Ιδιαίτερα προσεκτική πρέπει να είναι μια συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα στη χώρα μας, καθώς μέσα στο 2025 η ισχύς της άδειας οδήγησης που κατέχουν εκπνέει. Πρόκειται για όσους συμπληρώσουν το 65ο έτος της ηλικίας τους και είναι κάτοχοι του παλιού, χάρτινου διπλώματος οδήγησης, μιας και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία θα χρειαστεί να ανανεώσουν την ισχύ του.
Σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστεί να παραδώσουν τη χάρτινη άδεια οδήγησης ώστε να λάβουν τη νέου τύπου, σε μορφή κάρτας. Θυμίζουμε ότι για την ανανέωση πρέπει να υποβληθούν στις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις από παθολόγο και οφθαλμίατρο.
Παράλληλα, δεν πρέπει να ξεχνούν ότι μετά το 65ο έτος της ηλικίας, η ανανέωση της άδειας οδήγησης γίνεται ανά τρία χρόνια, ενώ με τη συμπλήρωση του 80ου έτους απαιτείται ανανέωση ανά δύο χρόνια, παράλληλα με εξέταση από ιατρούς των ειδικοτήτων: Παθολόγου, οφθαλμιάτρου, ωτορινολαρυγγολόγου & νευρολόγου ή ψυχίατρου.
Ποιοι άλλοι θα χάσουν το χάρτινο δίπλωμα;
Επιπροσθέτως, το παλιό, χάρτινο δίπλωμα θα «χάσουν», ανεξάρτητα από την ηλικία τους, και όσοι επιθυμούν να προσθέσουν μια νέα κατηγορία οδήγησης -π.χ. όσοι έχουν ήδη άδεια οδήγησης αυτοκινήτου και επιτύχουν στις εξετάσεις οδήγησης για μοτοσικλέτα.
Σε αυτή την περίπτωση θα παραδώσουν το παλιό δίπλωμα και θα τους χορηγηθεί το νέο δίπλωμα, όπου θα έχει προστεθεί και η νέα κατηγορία οχήματος το οποίο θα μπορούν να οδηγούν.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, όλα τα παλιά διπλώματα, ανεξαρτήτως κατηγορίας, κατάστασης ή ημερομηνίας έκδοσης, πρέπει να αντικατασταθούν στο σύνολό τους μέχρι τις 19 Ιανουαρίου του 2033.
Τα παλιά διπλώματα έχουν ορισμένα μειονεκτήματα συγκριτικά με τις πλαστικοποιημένες κάρτες, όπως είναι η απουσία λατινικών χαρακτήρων, κάτι που κάνει την ανάγνωση των στοιχείων και την διασταύρωσή τους από τις αρχές άλλων ευρωπαϊκών και μη χωρών δύσκολη. Επιπροσθέτως, φθείρονται και δεν προσφέρουν την ασφάλεια των πλαστικοποιημένων καρτών, οι οποίες είναι δύσκολο να πλαστογραφηθούν.
Τόσο η ανανέωση της άδειας οδήγησης όσο και η αντικατάσταση του παλιού με νέου τύπου γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr (πατήστε εδώ).
Ο συνδυασμός μουσικής και οδήγησης στην αγαπημένη μας διαδρομή είναι αρκετά ταιριαστός, αλλά ο Κ.Ο.Κ. προβλέπει πρόστιμο για εκείνους που δεν θα το κάνουν με τον προβλεπόμενο τρόπο, ακόμα και όταν χρησιμοποιούν ασύρματα ακουστικά.
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν επιτρέπεται η μουσική στο αυτοκίνητο; Πιθανότατα όχι, θεωρώντας ότι αυτή η συνήθεια δεν θα μπορούσε για κανέναν απολύτως λόγο να θεωρηθεί επικίνδυνη και συνεπώς επιλήψιμη.
Αυτό ισχύει αν ακολουθήσουμε την πεπατημένη, στην περίπτωση δηλαδή που δεν χρησιμοποιήσουμε συσκευές που θα θέσουν εμάς και τους γύρω μας σε κίνδυνο. Οι συσκευές αυτές είναι τα γνωστά σε όλους μας ακουστικά, η χρήση των οποίων απαγορεύεται για την ακρόαση μουσικής ακόμα και στην περίπτωση που αυτά είναι ασύρματα.
Τα ασύρματα ακουστικά πρέπει να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη συνομιλία του οδηγού με κάποιο άλλο άτομο και όχι για ψυχαγωγικούς σκοπούς, όπως είναι το άκουσμα μουσικής, ενός podcast ή μιας ραδιοφωνικής εκπομπής.
Αυτό διότι με αυτό τον τρόπο, ο άνθρωπος που κάθεται πίσω από το τιμόνι απομονώνεται πλήρως από το περιβάλλον του και αδυνατεί να λάβει τα ηχητικά σήματα που εκπέμπονται από τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου. Επί παραδείγματι ο οδηγός ίσως δεν μπορέσει να ακούσει μία κόρνα, τη διέλευση ενός ασθενοφόρου, ή ακόμα και τον θόρυβο που παράγει μια μοτοσικλέτα η οποία προσεγγίζει μια διασταύρωση.
Ενδεικτική της απαγόρευσης είναι η παράγραφος 2 του Άρθρου 13 («Οδηγοί») όπου αναγράφεται το εξής: «(σ.σ. Ο οδηγός) απαγορεύεται να χρησιμοποιεί εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές, καθώς και τηλεόραση».
Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις της ανωτέρω παραγράφου τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο εκατό 100 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού και των στοιχείων κυκλοφορίας για 30 ημέρες.
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι η εν κινήσει χρήση ακουστικών που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές, απαγορεύεται και στους οδηγούς ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, τρίτροχων οχημάτων και Ε.Π.Η.Ο, όπως τα ηλεκτρικά πατίνια (περ. στ’ της παραγράφου 1 στο Άρθρο 40 του ΚΟΚ).
Το διοικητικό πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ και «συνοδεύεται» από αφαίρεση επιτόπου του διπλώματος οδήγησης για 60 ημέρες. Στα Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα) ισχύει μόνο το πρόστιμο μιας και δεν απαιτούν την κατοχή διπλώματος οδήγησης.
Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr




