Η Πελοπόννησος έχει μεγαλύτερη έκταση από τη Σλοβενία.

 Η Πελοπόννησος έχει μεγαλύτερη έκταση από τη Σλοβενία.

10 Facts που δεν ήξερες για την Πελοπόννησο! 
Μετά από πολύ ψάξιμο, βρήκαμε 10 σημαντικές πληροφορίες για τον τόπο μας που ίσως δεν γνωρίζετε ή γνωρίζετε ελάχιστες από αυτές!  
Let's Start!!!
 Η Πελοπόννησος έχει μεγαλύτερη έκταση από τη Σλοβενία 🇸🇮 που αποτελεί ένα κράτος στην κεντρική Ευρώπη, την Κύπρο  με 22.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα!
 Η Πελοπόννησος καλύπτει το 1/7 της ελληνικής επικράτειας! Το σύνολο της έκτασης της Ελλάδας ανέρχεται σε 131,957 τχλμ!
 Ο πληθυσμός της ανέρχεται σε 1,100,000 κατοίκους και το 1/10 της Ελλάδας ζει στην Πελοπόννησο!
 Το 40% του πληθυσμού της Αθήνας έχει καταγωγή από την Πελοπόννησο ενώ οι δήμοι Πειραιά, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Αιγάλεω, Περιστερίου, Κορυδαλλού συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά. Στον Πειραια υπάρχει συνοικία Μανιατικα όπου ζουν περισσότεροι Μανιάτες από ότι στη Μάνη και στην Κηφισσια υπάρχει ο Οικισμός των πελοποννησιων με οδούς από διάφορα μέρη της Πελοποννήσου!
 Η Πεδιάδα Ηλείας Αχαΐας ειναι η 3η μεγαλύτερη πεδιάδα μετά τη Θεσσαλική και της Θεσσαλονίκης!
 Το 60% του ελληνικού ελαιολάδου παράγεται στην Πελοπόννησο!
 Το 1920 ο Νομός Μεσσηνίας μετρούσε 300 χιλιάδες κατοίκους και ήταν ο 4ος μεγαλύτερος νομός στη χώρα σε πληθυσμό! Όμως η αστικοποίηση άλλαξε τα δεδομένα και σημερα μετρά 150 χιλιάδες κατοίκους!
 Η Πελοπόννησος έχει ηφαίστειο και αυτό βρίσκεται στα Μέθανα! Γι'αυτό και το περίεργο σχήμα της περιοχής!
 Περίπου το 70% του πληθυσμού της Αρκαδίας ζει στα χωριά!
 Η μεγαλύτερη παραλία της Ευρώπης σε έκταση βρίσκεται στο Νομό Ηλείας με συνολική έκταση 40 χιλιομέτρων!
 
 
Δημοσιεύθηκε στο  Γεωγραφία πολύ κουλ
O Στέλιος Μυγιάκης, έμεινε στην ιστορία για το χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς  Αγώνες της Μόσχας.

O Στέλιος Μυγιάκης, έμεινε στην ιστορία για το χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Μόσχας.

Ο Έλληνας παλαιστής που κατέκτησε το πρώτο χρυσό μετάλλιο σε Ολυμπιάδα μετά από 20 χρόνια.

 

Γεννήθηκε στις 5 Μαΐου 1952 στο Θρόνος Ρεθύμνης. O Στέλιος Μυγιάκης, προερχόταν από μια φτωχή επταμελή οικογένεια. Τον επόμενο χρόνο οι γονείς του μετακόμισαν στην Αθήνα. Τα παιδικά του χρόνια ήταν σκληρά. 

Σαν σήμερα, έμεινε στην ιστορία για το χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς  Αγώνες της Μόσχας.

Ήταν μόλις 12 χρονών, όταν αναγκάστηκε να εργαστεί για να βοηθήσει την οικογένειά του.

Πουλούσε αναψυκτικά στους κινηματογράφους ενώ αργότερα δούλεψε και στο παντοπωλείο της γειτονιάς του. Όλη μέρα μοίραζε πάγο στις γειτονιές. Τη νύχτα έπαιρνε το δίσκο με τα αναψυκτικά και περνούσε έξω από τον Εθνικό Αθηνών, παρατηρώντας τους παλαιστές.

Μια μέρα ζήτησε 30 δραχμές από τον πατέρα του για να γραφτεί κρυφά στον Εθνικό Αθηνών, το σύλλογο που ανέδειξε τον Τζιμ Λόντο. Ξεκίνησε εντελώς τυχαία την καριέρα του όταν συνάντησε στο σύλλογο τον Πέτρο Γαλακτόπουλο, τον προπονητή που τον προετοίμασε για τους Ολυμπιακούς αγώνες της Μόσχας. Αμέσως ξεκίνησαν μαζί προπονήσεις. Υπήρξαν φορές που δεν είχε ούτε το εισιτήριο για να πάει στο γυμναστήριο και πήγαινε με τα πόδια.

Και εκεί ξεκίνησαν όλα. Στην πορεία του, Σε μικρή ηλικία αναδείχτηκε πρωταθλητής Ελλάδος στην κατηγορία 52 κιλών. Συνολικά έχει κατακτήσει 6 Πανελλήνια Πρωταθλήματα. Πήρε μέρος σε τέσσερις Ολυμπιάδες (1972 στο Μόναχο, 1976 στο Μόντρεαλ, 1980 στη Μόσχα, 1984 στο Λος Άντζελες).

Ο Στέλιος Μυγιάκης, έμεινε στην ιστορία όμως για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1980. Όπου ύστερα από 20 ολόκληρα χρόνια, η Ελλάδα κερδίζει και πάλι ένα χρυσό μετάλλιο σε Ολυμπιακούς Αγώνες. Μεγάλος πρωταγωνιστής ο Στέλιος Μυγιάκης στη κατηγορία 62 κιλών της ελληνορωμαϊκής πάλης. Τίποτα δεν ήταν εύκολο για τον Έλληνα πρωταθλητή με την μεγάλη ψυχή. Κερδίζει τον χρυσό Ολυμπιονίκη του 1976 Πολωνό Κάζιμιερς Λίπιεν και στη συνέχεια τον Γκουλάμ από το Αφγανιστάν και τον Σουηδό Μάλκβιστ. Συνολικά μετέχουν 11 παλαιστές στη κατηγορία, οπότε τίποτα δεν έχει τελειώσει. Ο Σοβιετικός Μπόρις Κραμορένκο, το θεωρητικό φαβορί τον περιμένει αλλά ο Έλληνας πρωταθλητής φεύγει αήττητος, όπως και στον μεγάλο πια τελικό κόντρα στον Ούγγρο Ιστβαν Τοτ. Ο Ούγγρος πρωταθλητής προσπάθησε να βγουν και οι δύο ηττημένοι με τρεις παρατηρήσεις επειδή είχε καλύτερη τεχνική βαθμολογία αλλά δεν τα κατάφερε. Ο Μυγιάκης έπαιξε τα δύο αυτά δύσκολα και κρίσιμα παιχνίδια μέσα σε μια ώρα, τίποτα δεν ήταν εύκολο.

Μετά την επιτυχία του, ο ίδιος είχε δηλώσει τότε: «Ήταν η πιο ωραία στιγμή της ζωής μου. Χρόνια κούρασης και στερήσεων ανταμείφθηκαν στη Μόσχα, μια πόλη που ποτέ δεν πρόκειται να ξεχάσω. Η υπερένταση μου ήταν τρομερή, θυμάμαι ότι δύο μέρες πριν τον αγώνα με τον Κραμορένκο, δεν μπορούσα να κοιμηθώ. Χιλιάδες σκέψεις περνούσαν από το μυαλό μου, ήξερα ότι ήταν μεγάλος αθλητής. Είπα μέσα μου ότι αυτό το παιχνίδι είναι όλη μου η ζωή, πρέπει να αποφύγω τα λάθη. Ο Τοτ πάντα έχανε από μένα και δεν φοβήθηκα παρόλο που ήξερα πως ήθελε να χάσουμε και οι δύο. Απλά ανησυχούσα μήπως πληρώσω τη φοβερή κούραση που ένοιωθα. Το βράδυ, μετά το χρυσό μετάλλιο, θυμάμαι ότι μεθύσαμε μαζί με τον προπονητή μου Πέτρο Γαλακτόπουλο».

 

Δημοσιεύθηκε στο ellines.com

 
Η Σαουδική Αραβία είναι ΤΙΓΚΑ στα ηφαίστεια;

Η Σαουδική Αραβία είναι ΤΙΓΚΑ στα ηφαίστεια;

Καταμεσής της ΑΠΕΡΑΝΤΗΣ ερήμου, ανάμεσα στα μπεζ της άμμου ξεφυτρώνουν ξαφνικά κατάμαυρες ροές λάβας από αρχαία ηφαίστεια του παρελθόντος! 
 Μάλιστα η ιερή για το Ισλάμ πόλη της Μεντίνα είναι χτισμένη ΔΙΠΛΑ σε μία τέτοια ροή λάβας. ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΙΔΕΑ! 
 Αν κοιτάξει κανείς από δορυφόρο την αραβική χερσόνησο, οι πιο πρόσφατες σε γεωλογικό χρόνο ροές λάβα κάνουν τρομερή αντίθεση με τα υπόλοιπα χρώματα. Σαν μαύρες πιτσιλιές σε μπεζ καμβά! 
 Στη φωτογραφία βλέπετε σε υψηλή ανάλυση μία τέτοια ροή λάβας, τη Harrat Khaybar, να συναντά την άμμο.
Τραβίχτηκε στις 25 Απριλίου του 2024 από τον αμερικανικό δορυφόρο Landsat 9...
 
Υπάρχει μια λίμνη πάνω στην οποία "επιπλέει"  ένα ολόκληρο χωριό!

Υπάρχει μια λίμνη πάνω στην οποία "επιπλέει" ένα ολόκληρο χωριό!

Στα βορειοδυτικά της Ουγγαρίας, υπάρχει μια λίμνη πάνω στην οποία "επιπλέει" ένα ολόκληρο χωριό!
Βρισκόμαστε λοιπόν στην Ουγγρική πόλη Oroszlány και συγκεκριμένα στη λίμνη Bokodi-hűtőtó!
 
Στην εικόνα βλέπετε μόνο ένα τμήμα από μια σειρά 80 χιλιομέτρων από καμπίνες και εξοχικά σπίτια (χτισμένα πάνω σε πασαλους) να αιωρούνται πάνω από τη λίμνη!
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 22 123849
Σε αυτό το χωριό μένουν πολλοί ψαράδες που μπορούν να ψαρεύουν εκεί όλο το χρόνο γιατι τα νερα της λιμνης δεν παγωνουν ποτε! ΜΑ ΠΩΣ;;; 
Στην περιοχή υπάρχει ένα εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας που αξιοποιεί τα κρύα νερά της λίμνης για ψυκτικούς λόγους (την έχει σαν ερκοντίσιον σα να λέμε). Βγαίνει λοιπόν το κρύο νερό από τη λίμνη και μπαίνει ζεστό νερό στη λίμνη. Έτσι υπάρχει συνεχώς κυκλοφορία στα νερά της με αποτέλεσμα να μη γίνεται να παγώσει εντελώς το χειμώνα όσο βαρύς και να είναι!
 Έτσι οι ψαράδες δε χρειάζεται να σπάσουν τον πάγο από την επιφάνεια (όπως κάνουν σε άλλες λίμνες τις Ουγγαρίας) για να μπορούν να πιάσουν τα ψάρια από κάτω!!! 
 
 
Εικόνα από @sebastien.nagy (instagram)
Μπαίνει τέταρτο χρώμα στα φανάρια -Τι απόχρωση θα έχει, τι θα σημαίνει

Μπαίνει τέταρτο χρώμα στα φανάρια -Τι απόχρωση θα έχει, τι θα σημαίνει

Η επανάσταση των αυτόνομων οχημάτων φέρνει ένα νέο χρώμα στους φωτεινούς σηματοδότες.

Τα φανάρια, αυτά τα απλά αλλά απαραίτητα εργαλεία ρύθμισης της κυκλοφορίας, σύντομα μπορεί να υποδεχτούν ένα νέο μέλος στην οικογένειά τους. Η έλευση των αυτόνομων οχημάτων στους δρόμους μας δημιουργεί νέες προκλήσεις και απαιτεί καινοτόμες λύσεις για τη διαχείριση της κυκλοφορίας.

Μια τέτοια λύση προτείνεται από το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας: η προσθήκη μιας τέταρτης λυχνίας, λευκού χρώματος, στα φανάρια.

Η άνοδος των αυτόνομων οχημάτων, με εταιρείες όπως η Tesla, η Volkswagen και η Mercedes να πρωτοπορούν στην ανάπτυξή τους, δημιουργεί νέες δυναμικές στην κυκλοφορία. Αυτά τα οχήματα, εξοπλισμένα με προηγμένο λογισμικό και αισθητήρες, μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους και με την υποδομή, συλλέγοντας πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.Η λευκή λυχνία θα λειτουργούσε ως σήμα προς τα αυτόνομα οχήματα, ενημερώνοντάς τα ώστε να συντονίσουν τις κινήσεις τους για βελτιστοποίηση της ροής της κυκλοφορίας. Όταν ένας σημαντικός αριθμός αυτόνομων οχημάτων πλησιάζει σε μια διασταύρωση, η συγκεκριμένη λυχνία θα ενεργοποιείται.
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 22 101222
Τα αυτόνομα οχήματα θα επικοινωνούν τότε με το σύστημα ελέγχου των φαναριών, συντονίζοντας την κίνησή τους για να περάσουν τη διασταύρωση με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση των χρόνων αναμονής έως και 94,06% και βελτίωση της συνολικής ροής της κυκλοφορίας, ιδιαίτερα σε περιοχές με υψηλή συγκέντρωση αυτόνομων οχημάτων.Οι ερευνητές διαβεβαιώνουν ότι η προσθήκη της λευκής λυχνίας δεν θα επηρεάσει τους οδηγούς των παραδοσιακών οχημάτων. Το κόκκινο, το πράσινο και το πορτοκαλί θα συνεχίσουν να λειτουργούν όπως πάντα. Η λευκή λυχνία θα ενεργοποιείται μόνο όταν υπάρχουν αρκετά αυτόνομα οχήματα στη διασταύρωση, και στην περίπτωση που τα παραδοσιακά οχήματα είναι περισσότερα, τα φανάρια θα λειτουργούν με τον κλασικό τρόπο.
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 22 101446
Η εισαγωγή της λευκής λυχνίας στα φανάρια είναι ένα ακόμη βήμα προς ένα μέλλον όπου τα αυτόνομα οχήματα θα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Αν και η τεχνολογία βρίσκεται ακόμη σε πειραματικό στάδιο, οι δυνατότητες που ανοίγει είναι συναρπαστικές. Μια πιο έξυπνη και αποτελεσματική διαχείριση της κυκλοφορίας, με λιγότερες καθυστερήσεις και βελτιωμένη ασφάλεια, είναι μόνο η αρχή.
 
Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr
Ο μοναδικός τρόπος να μάθεις εάν μπορείς, είναι να προσπαθήσεις ακόμα μια φορά με όλη σου την ψυχή…

Ο μοναδικός τρόπος να μάθεις εάν μπορείς, είναι να προσπαθήσεις ακόμα μια φορά με όλη σου την ψυχή…

Μιά διδακτική ιστορία! !!!
Μην τα παρατάς ...
Προχώρα... χωρίς απογοήτευση, θυμό ή φόβο.
Ο Αλυσοδεμένος Ελέφαντας…
Απόσπασμα από το βιβλίο του Jorge Bucay με τίτλο:
«Να σου πω μια ιστορία»
«Όταν ήμουν μικρός μου άρεσε πολύ το τσίρκο, και στο τσίρκο μου άρεσαν πιο πολύ τα ζώα.
Μου έκανε τρομερή εντύπωση ο ελέφαντας που, όπως έμαθα αργότερα, είναι το αγαπημένο ζώο όλων των παιδιών.
Στην παράσταση, το θεόρατο ζώο έκανε επίδειξη του τεράστιου βάρους του, του όγκου και της δύναμής του…
Όμως, μετά την παράσταση και λίγο προτού επιστρέψει στη σκηνή, ο ελέφαντας στεκόταν δεμένος συνεχώς σ΄ ένα μικρό ξύλο μπηγμένο στο έδαφος.
Μια αλυσίδα κρατούσε φυλακισμένα τα πόδια του.
Ωστόσο, το ξύλο ήταν αληθινά μικροσκοπικό κι έμπαινε σε ελάχιστο βάθος μέσα στο έδαφος.
Μολονότι η αλυσίδα ήταν χοντρή και ισχυρή, φαινόταν ολοφάνερο ότι ένα ζώο που μπορούσε να ξεριζώνει δέντρα με τη δύναμη του, θα μπορούσε εύκολα να λυθεί και να φύγει.
Το θεωρούσα αληθινό μυστήριο. Μα τι τον κρατάει;
Γιατί δεν το σκάει;
Πριν από μερικά χρόνια ανακάλυψα – ευτυχώς για μένα – ότι κάποιος είχε αρκετή σοφία ώστε ν΄ ανακαλύψει την απάντηση.
Ο ελέφαντας του τσίρκου δεν το σκάει γιατί τον έδεναν σ΄ένα παρόμοιο παλούκι από τότε που ήταν πολύ, πολύ μικρός.
Είμαι βέβαιος ότι τότε το ελεφαντάκι είχε σπρώξει, τραβήξει και ιδρώσει πασχίζοντας να λευτερωθεί.
Μα, παρ΄ όλες τις προσπάθειές του, δεν τα είχε καταφέρει, γιατί το παλούκι ήταν πολύ γερό για τις δυνάμεις του.
… Ώσπου μια μέρα, μια φρικτή μέρα για την ιστορία του, το ζώο παραδέχτηκε την αδυναμία του και υποτάχθηκε στη μοίρα του.
Αυτός ο πανίσχυρος και θεόρατος ελέφαντας που βλέπουμε στο τσίρκο δεν το σκάει γιατί νομίζει ότι δεν μπορεί, ο δυστυχής.
Η ανάμνηση της αδυναμίας που ένιωσε λίγο μετά τη γέννησή του είναι χαραγμένη στη μνήμη του.
Και το χειρότερο είναι ότι ποτέ δεν αμφισβήτησε σοβαρά αυτή την ανάμνηση.
Ποτέ μα ποτέ δεν ξαναπροσπάθησε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του…»
Όλοι είμαστε λίγο-πολύ σαν τον ελέφαντα του τσίρκου. Περιδιαβαίνουμε τον κόσμο δεμένοι σε εκατοντάδες παλούκια που μας στερούν την ελευθερία. Ζούμε πιστεύοντας ότι δεν μπορούμε να κάνουμε ένα σωρό πράγματα, απλώς επειδή μια φορά, πριν από πολύ καιρό, όταν είμαστε μικροί, προσπαθήσαμε και δεν τα καταφέραμε.
Πάθαμε τότε το ίδιο με τον ελέφαντα.
Χαράξαμε στη μνήμη μας αυτό το μήνυμα:
«Δεν μπορώ, δεν μπορώ και ποτέ δε θα μπορέσω».
Ο μοναδικός τρόπος να μάθεις εάν μπορείς, είναι να προσπαθήσεις ακόμα μια φορά με όλη σου την ψυχή…
Με όλη σου την ψυχή!
Πηγή:Μάνος Δανέζης
Η πινακίδα που ελάχιστοι γνωρίζουν  ονομάζετε το «τσιγάρο» των δρόμων

Η πινακίδα που ελάχιστοι γνωρίζουν ονομάζετε το «τσιγάρο» των δρόμων

Πολύτιμη είναι η πληροφόρηση που παρέχει στους οδηγούς ένα σήμα το οποίο απαντάται στο οδικό δίκτυο πολλών χωρών.

Τεράστια είναι η συμβολή που έχουν οι πινακίδες οδικής σήμανσης στη διατήρηση της ασφάλειας στους δρόμους, μιας και μας προειδοποιούν για επικείμενους κινδύνους και γνωστοποιούν τις υποχρεώσεις μας.Με δεδομένο, ωστόσο, ότι υπάρχουν δεκάδες διαφορετικές πινακίδες, είναι σχεδόν αδύνατο να τις γνωρίζουμε όλες. Ακόμα πιο δύσκολο είναι να έχουμε γνώση για τα σήματα που δεν απαντώνται στο ελληνικό οδικό δίκτυο, αλλά καλό είναι να έχουμε μια εικόνα για αυτά, ειδικά εφόσον ταξιδεύουμε συχνά με το αυτοκίνητό μας στο εξωτερικό.

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 21 155759

Το σήμα με το οποίο θα ασχοληθούμε στο παρόν άρθρο μοιάζει με… αποτσίγαρο, αλλά ουδεμία σχέση δεν έχει με αυτή τη βλαβερή συνήθεια. Πρόκειται για το σήμα το οποίο μας ενημερώνει ή για την ακρίβεια μάς προειδοποιεί για το τέλος του ασφαλτόδρομου και την έναρξη μιας χωμάτινης οδού. Ο λόγος για τον οποίο μια τέτοια πινακίδα είναι κρίσιμης σημασίας είναι ο προφανής.

Σε έναν ασφαλτοστρωμένο δρόμο η ταχύτητα με την οποία μπορούμε να κινηθούμε είναι σημαντικά υψηλότερη σε σχέση με μια χωμάτινη οδό, καθώς και ο συντελεστής πρόσφυσης σε αυτά τα δύο τερέν είναι πολύ διαφορετικός.

Πέρα από τη δυσκολία να διατηρήσουμε τον έλεγχο του οχήματός μας στο χώμα, υπάρχει ένας ακόμα λόγος για τον οποίο οφείλουμε να υιοθετήσουμε ένα πιο… αμυντικό στιλ οδήγησης. Αυτός έχει να κάνεις με τις μικρότερες ή μεγαλύτερες πέτρες που οι τροχοί του οχήματός μας εκτοξεύουν προς κάθε κατεύθυνση, δημιουργώντας τις συνθήκες πρόκλησης ενός ατυχήματος ή έστω μιας φθοράς.

Οι κίνδυνοι που κρύβει η κίνηση ενός αυτοκινήτου σε χωματόδρομο είναι και ο λόγος για τον οποίο ότι η συγκεκριμένη σήμανση τοποθετείται εντός ενός προειδοποιητικού τριγώνου, επιτρέποντας ακόμα και σε εκείνον τον οδηγό που δεν θα καταφέρει να την αποκωδικοποιήσει να αντιληφθεί την ανάγκη περιορισμού της ταχύτητας με την οποία κινείται.

 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 21 160109
 
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε ότι στη χώρα μας, όπως και στις περισσότερες της ευρωπαϊκής ηπείρου, δεν έχει επικρατήσει η συγκεκριμένη προειδοποιητική σήμανση για την είσοδο σε έναν μη ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Αντιθέτως, συναντάμε την πινακίδα που μας ενημερώνει για την εκτίναξη χαλικιών.
 
Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr
Ένα από τα διασημότερα γλυπτά της αρχαιοελληνικής τέχνης, είναι η Αφροδίτη της Μήλου

Ένα από τα διασημότερα γλυπτά της αρχαιοελληνικής τέχνης, είναι η Αφροδίτη της Μήλου

Αφροδίτη της Μήλου: Η ανακάλυψη σε ελληνικό κτήμα και η αρπαγή από τους Γάλλους 
Ένα από τα διασημότερα γλυπτά της αρχαιοελληνικής τέχνης, η Αφροδίτη της Μήλου, βρέθηκε σαν σήμερα 8 Απριλίου του 1820 στο χωράφι ενός αγρότη στη Μήλο και μετά από επεισοδιακές διεκδικήσεις έπεσε στα χέρια των Γάλλων παραμένοντας μέχρι σήμερα “αιχμάλωτη” ως ένα από τα σπουδαιότερα αποκτήματα του Μουσείου του Λούβρου.
 
459787274 492457283708828 5539529407189932203 n       460145579 492457327042157 5757301381147214969 n
Λίγα λόγια για το γλυπτό
Venus de Milo on display at the Louvre.
Το γνωστό γλυπτό αφιερωμένο στη θεά Αφροδίτη υπολογίζεται ότι φιλοτεχνήθηκε κατά την ελληνιστική περίοδο (150-50 π.Χ.), είναι από παριανό μάρμαρο και δημιουργός του ήταν πιθανόν ο Αγήσανδρος ή Αλέξανδρος της Αντιοχείας.
Όπως φαίνεται σε σχέδιο της εποχής, στη βάση του αγάλματος υπήρχε χαραγμένη μισή η φράση “…ΝΔΡΟΣ ΜΗΝΙΔΟΥ ΑΝΤΙΟΧΕΥΣ ΑΠΟ ΜΑΙΑΝΔΡΟΥ ΕΠΟΙΗΣΕ”. Αυτό όμως το κομμάτι της βάσης με την επιγραφή χάθηκε γύρω στο 1825 και οι Γάλλοι, που το πήραν, υποστήριξαν πως καταστράφηκε και πως δεν ανήκε καν στο άγαλμα.
Θεωρείται όμως πως αυτό είναι ψευδές και το κομμάτι με την υπογραφή του δημιουργού “εξαφανίστηκε” επίτηδες, αφού ειδικοί επιστήμονες έχουν αποφανθεί πως ταιριάζει απόλυτα στη βάση του συγκεκριμένου γλυπτού.
Το καλαίσθητο γλυπτό της Αφροδίτης έχει ύψος δύο μέτρων και απεικονίζει το γυμνό σώμα της θεάς, το οποίο καλύπτει ένα ένδυμα με λεπτομερείς πτυχώσεις από την μέση και κάτω. Τα μαλλιά της είναι επίσης λεπτοδουλεμένα και σε σχήμα κότσου, ενώ χαρακτηριστικά σημάδια στα αυτιά και στο πάνω μέρος του σώματος μαρτυρούν πως αρχικά φορούσε επίσης κοσμήματα.
Όσο για τα χέρια της θεάς που λείπουν και για το τι αυτά μπορεί να κρατούσαν έχουν γίνει διάφορες εικασίες. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες Ελλήνων και Γάλλων που το είδαν τότε από κοντά, επικρατεί η άποψη πως στο αριστερό χέρι κρατούσε ένα μήλο και με το δεξί συγκρατούσε το φόρεμά της. Επίσης πηγές υποστηρίζουν πως το χέρι με το μήλο είχε πράγματι αρχικά βρεθεί και χάθηκε στη θάλασσα κατά την μεταφορά του ή καταστράφηκε κατά τη συμπλοκή Ελλήνων και Γάλλων για το ποιος θα πάρει το γλυπτό.
Ανακάλυψη της Αφροδίτηςκαι η επεισοδιακή αρπαγή ...
Την ταραγμένη περίοδο της τουρκοκρατίας και πριν ξεσπάσει η Επανάσταση είναι γνωστό το γεγονός ότι πολλοί Ευρωπαίοι, υποτίθεται φιλέλληνες Βρετανοί, Γάλλοι και Γερμανοί, όργωναν την Ελλάδα ψάχνοντας για θαμμένους αρχαιοελληνικούς θησαυρούς, που μετά πουλούσαν στις χώρες τους. Συχνά χρημάτιζαν τους κατά τόπους Τούρκους διοικητές για να τους επιτρέψουν να κάνουν ανασκαφές ή παζάρευαν χρηματικά ποσά μεταξύ τους για το ποιος θα εκμεταλλευτεί τα ευρήματα. Ευρωπαίοι και Τούρκοι
εκείνη την περίοδο έκαναν κανονικό πλιάτσικο στον αρχαιολογικό πλούτο της Ελλάδας εκμεταλλευόμενοι την δυσχερή θέση του κατεχόμενου λαού.
Στις 8 Απριλίου του 1820 (28 Μαρτίου με το παλιό ημερολόγιο που ίσχυε τότε), ένας αγρότης στο νησί της Μήλου, ο Γεώργιος ή Θεόδωρος Κεντρωτάς, έσκαβε το χωράφι του, όταν βρέθηκε μπροστά σε μια πολύτιμη ιστορική ανακάλυψη. Μέσα σε μια υπόγεια στοά βρισκόταν το μαρμάρινο άγαλμα της θεάς Αφροδίτης. Όπως ανέφερε στις αφηγήσεις του ως αυτόπτης μάρτυρας ο γιος του αγρότη, Δημήτρης Κεντρωτάς, “η μεν αριστερά χειρ απέκρυπτε τους μαστούς η δε δεξιά εκράτει μήλον”.
Εκεί κοντά βρισκόντουσαν επίσης κάποιοι Γάλλοι, που έψαχναν για αρχαία ευρήματα και ο Κεντρωτάς προσπάθησε να τους κρύψει την ανακάλυψή του μεταφέροντας τα κομμάτια του αγάλματος στον αχυρώνα του. Σύμφωνα με άλλες πηγές, οι Γάλλοι τον πήραν αμέσως είδηση και προσφέρθηκαν να τον “βοηθήσουν” δίνοντάς του και ένα μικρό χρηματικό ποσό.
Σε δικές τους επιστολές μάλιστα τον αναφέρουν ως ανόητο, που προσπαθούσε να τους κρύψει το εύρημα και συμπεριφερόταν σαν να μην είχε κάποια ιδιαίτερη αξία. Ο Κεντρωτάς όμως ήξερε πολύ καλά τις προθέσεις των Ευρωπαίων για τους αρχαιοελληνικούς θησαυρούς και επίτηδες είχε προσπαθήσει να περιφρουρήσει το έργο τέχνης και να αποκρύψει όσο γινόταν την αξία της ανακάλυψής του.
Δυστυχώς όμως οι προσπάθειές του δεν πέτυχαν, οι Γάλλοι δεν “ξεκολλούσαν” από γύρω του και ήδη ειδοποιούσαν τους ανωτέρους τους κανονίζοντας για την τύχη του γλυπτού. Ξεκίνησαν αμέσως παζάρια με τον Κεντρωτά, ο οποίος όμως έδειχνε να αρνείται να τους παραδώσει το γλυπτό, στάση στην οποία συμφωνούσαν κι άλλοι κάτοικοι της Μήλου όταν έμαθαν για την ανακάλυψη.
Ο Έλληνας χωρικός, μη γνωρίζοντας και πολλά για την πραγματική αξία του ευρήματος, φαίνεται πως απευθύνθηκε στους δημογέροντες της περιοχής. Τότε, ο Φαναριώτης και μέγας δραγουμάνος του Οθωμανικού στόλου, Νικόλαος Μουρούζης, παρενέβη παίρνοντας το θέμα πάνω του. Είναι γνωστό από την σχετική βιβλιογραφία ότι η οικογένεια Μουρούζη είχε ανέκαθεν σχέσεις αντιπαλότητας με τους Γάλλους (ήταν περισσότερο αγγλόφιλοι), ενώ ο Μουρούζης γνώριζε πολύ καλά το θέμα της διακίνησης αρχαιοτήτων και προσπαθούσε να εμποδίσει κάθε τέτοια συναλλαγή των κατοίκων της Μήλου με τους Ευρωπαίους.
Η Μήλος ήταν από τις περιοχές, όπου κατά την τουρκοκρατία είχε σημειωθεί έξαρση της αρχαιοκαπηλίας αρκετά χρόνια πριν ανακαλυφθεί η Αφροδίτη. Συνέβαλε καθοριστικά σε αυτό το γεγονός ότι το νησί κυριαρχούταν από ένα ιδιότυπο καθεστώς ξένων συμφερόντων με ισχυρή γαλλική παρουσία. Ανασκαφές επί σειρά χρόνων έφερναν στο φως διάφορα αρχαιολογικά ευρήματα, τα οποία μεταφέρονταν κατευθείαν στο Μουσείο του Λούβρου.
Χαρακτηριστική είναι η αναφορά ενός Γάλλου αρχαιολόγου ότι “σε κανένα άλλο μέρος στην Ελλάδα δεν έγιναν τόσες ανασκαφές (…) αμφιβάλλω αν υπάρχει ακόμη σ’ αυτή την πόλη της Μήλου κάποιο αρχαίο αντικείμενο άγνωστο στους αρχαιολάτρες… τόσο ανεσκάφησαν τα έγκατά της.”
Έτσι λοιπόν, κάθε αρχαιότητα που βρισκόταν στο νησί θα έπρεπε να φτάνει στα χέρια του Μουρούζη και κατόπιν να μεταφέρεται στην έδρα τότε, την Κωνσταντινούπολη. Όπως όλα δείχνουν, το γλυπτό φορτώθηκε πράγματι σε ένα γαλαξιδιώτικο πλοίο με προορισμό ελληνικά χέρια στην Κωνσταντινούπολη, όμως η επιθετική παρέμβαση των Γάλλων δεν επέτρεψε αυτό να πραγματοποιηθεί.
Οι Γάλλοι πρωταγωνιστές της διεκδίκησης και τελικά αρπαγής της Αφροδίτης της Μήλου ήταν ο νεαρός αξιωματικός Olivier Voutier (αυτός που ειδοποίησε αρχικά τους ανωτέρους του για την ανακάλυψη), ο υποπρόξενος του νησιού, Louis Brest, ο πρόξενος της Υψηλής Πύλης Charles-François de Riffardeau και ο αξιωματικός Dumont d’Urville, γνωστός για το πάθος του για τα αρχαιολογικά αποκτήματα.
Σε συνεννόηση λοιπόν με τον Brest, ο Γάλλος πρόξενος της Κωνσταντινούπολης κατέφθασε με ένα γαλλικό πλοίο στη Μήλο με σκοπό να αποσπάσουν το πολύτιμο γλυπτό από το ελληνικό πλοίο, όπου είχε ήδη φορτωθεί.
Η επικρατέστερη ιστορία των πηγών επιβεβαιώνει το γεγονός ότι στο λιμάνι της Μήλου έλαβε χώρα επίμονη και άγρια σύγκρουση μεταξύ Ελλήνων και Γάλλων για το ποιά πλευρά θα καταφέρει να κρατήσει το πολύτιμο αρχαιοελληνικό γλυπτό.
Όταν οι εκπρόσωποι της γαλλικής πρεσβείας βρέθηκαν στο λιμάνι του νησιού, ο δημογέροντας Ιωάννης Ταταράκης και ο ιερέας Οικονόμος Βεργής έτρεξαν εκεί να τους εμποδίσουν έχοντας καταλάβει τις προθέσεις τους. Αναφέρεται πως οι δύο πλευρές αντάλλαξαν μεταξύ τους βρισιές και πιάστηκαν και στα χέρια, ενώ μάλιστα χτυπήθηκε έντονα και ο ιερέας Βέργης.
Η επίθεση της οπλισμένης ναυτικής δύναμης των Γάλλων ανάγκασε τελικά τους Έλληνες, μετά από δύο ημέρες διαμάχης, να παραδώσουν το γλυπτό φοβούμενοι ότι θα καταστρεφόταν αν συνεχιζόταν η εμπλοκή.
Παράλληλα, ένας εκπρόσωπος των Γάλλων, ο Vicomte de Marcellus, προσπαθούσε με επιχειρήματα και απειλές να πείσει τους προεστούς του νησιού να μεταφερθεί το γλυπτό από το πλοίο του Μουρούζη στο γαλλικό πλοίο. Πρόσφερε επίσης μερικές εκατοντάδες γρόσια στον αγρότη που το ανακάλυψε, τον Κεντρωτά (400 ή και 1000, τα οποία άλλες πηγές αναφέρουν πως πήρε ο Κεντρωτάς και άλλες πως τα πήραν οι πρόκριτοι του νησιού).
Η ουσία είναι πάντως πως με μόλις 1000 φράγκα και μια βίαιη αρπαγή, το αρχαιοελληνικό γλυπτό κλάπηκε από τους Γάλλους και μεταφέρθηκε άμεσα στη Γαλλία. Τον Φεβρουάριο του 1821 το άγαλμα έφτασε στο Παρίσι και παραδόθηκε στον βασιλιά Λουδοβίκο ΙΗ’, ο οποίος μετά το δώρισε στο Μουσείο του Λούβρου.
Ο Νικόλαος Μουρούζης, όταν έμαθε τι συνέβη, διέταξε την παραδειγματική τιμωρία των προεστών του νησιού, οι οποίοι συνελήφθησαν, μαστιγώθηκαν και πλήρωσαν πρόστιμο 7.000 πιάστρων ως αντίτιμο για την πώληση του αγάλματος.
 
εξ
 
Το μυστήριο των χεριών της Αφροδίτης
Το περίφημο άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου βρίσκεται μέχρι σήμερα στο Μουσείο του Λούβρου “ακρωτηριασμένο”, χωρίς δηλαδή τα χέρια του, και διάφοροι υποστηρίζουν πως έτσι βρέθηκε εξαρχής. Όμως συγκεκριμένες μαρτυρίες αυτόπτων μαρτύρων φαίνεται πως αποδεικνύουν το αντίθετο.
Ο αγρότης Κεντρωτάς και η οικογένειά του καταθέτουν πως το άγαλμα βρέθηκε ολόκληρο και πως κατά την τελική μεταφορά του στο γαλλικό πλοίο, τα χέρια (που ήταν πρόσθετα) είχαν τοποθετηθεί σε ξεχωριστό κιβώτιο από τα υπόλοιπα κομμάτια, πιθανόν σκόπιμα για να μη δοθούν στους Γάλλους.
Ο Olivier Voutier και ο Louis Brest στις προσωπικές τους μαρτυρίες επιβεβαιώνουν επίσης το γεγονός ότι είχαν δει τα χέρια του αγάλματος. Από την άλλη, οι Γάλλοι ναύτες που τελικώς το μετέφεραν δεν γνώριζαν αν είχε χέρια ή όχι.
Στο βιβλίο του Κυριάκου Σιμόπουλου “Ξένοι Ταξιδιώτες στην Ελλάδα” υποστηρίζεται η άποψη πως το κιβώτιο που περιείχε τα χέρια της Αφροδίτης είτε ξεχάστηκε στο λιμάνι, είτε έπεσε στη θάλασσα και χάθηκε την ώρα της σύγκρουσης μεταξύ Ελλήνων και Γάλλων, είτε κρατήθηκε κρυφά πίσω και δεν φορτώθηκε καν στο ελληνικό πλοίο.
Το γεγονός ότι το άγαλμα δεν βρέθηκε εξαρχής ακρωτηριασμένο φαίνεται πως κρατήθηκε επίτηδες κρυφό στις αναφορές, ώστε οι Γάλλοι αξιωματούχοι να μην τιμωρηθούν για την καταστροφή του από τους ανωτέρους τους στο Παρίσι.
Οι σχετικές γαλλικές πηγές παρουσιάζουν διάφορα αντιφατικά σημεία στην εξιστόρηση της απόκτησης της Αφροδίτης και θεωρείται βέβαιο πως οι καταγραφές τους είναι σκόπιμα διαστρεβλωμένες, ώστε να κρύβονται “μελανά σημεία” της δράσης τους και να μην κατηγορηθούν για βανδαλισμό και αρπαγή, όπως ο Έλγιν και η Αγγλία για τα κλοπιμαία μάρμαρα του Παρθενώνα.
__________________________________________
Η Αφροδίτη της Μήλου, όπως και πλήθος άλλων κλεμμένων αρχαιοελληνικών θησαυρών, αποτελεί ένα από τα διασημότερα εκθέματα των μεγάλων ευρωπαϊκών μουσείων, τα οποία επισκέπτονται για να θαυμάσουν άνθρωποι από όλο τον κόσμο.
Πίσω στην Ελλάδα, την νόμιμη ιδιοκτήτρια, υπάρχει μόνο ένα αντίγραφο του γλυπτού, που δόθηκε κάποια στιγμή από το Λούβρο στο μουσείο της Μήλου, και μια πινακίδα που υποδεικνύει το σημείο όπου ανακαλύφθηκε τότε από τον Έλληνα αγρότη.
Η εθνική πολιτιστική μας κληρονομία έχει λεηλατηθεί δίχως οίκτο από δήθεν φιλέλληνες Ευρωπαίους, που εκμεταλλεύτηκαν την ταραγμένη περίοδο
της τουρκοκρατίας διαπράττοντας εγκλήματα εις βάρος της Ελλάδας, για τα οποία μέχρι σήμερα δεν έχει αποδοθεί δικαιοσύνη ούτε στο ελάχιστο.
 
Δημοσιεύθηκε στο One Mind-Any Weapon
 Ο George McLaurin ήταν ο πρώτος  έγχρωμος που έγινε δεκτός στο Πανεπιστήμιο

Ο George McLaurin ήταν ο πρώτος έγχρωμος που έγινε δεκτός στο Πανεπιστήμιο

Είναι ο George McLaurin ο πρώτος έγχρωμος που έγινε δεκτός στο Πανεπιστήμιο της Οκλαχόμα το 1948 αναγκάστηκε να καθίσει σε μια γωνία μακριά από τους λευκούς συντρόφους του.
Όμως το όνομά του παραμένει στη λίστα τιμής ως ένας από τους τρεις κορυφαίους φοιτητές του πανεπιστημίου.
Αυτά είναι τα λόγια του:
«Κάποιοι συνάδελφοι με κοιτούσαν σαν να ήμουν ζώο, κανείς δεν μου είπε ούτε μια λέξη, για τους καθηγητές που δεν υπήρχα καν, σπάνια απαντούσαν στις ερωτήσεις μου. Αλλά αφοσιώθηκα τόσο πολύ, που αργότερα άρχισαν να με αναζητούν οι συμμαθητές μου και οι καθηγητές άρχισαν να με λαμβάνουν υπόψη. Σταμάτησα να είμαι αόρατος σε αυτούς».
Η εκπαίδευση έχει περισσότερη δύναμη από τα όπλα.
Άγνωστος συγγραφέας
 
Η Αρχαιότερη μπάλα στον Πλανήτη είναι Ελληνική

Η Αρχαιότερη μπάλα στον Πλανήτη είναι Ελληνική

Στο νησί της Σαμοθράκης που λέτε ,πριν μερικά χρόνια σε μια ανασκαφή, βρέθηκε μια μικρή μπάλα από τερακότα, η οποία ενδέχεται να είναι η αρχαιότερη μπάλα ποδοσφαίρου που έχει ανακαλυφθεί ποτέ.
 
(Δείτε την αριστερή εικόνα με το ομοίωμα, και κάτω όπως είναι η αληθινή).
Η μπάλα αυτή βρέθηκε στον τάφο S130, που βρίσκεται στη Νότια Νεκρόπολη, κοντά στο Ιερό των Μεγάλων Θεών, και χρονολογείται στην ελληνιστική περίοδο, περίπου μεταξύ 275 και 250 π.Χ.
Αυτή η συμπαγής πήλινη σφαίρα μοιάζει εντυπωσιακά με τις σύγχρονες δερμάτινες μπάλες ποδοσφαίρου και μας δείχνει μια ενδιαφέρουσα εικόνα για το πώς διασκέδαζαν και έπαιζαν στην αρχαία Ελλάδα.
Υπάρχουν και άλλες αποδείξεις ότι οι Αρχαίοι ημών πρόγονοι έπαιζαν ένα παιχνίδι παρόμοιο με το σημερινό ποδόσφαιρο, όπως βλέπετε στην δεξιά εικόνα αυτή την φορά.
Tο ανάγλυφο αυτο , που βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Αθηνών, εικονίζει έναν έφηβο να παίζει τη μπάλα με το πόδι.
Είναι από πεντελικό μάρμαρο και αποτελεί τμήμα επιτύμβιας στήλης που χρονολογείται μεταξύ 400-375 π.Χ. Το σχήμα του ανήκει σε ένα είδος αγγείων που λέγονται «λουτροφόροι»
Τέλος, γνωρίζουμε από πηγές πως οι αρχαίοι Έλληνες έπαιζαν τουλάχιστον δύο παιχνίδια με μπάλα. Οι περιγραφές όμως δεν αφήνουν καμία αμφιβολία: κανένα τους δεν είχε τέρματα, γκολ και πέναλτι.
Άλλες εποχές πιο αγνές χωρίς άγχος .
Παιχνίδια με τέτοια μπάλα περιγράφονται και από τον Όμηρο και μάλιστα στην αρχαία Ελλάδα παιζόταν η «Επίσκυρος», παιχνίδι που έχει πολλά κοινά στοιχεία με το σημερινό ποδόσφαιρο.
Τέλος αρκετές σελίδες στο διαδίκτυο γράφουν ότι η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου, η FIFA, αναγνωρίζει την "επίσκυρο" ως μία από τις πρώτες μορφές ποδοσφαίρου.
Όπως βλέπετε φίλοι μου ακόμη και στο ποδόσφαιρο τους βάλαμε τα γυαλιά
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 21 092045
 
Το μεγαλύτερο πάρκο με φωτοβολταϊκά στον πλανήτη καλύπτει μία έκταση περίπου όση η έκταση της Χίου!!

Το μεγαλύτερο πάρκο με φωτοβολταϊκά στον πλανήτη καλύπτει μία έκταση περίπου όση η έκταση της Χίου!!

Τι εννοείς μία έκταση καλυμμένη με φωτοβολταϊκά σχεδόν ίση με την έκταση ολόκληρης της Χίου;;;
Κι όμως παιδιά, στη φωτογραφία βλέπουμε το μεγαλύτερο πάρκο με φωτοβολταϊκά στον πλανήτη, μέχρι στιγμής, που καλύπτει μία έκταση περίπου όση η έκταση της Χίου!!
Βρίσκεται στην Κίνα και συγκεκριμένα στην Επαρχία Σιντζιάνγκ (η μεγαλύτερη σε έκταση επαρχία της Κίνας), μέσα στην έρημο. 🐪
Η ετήσια ενέργεια που παράγουν όλα αυτά τα φωτοβολταϊκά λέει μπορούν να καλύψουν όλες τις ανάγκες ολοκλήρου του πληθυσμού της Παπούα Νέας Γουινέας ή του Λουξεμβούργου για έναν χρόνο!!
 
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 20 210947
εικόνες από admiddleeast.com
Οι αερόσακοι ανοίγουν με ταχύτητα 160-350χλμ/ώρα.

Οι αερόσακοι ανοίγουν με ταχύτητα 160-350χλμ/ώρα.

"Κάτι που πρέπει να γνωρίζεις:
Οι αερόσακοι ανοίγουν με ταχύτητα 160-350χλμ/ωρα.
Έχοντας τα πόδια σου στο ταμπλό, σε περίπτωση σύγκρουσης τα γόνατά σου θα χτυπήσουν το πρόσωπό σου με αυτή την ταχύτητα.
**Δεν ειναι πυρηνική φυσική.
Είναι Οδική Ασφάλεια.
ΣΚΕΨΟΥ ΛΟΓΙΚΑ!"

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα