

O ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας Γιώργος Μπαμπινιώτης μίλησε στο One Channel με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας που έχει θεσπιστεί από την UNESCO.
Ο καθηγητής χαρακτήρισε την αναγνώριση αυτή «ιστορικής σημασίας», καθώς η ελληνική συγκαταλέγεται πλέον στις ελάχιστες γλώσσες διεθνώς – μόλις επτά συνολικά – που τιμώνται επίσημα με παγκόσμια ημέρα.Εστιάζοντας στη μοναδική της θέση στην ιστορία, ο κ. Μπαμπινιώτης σημείωσε: «Δεν είναι απλώς μια αρχαία γλώσσα – υπάρχουν κι άλλες. Αυτό που την κάνει ξεχωριστή είναι η αδιάκοπη χρήση της για 4.000 χρόνια». Η διαχρονία αυτή, πρόσθεσε, είναι καθοριστικό στοιχείο της πολιτιστικής της βαρύτητας.
Η συνέντευξη έκλεισε με μια χιουμοριστική νότα, όταν ο παρουσιαστής ζήτησε από τον καθηγητή να μεταφράσει την έκφραση «Οκ μπρο!» στα ελληνικά. Ο κ. Μπαμπινιώτης, πάντα με διάθεση, δεν παρέλειψε να απαντήσει με το γνώριμο πνεύμα του: «Εντάξει, φίλε!».
«Συχνά καταφεύγουμε στην αγγλική γιατί χρησιμοποιεί έναν τεράστιο αριθμό μονοσύλλαβων λέξεων, δηλαδή εύκολων» είπε ο καθηγητής.
Δημοσιεύθηκε στο Μπαμπινιώτης: Πώς λέμε στα ελληνικά «Ok bro!» | Alfavita
Βρες το Σωστό Επάγγελμα. Επαγγελματικός Προσανατολισμός για Μαθητές Λυκείου στην Αθήνα.
Μάθε Περισσότερα: https://on.orientum.gr/athens/
Η πράξη συγκρότησης της Εθνικής Χωρικής Στρατηγικής για τον Θαλάσσιο Χώρο (ΕΧΣΘΧ), με την οποία εξειδικεύεται και αποτυπώνεται σε χάρτη ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός (ΘΧΣ) της χώρας, εκδόθηκε σήμερα με πρωτοβουλία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών και τα συναρμόδια Υπουργεία.
Πρόκειται για μία σημαντική πρωτοβουλία, καθώς για πρώτη φορά η χώρα μας θέτει τους κανόνες για την οργάνωση του θαλάσσιου χώρου. Ο ΘΧΣ συνιστά ένα ολιστικό χωροταξικό πλαίσιο και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή ανάπτυξη γαλάζιας και κυκλικής οικονομίας, αποτυπώνοντας με ευκρίνεια τις ανθρώπινες δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιούνται σε όλες τις θαλάσσιες ζώνες της χώρας μας, με σεβασμό στην αδήριτη ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος.
Η προσέγγιση που ακολουθήθηκε κατά την εκπόνηση της ΕΧΣΘΧ συνέθεσε συχνά αντικρουόμενες κοινωνικές, οικονομικές, ενεργειακές και περιβαλλοντικές παραμέτρους, προκειμένου να υπηρετήσει μια σειρά αλληλένδετους στόχους, όπως η κλιματική ανθεκτικότητα του θαλάσσιου περιβάλλοντος, η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, η προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και ιδιαίτερα των ενάλιων αρχαιοτήτων, η βελτίωση και προστασία των θαλασσίων μεταφορών, η εκμετάλλευση των ενεργειακών πόρων της χώρας, η ιχθυοκαλλιέργεια και η ενίσχυση των διασυνοριακών έργων κοινού ενδιαφέροντος. Ο ΘΧΣ λαμβάνει υπόψη τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ χερσαίων και θαλάσσιων δραστηριοτήτων και αποδίδει έμφαση στη διαβούλευση και συνδιαμόρφωση των προτεραιοτήτων ανά περιφέρεια, μέσα από τη συγκρότηση Θαλάσσιων Χωροταξικών Πλαισίων.
Με τον ΘΧΣ και την ΕΧΣΘΧ, η Ελληνική Πολιτεία για πρώτη φορά οριοθετεί λεπτομερείς χρήσεις των θαλασσίων ζωνών της, υλοποιώντας την υποχρέωση που απορρέει από την Οδηγία 2014/89/ΕΕ και ασκώντας τα δικαιώματα που πηγάζουν από το Διεθνές Δίκαιο.
Οι Υπουργοί
Εξωτερικών
Γιώργος Γεραπετρίτης
Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Σταύρος Παπασταύρου
Θαλάσσιος Χωροταξικός σχεδιασμός
Ερωτήσεις & Απαντήσεις
1. Γιατί είναι σημαντική κίνηση η κατάρτιση και η εξειδίκευση και αποτύπωση σε χάρτη του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού; (ΘΧΣ)
Είναι η πρώτη φορά που αποτυπώνονται σε επίσημο ρυθμιστικό κείμενο της Ε.Ε. τα απώτατα δυνητικά όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας (δηλαδή πλήρης επήρεια της ηπειρωτικής χώρας και των νησιών σε θαλάσσιες ζώνες).
2. Δηλαδή τι αποτυπώνει ο χάρτης;
Οι θαλάσσιες περιοχές που αποτυπώνονται στον χάρτη, συμπεριλαμβάνουν τις ελληνοϊταλικές συμφωνίες οριοθέτησης ΑΟΖ του 1977 και του 2020 και την ελληνοαιγυπτιακή συμφωνία του 2020, ενώ συμπίπτουν με τα όρια που απορρέουν από τον νόμο 4001/2011.
Σε ό,τι αφορά μη οριοθετημένες περιοχές, αποτυπώνεται η μέση γραμμή που καθορίζει το εξωτερικό όριο της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, μέχρι τη σύναψη συμφωνιών οριοθέτησης με γειτονικά κράτη, των οποίων οι ακτές είναι παρακείμενες ή αντικείμενες με τις ελληνικές ακτές.
3. Άρα ο χάρτης αποτυπώνει την ΑΟΖ της Ελλάδας στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας (στο Ιόνιο, στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο);
Η διαδικασία οριοθέτησης των θαλασσίων ζωνών έχει διαφορετικό αντικείμενο από τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, ο οποίος αφορά τη διαδικασία με την οποία οι αρμόδιες αρχές των κρατών-μελών αναλύουν και οργανώνουν τις ανθρώπινες δραστηριότητες στις ανωτέρω θαλάσσιες περιοχές για την επίτευξη των οικολογικών, οικονομικών και κοινωνικών στόχων.
Συνεπώς, ο χάρτης που αποτυπώνει τον ελληνικό Θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό δεν συνιστά οριοθέτηση ΑΟΖ.
4. Αποτυπώνει την επέκταση της ελληνικής αιγιαλίτιδας ζώνης στα 12 ναυτικά μίλια (στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο);
Η επέκταση των χωρικών υδάτων έως τα 12 ναυτικά μίλια είναι αναφαίρετο δικαίωμα της χώρας μας που απορρέει από τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας. Είναι ένα δικαίωμα για την άσκηση του οποίου η Ελλάδα επιφυλάσσεται όταν και όπως το κρίνει εθνικά συμφέρον με βάση τους κανόνες που απορρέουν από το Διεθνές Δίκαιο.
5. Πώς συνδέεται η κατάρτιση του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού με την κυριαρχία και την άσκηση κυριαρχικών δικαιωμάτων;
Ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός και η εξειδίκευσή του με χάρτη αποτελεί αποτύπωση των δραστηριοτήτων σε όλες τις θαλάσσιες ζώνες της χώρας – όχι άσκηση κυριαρχικών δικαιωμάτων.
H κυριαρχία δεν είναι αντικείμενο σχεδιασμού. Προϋπάρχει και δεν επηρεάζεται από αυτόν.
6. Γιατί η κυβέρνηση καταθέτει τώρα τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό;
Η κυβέρνηση κλείνει εκκρεμότητες του παρελθόντος. Υπερασπίζεται τα εθνικά συμφέροντα στην πράξη και με ουσιαστικό τρόπο, όχι με επικοινωνιακές φωτοβολίδες.
7. Η κατάρτιση του ΘΧΣ πιθανόν να προκαλέσει την αντίδραση της Τουρκίας. Άρα εγκαταλείπετε τον ελληνοτουρκικό διάλογο;
Το ότι λύνουμε εκκρεμότητες του παρελθόντος δεν σημαίνει ότι δεν επιδιώκουμε τον ελληνοτουρκικό διάλογο. Το ότι διαφωνούμε δεν σημαίνει ότι δεν συζητάμε. Το ότι συζητάμε δεν σημαίνει ότι κάνουμε εκπτώσεις από τις θέσεις μας και αυτό αποδεικνύεται στην πράξη. Η Ελλάδα επιθυμεί θετικό κλίμα στις σχέσεις με την Τουρκία και έχει ταχθεί από την αρχή υπέρ της ελληνοτουρκικής συνεννόησης με βάση το Διεθνές Δίκαιο και την καλή γειτονία.
Εξάλλου, ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός αφορά μια ουσιαστική υποχρέωση της χώρας μας έναντι της Ε.Ε. που απορρέει από συγκεκριμένες ευρωπαϊκές οδηγίες και εντάσσεται στο πλαίσιο επίτευξης σειράς Ευρωπαϊκών Στρατηγικών, όπως η Πράσινη Συμφωνία και η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τη Θαλάσσια Ασφάλεια (EUMSS-EU Maritime Security Strategy).
Το Πυροσβεστικό Σώμα Ελλάδας ενημερώνει:
Ταξιδεύουμε με ασφάλεια
Δείτε τι πρέπει να προσέξουμε για να έχουμε ένα ασφαλές ταξίδι ΕΔΩ
Η Επιθεώρηση Εργασίας ενημερώνει πως το δώρο Πάσχα, για το τρέχον έτος, πρέπει να καταβληθεί στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα έως και την Μεγάλη Τετάρτη, 16 Απριλίου 2025.
Όλοι οι μισθωτοί που αμείβονται με μισθό ή ημερομίσθιο και εργάζονται είτε με πλήρη, είτε με μερική απασχόληση και έχουν σύμβαση εργασίας είτε ορισμένου, είτε αορίστου χρόνου, δικαιούνται από τους εργοδότες τους δώρο Πάσχα, ίσο με μισό μηνιαίο μισθό για τους αμειβόμενους με μισθό και με 15 ημερομίσθια για τους αμειβόμενους με ημερομίσθιο. Σε κάθε περίπτωση, σημασία έχει η διάρκεια της εργασιακής σχέσης, έτσι ώστε να υπολογιστεί το τελικό ποσό.
Οι εργοδότες υποχρεούνται να καταβάλλουν τις αποδοχές των εργαζομένων αποκλειστικά σε τραπεζικούς λογαριασμούς πληρωμών των δικαιούχων μισθωτών, αναφέροντας για κάθε καταβολή την αιτιολογία και το χρονικό διάστημα που αφορά. Η καταβολή των αποδοχών στους λογαριασμούς των δικαιούχων μισθωτών γίνεται με οποιονδήποτε τρόπο, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής ή παρόχων υπηρεσιών πληρωμών.
Το δώρο Πάσχα δεν επιτρέπεται να καταβληθεί σε είδος, αλλά μόνο σε χρήμα. Προϋπόθεση καταβολής του είναι η ύπαρξη απασχολήσεως (εργασιακής σχέσης) του μισθωτού του ιδιωτικού τομέα μέσα στο χρονικό διάστημα από 01-01-2025 μέχρι 30-04-2025. Ως βάση του υπολογισμού του δώρου αποτελούν οι καταβαλλόμενες τακτικές αποδοχές την 15η ημέρα πριν το Πάσχα. Διευκρινίζεται ότι από 1 Απριλίου 2025 για τους αμειβόμενους με την K.Υ.Α. 8233/27.03.2025 (ΦΕΚ 1476/B) ισχύει νέος κατώτατος νομοθετημένος μισθός και νέο κατώτατο νόμιμο ημερομίσθιο.Για τους μισθωτούς των οποίων η σχέση εργασίας λύθηκε πριν από την ως άνω ημέρα, είτε λόγω απόλυσης είτε λόγω οικειοθελούς αποχώρησης, αλλά εντός του διαστήματος υπολογισμού του Δώρου, λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές της ημέρας λύσης της σχέσης. Αυτό σημαίνει ότι ένας απολυμένος εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα που αμείβεται με μισθό (ημερομίσθιο ή ωρομίσθιο) μπορεί να υπολογίσει το δώρο Πάσχα που θα του καταβληθεί ως ακολούθως:
1/15 του μισού μηνιαίου μισθού για κάθε 8 ημερολογιακές ημέρες διάρκειας της εργασιακής σχέσης, αν πρόκειται για εργαζόμενο με μισθό.
Ένα ημερομίσθιο για κάθε 8 ημερολογιακές ημέρες διάρκειας της εργασιακής σχέσης, αν πρόκειται για αμειβόμενους με ημερομίσθιο.
Kαι οι μισθωτοί που εργάστηκαν για χρονικό διάστημα μικρότερο των 8 ημερών και απολύθηκαν στη συνέχεια, δικαιούνται ανάλογο κλάσμα του δώρου Πάσχα.
Σε περίπτωση που το δώρο Πάσχα δεν καταβληθεί έγκαιρα, οι εργαζόμενοι ή και τα σωματεία μπορούν και πρέπει να προσφύγουν στην οικεία Επιθεώρηση Εργασίας προκειμένου να συνταχθεί μηνυτήρια αναφορά. Η μηνυτήρια αναφορά διαβιβάζεται στον εισαγγελέα, για την άσκηση ατομικής δίωξης σε βάρος του εργοδότη.
Παράλληλα, διαβιβάζεται και στο οικείο αστυνομικό τμήμα, για την κίνηση της αυτόφωρης διαδικασίας. Οι εργαζόμενοι ή και τα σωματεία τους έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν μήνυση απευθείας στο αρμόδιο αστυνομικό τμήμα και να ζητήσουν την εφαρμογή τους αυτόφωρης διαδικασίας.
Επίσης, εργαζόμενοι και σωματεία μπορούν να κάνουν σχετικές καταγγελίες, επώνυμα ή ανώνυμα, μέσω της τηλεφωνικής γραμμής καταγγελιών 1555 ή online.
Δημοσιεύθηκε στο e-howto
Το Ψηφιακό Πελατολόγιο είναι ένα ψηφιακό εργαλείο που καταγράφει αυτόματα τον αριθμό των πελατών κάθε επαγγελματία και συγκρίνει τα δεδομένα αυτά με τις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών που εκδίδονται. Πρόκειται για ένα εργαλείο της ΑΑΔΕ που επιτρέπει την καταχώρηση νέων πελατών, την ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγράφων, καθώς και τη συσχέτιση των εγγράφων με αποδείξεις και παραστατικά.
Η υποχρεωτική χρήση ξεκινά τον Ιανουάριο του 2025 για:
Οι παραπάνω κλάδοι επιλέχθηκαν λόγω υψηλών ποσοστών φοροδιαφυγής. Σταδιακά, το μέτρο θα επεκταθεί σε κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια, σχολές χορού, και πιθανώς σε γιατρούς.
Το σύστημα καταγράφει αυτόματα τους πελάτες, συσχετίζοντας τις εγγραφές με τις αποδείξεις που εκδίδονται. Τυχόν αποκλίσεις ενεργοποιούν ειδοποιήσεις για ελέγχους. Οι επαγγελματίες μπορούν:
Το Ψηφιακό Πελατολόγιο προσφέρει:
Σε συνδυασμό με άλλα ψηφιακά εργαλεία, όπως το myDATA και το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής, η ΑΑΔΕ στοχεύει σε αύξηση των δημόσιων εσόδων κατά 2,5 δισ. ευρώ, δημιουργώντας ένα σύγχρονο φορολογικό σύστημα.
Δημοσιεύθηκε στο newmoney.gr
Νέα τηλεφωνική απάτη μέσω Viber είναι σε εξέλιξη τα τελευταία 24ωρα, με χρήστες της δημοφιλούς εφαρμογής να καταγγέλλουν ότι λαμβάνουν πολλαπλές κλήσεις από άγνωστους αριθμούς του εξωτερικού.
Οι κλήσεις πιθανότατα αποτελούν απόπειρες «ηλεκτρονικού ψαρέματος», με τους δράστες να επιδιώκουν να συγκεντρώσουν προσωπικές πληροφορίες και δεδομένα από ανυποψίαστους πολίτες.
Οι χρήστες λαμβάνουν κλήσεις από αγνώστους, με τα νούμερα που εμφανίζονται στις οθόνες των χρηστών να ξεκινούν από +49, +48 ή +31. Ο κωδικός +49 αντιστοιχεί σε τηλεφωνικό αριθμό Γερμανίας, ο +48 σε τηλεφωνικό αριθμό Πολωνίας και ο +31 σε αριθμό Ολλανδίας.
Οι Αρχές συνιστούν στους χρήστες του Viber αλλά και παρόμοιων εφαρμογών να μην απαντούν σε κλήσεις από αριθμούς που δε γνωρίζουν, ιδιαίτερα εάν προέρχονται από το εξωτερικό.
Παράλληλα, γίνεται αυστηρή σύσταση να μην διαμοιράζονται προσωπικές πληροφορίες, όπως στοιχεία ταυτότητας ή πληροφορίες τραπεζικών λογαριασμών ενώ συνίσταται και τακτικός έλεγχος της ασφάλειας των συσκευών τους.
Δημοσιεύθηκε στο News247.gr
Ο Υπουργός Χρίστος Δήμας - Christos Dimas & ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος επισκέφθηκαν σήμερα τα έργα κατασκευής του Flyover και έκαναν αυτοψία στις εργασίες επέκτασης του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας δήλωσε:
"Προχωράμε άμεσα και την επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά, με πέντε νέους σταθμούς, οι οποίοι τον Φεβρουάριο του 2026 θα παραδοθούν και αυτοί στην κυκλοφορία.
Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.
Email Επικοινωνίας: press@isthmosnews.gr
Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα