Πόσα λεπτά στον ήλιο αρκούν για να πάρεις βιταμίνη D -Δεν χρειάζεται να εκτίθεσαι με τις ώρες

Η έκθεση στον ήλιο είναι απαραίτητη για να αυξήσεις τα επίπεδα της βιταμίνης D, χωρίς να καταφύγεις σε συμπληρώματα, αλλά γνωρίζεις πραγματικά πόση ώρα χρειάζεται να εκτίθεσαι;

Η βιταμίνη D έχει ζωτική σημασία για τον οργανισμό, καθώς ενισχύει την άμυνα του ανοσοποιητικού, συμβάλλει στην υγεία των οστών και επηρεάζει ακόμη και τη διάθεση.

Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με στοιχεία από τη Γαλλία, περίπου δύο στους τρεις ανθρώπους εμφανίζουν έλλειψη σε βιταμίνη D, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση, πόνους, διαταραχές στη διάθεση και μειωμένη λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Δείτε πόση ώρα πρέπει να είστε στον ήλιο για σωστή πρόσληψη βιταμίνης D στο Bovary.gr.

Κλιματιστικά: Τι σημαίνει το «dry»- Πώς να εξοικονομήσετε ενέργεια

Η κρυφή λειτουργία που πρέπει να γνωρίζεις

Όλοι έχετε παρατηρήσει στο χειριστήριο του κλιματιστικού την ένδειξη «Dry», αλλά πολλοί λίγοι γνωρίζουν τη μεγάλη χρησιμότητά της.

Αυτή η λειτουργία, γνωστή ως "ξηρή", δεν έχει σχεδιαστεί για να ψύχει τον αέρα, αλλά για να μειώνει τη σχετική υγρασία του χώρου.

Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιοχές ή περιόδους του έτους με υψηλά επίπεδα υγρασίας, όπου ο αέρας μπορεί να τον αισθάνεσθε «βαρύ» ή και άβολο, ακόμη και σε μέτριες θερμοκρασίες.

Όταν ενεργοποιηθεί, το κλιματιστικό ρυθμίζει τη λειτουργία του για να απομακρύνει την υπερβολική υγρασία από το περιβάλλον. Αυτό επιτυγχάνεται μειώνοντας την ταχύτητα του εσωτερικού ανεμιστήρα και λειτουργώντας τον συμπιεστή κατά διαστήματα. Με αυτόν τον τρόπο, η συσκευή συμπυκνώνει την υγρασία στον αέρα, τη μετατρέπει σε νερό και τη διοχευτεύει στο σύστημα αποστράγγισης, χωρίς να ψύχει υπερβολικά τον χώρο ή να καταναλώνει τόση ενέργεια όση η λειτουργία ψύξης.

Η λειτουργία "Dry" είναι ιδανική για τη διατήρηση μιας ευχάριστης θερμικής αίσθησης χωρίς υψηλή ενεργειακή δαπάνη, συμβάλλοντας στην πρόληψη προβλημάτων που σχετίζονται με την υγρασία, όπως ο σχηματισμός μούχλας, οι κακές οσμές ή ο πολλαπλασιασμός των ακάρεων.

Είναι μια αποτελεσματική και πρακτική λειτουργία για τροπικά κλίματα ή περιόδους βροχών.

Πώς να ενεργοποιήσετε τη λειτουργία «Dry» σε ένα κλιματιστικό

Η ενεργοποίηση της λειτουργίας «Dry» σε ένα κλιματιστικό είναι μια απλή διαδικασία, αλλά μπορεί να διαφέρει ελαφρώς ανάλογα με το μοντέλο και τη μάρκα του εξοπλισμού. Τα βήματα είναι:

  • Ενεργοποιήστε το κλιματιστικό από το τηλεχειριστήριο ή την κεντρική μονάδα.
  • Πατήστε το κουμπί "Λειτουργία" μέχρι να επιλέξετε τη λειτουργία "Dry" (συνήθως αντιπροσωπεύεται από μια σταγόνα νερού).
  • Ρυθμίστε τη θερμοκρασία εάν το επιτρέπει το μοντέλο.
  • Βεβαιωθείτε ότι ο ανεμιστήρας λειτουργεί σε χαμηλή ταχύτητα και ότι ο συμπιεστής λειτουργεί κατά διαστήματα, υποδεικνύοντας ότι η λειτουργία είναι ενεργή.

Άλλοι τρόποι εξοικονόμησης ενέργειας με κλιματιστικό

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι εξοικονόμησης ενέργειας χρησιμοποιώντας αποτελεσματικά ένα κλιματιστικό:

  • Ρυθμίστε τη σωστή θερμοκρασία: Οι ειδικοί συνιστούν τη ρύθμιση του θερμοστάτη μεταξύ 24 ° C και 26 ° C σε λειτουργία ψύξης, καθώς κάθε χαμηλότερος βαθμός αυξάνει την κατανάλωση ενέργειας.
  • Ενεργοποιήστε τη λειτουργία "ECO" ή "Εξοικονόμηση ενέργειας": Αυτή η ρύθμιση, διαθέσιμη σε πολλά μοντέλα, βελτιστοποιεί την απόδοση του εξοπλισμού για τη μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
  • Κρατήστε τις πόρτες και τα παράθυρα κλειστά: Η αποτροπή της διαφυγής κρύου αέρα ή της εισόδου εξωτερικής θερμότητας επιτρέπει στον εξοπλισμό να λειτουργεί λιγότερο και να καταναλώνει λιγότερη ενέργεια.
  • Απενεργοποιήστε τον εξοπλισμό σε κενά δωμάτια: Η χρήση του κλιματισμού μόνο σε χώρους όπου είναι απαραίτητο συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης.
  • Εκτελέστε τακτική συντήρηση: Ο καθαρισμός των φίλτρων τουλάχιστον μία φορά το μήνα και η επιθεώρηση των αεραγωγών βοηθούν στη διατήρηση του εξοπλισμού σε άριστη κατάσταση.
  • Τοποθετήστε τον εξοπλισμό σε στρατηγική θέση: Η εγκατάσταση του κλιματιστικού σε περιοχές μακριά από το άμεσο ηλιακό φως αποτρέπει την ανάγκη να λειτουργεί περισσότερο από όσο χρειάζεται για την ψύξη του χώρου.
  • Συμπλήρωμα με ανεμιστήρες: Η χρήση ανεμιστήρων οροφής ή φορητών ανεμιστήρων διευκολύνει τη διανομή κρύου αέρα, επιτρέποντας τη ρύθμιση του κλιματισμού σε χαμηλότερη ισχύ.
  • Βελτιώστε τη θερμομόνωση: Η τοποθέτηση κουρτινών, περσίδων ή παραθύρων με διπλά τζάμια βοηθά στην παρεμπόδιση της θερμότητας που προέρχεται από το εξωτερικό.
  • Χρησιμοποιήστε το χρονόμετρο: Ο προγραμματισμός του κλιματιστικού ώστε να απενεργοποιείται αυτόματα σε συγκεκριμένες ώρες, όπως τη νύχτα ή όταν οι άνθρωποι δεν είναι σπίτι, σας επιτρέπει να βελτιστοποιήσετε τη χρήση του.
  • Κλείσιμο γρίλιων σε αχρησιμοποίητους χώρους: Σε κεντρικά συστήματα, η κατεύθυνση της ροής αέρα σε κατειλημμένα δωμάτια βελτιώνει την απόδοση.

Δημοσιεύθηκε στο Κλιματιστικά: Τι σημαίνει το «dry»- Πώς να εξοικονομήσετε ενέργεια | Alfavita

Σαν σήμερα (3/8/1996) …. 2,03 ΝΙΚΗ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ

Σαν σήμερα ,στις 3 Αυγούστου 1996, στην Ατλάντα των ΗΠΑ, μια σεμνή αθλήτρια από τη Λαμία έγραψε τη δική της χρυσή – ασημένια, κυριολεκτικά – σελίδα στον ελληνικό στίβο. Η Νίκη Μπακογιάννη, γεννημένη το 1968, στα 28 της χρόνια έκανε την απόλυτη υπέρβαση στον τελικό του ύψους γυναικών στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Με εντυπωσιακή σταθερότητα και ατσάλινη ψυχολογία, σημείωσε τέσσερις φορές νέο πανελλήνιο ρεκόρ: =1,97 μ. – 1,99 μ. – 2,01 μ. – 2,03 μ., αγγίζοντας για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας μας το φράγμα των δύο μέτρων στο αγώνισμα.
Το άλμα της στα 2,03 εκτός από νέο Πανελλήνιο ρεκόρ ήταν και νέο Ολυμπιακό ρεκόρ ,το οποίο κατέρριψε λίγο αργότερα η Stefka Kostadinova!
Η οποία ήταν η κάτοχος του Παγκοσμίου ρεκόρ με 2,09 από το 1987 ! Ενα ρεκόρ που έπεσε μόλις ένα χρόνο πριν από την Yaroslava MAHUCHIKH με 2,10 !
Στον κορυφαίο αγώνα της καριέρας της, η Νίκη κοίταξε στα μάτια τη μεγάλη Stefka Kostadinova, τότε ανίκητη παγκόσμια δύναμη. Η Βουλγάρα χρειάστηκε να υπερβεί τα 2,05 μ. για να την κερδίσει. Εκείνη τη νύχτα, η Νίκη Μπακογιάννη ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του Ολυμπιακού βάθρου, αλλά στις καρδιές των Ελλήνων ήταν στην κορυφή.
Ήταν το δεύτερο συνεχόμενο Ολυμπιακό μετάλλιο για τον ελληνικό στίβο και πάλι από γυναίκα, τέσσερα χρόνια μετά τον θρίαμβο της Βούλας Πατουλίδου στη Βαρκελώνη το 1992.
Όπως και τότε, έτσι και το 1996, η επιτυχία ήρθε χωρίς να είναι το φαβορί. Με βάση τις επιδόσεις της χρονιάς, η πρόκριση στον τελικό φάνταζε επιτυχία από μόνη της. Όμως η Νίκη, με μια σειρά συγκλονιστικών προσπαθειών, καθήλωσε ένα ολόκληρο καλοκαίρι και έβαλε ανεξίτηλη τη σφραγίδα της στον ελληνικό αθλητισμό.
Είναι από εκείνους τους αγώνες που μας έκαναν να αγαπήσουμε τον στίβο, γιατί μας έδειξαν ότι το μεγαλείο δεν προαναγγέλλεται πάντα. Καμιά φορά, γεννιέται εκείνη τη ΜΙΑ, μοναδική στιγμή όπου όλα ευθυγραμμίζονται τέλεια , η προετοιμασία, η πίστη, η καρδιά.
 
 ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΛΜΑ ΤΗΣ ΣΤΑ 2,03 μ. ΕΔΩ
 Νικη Μπακογιαννη, σε ευχαριστούμε
 
 

Όταν το ηλεκτρικό πατίνι γίνεται ένα ακόμα σύμπτωμα ασυδοσίας…

giannoukas xristos
Άρθρο του Χρήστου Γιαννούκα 
Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας,
Ειδικός Ασφαλούς Οδήγησης,
Εκπαιδευτής Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής
 
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
Τι συμβαίνει τελικά με τα ηλεκτρικά πατίνια στους δρόμους της Αθήνας;
Εικόνες με σταθμευμένα ηλεκτρικά πατίνια σε πεζοδρόμια, διαβάσεις και ράμπες αναπήρων είναι πλέον συχνές. Δημιουργούν εμπόδια σε πεζούς, ηλικιωμένους, παιδιά και γονείς με καρότσια, δυσκολεύοντας την ελεύθερη και ασφαλή μετακίνηση.
Δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής. Είναι θέμα ασφάλειας και σεβασμού.
Γιατί…
 Όταν δεν υπάρχει εκπαίδευση
 Όταν δεν υπάρχει σεβασμός στον δημόσιο χώρο
 Όταν απουσιάζει η ενσυναίσθηση για τον συνάνθρωπο
 Όταν ο έλεγχος από τις αρμόδιες αρχές δεν είναι διαρκής και ουσιαστικός
Τότε δημιουργούνται προβλήματα.
 Η στάθμευση απαγορεύεται
σε πεζοδρόμια και πεζοδρόμους
σε ράμπες για άτομα με αναπηρία
σε διαβάσεις πεζών
σε σημεία που παρεμποδίζουν την κυκλοφορία οχημάτων ή πεζών.
PATAINAI2
 
 Οι εταιρείες μίσθωσης και οι χρήστες έχουν ευθύνη για την ασφαλή χρήση και ορθή στάθμευση των ηλεκτρικών πατινιών.
 Οι αρμόδιες αρχές έχουν τη δυνατότητα να απομακρύνουν τα ηλεκτρικά πατίνια που εμποδίζουν την κυκλοφορία και να τα μεταφέρουν σε ειδικούς χώρους φύλαξης. Ο ρόλος των αρμόδιων αρχών είναι κρίσιμος για τη διατήρηση της τάξης και της ασφάλειας στο δρόμο. Με διαρκή και ουσιαστικό έλεγχο, μπορούν να διασφαλίσουν ότι οι κανόνες για τη χρήση και τη στάθμευση των ηλεκτρικών πατινιών τηρούνται από όλους.
 
Το ηλεκτρικό πατίνι είναι ένα σύγχρονο, φιλικό στο περιβάλλον και πρακτικό μέσο μετακίνησης. Με σωστή χρήση, σεβασμό και εφαρμογή κανόνων μπορεί να εξυπηρετεί όλους μας με ασφάλεια και άνεση.
Ωστόσο, χωρίς κουλτούρα χρήσης, χωρίς εκπαίδευση και χωρίς εφαρμογή των κανόνων, καταντά εργαλείο ταλαιπωρίας και κινδύνου για όλους τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.

Ο Μύκητας που Τρέφεται με Ραδιενέργεια – Μια Ανακάλυψη Που Ξαναγράφει τους Κανόνες της Ζωής (Άρθρο του Τάσου Παπανικολάου)

Γράφει ο Τάσος Παπανικολάου

Ιούλιος 2025

 

Στην καρδιά του Τσερνόμπιλ, εκεί που η φύση έπρεπε να έχει πεθάνει, γεννήθηκε μια ελπίδα από το σκοτάδι. Μικροσκοπικοί μύκητες, μαύροι σαν κάρβουνο, όχι μόνο επιβίωσαν στο πιο ραδιενεργό περιβάλλον του πλανήτη — αλλά άνθισαν.

Τι κρύβεται πίσω από αυτή την αλλόκοτη ικανότητα και τι σημαίνει αυτό για το μέλλον της ανθρωπότητας;

Το 2007, επιστήμονες ανακάλυψαν ότι ο μύκητας Cladosporium sphaerospermum, που ευδοκιμούσε στα ερείπια του πυρηνικού αντιδραστήρα του Τσερνόμπιλ, δεν απλώς άντεχε τη ραδιενέργεια — αλλά την χρησιμοποιούσε για να αναπτυχθεί.

Πώς; Μέσω ενός μηχανισμού παρόμοιου με τη φωτοσύνθεση, μόνο που αντί για φως, χρησιμοποιεί ιονίζουσα ακτινοβολία. Το μυστικό όπλο του είναι η μελανίνη, η ίδια ουσία που δίνει χρώμα στο δέρμα μας και μας προστατεύει από την υπεριώδη ακτινοβολία.

Η NASA δοκίμασε τον μύκητα στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, με εντυπωσιακά αποτελέσματα: μπορεί να απορροφά και να μειώνει τη διαστημική ακτινοβολία. Ένα λεπτό στρώμα μύκητα θα μπορούσε στο μέλλον να λειτουργήσει ως βιολογική ασπίδα για αστροναύτες σε αποστολές στον Άρη. Φανταστείτε έναν τοίχο που ζει και προστατεύει.

Μια άλλη εντυπωσιακή δυνατότητα είναι η χρήση αυτών των μανιταριών για τον καθαρισμό περιοχών με ραδιενεργά απόβλητα. Αν μπορούν να απορροφούν ραδιενέργεια, τότε ίσως μπορέσουν να "τρώνε" και τα υπολείμματα από καταστροφές όπως του Τσερνόμπιλ ή της Φουκουσίμα. Η ύπαρξη οργανισμών που ανθίζουν εκεί που ο άνθρωπος πεθαίνει μας προκαλεί να αναθεωρήσουμε τι σημαίνει «ζωή». Δεν τρέφονται όλοι από φως ή οξυγόνο — κάποιοι τρέφονται από καταστροφή και τη μετατρέπουν σε ενέργεια.

Μήπως εκεί βρίσκεται και το μέλλον της βιοτεχνολογίας;

Ή ακόμα και της ίδιας της επιβίωσης του ανθρώπου;

Η φύση δεν σταματά να μας εκπλήσσει. Ο μύκητας του Τσερνόμπιλ δεν είναι απλώς μια επιστημονική περιέργεια — είναι ένα σύμβολο ελπίδας και ανθεκτικότητας.

Μια υπενθύμιση ότι η ζωή πάντα βρίσκει τρόπο.

Ακόμα και μέσα στη ραδιενέργεια.

Ώρες κοινής ησυχίας: Τι ισχύει για το καλοκαίρι του 2025

Έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2025 θα παραμείνουν σε ισχύ οι ώρες κοινής ησυχίας της θερινής περιόδου.

Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.), οι ώρες που απαγορεύεται να προκαλείται οποιαδήποτε ενόχληση από θόρυβο είναι οι εξής:

  • Μεσημέρι: Από 15:00 έως 17:30
  • Βράδυ: Από 23:00 έως 07:00

Κατά τη διάρκεια αυτών των ωρών, οι πολίτες οφείλουν να αποφεύγουν κάθε είδους θορυβώδη δραστηριότητα, ιδιαίτερα σε κατοικημένες περιοχές και πολυκατοικίες.

Τι απαγορεύεται κατά τις ώρες κοινής ησυχίας

Κατά τις συγκεκριμένες ώρες το καλοκαίρι, απαγορεύονται ενδεικτικά:

  • Η λειτουργία ραδιοφώνων, τηλεοράσεων και ηχοσυστημάτων σε υψηλή ένταση.
  • Οι φασαρίες σε μπαλκόνια, αυλές ή κοινόχρηστους χώρους.
  • Οι εργασίες και χρήσεις εργαλείων που προκαλούν θόρυβο.
  • Η οργανωμένη διασκέδαση με μουσική σε εξωτερικούς χώρους κατοικιών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ηχορύπανση θεωρείται διατάραξη κοινής ησυχίας, η οποία διώκεται ποινικά.

 

Δημοσιεύθηκε στο Ώρες κοινής ησυχίας: Τι ισχύει για το καλοκαίρι του 2025 - Newsbeast

Μόνο με προσωπικό αριθμό από σήμερα η έκδοση ταυτοτήτων

Από σήμερα Κυριακή 29 Ιουνίου 2025, για την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης δελτίου ταυτότητας, είναι απαραίτητη προϋπόθεση ο αιτών -εφόσον είναι δικαιούχος- να διαθέτει Προσωπικό Αριθμό.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΑΣ, από τον κανόνα αυτό εξαιρούνται οι περιπτώσεις πολιτών, οι οποίοι έχουν προβεί στις απαραίτητες ενέργειες έκδοσης Προσωπικού Αριθμού, αλλά η διαδικασία δεν ολοκληρώθηκε χωρίς υπαιτιότητά τους.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έκδοση δελτίου ταυτότητας είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας και συγκεκριμένα στοhttps://www.astynomia.gr/odigos-tou-politi/dikaiologitika/ekdosi-deltiou-taftotitas/.

Η Αστυνομία προτρέπει τους ενδιαφερόμενους να ενημερώνονται εγκαίρως για την ανωτέρω διαδικασία, ώστε να αποφευχθεί περιττή ταλαιπωρία και να διασφαλισθεί η απρόσκοπτη εξυπηρέτησή τους.

 

 

Δημοσιεύθηκε στο  News247.gr - Μόνο με προσωπικό αριθμό από σήμερα η έκδοση ταυτοτήτων

Πώς να μάθεις σε ποιον ανήκει η πινακίδα ενός αυτοκινήτου -Οι πληροφορίες που ανακαλύπτεις με ένα ΚΛΙΚ

Μέσω μίας πολύ απλής διαδικασίας, κάθε οδηγός έχει τη δυνατότητα να μάθει πολύτιμες πληροφορίες για κάποιο όχημα μέσω της εφαρμογής Open Car, πληκτρολογώντας μόνο τον αριθμό κυκλοφορίας.

Στις 15 Φεβρουαρίου 2022, τα Υπουργεία Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μαζί με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έθεσαν σε λειτουργία την εφαρμογή Open Car.

Μέσω αυτής, κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με οχήματα που κυκλοφορούν με ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας.

Η υπηρεσία βρίσκεται στο gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Μετακινήσεις». Εναλλακτικά οι πολίτες μπορούν να επισκεφτούν τον σύνδεσμο opencar.services.gov.gr.

Κάθε πολίτης μπορεί να αντλήσει χρήσιμα στοιχεία για οποιοδήποτε όχημα, πληκτρολογώντας απλά τον αριθμό κυκλοφορίας. Ειδικότερα, οι πληροφορίες που παρέχονται είναι οι ακόλουθες:

- Aν το όχημα είναι σε κίνηση / ακινησία ή έχει κλαπεί

- Aν είναι ασφαλισμένο / ανασφάλιστο

- Tο χρώμα, ο κατασκευαστής και ο τύπος του οχήματος

Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι μέσω της υπηρεσίας Open Car δεν παρέχονται πληροφορίες για τα στοιχεία ταυτότητας των ιδιοκτητών ή κατόχων των οχημάτων, ούτε στοιχεία τυχόν οφειλών από τέλη κυκλοφορίας.

Υπεύθυνος φορέας είναι η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), ενώ την ανάπτυξη και λειτουργία της πλατφόρμας είναι το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας ΑΕ (ΕΔΥΤΕ ΑΕ).

Πρόστιμα για ανασφάλιστα

Η υποχρεωτική ασφάλιση για όλα τα οχήματα θεσπίστηκε με νόμο του 2014 και προβλέπει οικονομικά πρόστιμα και όχι μόνο σε όσους εντοπίζονται να κυκλοφορούν χωρίς ασφάλεια αυτοκινήτου, κατά τους ελέγχους από την Τροχαία. Σε αντίθετη περίπτωση το πρόστιμο είναι 500 ευρώ.

Η επιβολή προστίμων σε ανασφάλιστα οχήματα ισχύει ακόμη και για τους κατόχους που έχουν επιλέξει να μην ανανεώσουν το ασφαλιστήριο τους και να μην κυκλοφορούν το όχημα τους, στην περίπτωση που δεν έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους.

Στην περίπτωση παραλαβής ειδοποιητηρίου ή επιβολής προστίμου μετά από εντοπισμό του αυτοκινήτου χωρίς ασφάλιση στο δρόμο, ο κάτοχος του οχήματος είναι υποχρεωμένος να αποδείξει εντός 8 ημερών ότι το εν λόγω όχημα είναι ασφαλισμένο. Διαφορετικά, αν δεν μπορεί να το κάνει αυτό, θα πρέπει να το ασφαλίσει και να πληρώσει παράλληλα παράβολο 250 ευρώ.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τα παραπάνω, στον κάτοχο επιβάλλεται εκ νέου πρόστιμο ύψους 500 ευρώ, το οποίο συνδυάζεται με διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.

Αναφορικά με τις διοικητικές κυρώσεις προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης, αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος αλλά και των πινακίδων του.

Τα πράγματα είναι ακόμη πιο σοβαρά στην περίπτωση που το ανασφάλιστο όχημα έχει εμπλακεί σε ατύχημα. Τότε, η αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας φτάνει στα δύο χρόνια. Στην περίπτωση που ο κάτοχος αμελήσει τα παραπάνω και κυκλοφορήσει ξανά, η χρονική διάρκεια αφαίρεσης των παραπάνω φτάνει στα τρία χρόνια.

 

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Πάνω από 10.000.000 οχήματα: Η πιο διάσημη ταξιδιωτική στάση απ’ όπου έχει περάσει όλη η Ελλάδα – Πώς είναι σήμερα

Ο σταθμός του Λεβέντη τις καλές εποχές απασχολούσε πάνω από 100 εργαζομένους

Μπορεί τα νούμερα να φαντάζουν απίστευτα, αλλά ναι η πιο διάσημη “ταξιδιωτική στάση” στην ιστορία των Ελληνικών δρόμων, έχει φιλοξενήσει πάνω από 10.000.000 οχήματα παντός τύπου από ΙΧ μέχρι φορτηγά και πούλμαν και φυσικά αμέτρητους επισκέπτες.

Το LEVENTIS RESTAURANT & HOTEL βρισκόταν στη Φθιώτιδα και συγκεκριμένα στην παλαιά εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας στο ύψος του Αγίου Κωνσταντίνου και αποτελεί μέχρι και σήμερα τον πιο επιτυχημένο επιχειρηματικά σταθμό αυτοκινήτων στην ιστορία των Ελληνικών αυτοκινητοδρόμων.

Ο σταθμός ξεκίνησε την λειτουργία του το 1962 και οι ταξιδιώτες αγκάλιασαν κατευθείαν αυτό το επιχειρηματικό εγχείρημα και η φράση “Είμαστε στου Λεβέντη” ξεστομίστηκε από εκατομμύρια ταξιδιώτες.

Σύμφωνα με μαρτυρίες των εργαζομένων υπήρχαν μέρες, είτε του καλοκαιριού είτε μεγάλων εξόδων, που ο σταθμός υποδέχονταν πάνω από 10.000 πελάτες την ημέρα ενώ αξέχαστες θα μείνουν οι εικόνες στους οδηγούς που πρόλαβαν τον σταθμό σε λειτουργία με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα επάνω στη ΛΕΑ να σχηματίζουν ουρές εκατοντάδων μέτρων τις ημέρες αιχμής.

Ο Λεβέντης τις “καλές εποχές” έφτασε να απασχολεί έως και 105 μόνιμους εργαζόμενους.

Η φυσική εξέλιξη, ωστόσο, των πραγμάτων με την δημιουργία του νέου αυτοκινητόδρομου επέφερε και το τέλος του σταθμού, ο οποίος πλέον έχει κλείσει οριστικά, αποτελώντας μια γλυκιά ανάμνηση για σχεδόν κάθε Έλληνα.

Δείτε το βίντεο και γνωρίστε την ιστορία του πιο διάσημου σταθμού στην ιστορία της Ελλάδας.. του Λεβέντη

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στο dinfo.gr

Τι ισχύει σε περίπτωση επιστράτευσης – Ποιες ηλικίες καλούνται

Η επιστράτευση μπορεί να είναι «γενική» ή «μερική» όπου η δεύτερη αφορά συγκεκριμένες εφεδρικές κλάσεις ή ορισμένες περιοχές, περιφέρειες ή διαμερίσματα της επικράτειας καθώς και ειδικές κατηγορίες ή ειδικότητες εφέδρων, (αξιωματικών, στρατιωτών).
Ο γενικός κανόνας είναι ότι στην κατάσταση πορτοκαλί συναγερμού (όχι πολέμου), επιστρατεύονται όλες οι σειρές (ΕΣΣΟ) που έλαβαν απολυτήρια τα τελευταία δύο έτη, καθώς επίσης και τα μέλη συγκεκριμένων ειδικοτήτων (ναρκαλιευτές, χειριστές ραντάρ κλπ) και φυσικά οι ειδικοδυναμίτες (ΟΥΚ, πεζοναύτες, ΛΟΚ κλπ).

α) Κατάσταση ειδικής (συγκεκριμένες ειδικότητες) ή μερικής (συγκεκριμένες περιοχές) επιστράτευσης (πορτοκαλί συναγερμός):
Καλούνται με Φύλλα Ατομικής Προσκλήσεως (τα οποία επιδίδονται από την αστυνομία όλο το 24ώρο) οι υπόχρεοι να παρουσιαστούν στις μονάδες που αναγράφουν πάνω τα ΦΑΠ μέσα στο χρονικό διάστημα που αναγράφεται. Στις περιοχές πρώτης γραμμής το χρονικό αυτό διάστημα ορίζεται ως ΑΜΕΣΑ και όχι πέραν των 2-4 ωρών (τελευταία μερική επιστράτευση έγινε στο ανατολικό αιγαίο τον Γενάρη του 1996 και όριζε χρονικό διάστημα 2 ωρών).

Στις υπόλοιπες περιοχές το χρονικό περιθώριο αυξάνεται ανάλογα με την απόσταση. Οι μετακινήσεις προς τη μονάδα και πίσω (μετά τη λήξη) είναι δωρεάν και γίνονται με ειδικά κουπόνια που βρίσκονται στο κάτω μέρος του ΦΑΠ.

Εφόσον υπάρχει αντικειμενική αδυναμία μετάβαση στο χρονικό περιθώριο που τίθεται (γιατί πχ βρίσκεσαι σε ταξίδι ή δεν υπάρχουν συγκοινωνιακά μέσα κλπ) τότε ΑΜΕΣΑ μεταβαίνεις στο Στρατόπεδο Προώθησης Εφέδρων (υπάρχουν πολλά σε κάθε νομό), το οποίο αναλαμβάνει από εκεί και πέρα την υποχρέωση είτε να σε προωθήσει στη μονάδα σου ή να σε εντάξει σε άλλη μονάδα σε συνεννόηση με το ΓΕΕΘΑ.

Σύμφωνα με τον κανονισμό υπάρχουν δύο φάσεις επιστράτευσης:

Στην πρώτη φάση καλούνται όσοι είναι κάτω των 41 ετών και στην δεύτερη οι μεταξύ 41 και 45 ετών. Οι μεγαλύτεροι των 45 ετών απαλλάσσονται προσωρινά της ειδικής και μερικής επιστράτευσης.

Πρακτικά όμως όσοι έχουν πράσινα φύλλα πορεία είναι αυτοί που θα κληθούν πρώτοι.
Όσοι έχουν λευκά ανήκουν στη Β΄ Φάση! Υπάρχουν άτομα που έχουν λευκά φύλλα πορεία σε ηλικία μικρότερη των 41 ετών, αυτοί δεν έχουν κρίσιμη ειδικότητα γι΄αυτό και δεν αποτελούν άμεση προτεραιότητα. Έστω υπόψη ότι συγκεκριμένες ειδικότητες έχουν και άλλα χρώματα φύλλων πορείας. Στην περίπτωση αυτή ήδη γνωρίζουν τι να πράξουν και αν το έχουν ξεχάσει πρέπει να απευθυνθούν στις στρατολογικές υπηρεσίες, γιατί συνήθως αυτοί έχουν απόρρητες οδηγίες.

Όλοι οι έφεδροι (όσοι δλδ έχουν ολοκληρώσει τη θητεία μας) έχουμε λάβει Ειδικό Φύλλο Πορείας. Πάνω στο ΕΦΠ αναγράφονται ειδικοί κωδικοί, για τους οποίους έχετε ενημερωθεί από την μονάδα σας και δεν γράφω περαιτέρω λεπτομέρειες γιατί έχουν υπαχθεί σε καθεστώς απορρήτων. Όσοι δεν θυμάστε που αντιστοιχούν οι κωδικοί μπορείτε να μεταβείτε στην στρατολογική υπηρεσία της περιοχής σας.

Οι κάτοχοι λευκών ΕΦΠ μεταβαίνουν ΟΠΟΥ ΔΙΑΤΑΧΘΟΥΝ, αλλά όπως είπαμε εντάσσονται στη β΄φάση, οπότε θεωρητικά θα τους έρθει στο σπίτι ειδοποίηση. Καλόν είναι να έχετε δηλώσει την στρατολογική σας υπηρεσία για τις μεταβολές των διευθύνσεων κατοικίας, γιατί την κρίσιμη ώρα θα σπαταλώνται κρίσιμες δυνάμεις για να σας ψάχνουν ενώ εσείς ίσως ήδη έχετε μεταβεί στις μονάδες σας.

β) Κατάσταση ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΠΟΛΕΜΟΣ

Στην κατάσταση αυτή όσον αφορά τις ηλικίες ισχύουν ότι και παραπάνω. Φυσικά μέσα στον κανονισμό ορίζεται ότι τα όρια ηλικίας μπορούν να διαφοροποιηθούν ανάλογα με τις ανάγκες της χώρας, χωρίς να ορίζεται η μικρότερη ή η μεγαλύτερη ηλικία. Πρακτικά στην εμπόλεμη κατάσταση, καλούνται να πολεμήσουν ΟΛΟΙ οι ικανοί να κρατάνε όπλο.

γ)Τι έγγραφα φέρουν μαζί τους όσοι καλούνται:

Το ΦΑΠ που του έστειλε η Επιστρατεύουσα Αρχή.

Το Ειδικό Φύλλο Πορείας.

Το Ατομικό Βιβλιάριο Μεταβολών και Εκπαίδευσης (όσοι έχουν).

Την Αστυνομική ταυτότητα και τα Επιστρατευτικά έγγραφα.

Την Στρατιωτική άδεια οδηγήσεως αυτοκινήτου ή ειδικοποιημένου Μηχανήματος (όσοι διαθέτουν).

Το δίπλωμα οδήγησης πολιτικού οχήματος – ειδικοποιημένου οχήματος-μηχανήματος (όσοι διαθέτουν).

Τη μεταλλική Ταυτότητα.

Λοιπά (κατά την κρίση του) : Αντίγραφο Πτυχίου ΑΕΙ – ΤΕΙ – ΙΕΚ (αποκτηθείσας ειδικότητας που δεν είχε δηλωθεί κατά την εκπλήρωση της στρατιωτικής θητείας), πιστοποιητικό επάρκειας γνώσης Ξένων Γλωσσών κ.α.

δ)Τι άλλα είδη φέρουν μαζί τους όσοι καλούνται:

Τροφή για την κίνηση μέχρι την Μονάδα (ξηρά τροφή δύο ή τριών ημερών). Η τροφοδοσία θα αρχίσει με την κατάταξη στη Μονάδα.

Ένα μικρό σακίδιο με τα απαραίτητα ατομικά είδη (υγιεινής)

Τι απαγορεύεται να μεταφέρω με το αυτοκίνητό μου -Το πρόστιμο που ισχύει

Ο Κ.Ο.Κ. ορίζει το πώς πρέπει να γίνεται η φόρτωση των οχημάτων και εξηγεί ποια αντικείμενα πρέπει να αφήσουμε στο σπίτι μας.

Έτοιμοι για τις καλοκαιρινές αποδράσεις τους είναι δεκάδες χιλιάδες Έλληνες οδηγοί, οι οποίοι θα ταξιδέψουν σε κοντινούς και μακρινούς προορισμούς δραπετεύοντας από τη ρουτίνα της καθημερινότητας.

Κάθε οδηγός, ωστόσο, που θα κάτσει πίσω από το τιμόνι, οφείλει να κινείται με σύνεση και προσοχή, προστατεύοντας τόσο τον εαυτό του και την οικογένειά του, όσο και τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.

Για να φτάσουν, ωστόσο, οι ταξιδιώτες με ασφάλεια στον προορισμό τους, δεν αρκούν μόνο τα αυτονόητα, όπως η τήρηση των ορίων ταχύτητας και η μη κατανάλωση αλκοόλ, πριν οδηγήσουν. Διότι άπαντες πρέπει να προβούν και στις κατάλληλες ετοιμασίες πριν το ταξίδι, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η σωστή φόρτωση των αποσκευών, όπως ορίζει ο Κ.Ο.Κ., αλλά και ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Ας δούμε, λοιπόν, τι απαγορεύεται να μεταφέρουμε με το αυτοκίνητό μας.

Υπερβολικά βαριά αντικείμενα

Στο άρθρο 32 του ισχύοντα Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναγράφεται ότι μετά τη φόρτωση του αυτοκινήτου μας το μικτό βάρος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει εκείνο που έχει οριστεί από τον κατασκευαστή και αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας.

Επικίνδυνα τακτοποιημένα αντικείμενα

Ένα από τα συχνότερα λάθη των ταξιδιωτών αφορά τη φόρτωση του αυτοκινήτου, κάτι που ενδέχεται να προκαλέσει υλικές ζημιές στο αυτοκίνητό μας, ή ακόμα και σωματικές βλάβες σε εμάς ή τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Κ.Ο.Κ, το φορτίο πρέπει να τακτοποιείται και να στοιβάζεται με τέτοιο τρόπο που να μην εκθέτει σε κίνδυνο τον οδηγό ή/και τους επιβαίνοντες, αλλά και να μην προκαλούνται ζημιές από διαρροή ή πτώση του φορτίου στο δρόμο.

Καλώδια, σχοινιά, αλυσίδες και καλύμματα που χρησιμοποιούνται για την ασφάλιση ή την προστασία του φορτίου, πρέπει να σφίγγονται και να στερεώνονται καλά, όπως ορίζει ο Κ.Ο.Κ.

Αντικείμενα που ενοχλούν και «τυφλώνουν»

Τα αντικείμενα που μεταφέρουμε κατά το ταξίδι μας δεν πρέπει να παρεμποδίζουν τον οδηγό ή να μειώνουν την ορατότητά του. Φυσικά, το φορτίο μας δεν πρέπει να αποτελεί... εμπόδιο και για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, θέτοντάς τους σε κίνδυνο.

Παράλληλα, οι αποσκευές μας δεν θα πρέπει να καλύπτουν τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, τις πινακίδες κυκλοφορίας, το διακριτικό σήμα της χώρας απογραφής του οχήματος και τα όποια αντανακλαστικά στοιχεία φέρει το όχημα από τον κατασκευαστή του. Με τα φώτα καλυμμένα, το όχημά μας δεν είναι ορατό τη νύχτα, κάτι που εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνους.

Υπερβολικά μακριά αντικείμενα

Τις πιθανότητες πρόκλησης ενός ατυχήματος αυξάνουν και τα υπερβολικά μακριά αντικείμενα, όπως είναι για παράδειγμα ένας σωλήνας ή τα μεγάλα ξύλα. Όπως ορίζει ο ισχύων Κ.Ο.Κ, το φορτίο απαγορεύεται να προεξέχει από το πίσω τμήμα του οχήματος περισσότερο από το 30% του συνολικού μήκους του αμαξώματος.

Στην περίπτωση που θέλετε να μεταφέρετε αντικείμενα που δεν συμμορφώνονται με τον ανωτέρω περιορισμό, ο Κ.Ο.Κ αναφέρει ότι «απαιτείται προηγούμενη άδεια της κατά τόπον αρμόδιας Τεχνικής υπηρεσίας.»

Αντικείμενα που σύρονται στο έδαφος

Απαγορευτική κρίνεται και η μεταφορά αντικειμένων που κατά το ταξίδι σύρονται στο έδαφος και από αυτή την επαφή προκαλούνται φθορές στο οδόστρωμα ή τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου.

Μπορείτε να μεταφέρετε αντικείμενα που ακουμπούν στο έδαφος μόνο στην περίπτωση που αυτά δεν προκαλούν φθορές στο δρόμο ή απειλούν τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου και κατόπιν «ειδικής άδειας της αρμόδιας κατά τόπον Τεχνικής Υπηρεσίας».

Το πρόστιμο

Το διοικητικό πρόστιμο για τις παραπάνω παραβάσεις ανέρχεται στα 80 ευρώ, ενώ σε περίπτωση επικίνδυνης φόρτωσης μπορεί να επιβληθεί ακόμη και ακινητοποίηση του οχήματος, σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ.

Πολλά άτομα στο αυτοκίνητο

Η άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου αναφέρει τον μέγιστο αριθμό επιβατών, με τον Κ.Ο.Κ να απαγορεύει την υπέρβαση του εκάστοτε αριθμού. Αυτό έχει να κάνει με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή αλλά και με τον αριθμό των ζωνών ασφαλείας εντός του Ι.Χ.

Να σημειωθεί ότι ο οδηγός που μεταφέρει περισσότερους επιβάτες από το προβλεπόμενο ή με λανθασμένο τρόπο, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.

Τέλος, με το προσωπικό μας αυτοκίνητο απαγορεύεται σε γενικές γραμμές να μεταφέρουμε εμπορεύματα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις αυτό επιτρέπεται εφόσον έχουμε μαζί μας τα απαραίτητα παραστατικά.

 

 

Δημοσιεύθηκε στο  carandmotor.gr / Τι απαγορεύεται να μεταφέρω με το αυτοκίνητό μου -Το πρόστιμο που ισχύει

Το κάνει η Σαουδική Αραβία: Δημιουργεί δάσος… στην έρημο!

Είπαν πως δεν φυτρώνουν δέντρα στην έρημο.
Η Σαουδική Αραβία απάντησε: "Κοιτάξτε μας".
Και τώρα φυτεύει 10 δισεκατομμύρια δέντρα εκεί όπου πριν υπήρχε αμμος.
Το κάνει η Σαουδική Αραβία
Δημιουργεί δάσος στην έρημο !
Μέσα στις φλογισμένες εκτάσεις της Αραβικής Χερσονήσου, ξεδιπλώνεται ένα σχέδιο χωρίς προηγούμενο:
10.000.000.000 δέντρα φυτεύονται σε ξηρές εκτάσεις, χωρίς νερό, χωρίς σκιά, χωρίς ελπίδα – μέχρι τώρα.
Δεν πρόκειται απλώς για περιβαλλοντική καμπάνια. Είναι ανατροπή του αυτονόητου.
Αποστολή: Να πρασινίσει η άμμος
Με στόχο την αποκατάσταση 74 εκατομμυρίων εκταρίων γης, η Σαουδική Αραβία επιδιώκει:
Την επαναφορά νεκρής γης σε λειτουργικά οικοσυστήματα
Τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης
Τη μάχη ενάντια στην ερημοποίηση και την κλιματική αλλαγή
Κάθε φύτευση δεν είναι απλά ένα δέντρο. Είναι πράξη αντίστασης, ελπίδας και αναγέννησης.
Η φράση «τίποτα δεν φυτρώνει στην έρημο» φαίνεται πια παρωχημένη. Γιατί τώρα, κάθε ρίζα στην άμμο είναι υπόσχεση. Ότι ακόμα και τα πιο άνυδρα σημεία του πλανήτη μπορούν να μεταμορφωθούν. Ότι η φύση μπορεί να επιστρέψει – αν της δώσεις χώρο.
Συντάκτης: Γεωργία Τσιαρλή

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα