Ο χρόνος αλλάζει τα πάντα | Σκέψεις- Προοπτική- Αρχές- Μονοπάτια - Στόχους- Όνειρα - Ανθρώπους

Ας συνεχίσουμε να υπενθυμίζουμε ο ένας στον άλλον να αναπνέουμε, να χαμογελάμε, να συμπεριφερόμαστε στον εαυτό μας και ο ένας στον άλλον με καλοσύνη.
Ας κρατάμε ο ένας τον άλλον όταν χρειαζόμαστε υποστήριξη και ας προκαλούμε και ας υπενθυμίζουμε ο ένας στον άλλο τι είναι πραγματικά σημαντικό.
Ας φροντίσουμε τον εαυτό μας για να μην παραδώσουμε την ημιτελή μας δουλειά στην επόμενη γενιά.
Ας γελάσουμε μαζί, και ας μην χάσουμε ποτέ τη χαρά μας, και ας φροντίσουμε τα παιδιά - τα παιδιά μας, όλα τα παιδιά.
Ας κινητοποιήσουμε τη σκληρή και παθιασμένη μητρική μας ενέργεια για λογαριασμό όλων των όντων σε αυτόν τον μικρό γαλαζοπράσινο πλανήτη που αποκαλούμε Μητέρα Γη.

Οι έξυπνοι άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτές τις 6 φράσεις για να λένε «όχι» όταν χρειάζεται

Τα «όχι» είναι απαραίτητα στη δουλειά και στη ζωή μας γενικότερα.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο Steve Jobs πίστευε ότι η επιτυχία έρχεται μέσα από τα «όχι». Τα «όχι» σου δίνουν το περιθώριο να μην κάνεις πράγματα που δεν θες, ενώ παράλληλα σου ανοίγουν χώρο για να εστιάσεις στα σημαντικά. Δεν μπορείς να τα κάνεις όλα ταυτόχρονα. Μόνο αν πεις κάποια «όχι» θα μπορέσεις να επικεντρωθείς εκεί που πρέπει, θα είσαι αποτελεσματικός και θα έχεις περισσότερες πιθανότητες να φτάσεις σε μια μεγάλη επιτυχία.

Το «όχι» προστατεύει το χρόνο, την ενέργεια και την εστίασή σου. Οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται ότι πρέπει να το λένε συχνότερα, αλλά τελικά δεν το κάνουν. Συνήθως, συνειδητοποιούν ότι έπρεπε να πουν «όχι» μόνο αφότου δεν το έκαναν.

Και η αλήθεια είναι ότι δεν είναι πάντα εύκολο να αρνηθείς κάτι. Πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν να υποστηρίξουν την επιλογή/ αντίθεση τους, και έτσι δεν λένε τα χρήσιμα «όχι» στη δουλειά και στη ζωή τους.

Το αμερικανικό CNBC παραθέτει μια λίστα που μπορεί να σε βοηθήσει.

Σε αυτή θα δεις 6 φράσεις με τις οποίες οι έξυπνοι άνθρωποι λένε «όχι». Και μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις όταν προκύψει ανάγκη.

1# «Μπορώ να πάρω 1 ημέρα περιθώριο για να σου απαντήσω;». Πάρε τον χρόνο σου. Δεν χρειάζεται να απαντάς άμεσα σε όλα τα αιτήματα. Δες τα δεδομένα και πάρε πιο ορθολογικές αποφάσεις.

2# «Μπορώ να το κάνω για σένα αυτή τη φορά, αλλά δεν μπορώ να το κάνω για σένα κάθε φορά». «Προσγειώστε» ένα απαιτητικό άτομο αργά από τις προσδοκίες του και δημιουργήστε το έδαφος για ένα μελλοντικό «όχι».

3# «Δεν λειτουργεί (ή δεν θα λειτουργήσει) για μένα να…». Μια ουδέτερη φράση μέσα από την οποία μπορείς να αρνηθείς κάτι, χωρίς να δημιουργήσεις τριβές. Αρκεί να προσέξεις τον τόνο της φωνής σου.

4# «Δεν μπορώ, αλλά εδώ είναι μια άλλη επιλογή για εσένα». Μια από τις καλύτερες επιλογές. Λες το δικό σου «όχι» αλλά παράλληλα δίνεις μια εναλλακτική λύση ή πρόταση στο άτομο που χρειάζεται κάτι.

5# «Δεν είναι καλό για μένα τώρα, αλλά ας κοιτάξουμε τα ημερολόγια μας για το μέλλον». Αν το πρόβλημα είναι το timing, τοποθέτησε την υποχρέωση κάποια στιγμή στο μέλλον.

6# «Συγνώμη, όχι». Ναι, και αυτό αρκεί αν δεν θες να κάνεις κάτι. Μπορείς να το πεις, χωρίς να χρειάζεται να δώσεις επιπλέον εξηγήσεις.

Σε ποιον δρόμο της Ελλάδας πρέπει να ανάψεις ένα κεράκι για να ταξιδέψεις

Στην επίκληση των θεϊκών δυνάμεων προχωρούσαν οι Έλληνες ώστε να ταξιδέψουν με ασφάλεια και χωρίς απρόοπτα σε έναν από τους πιο γοητευτικούς και συνάμα επικίνδυνους δρόμους της χώρας.

Μόνο για την ασφάλειά τους δεν διακρίνονται ορισμένοι δρόμοι της χώρας μας, έχοντας προκαλέσει, στην καλύτερη περίπτωση, «εφιάλτες» σε όσους έτυχαν να τους διασχίσουν. Σε αυτούς συγκαταλέγεται και ο δρόμος που ένωνε το Άργος με την Τρίπολη μέσα από τον Αχλαδόκαμπο, γνωστός και ως «Κωλοσούρτης», που ταλαιπωρούσε επί δεκαετίες τους κατοίκους της κεντρικής και νότιας Πελοποννήσου.

Με περισσότερες από 30 συνεχόμενες στροφές στον ορεινό όγκο του Κτενιά, εκ των οποίων ορισμένες ήταν φουρκέτες, ο Κωλοσούρτης ήταν «εθνικός» δρόμος μεγάλης επικινδυνότητας και κυκλοφορίας.

 Κάθε προσπέραση φορτηγού, αποτελούσε μια… ζαριά ζωής και θανάτου, λόγω της μία λωρίδας ανά κατεύθυνσης, της μη επαρκούς ορατότητας που είχαν οι οδηγοί, αλλά και της απουσίας στηθαίων ασφαλείας.

Οι κινητήρες των αυτοκινήτων και τα φρένα έφταναν στα όριά τους σε ορισμένα σημεία, με τις κλίσεις στο ολισθηρό τερέν του θρυλικού δρόμου της κεντρικής Πελοποννήσου να τρομάζουν τους επιβαίνοντες.

Οι εφιάλτες των οδηγών κόπασαν στις αρχές της δεκαετίας του 1990 με το άνοιγμα της σήραγγας του Αρτεμισίου. Τα ατυχήματα μειώθηκαν σημαντικά και ο χρόνος ταξιδιού για όσους ήθελαν να πάνε στη Νότια Πελοπόννησο έπεσε κοντά στο μισό.

Πλέον, ο τρομερός Κωλοσούρτης δεν αποτελεί κεντρική οδική αρτηρία και ενδείκνυται για χαλαρή βόλτα με θέα τα βουνά της κεντρικής Πελοποννήσου ή τον Αργολικό κάμπο και το Ναύπλιο.

Επίσης, σήμερα έχει διαπλατυνθεί, έχει αποκτήσει μπαριέρες, και αντιολισθηρό οδόστρωμα που αποτελούν «σύμμαχο» στο ταξίδι αναψυχής των πολιτών.

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Παράταση αιτήσεων για τους Εθελοντές του Πατρινού Καρναβαλιού 2025

Παρατείνεται έως και τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2025 η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων για τους εθελοντές του Πατρινού Καρναβαλιού 2025, δηλαδή για όσους επιθυμούν να συνεισφέρουν στο θεσμό, να συμμετέχουν ανάλογα με το διαθέσιμο χρόνο τους και τα ενδιαφέροντα τους.
Οι εθελοντές του Πατρινού Καρναβαλιού δραστηριοποιούνται κυρίως στην διεξαγωγή των εκδηλώσεων του προγράμματος και των μεγάλων παρελάσεων.
 
Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει μέχρι και τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 13/1/2025 να συμπληρώσουν την ειδική Online αίτηση συμμετοχής στην επίσημη ιστοσελίδα της ΚΕΔΗΠ-Καρναβάλι Πάτρας www.carnivalpatras.gr στο πλαίσιο «Online Αιτήσεις» (πάνω αριστερά της σελίδας) και συγκεκριμένα στον σύνδεσμο:
ακολουθώντας τα προβλεπόμενα στάδια και δηλώνοντας τομείς ενδιαφέροντος και διαθεσιμότητα.

Ο ποταμός Δούναβης είναι ο μοναδικός ποταμός στον κόσμο που περνά μέσα από 10 χώρες κατά μήκος της διαδρομής του

Ο Δούναβης είναι ένας από τους σημαντικότερους και εμβληματικούς ποταμούς της Ευρώπης. Με μήκος περίπου 2.860 χιλιόμετρα, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ποταμός της ηπείρου, μετά τον Βόλγα. Αναδύεται στον Μαύρο Δρυμό της Γερμανίας, από τη συμβολή των ποταμών Brigach και Breg, και ρέει ανατολικά μέσω δέκα χωρών: Γερμανία, Αυστρία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Κροατία, Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Μολδαβία και Ουκρανία, πριν εισέλθει στη Μαύρη Θάλασσα μέσω ενός εκτεταμένου δέλτα.
Ο Δούναβης έχει μεγάλη ιστορική, πολιτιστική και οικονομική σημασία. Για αιώνες, υπήρξε ένας σημαντικός εμπορικός και μεταφορικός δρόμος, που συνδέει την κεντρική Ευρώπη με την ανατολή και τη νοτιοανατολική. Η λεκάνη του ποταμού καλύπτει πυκνοκατοικημένες περιοχές, ενώ στην πορεία της υπάρχουν αρκετές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, όπως η Βιέννη, η Μπρατισλάβα, η Βουδαπέστη και το Βελιγράδι.
Ο ποταμός είναι επίσης γνωστός για τη βιοποικιλότητά του, ιδιαίτερα στο δέλτα του, που αποτελεί προστατευόμενη περιοχή από την UNESCO λόγω της πλούσιας ποικιλίας ζωικών και φυτικών ειδών Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, ο Δούναβης αντιμετώπισε περιβαλλοντικές προκλήσεις όπως η ρύπανση και η ρύθμιση των υδάτων του για ναυσιπλοΐα και παραγωγή ενέργειας.
 
 
dounavais2
 
 
 
 
Credits: Curiosidades

Αυτή θα είναι η πρώτη «πόλη των 15 λεπτών» στην Ελλάδα

Στη Δανία έφτιαξαν την πρώτη «πόλη των 5 λεπτών». Το άλλοτε βιομηχανικό λιμάνι της Κοπεγχάγης έχει ανασχεδιαστεί έτσι ώστε τα πάντα (από σχολεία και παιδικές χαρές μέχρι επιχειρήσεις και χώρους αναψυχής) να είναι προσβάσιμα για τους κατοίκους του μέσα σε μόλις 5 λεπτά.

Η δημοσιογράφος και αρχιτέκτονας, Σάλμπα Σάρντα, θυμάται σε άρθρο της στο BBC μια κρουαζιέρα που έκανε το καλοκαίρι του 2023 στην πρωτεύουσα της Δανίας. Ο ξεναγός της μίλησε με ενθουσιασμό για την άλλοτε βιομηχανική γειτονιά του Nordhavn και της είπε πως μια μέρα θα γίνει… η πιο κουλ νέα πόλη της Ευρώπης. «Από το πλοίο, δεν μπορούσα να δω πολλά πέρα από μερικά κτίρια κατοικιών και πολλά γιγαντιαία μηχανήματα κατασκευών, αλλά, ως αρχιτέκτονας, με ενδιέφερε να μάθω περισσότερα. Ετσι, 12 μήνες αργότερα, επέστρεψα στην Κοπεγχάγη και κατευθύνθηκα ξανά στο Nordhavn, μόλις 15 λεπτά με το μετρό από τον κεντρικό σταθμό της πόλης», γράφει χαρακτηριστικά.

Το Nordhavn έχει σχεδιαστεί για να κάνει τη ζωή των κατοίκων του πιο εύκολη.

«Αν και μοιάζει με οποιαδήποτε σύγχρονη συνοικία, είναι η πρώτη πόλη πέντε λεπτών στον κόσμο. Οταν το έργο ολοκληρωθεί, όλα όσα χρειάζεται κάποιος θα βρίσκονται σε απόσταση 400 μέτρων με τα πόδια», λέει η ξεναγός, Μπέντε Χοφμαν.

Η Ελληνική… έκδοση

Κάτι παρόμοιο, ίσως, να το δούμε και στην χώρα μας. Η αστική ανάπλαση που είναι σε πλήρη εξέλιξη στην πρώην έκταση του αεροδρομίου στο Ελληνικό, φιλοδοξεί να δημιουργήσει την πρώτη έξυπνη, πράσινη «πόλη των 15 λεπτών» στην Ελλάδα.Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου σε αφιέρωμα της εκπομπής «New Brave Greece» στον ANT1, η νέα πόλη που δημιουργείται από τα θεμέλιά της έχει ως στόχο οι κάτοικοί της να ικανοποιούν τις βασικές καθημερινές λειτουργίες (π.χ. εργασία, ψώνια, εκπαίδευση υγεία) εντός 15 λεπτών με τα πόδια, με ποδήλατο ή συγκοινωνίες. Την τάση αυτή την έχουμε δει να αναπτύσσεται ήδη σε πόλεις όπως το Άμστερνταμ και η Σιγκαπούρη. Πέρα από την Κοπεγχάγη.

Αναφορικά με τη στρατηγική ανάπτυξης της πρώτης πράσινης και έξυπνης πόλης όπου θα κατοικούν περισσότεροι από 25.000 κάτοικοι, με χιλιάδες εργαζόμενους, όπως επισημάνθηκε από τον Δημήτρη Καραστογιάννη, Chief Corporate Affairs & Business Development Officer της Lamda Development είναι με τη χρήση νέων τεχνολογιών και την αξιοποίηση τους μέσω συλλογής δεδομένων από αισθητήρες να διαχειρίζονται οι υποδομές και τα δίκτυα της πόλης.

Με τον τρόπο αυτό, μεταξύ άλλων, θα υπάρχουν δυνατότητες άμεσης ανίχνευσης σε περίπτωση πυρκαγιάς, ανάλυση της ποιότητας του αέρα, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κλπ.

 

Δημοσιεύθηκε στο www.itspossible.gr

Τι σημαίνει το τετραήμερο εθνικό πένθος

Η κηδεία του Κώστα Σημίτη θα γίνει δημόσια δαπάνη, θα αποδοθούν τιμές εν ενεργεία πρωθυπουργού και θα κηρυχθεί τετραήμερο εθνικό πένθος.

Τετραήμερο εθνικό πένθος θα κηρυχθεί για τον θάνατο του πρώην πρωθυπουργού και πρώην προέδρου του ΠΑΣΟΚ Κώστα Σημίτη.

Επίσης, με απόφαση της κυβέρνησης, η κηδεία του Κώστα Σημίτη θα γίνει δημόσια δαπάνη και θα αποδοθούν τιμές εν ενεργεία πρωθυπουργού.

Εθνικό πένθος είναι όρος που περιγράφει την ένδειξη πένθους που προέρχεται από τη θλίψη και λύπη για κάποιο δυστυχές γεγονός και κηρύσσεται επισήμως από τις κυβερνήσεις κρατών. Μπορεί να προέλθει από τον θάνατο πολλών ανθρώπων έπειτα από μια φυσική καταστροφή, ένα τρομοκρατικό χτύπημα ή κάποιο άλλο θλιβερό γεγονός, όπως επίσης και από το γεγονός θανάτου ενός ιδιαίτερα σημαντικού ανθρώπου για ένα έθνος ή λαό.

Κατά τη διάρκεια του εθνικού πένθους, σε ορισμένες περιπτώσεις αποφασίζεται το κλείσιμο δημοσίων υπηρεσιών και σχολείων, η ανάρτηση των σημαιών μεσίστια και άλλες συμβολικές κινήσεις. Παρόμοια εκδήλωση πένθους μικρότερης διάρκειας είναι η τήρηση ενός λεπτού σιγής σε διάφορες συναθροίσεις και συγκεντρώσεις κόσμου. Ένας άλλος τρόπος ένδειξης πένθους είναι η ανάρτηση μαύρων κορδελών. Οι μαύρες κορδέλες μπορούν να αναρτηθούν σε προσόψεις κτιρίων.Η Ελληνική Δημοκρατία έχει κηρύξει εθνικό πένθος για τον θάνατο της Μελίνας Μερκούρη (Μάρτιος 1994), για τον θάνατο του Κωνσταντίνου Καραμανλή (Απρίλιος 1998), για τις πυρκαγιές στην Ηλεία (καλοκαίρι 2007), για τον θάνατο του Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου (Ιανουάριος 2008), για τις πλημμύρες της δυτικής Αττικής με τους νεκρούς στη Μάνδρα (Νοέμβριος 2017), για την τραγωδία στο Μάτι (Ιούλιος 2018), για τον θάνατο του Μίκη Θεοδωράκη (Σεπτέμβριος 2021), για τον θάνατο της Φώφης Γεννηματά (Οκτώβριος 2021), για την πολύνεκρη σιδηροδρομική σύγκρουση στα Τέμπη (Μάρτιος 2023) και για τα θύματα του ναυαγίου ανοιχτά της Πύλου (Ιούνιος 2023).

 

Δημοσιεύθηκε στο .dnews.gr

Εθνικό Ιστορικό Μουσείο | Παραδοσιακή ενδυμασία του Γενναίου Θ. Κολοκοτρώνη

 

Εθνικό Ιστορικό Μουσείο - National Historical Museum

#Κάνε_zoom στις παραδοσιακές ενδυμασίες του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου (Following in 🇬🇧)
📷 Λεπτομέρεια ενδυμασίας του Γενναίου Θ. Κολοκοτρώνη, γιου του Θεόδωρου και υπασπιστή του βασιλιά Όθωνα. Αποτελείται από βαμβακερό πουκάμισο και φουστανέλα, γιλέκο, φέρμελη, ντουλαμά (μακρύς επενδύτης) και τουζλούκια (περικνημίδες) από μπλε τσόχα με ασημοκεντήματα και κόκκινο φέσι με μεταξωτή μαύρη φούντα, 19ος αι.
Εθνικό Ιστορικό Μουσείο | Λαογραφική Συλλογή
© Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος
-------------------
#Makezoom to the tranditional costumes of National Historical Museum
📷 Detail of the costume of Gennaios Th. Kolokotronis, son of Theodoros and adjutant of King Otto. It consists of a cotton shirt and "foustanela" (pleated kilt, chiefly male), vest, "fermeli" (man's coat with long, wide open sleeves), "doulamas" (long cloak) and "touzloukia" (leggings) of blue felt with silver embroidery and a red fez with a black silk tassel, 19th century
National Historical Museum | Folklore Collection
© Historical and Ethnological Society of Greece

Πόσοι ηθοποιοί της Φίνος Φιλμ είναι ζωντανοί σήμερα; – Τους αναγνωρίζεις;

Αξέχαστοι παλιοί ηθοποιοί που τους είδαμε σε ταινίες της ιστορικής κινηματογραφικής εταιρείας Finos Films, οι οποίοι βρίσκονται στη ζωή και μάλιστα, κάποιοι εξ αυτών εξακολουθούν να εργάζονται και να τους απολαμβάνουμε στην τηλεόραση.

 

Δημοσιεύθηκε στο cyclades24.gr

Πριν 32 χρόνια στάλθηκε το πρώτο μήνυμα – Τι έγραφε;

3 Ιανουαρίου 1992, στάλθηκε το πρώτο SMS (Short Message Service) στην ιστορία της κινητής τηλεφωνίας από το δίκτυο της βρετανικής Vodafone. Παραλήπτης ο Rica Jarvis που διάβασε στην οθόνη του κινητού του, ενός Orbitel 901, τις εξής δύο λέξεις: «Καλά Χριστούγεννα».

Έκτοτε με την πρόοδο της τεχνολογίας τα SMS εξελίχθηκαν. Από την εποχή των 160 χαρακτήρων, στην εποχή που εξελίχθηκαν σε multimedia μηνύματα, τα SMS μπορεί να βοηθήσουν τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να επικοινωνούν λόγω της απλότητάς τους, το χαμηλό κόστος και της ευρείας διαθεσιμότητας.

Η ιδέα και η ιστορία του πρώτου μηνύματος SMS

Η ιδέα για τα μηνύματα SMS προέκυψε από τον Matti Makkonen, έναν Φινλανδό μηχανικό το 1984 κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας με δύο συναδέλφους σε μια πιτσαρία στην Κοπεγχάγη. Ο Makkonen είχε ως στόχο να αναπτύξει ένα πολύ απλό σύστημα ανταλλαγής μηνυμάτων που θα μπορούσε να λειτουργήσει ακόμα και όταν η συσκευή λήψης έχει απενεργοποιηθεί ή ήταν έξω από την περιοχή κάλυψης του.

Το πρώτο μήνυμα SMS στάλθηκε για πρώτη φορά στις 3 Ιανουαρίου 1992, στο Three Tuns Public House στο Ρέντινγκ του Μπέρκσαϊρ, όταν ο Neil Papworth, ένας 22χρονος μηχανικός δοκιμών της Sema Group στο Ηνωμένο Βασίλειο (σήμερα Airwide Solutions), χρησιμοποίησε έναν προσωπικό υπολογιστή για να στείλει το μήνυμα «Καλά Χριστούγεννα» μέσω του δικτύου GSM (Global System for Mobile Communications) της Vodafone στο τηλέφωνο του Rica Jarvis, ο οποίος βρισκόταν σε ένα πάρτι στο Νιούμπερι του Μπέρκσαϊρ. Το μήνυμα έμεινε αναπάντητο καθώς δεν τα κινητά τηλέφωνα δεν είχαν εκείνη την περίοδο τη δυνατότητα αποστολής SMS.

 

Ένα χρόνο αργότερα, η Nokia κυκλοφόρησε το πρώτο κινητό τηλέφωνο με δυνατότητα SMS, με ένα χαρακτηριστικό «μπιπ» που σηματοδοτούσε ένα εισερχόμενο μήνυμα, αλλά τα μηνύματα μπορούσαν να σταλούν μόνο σε κινητά που χρησιμοποιούσαν το ίδιο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας.

Από τους 160 χαρακτήρες σε multimedia μηνύματα

Τα πρώτα SMS είχαν τη δυνατότητα για κέιμενα μήκους έως 160 χαρακτήρες. Ο χρήστης έπρεπε να δακτυλογραφήσει χρησιμοποιώντας το πληκτρολόγιο των συσκευών της εποχής, που είχε μόνο αριθμούς. Κάθε αριθμός αντιστοιχούσε σε τρία γράμματα και έτσι, αν για παράδειγμα κάποιος ήθελε να πληκτρολογήσει το γράμμα «Ζ», έπρεπε να πατήσει τρεις φορές το πλήκτρο «2».

Στέλνονταν δισεκατομμύρια μηνύματα παρά τη δυσκολία γραφής, αφού οι περισσότεροι κάτοχοι κινητών είχαν μάθει να δακτυλογραφούν στο πληκτρολόγιο με τους αριθμούς με εντυπωσιακή ταχύτητα. Ήταν τότε που εξαπλώθηκε ευρέως η χρήση συντομογραφιών (όπως το LOL) και η χρήση των emoticons.

Με την πάροδο του χρόνου και την εξέλιξης της τεχνολογίας, τα μηνύματα SMS αναπτύχθηκαν. Το 2000 εμφανίστηκαν τα μηνύματα πολυμέσων MMS (Multimedia Messaging Service), χάρη στα οποία έγινε εφικτή η αποστολή εικόνων και βίντεο παράλληλα με τα μηνύματα κειμένου.Η εκρηκτική άνοδος των smartphones, σε συνδυασμό με την εμφάνιση των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων (messaging), αλλά και την πρωτοφανή διείσδυση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μείωσε τη χρήση των SMS αλλά μέχρι και σήμερα συνεχίζει να αποτελεί ένα πολυχρηστικό μέσο γραπτής επικοινωνίας που χρησιμοποιείται από δισεκατομμύρια χρήστες.

 

Δημοσιεύθηκε στο athensvoice.gr/

Σαν σήμερα 3 Ιανουαρίου 2009 κυκλοφορεί το ιντερνετικό νόμισμα bitcoin

Το Bitcoin είναι ένα κρυπτονόμισμα (cryptocurrency), ένα αποκεντρωμένο άυλο ψηφιακό νόμισμα, το οποίο δεν απαιτεί μία κεντρική τράπεζα για την έκδοσή του.

Τι είναι το Bitcoin;

Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στην Εθνική Οδό -Ποιοι θα οδηγούν με ακόμα μεγαλύτερες ταχύτητες

Έτοιμες να αυξήσουν τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους τους είναι ορισμένες χώρες της Ευρώπης.

Παρόλο που η Ευρωπαϊκή Ένωση οραματίζεται ένα «αύριο» δίχως απώλειες ανθρώπινων ζωών στην άσφαλτο, ορισμένες χώρες δείχνουν αποφασισμένες να επιτρέψουν στους πολίτες τους να κινούνται με μεγαλύτερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

Μία από τις χώρες που μοιάζει έτοιμη να αυξήσει το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της είναι η Ολλανδία, δίνοντας ξανά τη δυνατότητα στους οδηγούς να κινούνται με έως και 130 χλμ./ώρα.

Το συγκεκριμένο όριο ταχύτητας ίσχυε σε ορισμένους δρόμους της χώρας μέχρι το 2020, αλλά μειώθηκε στα 100 χλμ./ώρα για να αντισταθμιστεί η επιπλέον ρύπανση που προκαλείται από τον κατασκευαστικό κλάδο και ιδιαίτερα την οικοδόμηση νέων κατοικιών.

Όπως επιβεβαίωσε ο Υπουργός Υποδομών της Ολλανδίας, Barry Madlener, το όριο ταχύτητας θα επανέλθει σε 130 χλμ./ώρα αλλά μόνο σε ορισμένους δρόμους και αποκλειστικά κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Ειδικότερα θα εφαρμοστεί σε δύο τμήματα αυτοκινητόδρομου Α7 ο οποίος συνδέει το Zaandam με τα γερμανικά σύνορα, και σε ένα τμήμα του Α6 ο οποίος συνδέει τον αυτοκινητόδρομο Α7 με τον Α1.

Προτού τεθεί σε ισχύ το νέο όριο ταχύτητας, και τα τρία τμήματα αξιολογήθηκαν σε επίπεδα ρύπανσης από άζωτο, ηχορύπανσης, αλλά και οδικής ασφάλειας. Υπό έλεγχο βρίσκεται ένα ακόμη τμήμα στον αυτοκινητόδρομο A37 που συνδέει την πόλη Hoogeveen με το Emmen και τα γερμανικά σύνορα.

Αύξηση του ορίου και σε άλλες χώρες;

Υπέρ της αύξησης των ορίων ταχύτητας σε αυτοκινητοδρόμους τίθενται και ορισμένες άλλες χώρες, με προεξέχουσα την Τσεχία η οποία δείχνει να μην αρκείται με το υφιστάμενο όριο των 130 χλμ./ώρα, και δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στα 150 χλμ./ώρα.

Η αύξηση θα εφαρμοστεί σε πιλοτικό στάδιο από το επόμενο καλοκαίρι σε τμήμα μήκους 50 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου D3, ενώ τό όριο ταχύτητας θα καθορίζεται μέσω ηλεκτρονικών πινακίδων. Η κίνηση, πάντως, των ΙΧ με 150 χλμ./ώρα θα επιτρέπεται μόνο υπό προϋποθέσεις και φυσικά εφόσον επικρατούν ευνοϊκές καιρικές συνθήκες. Αυτό σημαίνει ότι εφόσον επικρατεί ομίχλη, το όριο ταχύτητας θα μεταβάλλεται στα 130 χλμ./ώρα, και ίσως ακόμη χαμηλότερα.

Σύμφωνα με πολλούς Τσέχους αξιωματούχους, το όριο ταχύτητας θα πρέπει να αυξηθεί στα 150 χλμ./ώρα σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, δεδομένου ότι οι σύγχρονες προδιαγραφές των αυτοκινητοδρόμων όπως και οι νέες τεχνολογίες των σύγχρονων ΙΧ, επιτρέπουν την κίνηση σε υψηλές ταχύτητες δίχως προβλήματα.

oriotaxa

Στον αντίποδα, ορισμένοι ειδικοί θεωρούν ότι ένα αυτοκίνητο που κινείται με 150 χλμ/ώρα έχει απόσταση φρεναρίσματος κατά ένα τρίτο μεγαλύτερη από εκείνο που κινείται με 130 χλμ/ώρα και ως εκ τούτου η οδική ασφάλεια θα υπονομευθεί.

Αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα δεν αποκλείεται να δούμε και στην Ιταλία, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Matteo Salvini, να έχει τεθεί υπέρ της συγκεκριμένης αλλαγής.

O Salvini έχει επικαλεστεί τα στοιχεία που δείχνουν ότι το 2021 το 73,1% των τροχαίων ατυχημάτων γίνονται εντός αστικού ιστού, ενώ μόλις το 5% τελούνται σε αυτοκινητοδρόμους.

Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα το ανώτατο όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους ανέρχεται σε 130 χλμ./ώρα, ενώ στη Γερμανία, σε συγκεκριμένα τμήματα, δεν υπάρχει όριο.

 

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα