Κλέβουν αυτοκίνητα μόνο με ένα κέρμα -Το νέο κόλπο των κλεφτών

Οι σπείρες των αετονύχηδων που κλέβουν αυτοκίνητα χρησιμοποιούν συχνά πολύ προηγμένο τεχνολογικά εξοπλισμό για να πετύχουν τον σκοπό τους, ωστόσο φαίνεται ότι ακόμη και ένα απλό νόμισμα μπορεί να μετατραπεί στα χέρια τους σε πολύτιμο εργαλείο.

Οι κλοπές αυτοκινήτων αποτελούν διαχρονικό πρόβλημα και έχουν εξελιχθεί σε πραγματική μάστιγα, ενώ οι σπείρες των αετονύχηδων εμπλουτίζουν διαρκώς τη φαρέτρα τους με νέους τρόπους που τους εξασφαλίζουν πρόσβαση στο εσωτερικό των αυτοκινήτων.

Συχνά μάλιστα, ο εξοπλισμός που επιστρατεύουν δεν τους κοστίζει τίποτα, αφού σε μερικές περιπτώσεις χρησιμοποιούν τα πιο συνηθισμένα αντικείμενα που κανείς άλλος δεν θα φανταζόταν ότι μπορούν να αποκτήσουν τέτοια λειτουργία, όπως για παράδειγμα ένα απλό κέρμα.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν διεθνή Μέσα, οι συμμορίες χρησιμοποιούν ένα νόμισμα το οποίο τοποθετούν στο εξωτερικό χερούλι της πόρτας του συνοδηγού ή των πίσω επιβατών. Με αυτόν τον τρόπο, όταν ο οδηγός ενεργοποιήσει το κεντρικό κλείδωμα, κλειδώνουν όλες οι πόρτες εκτός από αυτή στην οποία έχει τοποθετηθεί το κέρμα.

Μόλις ο οδηγός του οχήματος απομακρυνθεί από το όχημα, οι αετονύχηδες ανοίγουν απλά την πόρτα η οποία δεν έχει κλειδώσει, με το έργο τους από εκεί και πέρα να είναι πολύ απλό: Αφαιρούν πολύτιμα αντικείμενα που βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο ή προβαίνουν στην ολική κλοπή του.

Με δεδομένο, μάλιστα, ότι το κόλπο χρησιμοποιείται κυρίως σε χώρους στάθμευσης εμπορικών κέντρων, οι συμμορίες δεν κινούν τις υποψίες των υπόλοιπων οδηγών, μιας και το εύκολο άνοιγμα της πόρτας τους επιτρέπει να υποδυθούν τον ιδιοκτήτη του οχήματος.

Το καλύτερο που έχει να κάνει κάθε ιδιοκτήτης οχήματος προκειμένου να «θωρακιστεί» είναι το εξής: Αφότου κλειδώσει το όχημά του, να ελέγξει ότι δεν υπάρχει κάποιο κέρμα στη χειρολαβή των θυρών και φυσικά να τσεκάρει ότι όλες οι θύρες είναι σωστά κλειδωμένες.

 

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Ξέρεις που βρίσκονται οι Πύλες του Άδη;

Το Ακρωτήριο Ταίναρο, γνωστό και ως Κάβο Ματαπάς, είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά και ιστορικά σημεία της Ελλάδας. Βρίσκεται στην άκρη της Μάνης, στην Πελοπόννησο, και αποτελεί το νοτιότερο σημείο της ηπειρωτικής Ελλάδας. 
 
Το όνομα του ακρωτηρίου, οφείλεται στον ήρωα Ταίναρο, γιο του Δία, που έχτισε την ομώνυμη πόλη στον ισθμό της Ακρωταινάριας χερσονήσου. 
Στην αρχαιότητα, το Ακρωτήριο Ταίναρο θεωρούνταν η είσοδος στον κάτω κόσμο, η πύλη του Άδη. Στο σπήλαιο του Ταινάρου αναφέρεται η ύπαρξη νεκρομαντείου του Ποσειδώνα ή ψυχοπομπείου. Σύμφωνα με το μύθο απ' τη σπηλιά αυτή πέρασε και ο Ηρακλής, προκειμένου να αντιμετωπίσει τον Κέρβερο. Αργότερα, το ακρωτήριο αφιερώθηκε στον Ποσειδώνα, τον αρχαίο θεό της θάλασσας. Ενώ κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, το Ταίναρο ήταν γνωστό ως κρησφύγετο των Μανιατών πειρατών. 
Ο φάρος ύψους 16 μέτρων που δεσπόζει στην μύτη του ακρωτηρίου κατασκευάστηκε από τους Γάλλους στα 1882 και λειτούργησε για πρώτη φορά το 1887. Αν βρεθείς στη Μάνη αξίζει να περπατήσεις το μονοπάτι και να φτάσεις στο δεύτερο νοτιότερο σημείο της ηπειρωτικής Ευρώπης! 
 
 
 
 
 

Το Μαϊάμι της Πελοποννήσου που αποθεώνει ο Guardian – Θυμίζει κυκλαδίτικο νησί!

Για όσους αγαπούν και επιμένουν να επιλέγουν την Πελοπόννησο για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, το γεγονός πως η βρετανική εφημερίδα Guardian χάρισε στους αναγνώστες της ένα αφιέρωμα-ωδή στη Γιάλοβα -ξεχωρίζοντάς τη ανάμεσα στα μεγαθήρια του ελληνικού τουρισμού όπως τη Μύκονο και τη Σαντορίνη-, δεν προκαλεί καμία εντύπωση.

Η Γιάλοβα πρωταγωνιστεί ανάμεσα στις διασημότερες περιοχές της Πελοποννήσου, με το συγκεκριμένο αφιέρωμα να αποθεώνει τις παραλίες της, το φυσικό κάλλος της περιοχής, αλλά και τη μοναδική της ατμόσφαιρα. Κάτι απολύτως δικαιολογημένο, αν σκεφτούμε πως ο κοσμοπολίτικος αέρας της Γιάλοβας την κάνει να μοιάζει περισσότερο με Χώρα νησιού παρά με πόλη της Πελοποννήσου.

Το Miami της Μεσσηνίας Γιάλοβα - Βοϊδοκοιλιά

Αν δεν έχεις επισκεφτεί ποτέ τη Γιάλοβα και ψάχνεις ταξιδιωτικό προορισμό για τον Αύγουστο ή -ακόμα καλύτερα!- για τον Σεπτέμβρη, οπλίσου με υπομονή και αισιοδοξία σχετικά με την ανεύρεση καταλύματος και βάλε μπρος για Πελοπόννησο! Το γεγονός πως το μέρος βρίσκεται σχετικά κοντά στην Αθήνα και δεν χρειάζεσαι ακτοπλοϊκά εισιτήρια, καθιστά την περιοχή ό,τι πρέπει για φέτος το καλοκαίρι που το budget όλων μας είναι σαφώς περιορισμένο.

Η υπέροχη λιμνοθάλασσα

Η λιμνοθάλασσα της Γιάλοβας είναι ένας από τους πιο σημαντικούς υδροβιότοπους της Ευρώπης και αποτελεί το νοτιότερο μεταναστευτικό σταθμό των αποδημητικών πουλιών των Βαλκανίων από και προς την Αφρική. Θα τη συναντήσεις περίπου 7 χιλιόμετρα βόρεια της Πύλου, μεταξύ Γιάλοβας και Βοϊδοκοιλιάς (στην οποία επιβάλλεται μια στάση για βουτιά).Εκεί θα δεις περισσότερα από 250 είδη πουλιών, αλλά και τον υπό εξαφάνιση αφρικανικό χαμαιλέοντα.
Οι μοναδικοί καταρράκτες του Πολυλίμνιου
Ένα από τα μεγαλύτερα plus των διακοπών στη Γιάλοβα, είναι πως η περιοχή αποτελεί αφετηρία για μαγικές εκδρομές στα γύρω αξιοθέατα της Μεσσηνίας. Και τι καλύτερο από μια βουτιά στα παγωμένα -τα πάρα πολύ παγωμένα, για την ακρίβεια!- νερά των Καταρρακτών του Πολυλίμνιου;Στην ουσία πρόκειται για ένα σύμπλεγμα δεκαπέντε λιμνών, οι οποίες λόγω της ανωμαλίας του εδάφους δημιουργούν καταρράκτες. Πάρε μαζί σου αθλητικά παπούτσια για να περπατήσεις ανάμεσα στα δέντρα και να διασχίσεις τα ξύλινα γεφύρια, σε ένα μοναδικό τοπίο γύρω από τις λίμνες. Το κολύμπι στα υπέροχα νερά του Πολυλίμνιου είναι εμπειρία ανεπανάληπτη, μην ξεχνάς όμως πως το μέρος είναι αρκετά επικίνδυνο για παιδιά, καθώς δεν μιλάμε για θάλασσα, αλλά για πάρα πολύ βαθιά νερά λίμνης.

Στα νερά και τα βράχια θα συναντήσεις τεράστια καβούρια, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η χρήση μάσκας είναι άσκοπη, καθώς τα νερά των λιμνών είναι θολά και -όπως τονίσαμε πριν- επικίνδυνα για παιδιά.

Άλλη μία εξαιρετική επιλογή είναι και η ήρεμη παραλία του Ρωμανού, η οποία χαρίζει μοναδική θέα στο Ιόνιο και είναι πάντα γαλήνια. Ένα κομμάτι του Ρωμανού είναι οργανωμένο και άλλο ανοργάνωτο, οπότε εσύ θα αποφασίσεις τι θα επιλέξεις για το μπάνιο σου.

Ένας τόπος με δεκάδες επιλογές για εξερεύνηση, σε περιμένει να τον λατρέψεις. Μην το σκεφτείς δεύτερη φορά και τρέξε να οργανώσεις τις διακοπές σου ή έστω τις τριήμερες αποδράσεις σου, σε ένα μέρος που θεωρείται -και είναι- ευλογημένο από τη μητέρα φύση.

Η υψηλότερη γέφυρα της χώρας βρίσκεται στην Ήπειρο;

Στέκεται σε ύψος που αγγίζει τα 110 μέτρα και είναι η ψηλότερη γέφυρα της Ελλάδας

Η Εγνατία οδός είναι ο πρώτος υψηλών προδιαγραφών οδικός άξονας, μήκους 670 χιλιομέτρων, που διασχίζει “οριζόντια” την Ελλάδα. Έχει ως αφετηρία το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και στην πορεία της προς Ανατολάς, διέρχεται από όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα της Βόρειας Ελλάδας.

Με συνολικό μήκος 680 χλμ., αποτελεί ουσιαστικό μοχλό ανάπτυξης όλων των περιοχών που διασχίζει. Σε συνδυασμό με τους 9 κάθετους άξονες της, η κατασκευή της άλλαξε τον τρόπο ζωής σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, αλλά και ολόκληρης της Νοτιανατολικής Ευρώπης.

Στην πορεία της συναντά περιοχές με εξαιρετικό φυσικό περιβάλλον. H εντυπωσιακή γεωμορφολογία της Ηπείρου ήταν ο λόγος που κατά μήκος της Εγνατίας κατασκευάστηκαν μερικές από τις πλέον εντυπωσιακές γέφυρες της χώρας.

GIOFIRI3

Γέφυρες, τσιμεντένιοι άτλαντες, που στέκουν αγέρωχοι σηκώνοντας στους ώμους τους όλη την κίνηση και τη ζωή του αυτοκινητόδρομου.

Μια από αυτές, η γέφυρα του Μετσοβίτικου ποταμού, στέκεται σε ύψος που αγγίζει τα 110 μέτρα και είναι η ψηλότερη γέφυρα της Ελλάδας.Θα την βρείτε στην Εγνατία Οδό, που μαζί με τις γέφυρες του Μετσόβου, των Γρεβενών, της Κοζάνης και του Αράχθου, μοιάζουν με πέτρινοι γίγαντες που ενώνουν την Ήπειρο.

Αποτέλεσε ένα από τα πιο δύσκολα τεχνικά έργα στην Εγνατία Οδό, γεφυρώνοντας τον Μετσοβίτικο ποταμό στις παρυφές του Μετσόβου.

Βρίσκεται ανάμεσα σε δύο σήραγγες, του Αγίου Νικολάου & του Ανηλίου, και το μήκος της και στα δύο σκέλη είναι 537 μέτρα. Το μέγιστο άνοιγμά της είναι 235 μέτρα, έχει απόσταση από τον ποταμό 150 μέτρα, αλλά το πιο εντυπωσιακό αριθμητικό στοιχείο της είναι το ύψος των μεσοβάθρων το οποίο αγγίζει τα 110 μέτρα.

Πόσοι Έλληνες οδηγοί περνούν με κόκκινο φανάρι;

Το 94% των οδηγών δικύκλων και το 87% των οδηγών αυτοκινήτων να βιώνουν φόβο λόγω της επιθετικότητας των άλλων.

Τραγικά είναι για ακόμη μία φορά τα αποτελέσματα της νέας έρευνας του ιδρύματος Vinci Autoroutes για την οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών η οποία αποτελεί και αιτία πολλαπλών κινδύνων τόσο για τους άλλους όσο και για τους ίδιους.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας σχετικά με την Ελλάδα αναδεικνύονται σοβαρά προβλήματα στην οδηγική συμπεριφορά και την ασφάλεια. Παρά το γεγονός ότι το 70% των Ελλήνων περπατά τακτικά, η χρήση ποδηλάτου παραμένει εξαιρετικά χαμηλή στο 10%, γεγονός που ενδέχεται να επηρεάζει τη συνύπαρξη των διαφόρων χρηστών του οδικού δικτύου. Σχεδόν το 92% των Ελλήνων εκφράζουν ανησυχία για την επικίνδυνη συμπεριφορά των άλλων, με συχνές παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως η μη χρήση των διαβάσεων από πεζούς και η χρήση κινητού από το 81% των οδηγών. Ειδικότερα, το 26% των οδηγών αυτοκινήτων παραβιάζουν τις λωρίδες ποδηλάτων, θέτοντας σε κίνδυνο τους ποδηλάτες και άλλους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, κάτι που επιδεινώνει την αίσθηση ανασφάλειας και δημιουργεί ανάγκη για αυστηρότερη τήρηση των κανόνων και καλύτερη εκπαίδευση της κοινής γνώμης.

Επίσης το 67% των οδηγών αυτοκινήτων περνάει με κόκκινο φανάρι, ενώ το 72% των δικύκλων κινούνται ή παρκάρουν σε πεζοδρόμια. Το 49% των οδηγών διπλοπαρκάρει τακτικά, το 35% χρησιμοποιεί τις λωρίδες των λεωφορείων, και το 11% παρκάρει σε θέσεις για ΑμεΑ.

Η επιθετική οδήγηση είναι άλλο ένα σοβαρό ζήτημα, με το 94% των οδηγών δικύκλων και το 87% των οδηγών αυτοκινήτων να βιώνουν φόβο λόγω της επιθετικότητας των άλλων.

xartiodigiki

Ανησυχία για την επικίνδυνη συμπεριφορά

Στην Ευρώπη, η τακτική χρήση των ενεργών τρόπων μετακίνησης παραμένει σταθερή σε σύγκριση με το 2023. Το αυτοκίνητο είναι το νούμερο ένα μέσο μετακίνησης στην Ευρώπη. Για τις καθημερινές μετακινήσεις τους, οι Ευρωπαίοι επιλέγουν επίσης πρόθυμα ενεργητικούς τρόπους. Το 66% (σταθερό ποσοστό σε σχέση με το 2023) μετακινούνται τακτικά με τα πόδια και 21% (-1 μονάδα σε σχέση με το 2023) χρησιμοποιεί τακτικά ποδήλατο. Το 6% χρησιμοποιεί τακτικά μηχανοκίνητο δίκυκλο και το 3% πατίνι ή hoverboard.

Όσον αφορά το περπάτημα, στην πρώτη θέση έρχονται οι Ισπανοί (77%) και στην τελευταία οι Βέλγοι (53%). Οι Γάλλοι βρίσκονται στην προτελευταία θέση (57%).

Ελαφρώς περισσότεροι άνδρες παρά γυναίκες κάνουν τακτικά ποδήλατο (23% έναντι 19%) όπως κατά την περιστασιακή χρήση (39% έναντι 36%).

Δεν προξενεί έκπληξη ότι οι πιο τακτικοί χρήστες του ποδηλάτου είναι οι Ολλανδοί (58%), με απόσταση μπροστά από τους Βέλγους (26%), τους Γερμανούς, τους Πολωνούς και τους Σουηδούς (24%). Οι Γάλλοι τοποθετούνται στην 9η θέση (από 11 ευρωπαϊκές χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα), λίγο πιο μπροστά από τους Έλληνες (10%), τους Βρετανούς και τους Ισπανούς (7%).

Η ευρεία πλειονότητα των χρηστών του οδικού δικτύου αναφέρει πως στους δρόμους επικρατεί μια ιδιαίτερα τεταμένη ατμόσφαιρα.

Η ποικιλία των τρόπων μετακίνησης (αυτοκίνητο, μηχανοκίνητο δίκυκλο, ποδήλατο, μηχανοκίνητη συσκευή προσωπικής μεταφοράς, περπάτημα) και η συνεχής τους εξέλιξη σε έναν περιορισμένο δημόσιο χώρο, καθιστά τη συμβίωση μεταξύ των διαφορετικών χρηστών περίπλοκη και συχνά αντικρουόμενη.

Όποιος κι αν είναι ο τρόπος μετακίνησης, η συνύπαρξη με τους άλλους χρήστες είναι πηγή άγχους και εντάσεων. Η πλειοψηφία από αυτούς (92%,) φοβούνται την επικίνδυνη συμπεριφορά των άλλων.

Οι πεζοί επηρεάζονται επίσης σε μεγάλο βαθμό από τους κινδύνους που αναλαμβάνουν άλλοι χρήστες του οδικού δικτύου. Έτσι, το 89% των πεζών φοβάται ότι ένας οδηγός αυτοκινήτου δεν θα σταματήσει να τους αφήσει να περάσουν, ενώ βρίσκονται σε προστατευμένη διάβαση και το 63% δηλώνει ότι τους έχει «σκουντήξει» στο πεζοδρόμιο κάποιος χρήστης ποδηλάτου, πατινιού ή hoverboard.

Ο φόβος απέναντι στην επιθετικότητα των οδηγών αυτοκινήτων είναι επίσης πολύ διαδεδομένος: Το βιώνουν 81% των οδηγών μηχανοκίνητων δικύκλων, 83% των οδηγών αυτοκινήτων και 80% των ποδηλατών.

 

Δημοσιεύθηκε στο .carandmotor.gr

Πώς να διαβάζεις σωστά την πινακίδα ενός αυτοκινήτου -Ποια μυστικά μπορεί να κρύβει

Μια πινακίδα κυκλοφορίας ενδέχεται να αποδειχθεί αποκαλυπτική τόσο για την ηλικία ενός οχήματος, όσο και για το παρελθόν του.

Ως «ταυτότητα» λειτουργούν για ένα αυτοκίνητο οι πινακίδες κυκλοφορίας του, οι οποίες σύμφωνα με το Άρθρο 90 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι υποχρεωτικές για την κίνηση του οχήματος οπουδήποτε στη χώρα.

Μεταξύ άλλων οι πινακίδες αποτελούν το κατεξοχήν στοιχείο των αστυνομικών αρχών προκειμένου να διαπιστώσουν σε ποιον ανήκει ένα όχημα και ως εκ τούτου να βεβαίωσουν κλήση εφόσον αυτός διαπράξει τροχονομική παράβαση.

Πρόκειται για λεπτομέρειες που είναι γνωστές στη συντριπτική πλειονότητα των οδηγών. Παρ’ όλα αυτά, ο αριθμός κυκλοφορίας ενδέχεται να κρύβει και άλλα στοιχεία τα οποία μπορούν να μας προσφέρουν χείρα βοηθείας, ειδικά σε περιπτώσεις που ενδιαφερόμαστε για την αγορά ενός μεταχειρισμένου οχήματος και επομένως ενέχει ο κίνδυνος να πέσουμε στην παγίδα κάποιου επιτήδειου.

pinakiar

Αυτό που άπαντες πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι οι πινακίδες «φανερώνουν» -τουλάχιστον έως ένα βαθμό- την περίοδο που ταξινομήθηκε το όχημα, άρα αποκαλύπτουν την ηλικία του.

Επί παραδείγματι, αν η πινακίδα ενός οχήματος δεν φέρει το “GR” μπροστά (δηλαδή δεν είναι ευρωπαϊκού τύπου), τότε αυτομάτως η ηλικία του ΙΧ είναι άνω των 20 ετών -δεδομένου ότι το διεθνές αυτοκινητιστικό σήμα της Ελλάδας (GR) απαντάται στις ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας από το 2004 και μετά.

Επιπλέον, ενώ κατά τις προηγούμενες δεκαετίες τα περισσότερα αυτοκίνητα της Αθήνας έφεραν ως πρώτο γράμμα στις πινακίδες κυκλοφορίας τους τα «Ζ», «I» και «Υ» πλέον οι νέες πινακίδες φαίνεται ότι έχουν ως αρχικό τα «Χ» και «Β».

Σε περίπτωση, λοιπόν, που παρουσιαστεί σε έναν υποψήφιο αγοραστή ένα όχημα ως σχετικά καινούργιο, ενώ αυτό φέρει πινακίδα με αρχικό γράμμα το «Ζ», το «Ι» ή το «Υ», τότε αυτός πρέπει είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικός για την αξιοπιστία του πωλητή.

Χρήσιμα συμπεράσματα μπορούν να εξαχθούν, επίσης, από τον αριθμό της πινακίδας, εφόσον τα τρία γράμματα είναι τα ίδια και έχουν ακριβώς την ίδια σειρά. Για παράδειγμα, αν ένα αυτοκίνητο φέρει πινακίδα “YPA 1234”, θα έχει ταξινομηθεί νωρίτερα απ’ ό,τι ένα αυτοκίνητο με πινακίδα “YPA 1245”.

arpinakida

Πολλές φορές, ωστόσο, τα παραπάνω δεν αποτελούν ασφαλή στοιχεία για τον υπολογισμό της ηλικίας ενός αυτοκινήτου. Αυτό διότι σε περιπτώσεις φθοράς, απώλειας ή κλοπής πινακίδας, χορηγείται νέος αριθμός κυκλοφορίας. Ενδέχεται, δηλαδή, να αντικρίσουμε αυτοκίνητο 20ετίας με πινακίδα που έχει ως αρχικό γράμμα το «Χ» ή το «Β» και επομένως, με μια πρώτη ανάγνωση, το όχημα να δείχνει ότι αποτελεί πρόσφατη ταξινόμηση.

Επιπροσθέτως, παλαιότερα, μετά την παρέλευση μεγάλου χρονικού διαστήματος από την παράδοση των πινακίδων κυκλοφορίας για τις ανάγκες υποβολής ενός οχήματος σε καθεστώς ακινησίας, οι πινακίδες καταστρέφονταν. Σε περίπτωση, λοιπόν, που ο κάτοχος προχωρούσε σε άρση ακινησίας, τότε λάμβανε νέο αριθμό κυκλοφορίας.

Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι χρήσιμα στοιχεία μπορούν να εξαχθούν και από την κατάσταση των πινακίδων κυκλοφορίας. Ένα όχημα που φέρει πινακίδα κατεστραμμένη πινακίδα τότε ενδέχεται να έχει εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα.

Τέλος, μια πινακίδα με αλλοιωμένα γράμματα και αριθμούς ενδέχεται να σημαίνει ότι το αυτοκίνητο έχει πληγεί από ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως για παράδειγμα μια πλημμύρα, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την κατάστασή του.

 

Δημοσίευση στο carandmotor.gr

Έρχεται η νέα γέφυρα που θα ενώσει την Ελλάδα με την Τουρκία -Πού θα βρίσκεται

Η νέα γέφυρα θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και θα αποφορτίσει την υφιστάμενη υποδομή από την αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων.

Μία ακόμη γέφυρα θα φροντίζει τα επόμενα χρόνια για την οδική σύνδεση της Ελλάδας με την Τουρκία, μιας και στις ράγες της υλοποίησης εισέρχεται ένα σημαντικό έργο, η λεγόμενη «Γέφυρα-Φιλίας».

Όπως ανέφερε πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, η ελληνική κυβέρνηση υλοποιεί συμφωνία με την Τουρκία για την κατασκευή δεύτερης συνοριακής οδικής γέφυρας, που θα βρίσκεται στο πέρασμα Κήποι – Ύψαλα, ώστε μεταξύ άλλων να εξυπηρετείται η αυξανόμενη ζήτηση εμπορικής κυκλοφορίας στην περιοχή.

Τη μελέτη της γέφυρας έχει αναλάβει η Εγνατία Οδός Α.Ε., ενώ η κατασκευή της θα γίνει με δύο διαφορετικές δημοπρατήσεις. Μία από την ελληνική και μία από την τουρκική πλευρά, για το τμήμα της γέφυρας που αφορά στην εκάστοτε επικράτεια. Η χρηματοδότηση των μελετών έχει εξασφαλισθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Σημειώνεται ότι στο έργο είχε αναφερθεί το περασμένο καλοκαίρι ο ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών της γειτονικής χώρας, Abdulkadir Uraloğlu, επισημαίνοντας ότι συγκροτούνται τα τεύχη δημοπράτησης ώστε η κατασκευή του έργου από την τουρκική πλευρά να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατό.

Σύμφωνα με τον Uraloğlu, η γέφυρα όχι μόνο θα ενισχύσει τις σχέσεις και τη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών, αλλά θα βελτιώσει και τη λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας με τον διάδρομο Θεσσαλονίκη-Σόφια-Βερολίνο, όπως επίσης με τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο και τις βαλκανικές χώρες μέσω της Εγνατίας Οδού.

Η γέφυρα θα βρίσκεται στο πέρασμα Κήποι-Υψάλα, θα είναι καλωδιωτή “extradosed” τριών ανοιγμάτων, με μήκος 840 μ., εκ των οποίων τα 344 μ. θα βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας. Θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο.

Η υφιστάμενη γέφυρα, μήκους 800 μ., θεμελιώθηκε το 1954 και αποτελεί το σημαντικότερο οδικό σύνορο μεταξύ των δύο κρατών αλλά και μεταξύ της Ευρώπης και της Ασίας. Η μισή είναι βαμμένη με τα χρώματα της Ελλάδας, η άλλη με τα χρώματα της Τουρκίας.

Σήμερα δείχνει να έχει φθάσει στα όρια της όσον αφορά την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας και επομένως κρίνεται επιτακτική η ανάγκη κατασκευής μία ακόμη υποδομής που θα επωμισθεί μέρος του αυξημένου φορτίου.

 

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Ο Σάσα βρίσκεται καθηλωμένος σε αμαξίδιο και άνοιξε καφέ για ΑμεΑ;

Σωματείο Αμεα Κορινθίας

Ο Λευκορώσος Σάσα Άβτεβιτς, εξόριστος στην Πολωνία βρίσκεται σε αναπηρικό αμαξίδιο από το 2011.

Όμως δεν τα έβαλε ποτέ κάτω και από τότε που μετακόμισε στην Βαρσοβία άρχισε να ψάχνει χώρο για καφέ για ΑμεΑ με υπαλλήλους επίσης άτομα με αναπηρία.

Άνοιξε το καφέ του στη Βαρσοβία και προσφέρει φρεσκοαλεσμένο καφέ σε ένα πολύ κομψό μέρος.

Όσοι εργάζονται στο καφέ έχουν κάποιου είδους αναπηρία όπως για παράδειγμα ο μπαρίστα με προβλήματα ακοής. Στον πάγκο γράφει σε τρεις γλώσσες: «Ο barista στη βάρδια έχει προβλήματα ακοής» .

Ο Σάσα άνοιξε την πρώτη καφετέρια “Inclusive Barista” ενώ βρισκόταν ακόμη στη Λευκορωσία και γρήγορα έγινε γνωστός ως ακτιβιστής για ΑμεΑ στη χώρα του.

Ο 40χρονος ακτιβιστής συμμετείχε στις άνευ προηγουμένου μαζικές διαδηλώσεις στη Λευκορωσία μετά τις εκλογές του 2020 και τότε αποφάσισε να φύγει από τη χώρα.

Πρώτα πήγε στη Γεωργία, μετά στα Κανάρια Νησιά και τη Γαλλία και τελικά κατέληξε στην Πολωνία.

Το καφέ που άνοιξε τον Απρίλιο προσλαμβάνει άτομα με διάφορες αναπηρίες καθώς και μετανάστες, όχι μόνο από τη Λευκορωσία.

Ο Σάσα είναι καθηλωμένος σε αμαξίδιο από το 2011 μετά από ατύχημα με μοτοσικλέτα.

 

Δημοσιεύθηκε στο ΚΥΠΕ

Το πρώτο αεροπλάνο που θα φέρνει… βροχές

Καλά νέα για τους αγρότες στη Ρουμανία σχετικά με την καταπολέμηση της ξηρασίας: Η ρουμανική εταιρεία Intervenții Active în Atmosferă (IAA) αγόρασε το πρώτο αεροπλάνο σποράς σύννεφων στη χώρα μας, επένδυση 5 εκατ. ευρώ.

Το αεροπλάνο εξοπλίστηκε με τεχνολογία σποράς σύννεφων από τους ειδικούς της αμερικανικής εταιρείας Fargo Jet Center, αναγνωρισμένης παγκοσμίως για την τεχνογνωσία της σε αυτόν τον στρατηγικό τομέα.

Το αεροσκάφος που αγόρασε η IAA είναι ειδικά σχεδιασμένο και εξοπλισμένο για τέτοιες αποστολές, διαθέτοντας μια συμπαγή συνολική δομή ανθεκτική σε κραδασμούς, πάγο και κραδασμούς.

Η εγκατάσταση που τοποθετείται για παρεμβάσεις στην ατμόσφαιρα βρίσκεται έξω και αποτελείται από 24 πυρσούς, τοποθετημένους σε κάθε πτέρυγα, κάτω από την άτρακτο του αεροσκάφους, καθένας από τους οποίους διαθέτει 3 κιβώτια που επιτρέπουν φορτία 102 εκτινάσιμων φυσιγγίων και ταυτόχρονα, με ειδικούς αισθητήρες, για σύνθετη ανάλυση καιρού.

Στο εσωτερικό του αεροσκάφους λειτουργεί επίσης μια εξαιρετικά περίπλοκη εγκατάσταση παρακολούθησης και ελέγχου που περιλαμβάνει δύο πίνακες ελέγχου.

Το αεροπλάνο είναι εξοπλισμένο με το πιο πρόσφατο σύστημα επικοινωνίας που επιτρέπει την επικοινωνία με το έδαφος τόσο μέσω 4G όσο και μέσω δορυφόρου ή UHF (υπερυψηλής συχνότητας), εξασφαλίζοντας έτσι μια σταθερή, αποτελεσματική και ασφαλή σύνδεση, ανεξάρτητα από τις συνθήκες.

Αυτή τη στιγμή, το IAA διαθέτει τρεις πιλότους που κατέχουν ειδικές πιστοποιήσεις και προσόντα, εκπαιδευμένοι αποκλειστικά για τέτοιες αποστολές που περιλαμβάνουν απευθείας πτήση στη δομή του cloud για παρεμβάσεις στην ατμόσφαιρα.

Οι πτήσεις του νέου αεροπλάνου της IAA θα είναι πραγματικές αποστολές για την καταπολέμηση της ξηρασίας, σε μια επιχείρηση επέμβασης, με δύο πιλότους επί του σκάφους, που θα συντονίζονται από το έδαφος από μια ομάδα που αποτελείται από έναν μετεωρολόγο ραντάρ, έναν αποστολέα και έναν μετεωρολόγο προβλέψεων.

Οι παρεμβάσεις πρέπει να προγραμματίζονται το πολύ 24 ώρες νωρίτερα, με βάση τις καιρικές προβλέψεις, και η τεχνολογία επιτρέπει τη χρήση τόσο του ιωδιούχου αργύρου όσο και των υγροσκοπικών αλάτων ή άλλων ουσιών. Μπορεί κανείς να εργαστεί τόσο στην κορυφή του σύννεφου όσο και στη βάση του. Κάθε φυσίγγιο σποράς έχει διάρκεια καύσης 3-4 λεπτά, διασπείροντας τους πυρήνες συμπύκνωσης και διεγείροντας έτσι την εμφάνιση καθίζησης. Με αυτόν τον τρόπο, τα σύννεφα που δεν θα ή θα παρήγαγαν λίγη βροχόπτωση μετατρέπονται σε πηγές βροχής, υποστηρίζοντας την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων τροποποίησης του καιρού στις περιοχές παρέμβασης.

Δημοσιεύθηκε στο Agronewsbomb.gr

Πού βρίσκεται το “Χιλιόμετρο 0” της Ελλάδας; (Βίντεο)

Πόσοι από εμάς γνωρίζουμε πραγματικά πού βρίσκεται το σημείο μηδέν των ελληνικών δρόμων; Ενώ οι περισσότεροι θα σκεφτόμασταν κάποιο κεντρικό σημείο της πρωτεύουσας, όπως η Πλατεία Συντάγματος, η Ομόνοια ή ίσως η Βουλή, η αλήθεια είναι πολύ πιο… αστρονομική!

Το επίσημο “Χιλιόμετρο 0” της Ελλάδας, το σημείο αναφοράς για όλες τις χιλιομετρικές αποστάσεις στη χώρα, βρίσκεται στον προαύλιο χώρο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, στον ιστορικό λόφο των Νυμφών.

astreoskopio

Η επιλογή του Αστεροσκοπείου, του παλαιότερου ερευνητικού ιδρύματος της χώρας, δεν είναι τυχαία. Συμβολίζει την επιστήμη, την ακρίβεια και τη μέτρηση, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες με τον υπολογισμό των αποστάσεων.

Μια ματιά στην ιστορία

Το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών ιδρύθηκε το 1842 από τον Γεώργιο Σίνα και έκτοτε διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επιστημονική έρευνα και την παρατήρηση του ουρανού. Η θέση του στον λόφο των Νυμφών, με την πανοραμική θέα της Αθήνας, το καθιστά ιδανικό για αστρονομικές παρατηρήσεις.

Το “Χιλιόμετρο 0” και η σημασία του

Η έννοια του “Χιλιομέτρου 0” είναι παγκόσμια. Πολλές χώρες έχουν ορίσει ένα κεντρικό σημείο ως σημείο αναφοράς για τις οδικές αποστάσεις.

Στην Ελλάδα, η επιλογή του Αστεροσκοπείου ως “Χιλιόμετρο 0” τονίζει τη σύνδεση της χώρας με την επιστήμη και την ιστορία. Επιπλέον, η θέση του εκτός του πολύβουου κέντρου της Αθήνας προσδίδει μια αίσθηση ηρεμίας και διαχρονικότητας.

Ένα σημείο αναφοράς για όλους:

Το “Χιλιόμετρο 0” στο Αστεροσκοπείο Αθηνών αποτελεί ένα σημείο αναφοράς όχι μόνο για τους οδηγούς, αλλά και για όλους τους Έλληνες. Συμβολίζει την αφετηρία, την ακρίβεια και την επιστημονική πρόοδο.

Την επόμενη φορά που θα βρεθείτε στην Αθήνα, μην παραλείψετε να επισκεφθείτε το Εθνικό Αστεροσκοπείο και να ανακαλύψετε το “μυστικό” Χιλιόμετρο 0 της Ελλάδας.

 

Το καταπληκτικό βίντεο που δημιούργησε η ομάδα του Up Stories:

 

Δημοσιεύθηκε στο filoitexnisfilosofias

Το έργο 22 εκατ. που δεν έγινε ποτέ λόγω ενός σπιτιού μίας ηλικιωμένης

Βέβαια, κάπου φάνηκαν χρήσιμες οι δύο -ατελείς- σήραγγες, καθώς εκεί φαίνεται πως γύρισε το σήμα της εκπομπής της «Φως στο Τούνελ», η Αγγελική Νικολούλη.

Πολλοί θα έχετε παρατηρήσει στον Σκαραμαγκά, δίπλα στην Εθνική Οδό, εκεί στο ύψος της λίμνης Κουμουνδούρου, δύο σήραγγες ατελείς. Δύο τούνελ, μέσα και μπρος-πίσω από τις οποίες δεν περνά κανείς δρόμος, δεν οδηγούν πουθενά, παρά υπάρχουν εκεί… απλά για να υπάρχουν. Εδώ και 20 χρόνια, ναι 20 χρόνια, θα έπρεπε το έργο να έχει ολοκληρωθεί. Αντί αυτού, υπάρχουν εκεί για να μας θυμίζουν πως στην Ελλάδα όλα (δεν) γίνονται! Α, και ότι… πετάχτηκαν 22 εκατομμύρια ευρώ για δύο τρύπες!

O ανισόπεδος κόμβος Σκαραμαγκά, στο ύψος που διασταυρώνεται η Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρος Αιγάλεω με την Εθνικό Οδό και συνδέει τον Πειραιά με την Αττική Οδό, αντί να έχει εξελιχθεί- έτσι όπως προοριζόταν- σε ένα από τα πιο εμβληματικά οδικά έργα της Αττικής, αποτελεί τρανό παράδειγμα των δεινών του δημοσίου και των εργολαβιών που ταλάνιζαν επί χρόνια την Ελλάδα.Το έργο δημοπρατήθηκε το 1997, αλλά στην πορεία του διαφάνηκαν πως οι ελλιπείς μελέτες έδιναν την ευκαιρία στον εργολάβο να διεκδικεί περισσότερα χρήματα. Συν του ότι, υψώθηκε και ένα πρόβλημα με το σπίτι μιας ηλικιωμένης πάνω από τις σήραγγες, το οποίο αποδείχθηκε ανυπέρβλητο. Φτάσαμε στις αρχές του 2002 όπου δεν υπήρχε πλέον πηγή χρηματοδότησης και σταμάτησαν οριστικά οι όποιες εργασίες.Το έργο είχε αναλάβει η τεχνική εταιρεία «Παντεχνική, ύψους 13,46 εκατ. ευρώ, αφού σημαντικά κονδύλια απαιτήθηκαν για τις απαλλοτριώσεις. Την Πρωταπριλιά του 1999 όμως, η «Παντεχνική» κατέθεσε πρόταση για την τροποποίηση του έργου, με την οποία πρότεινε να κατασκευαστεί μια ακόνη σήραγγα δίπλα στην πρώτη από την οποία θα διερχόταν η Εθνική οδός Αθηνών – Κορίνθου. Στην αρχική προκήρυξη της δεν περιλαμβανόταν κάτι τέτοιο φυσικά. Στη νέα πρόταση υπήρχαν κι άλλες τροποποιήσεις, με την υποσημείωση όμως πως το κόστος θα ήταν ίδιο, εκτός… το κόστος για τις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις των σηράγγων, τις εργασίες που ενδεχομένως θα ζητούσε η Αρχαιολογική Υπηρεσία, κ.λπ.

Όταν έγραφαν βέβαια το… «θα γίνει σε μικρότερο χρόνο», κανείς δεν είχε υπολογίσει στην ηλικιωμένη κυρία, η οποία κατείχε έκταση τεσσάρων στρεμμάτων και μικρή κατοικία, στην περιοχή που κατασκευάζονταν οι σήραγγες. Παρά το γεγονός ότι της επιδικάστηκαν 440.000 ευρώ (σ.σ. 150 εκατομμύρια δραχμές) ως αποζημίωση για την απαλλοτρίωση, δεν μπορούσε να τα πάρει, γιατί δεν διέθετε τους απαραίτητους τίτλους ιδιοκτησίας. Συν τοις άλλοις, δεν ήθελε να φύγει από την περιοχή.

 

Βέβαια, κάπου φάνηκαν χρήσιμες οι δύο (ατελείς) σήραγγες, καθώς εκεί φαίνεται πως γύρισε το σήμα της εκπομπής της «Φως στο Τούνελ», η Αγγελική Νικολούλη.

 
 
Δημοσιεύθηκε στο gazzetta.gr

Η ΠΡΟΤΟΜΗ ΤΟΥ Μ. ΙΑΤΡΙΔΗ ΑΠΕΚΑΛΥΦΘΗ ΕΙΣ ΚΟΡΙΝΘΟΝ

Την πρωίαν χθες εγένοντο εν επισήμω τελετή τα αποκαλυπτήρια της προτομής του πλοιάρχου Μ. Ιατρίδη, κυβερνήτου του υποβρυχίου "Παπανικολής" κατά την πολεμικήν περίοδον 1940-41.
Τον βασιλέα εκπροσώπησεν ο Διοικητής της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, πλοίαρχος κ. Ροζάκης. Την κυβέρνησιν εκπροσώπησεν ο υπουργός Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου, την Βουλήν ο κ. Μανιαδάκης [......]
Εις την τελετήν παρέστησαν η μήτηρ και η σύζυγος του ήρωος πλοιάρχου, ως και οι συγγενείς των εξαφανισθέντων μελών του "Παπανικολή". [.......]— μαζί με Βασίλης Κοζανίδης.
Μετά την αποκάλυψιν της προτομής και την κατάθεσιν στεφάνων, εγένετο παρέλασις των ενόπλων δυνάμεων, ενώ συγχρόνως ερρίπτοντω 21 κανονιοβολισμοί. [......]
Την προτομήν εφιλοχέχνησεν ο καλλιτέχνης γλύπτης εκ Κορίνθου κ. Φάνης Σακελλαρίου.
 

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα