο κ. Νανόπουλος; Τίποτα!
8. Να δούμε τώρα τι κάναμε εμείς. Εμείς πήγαμε στις 13 Μαρτίου 2024, μόλις 3 μήνες αφ ότου αναλάβαμε, και ζητήσαμε από την Περιφέρεια να μας πει αν υπάρχει γραμμή που εξυπηρετεί τον Προαστιακό. Και η Περιφέρεια (στις 20 Μαρτίου) μάς απάντησε ότι εξυπηρετείται από την Γραμμή του ΚΤΕΛ, όπου υπάρχει Στάση Προαστιακός.
9. (ΠΡΟΣΟΧΗ: Για να μην δημιουργηθούν παρεξηγήσεις, εδώ δεν αναφέρομαι στο αν ΠΡΑΓΜΑΤΙ αυτή η γραμμή εξυπηρετεί το κοινό που μετακινείται με τον Προαστιακό. Εξηγώ πολύ απλά γιατί ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΗ και άρα εφικτή η δημιουργία τέτοιας γραμμής, χωρίς την συγκατάθεση του ΚΤΕΛ. Εμένα η άποψη μου είναι άλλη και γι αυτό θέλησα να δημιουργηθεί η νέα γραμμή με την σύμπραξη του ΚΤΕΛ, με τα δύο νέα λεωφορεία. Κάτι που θα γινόταν άμεσα, αν λαμβάναμε άλλη απόφαση στο ΔΣ).
10.Για να δούμε όμως και ποια γνώμη διατύπωναν τότε (Φεβρουάριος 2024) η κυρία Στριμμενοπούλου, ως πρόεδρος της ΔΕ, και ο κ. Μανωλάκης ως μέλος της.
11.Στην συνεδρίαση της ΔΕ η κυρία Στριμμενοπούλου, ως πρόεδρος, εισηγείται «τη λήψη απόφασης Δημοτικής Επιτροπής α) όπου θα αναφέρεται ότι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο απαγορεύει στο Δήμο την ίδρυση λεωφορειακής γραμμής, β)για τροποποίηση των όρων της σύμβασης δωρεάς σύμφωνα με τα ανωτέρω και συγκεκριμένα να αναγραφεί στη σύμβαση δωρεάς ότι επιτρέπει στο Δήμο Κορινθίων την παραχώρηση της χρήσης των λεωφορείων σε τρίτους (π.χ. ΚΤΕΛ) προκειμένου να εξυπηρετήσουν το σκοπό της δωρεάς, ήτοι τη μετακίνηση των δημοτών, έναντι χαμηλού κομίστρου κ.λπ κ.λπ»
12.Ο κ. Μανωλάκης, παίρνοντας το λόγο, αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι, «όπως όλοι τους γνωρίζουν, ο Δήμος δεν έχει οδηγούς να λειτουργήσει τα υπάρχοντα οχήματα (…) προσλήψεις δεν είναι εύκολο να γίνουν στο Δήμο, (…) ενώ μπορεί ο Δήμος να κάνει μία σύμβαση με το ΚΤΕΛ», και καταλήγει ότι «αν στην πορεία δουν ότι ο Δήμος μπορεί να υποστηρίξει αστική συγκοινωνία, το συζητάνε. Εμείς είμαστε υπέρ της Δημοτικής Συγκοινωνίας και μόλις αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο και το επιτρέψει θα το κάνουμε πράξη. Εκείνη την ώρα που θα είναι νόμιμο…».
13.Αργότερα, όταν ψήφισαν και οι τρεις ανεξαρτητοποιηθέντες Σύμβουλοι, η κυρία Στριμμενοπούλου, ο κ. Μανωλάκης και ο κ. Μποζίκης ψήφισαν ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΗΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΑ ΚΤΕΛ. Ο κ. Νανοπουλος (τότε, τον Φεβρουάριο) επέμεινε στην δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας. Τι ήταν αυτό που τους έκανε να αλλάξουν γνώμη σήμερα και να λένε ότι ο Δήμος μπορεί να κάνει Δημοτική Συγκοινωνία; Τα συμπεράσματα δικά σας!
14.Και πάμε στον Ιούνιο του 2024 και στην απόφαση 364 της ΔΕ. Πάλι η ίδια σύνθεση. Και ενώ τον Φεβρουάριο ο κ. Νανόπουλος μειοψήφησε, έρχεται τον Ιούνιο και υπερψηφίζει (!!!) την παραχώρηση των δύο λεωφορείων στο ΚΤΕΛ, για την λειτουργία από αυτό της γραμμής! (Σημειωτέον ότι υπήρχε τότε η υπογράμμιση ότι η σύβαση με το ΚΤΕΛ θα λυθεί αυτοδίκαια (δηλαδή αμελητί) όταν καταστεί νομικά εφικτή η δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας για την γραμμή Κόρινθος – Προαστιακός και τα λεωφορεία θα επιστρέψουν στον Δήμο).
15.Έχουμε το προηγούμενο του Δήμου Λουτρακίου Περαχώρας, ο οποίος αγόρασε δύο Mini bus για να δημιουργήσει δημοτική συγκοινωνία. Το ΚΤΕΛ έκανε προσφυγή και την κέρδισε! Και έκαναν παραχώρηση των δύο λεωφορείων στο ΚΤΕΛ.
16.Τα παραδείγματα που έχουν αναφερθεί για άλλους δήμους (Αλιάρτων – Θεσπιέων, Χανίων, Λεβαδέων και άλλου) η αλήθεια είναι ότι:
Ο δήμος Αλιάρτου Θεσπιέων έχει κάνει σύμβαση με τα ΚΤΕΛ.
Το ίδιο και ο Δήμος Χανίων, που το κανει μεν με δωρεάν εισιτήριο, αλλά δίνει 50.000 τον χρόνο στο ΚΤΕΛ
Ο Δήμος Λεβαδέων επίσης στο ΚΤΕΛ με κόστος 52.800 ευρώ
17.Από όλα αυτά προκύπτει ότι Δημοτική Συγκοινωνία με τον τρόπο που παρέσυρε τους 17 ο πρώην Δήμαρχος δεν μπορεί να γίνει: Αλλά αυτό είναι και το θέμα: να μην γίνει η Δημοτική Συγκοινωνία και να το χρεωθεί η Δημοτική μας αρχή και ο Σταυρέλης. Αλλά εμείς δεν θα κάνουμε προσφυγή. Θα αφήσουμε να κρίνει η υπερκείμενη αρχή την νομιμότητα της απόφασης και ΑΝ κριθεί νόμιμη θα σας καλέσουμε να την υλοποιήσετε.
18.Εμείς είμαστε όσο κανείς άλλος υπερ της Δημοτικής Συγκοινωνίας. Και θα την υλοποιήσουμε με νόμιμο τρόπο, με την αλλαγή του Δημοτικού Κώδικα, όπου έχω την πληροφορία ότι θα εισαχθεί σχετική διάταξη. Γι αυτό και έχουμε προβλέψει αυτό που ανέφερα νωρίτερα για την επιστροφή των δύο λεωφορείων στον Δήμο, μόλις αλλάξει το νομικό καθεστώς.
19.Και επειδή έχω μάθει να μην μασάω τα λόγια μου, όπως λέω πάντα. Δεν έχουμε πει ποτέ και δεν έχω πει ποτέ ότι θα είναι δωρεάν η μετακίνηση των επιβατών. Θα υπάρχει ένα συμβολικό τίμημα και ο Δήμος θα καλύπτει τυχόν επιπλέον κόστος.

____________________________________________________________________

Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη

Σχετικά Άρθρα

Πληροφορίες

Το IsthmosNews.gr είναι ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο ενημερωτικό site που
έχει ήδη καθιερωθεί στην Κορινθία και την Πελοπόννησο ως πηγή αξιόπιστης
και καθημερινής ενημέρωσης.
Με σύνθημα «Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη»,
προσφέρουμε έγκαιρα ρεπορτάζ, ειδήσεις και αφιερώματα για ό,τι συμβαίνει
στον τόπο μας — από την τοπική αυτοδιοίκηση και την οικονομία, μέχρι τον
πολιτισμό, τον τουρισμό και την κοινωνία.

Το κοινό μας είναι ενεργοί δημότες της Κορινθίας , της Πελοποννήσου που
μας εμπιστεύονται για να μένουν πάντα ενημερωμένοι.
Τα νέα της Κορινθίας & Πελοποννήσου δεν κοιμούνται ποτέ.
Και εσύ... γιατί να τα μαθαίνεις τελευταίος;

👉 IsthmosNews.gr — Το site που έγινε καθημερινή σου συνήθεια.

Με εκτίμηση,
Η Ομάδα του isthmos News