Η σήραγγα Fehmarnbelt των 18 χιλιομέτρων θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού Δανίας–Γερμανίας σε μόλις 10 λεπτά

Ένα έργο-ορόσημο κατασκευάζεται κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα: η Fehmarnbelt, η μακρύτερη προκατασκευασμένη υποθαλάσσια σήραγγα στον κόσμο, θα συνδέσει τη Δανία με τη Γερμανία, μειώνοντας δραστικά τους χρόνους μετακίνησης και βελτιώνοντας τις συγκοινωνίες σε ολόκληρη τη Σκανδιναβία.

Η σήραγγα θα έχει μήκος 18 χλμ και θα συνδυάζει σιδηροδρομική και οδική κυκλοφορία. Οι προκατασκευασμένοι τμηματικοί «κρίκοι» της τοποθετούνται στον βυθό της θάλασσας και ενώνονται με ακρίβεια χιλιοστού, θυμίζοντας κατασκευή από τουβλάκια Lego.

Η κύρια εγκατάσταση βρίσκεται στο νησί Lolland της νοτιοανατολικής Δανίας και εκτείνεται σε 500 εκτάρια, περιλαμβάνοντας λιμάνι και εργοστάσιο παραγωγής των τεράστιων στοιχείων της σήραγγας.

«Είναι ένα έργο παγκόσμιου ρεκόρ», δηλώνει ο Henrik Vincentsen, διευθύνων σύμβουλος της Femern A/S.

Τα στοιχεία κατασκευάζονται από ενισχυμένο σκυρόδεμα και χάλυβα, μήκους 217 μέτρων και βάρους άνω των 73.000 τόνων. Αφού σφραγιστούν υδατοστεγώς και εξοπλιστούν με δεξαμενές έρματος, ρυμουλκούνται στη θέση τοποθέτησης και χαμηλώνονται προσεκτικά με GPS και υποβρύχιες κάμερες.

Η επιλογή υποθαλάσσιας σήραγγας, αντί για γέφυρα, έγινε λόγω των κινδύνων από πλοία και των δύσκολων θαλάσσιων συνθηκών. Το έργο κοστίζει περίπου €7,4 δισ., με €1,3 δισ. συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όταν ολοκληρωθεί το 2029, το ταξίδι από τη Rødbyhavn της Δανίας προς την Puttgarten της Γερμανίας θα διαρκεί μόλις 10 λεπτά με αυτοκίνητο ή 7 λεπτά με τρένο, αντικαθιστώντας τη σημερινή 45λεπτη διαδρομή με φέρι.

Παράλληλα, θα μειώσει στο μισό τον χρόνο διαδρομής Κοπεγχάγης–Αμβούργου και θα προσφέρει «πράσινη» λύση για τη μεταφορά εμπορευμάτων.

Ο Vincentsen υπογραμμίζει: «Δεν είναι μόνο μια σύνδεση Δανίας–Γερμανίας. Είναι μια νέα πύλη της Σκανδιναβίας προς την υπόλοιπη Ευρώπη.»

Το έργο, αν και αρχικά συνάντησε αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις και ναυτιλιακά συμφέροντα, πήρε τελικά το πράσινο φως το 2020 από το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Γερμανίας.

Με την αναμενόμενη καθημερινή διέλευση 12.000 αυτοκινήτων και 100 τρένων, το έργο αναμένεται να τονώσει την τοπική οικονομία και να αποπληρωθεί από τα διόδια εντός 40 ετών.

Το Lolland, μία από τις φτωχότερες περιοχές της Δανίας, αναμένεται να ωφεληθεί σημαντικά από νέες θέσεις εργασίας και αύξηση του τουρισμού. «Οι κάτοικοι περιμένουν αυτό το έργο εδώ και χρόνια», λέει ο μηχανικός Anders Gert Wede. «Επιτέλους βλέπουν ανάπτυξη να έρχεται στην περιοχή.»

 

 

 

 

Με πληροφορίες από BBC

Τι παράγει η Πελοπόννησος?

Τι παράγει η Πελοπόννησος?
Στην παρακάτω εικόνα βλέπετε τους διαφορετικούς τύπους καλλιεργειών της Πελοποννήσου. 
 Όπως ξέρουμε εμείς οι Πελοποννήσιοι, αυτός ο τόπος βγάζει το καλύτερο λάδι!
 Πέρα όμως από τους ελαιώνες, η Πελοπόννησος, και δη η Κορινθία φημίζονται για τα κρασιά τους. 
 Από τα υπόλοιπα δέντρα που καλλιεργούμε στην Πελοπόννησο κυριαρχούν τα εσπεριδοειδή (λεμόνια, πορτοκάλια και τα συναφή).
 Ακολουθούν τα οπωροφόρα (μηλιές, αχλαδιές, βερυκοκιές), ενώ στα πιο ψηλά υψόμετρα η Πελοπόννησος έχει και κάμποσες μυγδαλιές και καρυδιές.
 Στους κάμπους της Αχαΐας και της Ηλείας, αλλά και στα οροπέδια της Αρκαδίας, οι Πελοποννήσιοι αγρότες παράγουν σιτηρά (για μας αλλά και σε μεγάλο βαθμό για κτηνοτροφική χρήση), κηπευτικά (ντομάτες, πατάτες, κλπ) και φυσικά καρπούζια, πεπόνια και φράουλες (ειδικά στην Ηλεία και την Αχαΐα) 
 
Τα οροπέδια της Κορινθίας που φημίζονται για τα όσπρια τους! 
 
 
 Τα δεδομένα που βλέπετε προέρχονται από το CLC-Corine Land Cover, European Union, Copernicus Land Monitoring Service, European Environment Agency σε συνδυασμό με νούμερα που παρέχει η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία.
 
PELKALIERG

Τι είναι η ΛΕΑ και γιατί δεν πρέπει να την κλείνουμε ποτέ

Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης

Η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης είναι ακριβώς αυτό που υποδηλώνει η ονομασία της και πρέπει όλοι να τηρούμε απαρέγκλιτα όσα προβλέπονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

  • Η οδήγηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α) απαγορεύεται σε όλα τα οχήματα. Επιτρέπεται μόνο στα οχήματα επείγουσας ανάγκης, δηλαδή το ΕΚΑΒ, την Πυροσβεστική και την Τροχαία, καθώς και στα ειδικά οχήματα οδικής ασφάλειας και συντήρησης των αυτοκινητόδρομων και οδών ταχείας κυκλοφορίας.
  • Η στάση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Θυμηθείτε! Μία στις δέκα συγκρούσεις προκαλούνται από αυτοκίνητα σταματημένα στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης!!

Πότε να σταματήσετε στη Λ.Ε.Α;

Μόνο στις 3 παρακάτω περιπτώσεις:

  • Αν το αυτοκίνητό σας έχει πάθει βλάβη
  • Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης
  • Αν σας σταματήσει η Τροχαία

Στην περίπτωση βλάβης του αυτοκινήτου σας

  • Μόλις αντιληφθείτε ότι το αυτοκίνητο έχει κάποιο πρόβλημα, βγείτε από τον αυτοκινητόδρομο στην πλησιέστερη έξοδο και, αφού σταματήσετε με ασφάλεια, καλέστε την οδική βοήθεια.
  • Αν πρέπει να σταματήσετε αμέσως, μπείτε στη Λ.Ε.Α και σταματήστε με αναμμένα τα αλάρμ.
  • Παρκάρετε όσο πιο δεξιά μπορείτε στη Λ.Ε.Α, και όσο το δυνατόν πιο κοντά σε μία από τις συσκευές επείγουσας ειδοποίησης, αν εντοπίσετε μία κοντά σας.
  • Εάν το όχημά σας είναι σε θέση να κινηθεί, οδηγήστε το σε σημείο του δρόμου όπου υπάρχει δεξιά στηθαίο ασφαλείας και σταθμεύεστε.
  • Μη μένετε ποτέ μέσα στο αυτοκίνητό σας, αλλά βγείτε από τη δεξιά πόρτα του συνοδηγού, περάστε το στηθαίο ασφαλείας και σταθείτε πίσω από αυτό.
  • Μην επιχειρείτε ποτέ να επισκευάσετε οι ίδιοι τη βλάβη.

Καλώντας σε βοήθεια

  • Χρησιμοποιήστε είτε το κινητό σας τηλέφωνο για να καλέστε την υπηρεσία του αυτοκινητόδρομου (1024 για την Αττική Οδό), είτε την πλησιέστερη συσκευή επείγουσας ειδοποίησης.
  • Δώστε με σαφήνεια το στίγμα σας (αν βρίσκεστε στην Αττική Οδό, αναζητήστε την πράσινη πλευρική μικρή πινακίδα και αναφέρετε τα στοιχεία που αναγράφει, έτσι ώστε να σας εντοπίσουν άμεσα).

Περιμένοντας την οδική βοήθεια

  • Βεβαιωθείτε ότι όλοι οι επιβάτες του σταματημένου οχήματος έχουν βγει από αυτό και περιμένουν έξω από το στηθαίο ασφαλείας. Σε περίπτωση που κάποιο άτομο (π.χ. ηλικιωμένος) δεν μπορεί να βγει από το όχημα, παραμένει στη θέση του με τη ζώνη ασφαλείας δεμένη.
  • Τα κατοικίδια θα πρέπει να παραμείνουν μέσα στο αυτοκίνητο.

Έκτακτη Ανάγκη

Αν έχετε εμπλακεί σε σύγκρουση, μετακινήστε, εάν είναι δυνατόν, το όχημά σας στη Λ.Ε.Α και ακολουθήστε τις παραπάνω οδηγίες για να καλέσετε σε βοήθεια.

Αν σας σταματήσει η Τροχαία

Βεβαιωθείτε ότι έχετε ανάψει το φλας και τα αλάρμ σας και σταματήστε στο σημείο που σας υποδεικνύεται.

Πότε να μην σταματήσετε στη Λ.Ε.Α;

  • Εκτός από τις τρεις παραπάνω περιπτώσεις, μη σταματάτε ποτέ στη Λ.Ε.Α π.χ. για να μελετήσετε κάποιο οδικό χάρτη, να δείτε τη θέα, να μιλήσετε στο τηλέφωνο κ.λπ.
  • Μην περπατάτε ποτέ πάνω στη Λ.Ε.Α.
  • Μη σταματάτε για να βοηθήσετε κάποιο άλλο όχημα που είναι ήδη σταματημένο στη Λ.Ε.Α. Αφήστε τους επαγγελματίες να επέμβουν!

Ποιοι επιτρέπεται να οδηγούν στη Λ.Ε.Α;

Σύμφωνα με το άρθρο 29 του ΚΟΚ, “η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) προορίζεται αποκλειστικά και μόνο για την κίνηση οχημάτων άμεσης ανάγκης και οχημάτων συντήρησης των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών ή των εταιρειών που, κατά παραχώρηση από το Δημόσιο, λειτουργούν, συντηρούν και εκμεταλλεύονται αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας, για την αντιμετώπιση έκτακτων γεγονότων, περιστατικών ή άλλων αναγκών”. Οποιαδήποτε άλλη χρήση της Λ.Ε.Α, εξαιρουμένων των περιπτώσεων που αναφέρθηκαν παραπάνω, απαγορεύεται.
Δυστυχώς, στην Αττική Οδό έχουν σημειωθεί παραβάσεις της κυκλοφορίας στη Λ.Ε.Α, με αποτέλεσμα τη σοβαρή παρακώλυση της κίνησης των οχημάτων έκτακτης ανάγκης.

Χρησιμοποιώντας χωρίς λόγο τη Λ.Ε.Α για στάση ή οδηγώντας παράνομα σε αυτή, εμποδίζετε τη διέλευση των οχημάτων επείγουσας ανάγκης που συχνά σπεύδουν για τη σωτηρία κάποιων συνανθρώπων σας! Θα μπορούσε στη θέση τους να είστε εσείς ή κάποιο από τα αγαπημένα σας πρόσωπα…

Το πιο «λογοτεχνικό» σιντριβάνι που είδατε ποτέ με σελίδες φτιαγμένες από νερό

Το πιο «λογοτεχνικό» σιντριβάνι που είδατε ποτέ!
Στην πλατεία Egyetem της Βουδαπέστης υπάρχει ένα μαρμάρινο σιντριβάνι που μοιάζει με ανοιχτό βιβλίο.
Και το πιο εντυπωσιακό;
Κάθε λίγα δευτερόλεπτα γυρίζει σελίδα — με σελίδες φτιαγμένες από νερό...
 
Το πιο «λογοτεχνικό» σιντριβάνι δείτε  ΕΔΩ
 

Είναι ένας παραδοσιακός τρόπος πως βάφω τ’ αυγά με φλούδες κρεμμυδιού |

Είναι ένας παραδοσιακός τρόπος που δίνει στα αυγά ένα όμορφο, φυσικό χρώμα και ένα μοναδικό σχέδιο.

Υλικά:

Αυγά
Φλούδες κρεμμυδιού (από περίπου 1 κιλό κρεμμύδια)
1 κουταλιά της σούπας αλάτι
1 κουταλάκι του γλυκού ξύδι
3 λίτρα νερό
Νάιλον κάλτσες/καλσόν
Φύλλα, άνηθος, μαϊντανός (για διακόσμηση)

Εκτέλεση:

Σήμερα θα σας δείξω πώς κάθε χρόνο βάφω τα πασχαλινά αυγά με φλούδες κρεμμυδιού.
Αρχικά, πλένω τις φλούδες κρεμμυδιού και τις βάζω σε μια κατσαρόλα, γεμίζοντάς την με νερό.
Η ποσότητα του νερού εξαρτάται από τον αριθμό των αυγών που θέλετε να βάψετε. Όσο περισσότερα αυγά, τόσο περισσότερο νερό θα χρειαστείτε.
Βάζω την κατσαρόλα στη φωτιά και αφήνω το νερό να βράσει. Στη συνέχεια, χαμηλώνω τη φωτιά και αφήνω τις φλούδες να σιγοβράσουν για 30 λεπτά, μέχρι να βγει το χρώμα τους. Αφήνω το νερό να κρυώσει.

Στο μεταξύ, ετοιμάζω τα αυγά. Τα καθαρίζω καλά με ένα σφουγγάρι, λίγη σόδα και ένα πινέλο.
Κόβω νάιλον κάλτσες ή καλσόν σε κομμάτια και δένω τη μία άκρη τους, φτιάχνοντας μικρά σακουλάκια.
Χρησιμοποιώ διάφορα φύλλα για να δημιουργήσω σχέδια στα αυγά. Βάζω ένα φύλλο στο σακουλάκι, πάνω από το αυγό.
Μαζεύω τις άκρες του σακουλακιού σφιχτά, τραβάω και δένω τις επιπλέον ουρές. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα φυλλα, όπως άνηθο, μαϊντανό, σημύδα ή πέτρινα φύλλα.

Βάζω τα αυγά σε μια κατσαρόλα και τα γεμίζω με το στραγγισμένο υγρό από τις φλούδες κρεμμυδιού.
Προσθέτω ένα κουταλάκι του γλυκού αλάτι και βάζω την κατσαρόλα στη φωτιά.
Αφήνω το νερό να πάρει βράση και βραζω τα αυγά για 8-10 λεπτά. Στο τέλος, ρίχνω μια κουταλιά της σούπας ξύδι για να σταθεροποιήσω
το χρώμα και τα αφήνω να κρυώσουν λίγο. Αφαιρώ τα φύλλα και τα σκουπίζω για να γυαλίσουν όμορφα.
Τέλος, βρεχω μια πετσέτα σε φυτικό λάδι και τρίβω με αυτήν τα αυγά για να τους δώσω λάμψη.

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στο Πως βάφω τ' αυγά με φλούδες κρεμμυδιού

Πώς λέγεται στα ελληνικά το «αντίο»;

Και όμως, στα ελληνικά το «αντίο» λέγεται αλλιώς

Η λέξη «αντίο» χρησιμοποιείται για να αποχαιρετήσουμε κάποιον. Ωστόσο, η προέλευσή της δεν είναι ελληνική.

«Αντίο» αλά ελληνικά

Το «αντίο» προέρχεται από την ιταλική λέξη «addio».

Αντί αυτού στα ελληνικά χρησιμοποιούμε και την έκφραση «εις το επανιδείν».

 

Δημοσιεύθηκε στο www.alfavita.gr

Φυλάς θέση πάρκινγκ στο δρόμο -Αυτό είναι το πρόστιμο που σε περιμένει

Μια συνήθεια που έχουν αρκετοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, που θέλουν να είναι σίγουροι ότι κάθε ημέρα θα βρίσκουν εύκολα πάρκινγκ για το αυτοκίνητό τους, τιμωρείται από το νόμο.

Υπάρχει μια μικρή μερίδα συμπολιτών μας που θεωρεί ότι ο δρόμος μπροστά από το σπίτι ή το μαγαζί του αποτελεί μέρος της ιδιοκτησίας τους και κατά συνέπεια θέση στάθμευσης μόνο για αυτούς. Το αποτέλεσμα είναι να προβαίνουν σε παράνομη κατάληψη τμήματος του δρόμου με καρέκλες, καφάσια, γλάστρες, ακόμα και με τα μηχανάκια τους, έτσι ώστε όταν γυρίσουν να τα βγάλουν και να σταθμεύσουν.

Ακόμα πάντως και η κατάληψη από κάδους για μπάζα ή το κλείσιμο χώρου για εργασίες μπορεί να θεωρηθεί παράνομη, αν οι ιθύνοντες δεν έχουν πάρει την κατάλληλη άδεια από τις αρμόδιες αρχές.

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η προσωρινή ή διαρκής κατάληψη τμήματος του οδοστρώματος με εγκαταστάσεις ή εμπόδια απαγορεύεται, ιδιαίτερα αν με αυτά παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, η επιτρεπόμενη στάση ή στάθμευση οχημάτων στον δημόσιο δρόμο ή περιορίζεται η ορατότητα αυτών που χρησιμοποιούν τις οδούς.

filasthsesi1

 

Κατ' εξαίρεση, μπορεί να επιτραπεί σε έκτακτες περιπτώσεις ή ζώνες μικρής κυκλοφορίας, αν υπάρχει αρκετός χώρος γι' αυτό, η κατάληψη τμήματος οδού με προσωρινές εγκαταστάσεις ή εμπόδια ύστερα από άδεια των Δημοτικών ή Κοινοτικών Αρχών μετά από την γνώμη των αρμοδίων Αστυνομικών Αρχών.

Αυτό σημαίνει ότι ο δρόμος μπροστά από την ιδιοκτησία μας είναι δημόσιος και όποιος δεν συμμορφώνεται με την παραπάνω διάταξη τιμωρείται σύμφωνα με τον K.Ο.Κ. με διοικητικό πρόστιμο 400 ευρώ.

 

 

Δημοσιεύθηκε στο Φυλάς θέση πάρκινγκ στο δρόμο -Αυτό είναι το πρόστιμο που σε περιμένει | carandmotor.gr

Σαν σήμερα 3 Απριλίου : η πρώτη κλήση από κινητό τηλέφωνο που έμοιαζε με τούβλο

1973: Ληξιαρχική πράξη γέννησης της κινητής τηλεφωνίας: Πραγματοποιείται η πρώτη κλήση από κινητό από τον κατασκευαστή του Μάρτιν Κούπερ, που δούλευε για λογαριασμό της Motorola.

Σήμερα είναι δύσκολο να εξηγήσεις σε έναν νέο ότι κάποτε επικοινωνούσαμε (και ζούσαμε επίσης) χωρίς κινητά τηλέφωνα. Αυτή η εποχή όμως δεν είναι πολύ μακριά αφού το πρώτο κινητό κατασκευάστηκε πριν από 52 χρόνια, σαν σήμερα, αν και έγινε διαθέσιμο στο ευρύ κοινό μία δεκαετία μετά στις ΗΠΑ και δύο δεκαετίες μετά στην Ελλάδα.

Στις 3 Απριλίου 1973, ο Μάρτιν Κούπερ στάθηκε σε ένα πεζοδρόμιο στο Μανχάταν με μια συσκευή στο μέγεθος τούβλου και έκανε την πρώτη κλήση από κινητό τηλέφωνο. Αυτός τον οποίο κάλεσε, μάλιστα, ήταν ο Τζόελ Ένγκελ, επικεφαλής της Bell Labs, εταιρεία με τον οποίο συναγωνίζονταν ποιος θα ολοκληρώσει πρώτος τη συσκευή.

«Σας καλώ από ένα κινητό τηλέφωνο, αλλά ένα πραγματικό κινητό τηλέφωνο, ένα προσωπικό, φορητό, κινητό τηλέφωνο», είπε ο Κούπερ, τότε μηχανικός της Motorola, στον ανταγωνιστή του.

Μισό αιώνα μετά τα κινητά δεν είναι σαν τούβλα αλλά μικροσκοπικά και… έξυπνα. Είναι παανταχού παρόντα και διαμορφώνουν απόψεις, βιομηχανίες και πολιτισμούς.

«Δεν εξεπλάγην που όλοι έχουν κινητό τηλέφωνο», είπε ο Κούπερ το 2023 σε ηλικία 94 ετών, στο CNN.

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στο Σαν σήμερα 3 Απριλίου: Πραγματοποιείται η πρώτη κλήση από κινητό τηλέφωνο – Που έμοιαζε με τούβλο - Newsbeast

Αλλάζουν όλα στις εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης -Ποιες δοκιμασίες γίνονται υποχρεωτικές

Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των υποψήφιων οδηγών φέρνει το προσύμφωνο που υπογράφηκε στις 25 Μαρτίου από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η τεχνολογική εξέλιξη των τελευταίων ετών έχει αναβαθμίσει το επίπεδο ασφάλειας που παρέχουν στους επιβάτες τα σύγχρονα αυτοκίνητα, ωστόσο τα νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού απαιτούν και τις απαραίτητες γνώσεις για τον ορθό χειρισμό τους.

Επιπλέον, η εκτεταμένη χρήση των κινητών τηλεφώνων έχει επηρεάσει αρνητικά την οδήγηση, αφού αποσπούν την προσοχή των οδηγών από τον δρόμο, υποβαθμίζοντας έτσι την οδική ασφάλεια και αυξάνοντας κατακόρυφα την πιθανότητα ατυχήματος.

Μία από τις σημαντικότερες καινοτομίες που εισάγει η νέα προκαταρκτική συμφωνία της 25ης Μαρτίου μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η εκπαίδευση στη σωστή χρήση του κινητού τηλεφώνου εν ώρα οδήγησης, αλλά και η εξέταση στις γνώσεις που αποκτήθηκαν.

Η εκπαίδευση των νέων οδηγών θα αφορά τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, το ασφαλές άνοιγμα και κλείσιμο των θυρών, την οδήγηση σε χιόνι και γενικά σε ολισθηρό οδόστρωμα, αλλά και τη σωστή αντιμετώπιση των κινδύνων που προκύπτουν από τα τυφλά σημεία.

Στόχος είναι η καλύτερη προετοιμασία των νέων οδηγών ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας και να γνωρίζουν εκ των προτέρων τους ιδιαίτερους κινδύνους που αφορούν τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων, όπως οι πεζοί, τα παιδιά και οι ποδηλάτες.

Τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα έχουν στη διάθεσή τους τέσσερα χρόνια ώστε να ενσωματώσουν τις νέες διατάξεις στην εθνική νομοθεσία.

Επίσης, η προκαταρκτική συμφωνία θα εισαγάγει για πρώτη φορά μια δοκιμαστική περίοδο -διάρκειας τουλάχιστον δύο ετών- για τους νέους οδηγούς, κατά την οποία θα υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες και κυρώσεις για σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, συμπεριλαμβανομένης της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.

Προβλέπεται επίσης ότι πριν από την έκδοση άδειας οδήγησης, οι νέοι οδηγοί πρέπει να υποβάλλονται σε υποχρεωτική ιατρικό έλεγχο, ο οποίος περιλαμβάνει οφθαλμολογική και καρδιαγγειακή εξέταση.

Ωστόσο στην περίπτωση των οδηγών ΙΧ και μοτοσικλετών, ο νόμος επιτρέπει στις χώρες της Ε.Ε. να αντικαταστήσουν τον ιατρικό έλεγχο με έντυπα αυτοαξιολόγησης. Και στην περίπτωση ανανέωσης της άδειας οδήγησης, με άλλα εναλλακτικά αποδεικτικά μέσα.

Μια ακόμη αλλαγή που πρόκειται να εφαρμοστεί αφορά την ηλικία στην οποία οι οδηγοί μπορούν να αποκτήσουν άδεια οδήγησης βαρέων φορτηγών (άνω των 3,5 τόνων), η οποία μειώθηκε από τα 21 στα 18 έτη.

Αντίστοιχη είναι και η μείωση του ορίου για τους οδηγούς λεωφορείων, από τα 24 στα 21 έτη. Επιπλέον, οι νέοι θα μπορούν να οδηγούν φορτηγά ή μικρά φορτηγά από την ηλικία των 17 ετών, εφόσον συνοδεύονται από έμπειρο ενήλικα οδηγό.

 

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Τα χελιδόνια ζυγίζουν περίπου 20 γραμμάρια, αλλά ταξίδεψαν περισσότερα από 5000 χλμ εν πτήση

Ήρθανε - ήρθανε ....
 
Το ξέρατε ότι τα χελιδόνια ζυγίζουν περίπου 20 γραμμάρια, αλλά ταξίδεψαν περισσότερα από 5000 χλμ εν πτήση. Πέρασαν από την έρημο Σαχάρα.
Πέταξαν πάνω από θάλασσες και χώρες χωρίς να μπορούν να ξεκουραστούν.
 
Νίκησαν τις καταιγίδες και τους ανέμους.
Έχουν κάνει κάτι εξαιρετικό.
 
Και όλα αυτά για να έρθουν και να αναπαραχθούν ακριβώς σε εκείνη τη γωνιά του σπιτιού μας κάτω από τη στέγη.
Ένα μόνο χελιδόνι μπορεί να καταναλώσει έως 850 μύγες και κουνούπια την ημέρα.
 
Αν είχαμε την τύχη να φιλοξενήσουμε μια φωλιά αυτού του είδους στο οικογενειακό μας περιβάλλον, το ζευγάρι μόνο του θα μπορούσε να εξοντώσει περίπου 1.700 μύγες και κουνούπια την ημέρα.
 
Πιο αποδοτικό και οικολογικό εντομοκτόνο δεν υπάρχει.
 
Κάθε φορά που έρχονται τα χελιδόνια.... φέρνουν μαζί τους τη βεβαιότητα..... πως η άνοιξη είναι πιο δυνατή..... από ένας σκληρό χειμώνα.
Ας τα κάνουμε να νιώσουν ευπρόσδεκτα εάν μας επιλέξουν!!!
Καλή Άνοιξη!

Ποιοι πρέπει να παραδώσουν το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης μέσα στο 2025 - Πότε θα χαθεί εντελώς

Ιδιαίτερα προσεκτική πρέπει να είναι μια συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα στη χώρα μας, καθώς μέσα στο 2025 η ισχύς της άδειας οδήγησης που κατέχουν εκπνέει. Πρόκειται για όσους συμπληρώσουν το 65ο έτος της ηλικίας τους και είναι κάτοχοι του παλιού, χάρτινου διπλώματος οδήγησης, μιας και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία θα χρειαστεί να ανανεώσουν την ισχύ του.

Σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστεί να παραδώσουν τη χάρτινη άδεια οδήγησης ώστε να λάβουν τη νέου τύπου, σε μορφή κάρτας. Θυμίζουμε ότι για την ανανέωση πρέπει να υποβληθούν στις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις από παθολόγο και οφθαλμίατρο.

Παράλληλα, δεν πρέπει να ξεχνούν ότι μετά το 65ο έτος της ηλικίας, η ανανέωση της άδειας οδήγησης γίνεται ανά τρία χρόνια, ενώ με τη συμπλήρωση του 80ου έτους απαιτείται ανανέωση ανά δύο χρόνια, παράλληλα με εξέταση από ιατρούς των ειδικοτήτων: Παθολόγου, οφθαλμιάτρου, ωτορινολαρυγγολόγου & νευρολόγου ή ψυχίατρου.

diploma xartino

Ποιοι άλλοι θα χάσουν το χάρτινο δίπλωμα;

Επιπροσθέτως, το παλιό, χάρτινο δίπλωμα θα «χάσουν», ανεξάρτητα από την ηλικία τους, και όσοι επιθυμούν να προσθέσουν μια νέα κατηγορία οδήγησης -π.χ. όσοι έχουν ήδη άδεια οδήγησης αυτοκινήτου και επιτύχουν στις εξετάσεις οδήγησης για μοτοσικλέτα.

Σε αυτή την περίπτωση θα παραδώσουν το παλιό δίπλωμα και θα τους χορηγηθεί το νέο δίπλωμα, όπου θα έχει προστεθεί και η νέα κατηγορία οχήματος το οποίο θα μπορούν να οδηγούν.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, όλα τα παλιά διπλώματα, ανεξαρτήτως κατηγορίας, κατάστασης ή ημερομηνίας έκδοσης, πρέπει να αντικατασταθούν στο σύνολό τους μέχρι τις 19 Ιανουαρίου του 2033.

Τα παλιά διπλώματα έχουν ορισμένα μειονεκτήματα συγκριτικά με τις πλαστικοποιημένες κάρτες, όπως είναι η απουσία λατινικών χαρακτήρων, κάτι που κάνει την ανάγνωση των στοιχείων και την διασταύρωσή τους από τις αρχές άλλων ευρωπαϊκών και μη χωρών δύσκολη. Επιπροσθέτως, φθείρονται και δεν προσφέρουν την ασφάλεια των πλαστικοποιημένων καρτών, οι οποίες είναι δύσκολο να πλαστογραφηθούν.

Τόσο η ανανέωση της άδειας οδήγησης όσο και η αντικατάσταση του παλιού με νέου τύπου γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr (πατήστε εδώ).

Ένα από τα σημαντικότερα άλματα της ζωής του στον Αμαζόνιο.

Ο Βραζιλιάνος αλεξιπτωτιστής Luigi Cani εκτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα άλματα της ζωής του στον Αμαζόνιο.
Παρά το γεγονός ότι κατείχε το παγκόσμιο ρεκόρ για αλεξίπτωτο με το μικρότερο αλεξίπτωτο και ήταν ο πρώτος άνθρωπος που πήδηξε στο Grand Canyon με μοτοσικλέτα, το πιο τρομακτικό κόλπο του Luigi Cani ήταν το πιο πρόσφατο,
μετέφερε περισσότερους από 100 εκατομμύρια σπόρους
- από 27 είδη ιθαγενών δέντρων -
σε μια απομακρυσμένη αποδασωμένη περιοχή στην καρδιά της περιοχής του Αμαζονίου.
Όταν ο Luigi έφτασε σε απόσταση 6.500 μέτρων από την αποδασωμένη περιοχή, βούτηξε με 300 km/h, έφτασε στο κουτί των σπόρων σε ελεύθερη πτώση και απελευθέρωσε τους σπόρους στο σωστό ύψος για να εξασφαλίσει ακριβή και ομοιόμορφη κατανομή.
Οι σπόροι που συγκεντρώθηκαν για το έργο έχουν ποσοστό βλαστήματος πάνω από 95% και δεν απαιτούν ανθρώπινη παρέμβαση για να βλαστήσουν, οπότε σε λίγα χρόνια θα δούμε τους καρπούς αυτής της πρωτοφανούς ενέργειας...
 
 
 
 
 
 
Πηγή: National Geographic
Ακολουθήστε στην Meteo Hellas

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα