



Η επανάσταση των αυτόνομων οχημάτων φέρνει ένα νέο χρώμα στους φωτεινούς σηματοδότες.
Τα φανάρια, αυτά τα απλά αλλά απαραίτητα εργαλεία ρύθμισης της κυκλοφορίας, σύντομα μπορεί να υποδεχτούν ένα νέο μέλος στην οικογένειά τους. Η έλευση των αυτόνομων οχημάτων στους δρόμους μας δημιουργεί νέες προκλήσεις και απαιτεί καινοτόμες λύσεις για τη διαχείριση της κυκλοφορίας.
Μια τέτοια λύση προτείνεται από το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας: η προσθήκη μιας τέταρτης λυχνίας, λευκού χρώματος, στα φανάρια.




Πολύτιμη είναι η πληροφόρηση που παρέχει στους οδηγούς ένα σήμα το οποίο απαντάται στο οδικό δίκτυο πολλών χωρών.
Τεράστια είναι η συμβολή που έχουν οι πινακίδες οδικής σήμανσης στη διατήρηση της ασφάλειας στους δρόμους, μιας και μας προειδοποιούν για επικείμενους κινδύνους και γνωστοποιούν τις υποχρεώσεις μας.Με δεδομένο, ωστόσο, ότι υπάρχουν δεκάδες διαφορετικές πινακίδες, είναι σχεδόν αδύνατο να τις γνωρίζουμε όλες. Ακόμα πιο δύσκολο είναι να έχουμε γνώση για τα σήματα που δεν απαντώνται στο ελληνικό οδικό δίκτυο, αλλά καλό είναι να έχουμε μια εικόνα για αυτά, ειδικά εφόσον ταξιδεύουμε συχνά με το αυτοκίνητό μας στο εξωτερικό.
Το σήμα με το οποίο θα ασχοληθούμε στο παρόν άρθρο μοιάζει με… αποτσίγαρο, αλλά ουδεμία σχέση δεν έχει με αυτή τη βλαβερή συνήθεια. Πρόκειται για το σήμα το οποίο μας ενημερώνει ή για την ακρίβεια μάς προειδοποιεί για το τέλος του ασφαλτόδρομου και την έναρξη μιας χωμάτινης οδού. Ο λόγος για τον οποίο μια τέτοια πινακίδα είναι κρίσιμης σημασίας είναι ο προφανής.
Σε έναν ασφαλτοστρωμένο δρόμο η ταχύτητα με την οποία μπορούμε να κινηθούμε είναι σημαντικά υψηλότερη σε σχέση με μια χωμάτινη οδό, καθώς και ο συντελεστής πρόσφυσης σε αυτά τα δύο τερέν είναι πολύ διαφορετικός.
Πέρα από τη δυσκολία να διατηρήσουμε τον έλεγχο του οχήματός μας στο χώμα, υπάρχει ένας ακόμα λόγος για τον οποίο οφείλουμε να υιοθετήσουμε ένα πιο… αμυντικό στιλ οδήγησης. Αυτός έχει να κάνεις με τις μικρότερες ή μεγαλύτερες πέτρες που οι τροχοί του οχήματός μας εκτοξεύουν προς κάθε κατεύθυνση, δημιουργώντας τις συνθήκες πρόκλησης ενός ατυχήματος ή έστω μιας φθοράς.
Οι κίνδυνοι που κρύβει η κίνηση ενός αυτοκινήτου σε χωματόδρομο είναι και ο λόγος για τον οποίο ότι η συγκεκριμένη σήμανση τοποθετείται εντός ενός προειδοποιητικού τριγώνου, επιτρέποντας ακόμα και σε εκείνον τον οδηγό που δεν θα καταφέρει να την αποκωδικοποιήσει να αντιληφθεί την ανάγκη περιορισμού της ταχύτητας με την οποία κινείται.








Το μεγαλύτερο πάρκο με φωτοβολταϊκά στον πλανήτη καλύπτει μία έκταση περίπου όση η έκταση της Χίου!!




Η Βιολάντα καινοτομεί και πρωτοπορεί όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντων αλλά και σε επίπεδο περιβαλλοντικής ευαισθησίας, δημιουργώντας στη Λάρισα το πρώτο και μοναδικό εργοστάσιο μπισκότων στον κόσμο χωρίς καμινάδα.
Η παγκόσμια περιβαλλοντική καινοτομία έγκειται στο γεγονός πως η πρωτοποριακή βιομηχανία μπισκότων, μέσω της μοναδικής συνδυαστικής τεχνολογίας «Βιολάντα steam free», έχει καταργήσει τις καμινάδες ρύπων στη γραμμή παραγωγής αλλά και τις καμινάδες αποβολής υδρατμών και θερμών αερίων μέσω ειδικών αναλλακτών νερού γεωθερμίας.
Η καινοτόμα τεχνολογία που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη βιομηχανία μπισκότων, έγκειται σε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που ανήκει στον πρόεδρο και ιδιοκτήτη της Βιολάντα, κ. Κωνσταντίνο Τζιωρτζιώτη, ο οποίος έπειτα από πολυετή σχεδιασμό, σε συνεργασία με μηχανικούς και στελέχη της εταιρείας, ανέπτυξαν και έθεσαν σε λειτουργία την «πράσινη» τεχνολογία.
Το ύψος της επένδυσης που πραγματοποιήθηκε στην Λάρισα έφτασε τα 4,2 εκατομμύρια ευρώ και το εργοστάσιο παράγει σε πλήρη ανάπτυξη 2,5 χιλιάδες τόνους μπισκότα ετησίως. Η νέα γραμμή παραγωγής που εγκαταστάθηκε στο πράσινο εργοστάσιο της Βιολάντα θα παράγει τα παρακάτω μπισκότα:
- Πτι – Μπερ
- Digestive
- Cookies Full 45
- Μπισκότα με 3 Υλικά
ΜΠΙΣΚΌΤΑ ΒΙΟΛΑΝΤΑ BIANCA - ΠΑΡΑΓΩΓΉ
Η νέα τεχνολογία που ανέπτυξε και έθεσε σε λειτουργία για πρώτη φορά η Βιολάντα, φέρει 100% Ελληνική υπογραφή και αναμένεται να αποτελέσει αφετηρία για νέο τεχνολογικό επαναπροσδιορισμό, πολλών ψηνόμενων προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Αναλυτικότερα, για την επιτυχή κατάργηση των καμινάδων ρύπων κατασκευάστηκε καθετοποιημένος ηλεκτροτροφοδοτούμενος φούρνος τούνελ υποστηριζόμενος από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ( φωτοβολταϊκά κ.α.) καταργώντας έτσι κάθε καύσιμη ύλη και εκμηδενίζοντας την εκπομπή ρύπων.
Για την κατάργηση των καμινάδων αποβολής υδρατμών και θερμών αερίων θερμοκηπίου σχεδιάστηκαν, κατασκευάστηκαν και εγκαταστάθηκαν ειδικοί εναλλάκτες νερού οι οποίοι μέσω γεωθερμίας ψύχουν διαιρετικά τους υδρατμούς με αποτέλεσμα την υγροποίηση τους. Τα οφέλη που προκύπτουν από την παραπάνω εφαρμογή είναι αφενός μεν η κατάργηση των καμινάδων υδρατμών, με αποτέλεσμα τον άμεσο περιορισμό αποβολής διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και αφετέρου η δωρεάν παραγωγή ζεστού νερού, αρκετό για την υπερκάλυψη των αναγκών του εργοστασίου.
Η Βιολάντα διατηρώντας ακέραιη την εταιρική κουλτούρα της και λαμβάνοντας υπόψιν το δυναμικό θέρμανσης του πλανήτη και την ταχύτητα των κλιματικών μεταβολών κατήργησε τόσο τις καμινάδες ρύπων όσο και τις καμινάδες θερμών αερίων εκμηδενίζοντας σχεδόν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) καθώς και τα ισοδύναμα (CO2e) που προκαλούνται άμεσα από τη παραγωγή ενός προϊόντος.
Παράλληλα, με την ως άνω τεχνολογία εκλογικεύεται αισθητά το κόστος παραγωγής, καθώς λόγω της υποστηριζόμενης ηλεκτροτροφοδοτησης μέσω ΑΠΕ, μειώνεται σημαντικά το ενεργειακό κόστος.
Με τη νέα τεχνολογία κατάργησης καμινάδων «Βιολάντα steam free», η Τρικαλινή Μπισκοτοποιία δημιουργεί ένα από τα πιο πράσινα εργοστάσια, μειώνοντας δραστικά το δικό της αποτύπωμα άνθρακα, θέτοντας τις βάσεις για τον περιορισμό του φαινομένου του θερμοκηπίου. Παράλληλα, η καινοτόμα τεχνολογία που ανέπτυξε η Βιολάντα, αποτελεί μια ακόμα απόδειξη πως η βιομηχανία μπορεί να λειτουργήσει βιώσιμα και να προστατεύσει το περιβάλλον.
Δημοσιεύθηκε στο dinfo.gr

Ένα όνειρο δεκαετιών για τη Κρήτη, γίνεται πραγματικότητα.
Ο ΒΟΑΚ, είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη και το κορυφαίο αναπτυξιακό έργο στην ιστορία της Κρήτης. Είναι προϋπολογισμού άνω των 2,5 δισ. ευρώ και όταν ολοκληρωθεί θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, μειώνοντας σε θεαματικό βαθμό τα τροχαία ατυχήματα αλλά διευκολυνοντας αφάνταστα τις ζωές των Κρητικων.
Το συνολικό μήκος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης ανέρχεται σε περίπου 300 χλμ, γεγονός που χαρακτηρίζει τον νέο αυτοκινητόδρομο ώς τον μεγαλύτερο υπό κατασκευή σε όλη την Ευρώπη τη συγκεκριμένη περίοδο.
Την συγκεκριμένη στιγμή ο οδικός άξονας ξεπερνά, οτιδήποτε άλλο σε μέγεθος στη Γηραιά Ήπειρο, αλλάζοντας τα δεδομένα στην Κρήτη. Καμία άλλη χώρα, ούτε η Γερμανία, δεν φτιάχνει τέτοιον δρόμο αυτή τη χρονική στιγμή.
Είναι επίσης το κορυφαίο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια. Η χάραξη του έργου και η χρηματοδότηση έχουν ήδη ολοκληρωθεί, όπως και το χρονοδιάγραμμα για κάθε στάδιο του έργου.
Ανάδοχος του έργου έχει οριστεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τα εργοτάξια να βρίσκονται σε τρία σημεία και συγκεκριμένα στο τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη» που κατασκευάζεται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και στο τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», που εκτελείται ως δημόσιο έργο και χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
H εξέλιξη των εργασιών ξεπέρασε από τον Ιούνιο το 35%, με τον νέο αυτοκινητόδρομο να αποτελείται από 4 τμήματα και ειδικότερα:
Κίσσαμος – Χανιά
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 37,5 km
- 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα
Χανιά – Ηράκλειο
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 km – παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 km
- 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
- 26 σήραγγες μονού κλάδου
- 10,8 km νέες γέφυρες
- 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι
Χερσόνησος – Νεάπολη
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 km. – παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 km
- 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
- 12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 km.)
- 5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 km.)
- 5 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι
Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 14,0 km
- 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
Δημοσιεύθηκε στο gocar