Τσάπαλος : Παραλίες για Όλους - Μια Μεταρρύθμιση με Αποτέλεσμα

Για τους ελέγχους στις παραλίες, τις καταγγελίες μέσω MYCOAST, αλλά και τα μέσα που επιστρατεύονται, προκειμένου να αντιμετωπιστούν παρανομίες αναφέρεται σε ανάρτησή του στα social media ο  ο εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος.

"Πριν από έναν χρόνο ξεκινήσαμε μία μεγάλη προσπάθεια να βάλουμε τάξη στις παραλίες και στον αιγιαλό. Ένα ζήτημα το οποίο σε όλη την Ελλάδα είχε γεννήσει πληθώρα παρανομιών και ουσιαστικά δυσφημούσε και το ίδιο το τουριστικό προϊόν μας.

Φαίνεται ότι αυτή η προσπάθεια όχι απλά απέδωσε, αλλά πλέον μιλάμε για μία εντελώς διαφορετική κατάσταση σε σχέση με το παρελθόν. Αυστηροί κανόνες, συνεχείς έλεγχοι και η εφαρμογή MyCoast καθιστούν τους πολίτες ενεργούς συμμάχους σε αυτή την προσπάθεια.

Τον Μάιο και τον Ιούνιο είχαμε περίπου 3.500 καταγγελίες πολιτών μέσα από την εφαρμογή. Μέχρι στιγμής, πάνω από το 50% έχει ήδη ελεγχθεί. Η εικόνα είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με πέρυσι, όταν καταγράφηκαν 8.000-9.000 καταγγελίες. Αυτό αποδεικνύει ότι η πλειοψηφία των επιχειρηματιών έχει πλέον συμμορφωθεί με τους νέους κανονισμούς.

Οι έλεγχοι, ωστόσο, συνεχίζονται για όσους εξακολουθούν να παρανομούν. Το προηγούμενο Σάββατο, πραγματοποιήθηκε επιχείρηση σε πολυσύχναστη παραλία της Χαλκιδικής, όπου ο επιχειρηματίας, ενώ είχε άδεια για 500 τ.μ., είχε καταλάβει 2,5 στρέμματα! Ο νόμος εφαρμόστηκε και τα παράνομα ομπρελοκαθίσματα αφαιρέθηκαν, όπως φαίνεται και στις σχετικές φωτογραφίες.

Είμαστε αποφασισμένοι να εφαρμόσουμε αυστηρά τον νόμο. Γιατί μόνο έτσι εξασφαλίζουμε:

  • την ελεύθερη πρόσβαση όλων στις παραλίες,

  • τον δίκαιο ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων και

  • την προστασία του τουριστικού μας προϊόντος.

Πρόκειται για μια ακόμα μεταρρύθμιση της καθημερινότητας, με τελικό αποδέκτη τον πολίτη. Γιατί η παραλία ανήκει σε όλους!"

"Στην ανακύκλωση είμαστε όλοι μία ομάδα! Είμαστε ΤΕΧΑΝ!"​

Το βραβείο του MVP - Most Valuable Protector της Ανακύκλωσης στην Ελλάδα, ανήκει σε όλους εμάς, που έχουμε βάλει την ανακύκλωση στην καθημερινότητά μας!​
"Στην ανακύκλωση είμαστε όλοι μία ομάδα! Είμαστε ΤΕΧΑΝ!"​
texanmvp3
 Το βραβείο, εμπνευσμένο από την ανακήρυξη του Giannis Antetokounmpo ως «Most Valuable Protector» της ανακύκλωσης στην Ελλάδα, αντανακλά το ήθος και τη δέσμευσή του για το περιβάλλον.​
Αποτελεί μια μοναδική κατασκευή, που αναδεικνύει την αξία της κυκλικής οικονομίας και την ιδέα ότι στην ανακύκλωση είμαστε όλοι μια ομάδα.​
Τα υλικά, αλουμίνιο, γυαλί και πλαστικό, που είναι τοποθετημένα στη βάση του, είναι το αποτέλεσμα της ευαισθητοποίησης των ανθρώπων, οι οποίοι καθημερινά συλλέγουν υλικά & συσκευασίες και κατόπιν ανακυκλώνουν στα Πολυκέντρα Ανακύκλωσης συμβάλλοντας στο να γινόμαστε μια μεγαλύτερη ομάδα με κοινό στόχο: την προστασία του περιβάλλοντος.​
texanmvp2
Η προσθήκη φύλλων χρυσού συμβολίζει την πολύτιμη πράξη και την αξία της ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή για τη βιωσιμότητα του πλανήτη μας.​

Οι μέδουσες και ο αχρείαστος θερινός πανικός....

Archipelagos - Institute of Marine Conservation ενημερώνει :
Για ένα ακόμη καλοκαίρι κοινωνικά δίκτυα και ΜΜΕ προκαλούν υπερβολική ανησυχία σχετικά με “επιδρομές” από “επικίνδυνες” μέδουσες και άλλα “επικίνδυνα” θαλάσσια είδη. Είναι όμως καιρός να αντικαταστήσουμε τις αχρείαστες φοβίες με γνώση, έτσι ώστε να είμαστε λιγότερο ευάλωτοι, αλλά και να μπορούμε να συμβάλλουμε στην προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων.
 
Όσον αφορά τις μέδουσες, όντως σε ορισμένες περιοχές και χρονικές περιόδους παρατηρείται αύξηση στους πληθυσμούς τους. Ωστόσο η προβολή του θέματος είναι σαφώς δυσανάλογη σε σχέση με την πραγματική του έκταση. Αν και η κολύμβηση θα πρέπει να αποφεύγεται σε περιοχές με προσωρινές εξάρσεις από συγκεκριμένα είδη μεδουσών, όταν υπάρχουν λίγες μέδουσες, το κολύμπι –ειδικά με τη χρήση μάσκας– είναι απολύτως ασφαλές. Με λίγη προσοχή και κοινή λογική, μπορούμε να αξιολογήσουμε τις συνθήκες. Παρατηρώντας τα θαλάσσια ρεύματα και την κατεύθυνση του ανέμου, μπορούμε εύκολα να εντοπίσουμε ακτές όπου δεν συγκεντρώνονται μέδουσες και να επιλέξουμε σημεία κατάλληλα για ασφαλή κολύμβηση.
 
Αυτό όμως που πρέπει να συνειδητοποιήσουμε έιναι ότι η πολιτεία επιμένει επί δεκαετίες να μην εφαρμόζει κανένα μέτρο ουσιαστικής αντιμετώπισης της υπεραλίευσης, αλλά και κανένα μέτρο αειφόρου διαχείρισης της αλιείας. Ταυτόχρονα όλοι μας συμβάλλουμε στην εξάντληση των αλιευμάτων και των θαλάσσιων πόρων ως αλιείς, έμποροι ή καταναλωτές. Αν μας ενδιαφέρει να είναι τα πράγματα καλύτερα την επόμενη χρονιά, θα πρέπει να ληφθούν μέτρα σήμερα για την αποτελεσματική διαχείριση της αλιείας και αυτό θα έπρεπε να είναι το αντικείμενο της συζήτησης – όχι ο πρόσκαιρος πανικός για τις μέδουσες.
 
Ας μην ξεχνάμε πως στις θάλασσές μας είμαστε επισκέπτες. Για να παραμείνουμε ασφαλείς, είναι αυτονόητο ότι δεν αγγίζουμε τίποτα που δεν γνωρίζουμε και δεν αφαιρούμε τίποτα από τον βυθό. Με μια μάσκα και λίγη ήρεμη παρατήρηση μπορούμε όχι μόνο να αποφύγουμε πιθανούς κινδύνους, αλλά και να θαυμάσουμε έναν κόσμο γεμάτο ζωή – συχνά άγνωστη και μαγευτική.
parathrhsmedousa2
Ας γνωρίσουμε κάποιες από τις μέδουσες που ίσως συναντήσουμε στις ελληνικές θάλασσες:
🪼 Η ​Chrysaora hysoscella είναι γνωστή και ως μέδουσα πυξίδα. Είναι ένα από είδος που παρατηρείται περιστασιακά στις ελληνικές θάλασσες. Πρέπει να αποφεύγεται η επαφή γιατί μπορεί να προκαλέσει έντονο ερεθισμό.
🪼Η ​μέδουσα Cotylorhiza tuberculata, γνωστή και ως σαλούφα είναι ένα είδος μέδουσας που συναντάται συχνά στις ελληνικές θάλασσες και στη Μεσόγειο. Είναι απολύτως ακίνδυνη για τον άνθρωπο.
Συχνά φιλοξενεί μικρά ψαράκια (όπως σαρδέλες ή γαύρους) που προστατεύονται μέσα στα πλοκάμια της. Παίζει θετικό ρόλο στο θαλάσσιο οικοσύστημα, καθώς φιλτράρει το νερό και συμβάλλει στη διατήρηση της ισορροπίας του πλαγκτού.
🪼Η ​Rhopilema nomadica είναι ένα είδος που παλαιότερα είχε κατανομή μόνο στον Ινδικό και στον Ειρηνικό Ωκεανό. Μέσα από τη διώρυγα του Σουέζ, το είδος αυτό έφτασε στα νερά της Μεσογείου τη δεκαετία του 1970, ενώ στις ελληνικές θάλασσες καταγράφηκε για πρώτη φορά το 2006. Είναι ένα είδος που έχει δημιουργήσει προβλήματα λόγω πληθυσμιακών εξάρσεων σε θαλάσσιες περιοχές της νοτίου Μεσογείου, π.χ. στο Ισραήλ, κυρίως λόγω του ισχυρού της τσιμπήματος.
🪼Η Pelagia noctiluca, γνωστή και ως μωβ μέδουσα, είναι το είδος στο οποίο αποδίδονται οι πιο συχνές εξάρσεις παρουσίας μεδουσών σε ορισμένες περιοχές.
parathrhsmedousa4
Αυτά τα φαινόμενα είναι συνήθως τοπικά και πρόσκαιρα, και παρατηρούνται κυρίως την άνοιξη, το καλοκαίρι ή το φθινόπωρο. Εμφανίζονται ιδιαίτερα σε περιοχές όπου οι πληθυσμοί των φυσικών της θηρευτών, όπως οι τόνοι, οι θαλάσσιες χελώνες και διάφορα είδη ψαριών, έχουν μειωθεί, κυρίως λόγω υπεραλίευσης.
 
Η παρουσία της ενισχύεται επίσης από αυξημένες θερμοκρασίες νερού, ήρεμες θαλάσσιες συνθήκες, αλλά και από μεταβολές στα θαλάσσια ρεύματα, οι οποίες μπορούν να τη μεταφέρουν μαζικά προς τις ακτές.
parathrhsmedousa1
 
Στείλτε μας τις παρατηρήσεις σας στο Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Στις ελληνικές θάλασσες με περισσότερα από 18.000 χλμ ακτογραμμής, ο εντοπισμός και η καταγραφή της θαλάσσιας ζωής είναι πολύ δύσκολα χωρίς τη συμμετοχή των πολιτών.
 
Ευχαριστούμε όλους όσους αποστέλλουν στο Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας Αρχιπέλαγος αναφορές και φωτογραφίες από παρουσία ή εξάρσεις μεδουσών, ξενικά είδη και άλλες ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις τους στη θάλασσα.

ΚΕΔΕ:Η Πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση στο Επίκεντρο της Ευρωπαϊκής Συζήτησης για την Υποδοχή Ασυνόδευτων Ανηλίκων

Δημήτρης Καφαντάρης: “Οι Δήμοι χρειάζονται εργαλεία, στήριξη και ρόλο στη χάραξη πολιτικής”

Με ενεργή παρουσία συμμετείχε η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) στις εργασίες της 4ης εξωτερικής συνεδρίασης της Επιτροπής CIVEX της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών, με θέμα:
«Υποδοχή ασυνόδευτων μεταναστών ανηλίκων και ευκαιρίες στις χώρες καταγωγής – ο ρόλος των πόλεων και των περιφερειών».

Την ΚΕΔΕ εκπροσώπησε ο Γενικός Γραμματέας Δημήτρης Καφαντάρης, ο οποίος ανέπτυξε τη θέση της ελληνικής Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε ένα θέμα με έντονη κοινωνική διάσταση και ευρωπαϊκό αποτύπωμα.

Η τοποθέτηση του Γενικού Γραμματέα της ΚΕΔΕ

Ο κ. Καφαντάρης παρουσίασε την εμπειρία των ελληνικών δήμων, ειδικά αυτών των παραμεθόριων και νησιωτικών περιοχών, που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή της προσφυγικής και μεταναστευτικής κρίσης, σημειώνοντας χαρακτηριστικά:

«Όταν μιλάμε για ασυνόδευτα ανήλικα, μιλάμε για μια από τις πιο ευάλωτες ομάδες – παιδιά που φτάνουν μόνα τους, συχνά τραυματισμένα, με ελάχιστες προσλαμβάνουσες από τον κόσμο που τους υποδέχεται. Και όμως, καλούμαστε να τους προσφέρουμε όχι απλώς στέγη και φροντίδα, αλλά ελπίδα και προοπτική ένταξης».

Σε ερώτηση των διοργανωτών για το πώς μπορούν οι αρχές να ανταποκριθούν πιο αποτελεσματικά, ο Γενικός Γραμματέας της ΚΕΔΕ απάντησε:

«Δεν μιλάμε για αριθμούς. Μιλάμε για παιδιά».
«Η επιτυχής ένταξη των ασυνόδευτων ανηλίκων δεν μπορεί να γίνει χωρίς την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Οι δήμοι πρέπει να έχουν ρόλο στον σχεδιασμό, πρόσβαση σε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, και τη στήριξη που χρειάζονται για να επιτελέσουν το έργο τους».

Πέντε βασικά στοιχεία για επιτυχή ένταξη

Ο κ. Καφαντάρης ανέπτυξε πέντε βασικούς άξονες για την επιτυχή προστασία και ένταξη:

  1. Ασφάλεια και ανθρώπινες συνθήκες φιλοξενίας – Όχι μαζικές δομές, αλλά μικρές μονάδες ενταγμένες στον κοινωνικό ιστό.
  2. Πρόσβαση στην εκπαίδευση και την υγεία, ως βασικά δικαιώματα και όχημα ένταξης.
  3. Στήριξη ψυχικής υγείας, καθώς πολλά παιδιά φέρουν σοβαρά τραύματα.
  4. Νομική εκπροσώπηση και επιτροπεία, ώστε κάθε παιδί να έχει κάποιον που θεσμικά και ανθρώπινα νοιάζεται.
  5. Κοινωνική αποδοχή, μέσα από τον πολιτισμό, τα σχολεία και τη δράση των δήμων.

«Η εμπειρία μας δείχνει πως όταν η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει τους πόρους και την αρμοδιότητα, μπορεί να παράγει ουσιαστικό και μετρήσιμο κοινωνικό έργο».

Οι ελληνικές πρωτοβουλίες και το μήνυμα της ΚΕΔΕ

Ο Γενικός Γραμματέας αναφέρθηκε στην Εθνική Στρατηγική για τα Ασυνόδευτα Ανηλίκα που υιοθέτησε τα τελευταία χρόνια η ελληνική πολιτεία, επισημαίνοντας τις θετικές προβλέψεις:

  • Γρήγορη καταγραφή και προστασία,
  • Φιλοξενία σε αποκεντρωμένες μικρές δομές,
  • Επιτροπεία και πρόσβαση σε υγεία και εκπαίδευση.

«Ως ΚΕΔΕ, είμαστε ξεκάθαροι: χωρίς τους δήμους, δεν υπάρχει εφαρμογή του Συμφώνου. Ζητάμε:

  • Απευθείας ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στους δήμους, χωρίς υπερβολική γραφειοκρατία,
  • Ενίσχυση της τεχνικής επάρκειας και των κοινωνικών δομών των ΟΤΑ,
  • Θεσμική εκπροσώπηση στα εθνικά και ευρωπαϊκά φόρα,
  • Ανταλλαγή καλών πρακτικών με άλλες πόλεις της Ευρώπης.

Έχουμε δημάρχους και Δήμους που στάθηκαν με θάρρος μπροστά στις ανάγκες.

Ο Δήμος Λέσβου, για παράδειγμα, φιλοξένησε μεγάλο αριθμό ανηλίκων τα τελευταία χρόνια, ενσωματώνοντας κοινωνικές υπηρεσίες και ψυχολογική υποστήριξη. Ο Δήμος Αθηναίων έχει αναπτύξει δράσεις ενίσχυσης της εκπαίδευσης και της καθημερινής φροντίδας για ασυνόδευτα παιδιά, μέσω συνεργασιών με ΜΚΟ και διεθνείς οργανισμούς.  Στον Δήμο Τρικκαίων είδαμε την προσπάθεια για πιο φιλικέςαποκεντρωμένες δομές φιλοξενίας που σέβονται την παιδική ηλικία.

Κλείνοντας, ο κ. Καφαντάρης τόνισε:

«Η προστασία των ασυνόδευτων ανηλίκων είναι ο καθρέφτης των αξιών μας. Αν θέλουμε μια Ευρώπη ανθρώπινη, συμπεριληπτική και συνεκτική, ας ξεκινήσουμε από αυτά τα παιδιά. Και ας εξοπλίσουμε τις τοπικές αρχές με τα μέσα, τις αρμοδιότητες και την εμπιστοσύνη που χρειάζονται».

KEDEASISMODEYTA1

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Λάζαρος Κυρίζογλου, με αφορμή τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Δημήτρη Καφαντάρη στη διεθνή διάσκεψη της CIVEX, δήλωσε:

«Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, διαχρονικά και σταθερά, στηρίζει τις πολιτικές που έχουν στο επίκεντρο τον άνθρωπο – και ειδικότερα τις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως είναι τα ασυνόδευτα ανήλικα παιδιά. Η προστασία τους, η ομαλή ένταξή τους, η εξασφάλιση αξιοπρεπών συνθηκών διαβίωσης, παιδείας και υγειονομικής φροντίδας, αποτελούν για εμάς όχι απλώς προτεραιότητες, αλλά ηθική και κοινωνική υποχρέωση.

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ βαθμού στην Ελλάδα έχει αποδείξει στην πράξη, τόσο σε περιόδους κρίσης όσο και σε συνθήκες καθημερινότητας, ότι μπορεί να ανταποκριθεί με επάρκεια, ανθρωπιά και τεχνογνωσία στις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργεί η ανάγκη για κοινωνική συνοχή. Γι’ αυτό και επιμένουμε στην ανάγκη να ενισχυθεί ο ρόλος των δήμων με τα απαραίτητα θεσμικά και χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε να μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά σε μια ευρωπαϊκή πολιτική ένταξης που σέβεται τις αξίες της αλληλεγγύης και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Η συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα της ΚΕΔΕ, Δημήτρη Καφαντάρη, στη διάσκεψη της CIVEX στην Τενερίφη, εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθειά μας να εκπροσωπούμε ενεργά και με τεκμηρίωση την ελληνική Τοπική Αυτοδιοίκηση σε ευρωπαϊκά φόρα. Είναι καθήκον μας να μεταφέρουμε τις φωνές των τοπικών κοινωνιών εκεί όπου χαράσσεται η πολιτική. Και σε αυτό το καθήκον, η ΚΕΔΕ θα συνεχίσει να δίνει το παρών με σταθερότητα και συνέπεια».

Άνοιξαν οι αιτήσεις για το επίδομα 100 ευρώ σε εργαζόμενους

Η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για το πρόγραμμα του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, μέσω του οποίου δίνεται επίδομα 100 ευρώ σε 80.000 εργαζόμενους, άνοιξε.

Ειδικότερα, σε πλήρη λειτουργία βρίσκεται η ηλεκτρονική πλατφόρμα inclusion.apps.gov.gr, μέσω της οποίας εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για συμμετοχή στο νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την ένταξη και τη διαφορετικότητα, με χρηματική αποζημίωση ύψους 100 ευρώ.

Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοικτή έως τις 31 Αυγούστου 2025, εκτός αν συμπληρωθεί νωρίτερα το όριο των 80.000 συμμετεχόντων.

Ποιοι μπορούν να συμμετάσχουν

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα, όπως αυτοί είναι καταγεγραμμένοι στο πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ.

Προϋπόθεση είναι η κατοχή ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και τραπεζικού λογαριασμού (IBAN) σε ελληνική τράπεζα. Δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής εργοδότες και ελεύθεροι επαγγελματίες, ενώ δεν υπάρχουν περιορισμοί ηλικίας ή τόπου κατοικίας. Η αίτηση γίνεται ηλεκτρονικά με κωδικούς TaxisNet, και ακολουθεί αποστολή email με οδηγίες πρόσβασης στο εκπαιδευτικό υλικό.

Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα

Πρόκειται για τρίωρο εκπαιδευτικό σεμινάριο, πλήρως προσβάσιμο από υπολογιστή, κινητό ή τάμπλετ – ακόμη και από άτομα με αναπηρία.

Η παρακολούθηση γίνεται ασύγχρονα, με δυνατότητα παύσης και συνέχισης ανά πάσα στιγμή. Οι θεματικές ενότητες του προγράμματος καλύπτουν ζητήματα όπως:

  • Φύλο
  • Ηλικία
  • Αναπηρία
  • Εθνική καταγωγή
  • Θρησκεία
  • Σεξουαλικός προσανατολισμός
  • Εξωτερικά χαρακτηριστικά

Πώς εξασφαλίζεται η αποζημίωση

Για να καταβληθεί το ποσό των 100 ευρώ, ο συμμετέχων θα πρέπει:

  •  Να παρακολουθήσει όλο το εκπαιδευτικό υλικό
  • Να ολοκληρώσει με επιτυχία τεστ αξιολόγησης (με ποσοστό τουλάχιστον 70%) – με δυνατότητα δεύτερης προσπάθειας
  • Να συμπληρώσει ερωτηματολόγιο αξιολόγησης

Με την επιτυχή ολοκλήρωση, αποστέλλεται πιστοποιητικό συμμετοχής, ενώ το ποσό των 100 ευρώ είναι:

  • Είναι αφορολόγητο, ακατάσχετο και μη συμψηφιζόμενο
  • Καταβάλλεται αυτόματα στον τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου Δεν απαιτείται καμία επιπλέον ενέργεια – η ειδοποίηση γίνεται μέσω email
  • Η αποζημίωση αφορά μόνο τους πρώτους 80.000 που θα ολοκληρώσουν επιτυχώς όλες τις διαδικασίες.

Ποιοι το υλοποιούν

Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί από το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ, με την επιστημονική επιμέλεια και αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Πειραιά.

 

Το άρθρο Άνοιξαν οι αιτήσεις για το επίδομα 100 ευρώ σε εργαζόμενους εμφανίστηκε πρώτα στο Ergasiatora.gr.

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τον σιδηρόδρομο

Κατατέθηκε στη Βουλή, προς συζήτηση και ψήφιση, το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο: «Αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, αξιολόγηση προσωπικού σιδηροδρόμων, ενίσχυση εποπτείας σιδηροδρομικού δικτύου, οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Ατυχημάτων και της εταιρείας Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε. και άλλες διατάξεις».

Πρόκειται για ένα κρίσιμο βήμα για τον εκσυγχρονισμό και την ασφάλεια του ελληνικού σιδηροδρόμου, που έρχεται να καλύψει συσσωρευμένες αδυναμίες και να θεμελιώσει μια νέα εποχή ευθύνης, διαφάνειας και τεχνολογικής επάρκειας.

Το σχέδιο νόμου, όπως το παρουσίασε ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, οργανώνεται γύρω από τρεις βασικούς πυλώνες:

  1. Αναβάθμιση δομών ασφάλειας και τεχνολογικής εποπτείας του σιδηροδρομικού δικτύου
  • Ίδρυση Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας, που θα λειτουργεί ως «πύργος ελέγχου» του σιδηροδρόμου, με δυνατότητα real-time παρακολούθησης του συνόλου του δικτύου, άμεσης καταγραφής εντολών και συμβάντων, και ενεργοποίησης μηχανισμών ακινητοποίησης συρμών σε περίπτωση κινδύνου.
  • Υποχρεωτική εγκατάσταση καμερών σε θαλάμους οδήγησης αμαξοστοιχίας, σταθμαρχεία και κρίσιμες υποδομές, καθώς και αυτοματοποιημένο λογισμικό εποπτείας.
  • Ψηφιακή πλατφόρμα ενημέρωσης Railway.gov.gr, με ενσωματωμένο γεωεντοπισμό μέσω HEPOS (ακρίβεια έως 5 εκατοστών) και προβολή της θέσης κάθε αμαξοστοιχίας σε πραγματικό χρόνο.
  • Καθιέρωση Ψηφιακού Μητρώου Σιδηροδρομικών Δεδομένων και ηλεκτρονικού συστήματος alerts για παραβάσεις του Κανονισμού Κίνησης.
  1. Θέσπιση νέων ασφαλιστικών δικλείδων, συμμόρφωση με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και αυστηρότερη εκπαίδευση, αξιολόγηση και κυρώσεις για το σιδηροδρομικό προσωπικό
  • Υποχρεωτικές ψυχομετρικές, ιατρικές και λειτουργικές δοκιμασίες για όλους τους εργαζομένους σε κρίσιμα καθήκοντα, σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις.
  • Καθιέρωση του θεσμού του Προϊσταμένου Αμαξοστοιχίας, με ρόλο διευθυντή της αμαξοστοιχίας, δυνατότητα παρέμβασης και ακινητοποίησης σε περίπτωση παραβίασης ή αδυναμίας μηχανοδηγού.
  • Σύστημα κατηγοριοποίησης παραβάσεων και παρακολούθησης της συμπεριφοράς κάθε υπαλλήλου, με δυνατότητα απομάκρυνσης και, σε περίπτωση ολιγωρίας της εταιρείας, αναστολής άδειας λειτουργίας.
  • Συμμόρφωση με ευρωπαϊκό πλαίσιο ως προς την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/798 για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
  1. Νέα εταιρική δομή στον ΟΣΕ και οργανωτική ενίσχυση κρίσιμων φορέων
  • Μετατροπή του ΟΣΕ σε «Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι Α.Ε.», με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, δυνατότητα προσλήψεων με ευέλικτες διαδικασίες και δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα ή το εξωτερικό.
  • Οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, με ταχεία στελέχωση και σύσταση Ειδικής Μονάδας Επιθεωρητών.
  • Θέσπιση Ενιαίου Σχεδίου Αντιμετώπισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, κρατικών και ιδιωτικών.

Με το σχέδιο νόμου αυτό, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάνει ένα ουσιαστικό βήμα για να αλλάξει όσα κρατούν πίσω τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Στόχος είναι να λειτουργεί με κανόνες, να στηρίζεται σε σύγχρονα εργαλεία και να προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια και διαφάνεια σε κάθε διαδρομή.

Χρ. Δήμας | Συνέντευξη στον ΣΚΑΙ και στην εκπομπή "οι Αταίριαστοι" [Βίντεο]

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας - Christos Dimas  παραχώρησε συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό #ΣΚΑΪ, στην εκπομπή «Οι Αταίριαστοι» με τους Γιάννη Ντσούνο και Χρήστο Κούτρα.

🔹 Η συζήτηση εστιάστηκε στην τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα, αλλά και στην πρόοδο των μεγάλων στρατηγικών έργων υποδομής που υλοποιούνται σε ολόκληρη τη χώρα.
🔹 Έργα που αναβαθμίζουν τις μετακινήσεις, ενισχύουν την ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα και βελτιώνουν ουσιαστικά την καθημερινότητα των πολιτών.

Ο Υπουργός ανέδειξε τον σχεδιασμό και την επιτάχυνση των παρεμβάσεων που στόχο έχουν μια σύγχρονη, βιώσιμη και προσβάσιμη Ελλάδα σε κάθε της γωνιά.

Τέρμα και η γουρουνοπούλα στα πανηγύρια με έγγραφο του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου

Η κυβέρνηση και ειδικότερα ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου κ. Αναγνωστόπουλος με χθεσινό έγγραφό του ενημερώνει τις ελεγκτικές αρχές πως στα πανηγύρια είναι πλέον γεγονός ότι θα μπορούν να διαθέτουν γουρουνοπούλες, σουβλάκια κλπ. μόνο με κέτερινγκ και καντίνες του στάσιμου και πλανόδιου εμπορίου.

Σε διαφορετική περίπτωση η «καμπάνα» θα είναι ανελέητη! Προσοχή σε όλους τους διοργανωτές. Το έγγραφο θα αποσταλεί σε όλες τις αστυνομικές διευθύνσεις της χώρας!...

 

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ: Τέρμα και η γουρουνοπούλα στα πανηγύρια με έγγραφο του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου

 

 

Δημοσιεύθηκε στο https://www.newsbreak.gr/

Γιώργος Τσατραφύλλιας : "Μετά τους 41 πάμε στους 30..."

Ο Γιώργος Τσατραφύλλιας ενημερώνει :
Κορυφώνεται σήμερα και αύριο ο καύσωνας στη χώρα μας με τη θερμοκρασία να σκαρφαλώνει στους 40-41 βαθμούς!
Την Τετάρτη οι θερμοκρασίες δεν θα είναι τόσο υψηλές (37-38) ,ωστόσο την Πέμπτη η βουτιά του υδραργύρου θα είναι εντυπωσιακή!
Ενισχύονται οι βοριάδες και θα μας φέρουν αρκετή δροσιά!
Αυξημένος ο κίνδυνος πυρκαγιάς τις επόμενες ημέρες!
Μετά τις 13/7 διακρίνεται νέα θερμή εισβολή.

Μέτρα για την αντιμετώπιση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα

Για την αντιμετώπιση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων με σχέση εξαρτημένης εργασίας στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας, οι εργοδότες λαμβάνουν τεχνικά και οργανωτικά μέτρα προστασίας, σύμφωνα με τον ενδεικτικό και όχι περιοριστικό κατάλογο της υπ’ αριθμ. 34666/03.06.2024 εγκυκλίου με τίτλο «Πρόληψη της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων» (ΑΔΑ: ΡΓ1Ν46ΝΛΔΓ-ΩΟ6).

Β. Υποχρεωτική παύση εργασιών σε υπαίθριες δραστηριότητες

Για τους εργαζόμενους επιχειρήσεων που βρίσκονται σε περιοχές, στις οποίες σύμφωνα με τα προγνωστικά στοιχεία της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ) αναμένεται να επικρατήσουν ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες και επίπεδα δυσφορίας (WBGT) και συγκεκριμένα στις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Ιονίων Νήσων, Δυτικής Ελλάδας και Θεσσαλίας, τις Περιφερειακές Ενότητες Μεσσηνίας και Σάμου, καθώς και το ανατολικό τμήμα της Ρόδου, καθίσταται υποχρεωτική η παύση εργασιών την Δευτέρα 07.07.2025, κατά το χρονικό διάστημα 12.00΄-17.00΄, σε χειρωνακτικές εργασίες που εκτελούνται σε εξωτερικό χώρο, όπως εργασίες σε τεχνικά και οικοδομικά έργα, εργοτάξια, ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες, διανομή και μεταφορά προϊόντων και αντικειμένων με δίτροχο όχημα, πατίνι, τροχοπέδιλα (delivery), κ.λπ.

Σημειώνεται ότι στις ως άνω περιπτώσεις υποχρεωτικής παύσης εργασιών εντάσσονται όλοι οι εργαζόμενοι ανεξαρτήτως του είδους απασχόλησής τους, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών πλατφορμών του άρθρου 68 του ν. 4808/2021.

Στην περίπτωση που εφαρμοστεί το μέτρο της παύσης εργασιών διανομής για τις επιχειρήσεις delivery, τούτο αφορά όλες τις επιχειρήσεις που διενεργούν delivery, είτε διατηρούν φυσικό κατάστημα είτε ψηφιακή πλατφόρμα, δύναται ωστόσο να διατηρείται ενεργή η επιλογή της παραγγελιοληψίας με παραλαβή του χρήστη απευθείας από το κατάστημα/σημείο παραλαβής (takeaway) καθώς και η ενδεχόμενη δυνατότητα εκτέλεσης της παραγγελίας με οχήματα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης εκτός των κάθε μορφής δικύκλων και μοτοποδηλάτων, όπως ορίζονται στις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, εφόσον αυτά διαθέτουν κλιματισμό.

Η παύση εργασιών δεν εφαρμόζεται σε οικονομικές δραστηριότητες που αφορούν σημαντικές και κοινωνικά κρίσιμες υποδομές στους τομείς της υγείας, των μεταφορών και της κοινής ωφέλειας (π.χ. υγειονομικές μονάδες, ύδρευση, ηλεκτρισμός, αεροπορικές μεταφορές, handling, θαλάσσιες, χερσαίες και σιδηροδρομικές μεταφορές), υπό την προϋπόθεση της λήψης των λοιπών τεχνικών και οργανωτικών μέτρων της υπ’ αριθμ. 34666/03.06.2024 εγκυκλίου «Πρόληψη της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων»   (ΑΔΑ: ΡΓ1Ν46ΝΛΔΓ-ΩΟ6), συμπεριλαμβανομένης της οργάνωσης του χρόνου εργασίας.

Σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεων της παρούσας επιβάλλεται από την Επιθεώρηση Εργασίας, σύμφωνα με τα άρθρα 23 και 24 του ν. 3996/2011 (Α’ 170),  χρηματικό πρόστιμο δυο χιλιάδων (2.000) ευρώ ανά εργαζόμενο της επιχείρησης.

 

Γ.   Παροχή εξ αποστάσεως εργασίας με το σύστημα της τηλεργασίας

Για εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας στον ιδιωτικό τομέα που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου (πίνακας Παραρτήματος 2 της υπ’ αριθμ. 34666/03.06.2024 εγκυκλίου) και ειδικά στις περιπτώσεις έκθεσής τους σε επιβαρυντικές συνθήκες στις περιοχές της παραγράφου Β της παρούσας εγκυκλίου, θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα από τις επιχειρήσεις ώστε να δίνεται η δυνατότητα να εργάζονται  με εξ αποστάσεως εργασία εφόσον είναι εφικτό από τη φύση της εργασίας τους.

 

Δ. Έκτακτα μέτρα για την οργάνωση του χρόνου εργασίας

Για την αντιμετώπιση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων στις περιοχές της παραγράφου Β της παρούσας εγκυκλίου και για τη διευκόλυνση των εργαζομένων κατά την τυχόν αλλαγή χρόνου προσέλευσης και αποχώρησής τους από την εργασία,  οι εργοδότες δύνανται να μην καταχωρούν εκ των προτέρων στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ κάθε αλλαγή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας.

                                                                                                                Ο

                                                                ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

                                                                                          ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΗΛΑΠΙΔΗΣ

Featured

Επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα στο υπό κατασκευή Νέο Αεροδρόμιο Καστελλίου

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, πραγματοποίησε σήμερα αυτοψία στον υπό κατασκευή, νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, στο Καστέλλι.

✅ Το έργο συγκαταλέγεται στα σημαντικότερα δημόσια έργα που υλοποιούνται αυτή την περίοδο στην Ελλάδα, με την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών να έχει φτάσει περίπου στο 60%.

aerodromio kasteli25

☝️ Με την ολοκλήρωσή του, το νέο αεροδρόμιο αναμένεται να αποτελέσει το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο της χώρας, προσφέροντας υψηλού επιπέδου υποδομές και δυνατότητα εξυπηρέτησης μεγάλου αριθμού επιβατών σε καθημερινή βάση.

aerodrskakstel2

 

Άρθρο Του Βλάση Οικονόμου "Η φορολογία των καυσίμων & ο ρόλος του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου"

*Του Βλάση Οικονόμου, διευθύνων σύμβουλος του Ινστιτούτου της Ευρωπαϊκής Ενεργειακής και Κλιματικής Πολιτικής (Institute for European Energy and Climate Policy)

Το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα (SCF) αποτελεί βασική συνιστώσα του στρατηγικού πλαισίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αντιμετώπιση των κοινωνικοοικονομικών επιπτώσεων που αναμένονται με τη θέσπιση του συστήματος εμπορίας εκπομπών (ΣΕΔΕ2) για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) από την καύση καυσίμων σε κτίρια, οδικές μεταφορές και πολύ μικρές επιχειρήσεις (με λιγότερο από 10 εργαζομένους και τζίρο έως 2 εκατομμύρια Ευρώ).

Η θέσπιση του ΣΕΔΕ2 ανταποκρίνεται σε μια κρίσιμη ανάγκη μείωσης των εκπομπών από τομείς υψηλού αντίκτυπου, όπως τα κτίρια και οι οδικές μεταφορές. Οι τομείς αυτοί συμβάλλουν σημαντικά στο αποτύπωμα άνθρακα της Ευρώπης και η ένταξή τους στο ΣΕΔΕ2 ευθυγραμμίζεται με τους ευρύτερους στόχους της ΕΕ για το κλίμα.

Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν προσφάτως για το Ελληνικό Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο (ύψους 4.5 δισ. ευρώ) θα μειώσουν τις επιπτώσεις του ΣΕΔΕ2 για τα ευάλωτα νοικοκυριά στα κτίρια, στις μεταφορές και στις πολύ μικρές επιχειρήσεις. Ποιο θα είναι όμως το κόστος του ΣΕΔΕ2; Με βάση πρόσφατη μελέτη του Institute for European Energy and Climate Policy στα πλαίσια τεχνικής υποστήριξης για δέκα χώρες, ο εκτιμώμενος αντίκτυπος στο ενεργειακό κόστος των νοικοκυριών ποικίλλει ανάλογα με την πηγή ενέργειας και την τοποθεσία. Για τα νοικοκυριά στην Ελλάδα που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, η πρόσθετη επιβάρυνση κόστους από το ΣΕΔΕ2 θα μπορούσε να φθάσει από 50-70 ευρώ ετησίως, ενώ εκείνα που βασίζονται στη θέρμανση με πετρέλαιο θα μπορούσαν να σημειώσουν αύξηση κατά περίπου 85-100 ευρώ ετησίως

Το κόστος καυσίμων στις μεταφορές προβλέπεται επίσης να αυξηθεί, με τα ετήσια έξοδα βενζίνης και ντίζελ να αυξάνονται κατά 50-70 και 30-50 ευρώ ανά νοικοκυριό αντίστοιχα. Σε κάθε περίπτωση οι αυξήσεις αυτές αντιστοιχούν σε λιγότερο από 1% του ετήσιου διαθέσιμου εισοδήματος των ευάλωτων νοικοκυριών. Οι υπολογισμοί έχουν βασιστεί σε σενάρια εξέλιξης τιμών της φορολόγησης των καυσίμων από το ΣΕΔΕ2 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αναμένουν αύξηση από 30 σε 60 €/t CO2 από το 2027 στο 2032. Υψηλότερες τιμές θα οδηγούσαν και σε μεγαλύτερες ανάλογες αυξήσεις.

Για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις, το ετήσιο πρόσθετο κόστος ποικίλλει ανάλογα με την εξάρτησή τους από τα ορυκτά καύσιμα. Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ντίζελ για τη μεταφορά βαρέων επαγγελματικών οχημάτων προβλέπεται να επιβαρύνονται με επιπλέον 1.200-2.300 ευρώ ετησίως, ενώ εκείνες που βασίζονται στο ντίζελ για ελαφρά οχήματα ενδέχεται να αντιμετωπίσουν αυξήσεις που κυμαίνονται από 245 έως 490 ευρώ ετησίως. Αυτό το πρόσθετο κόστος είναι σημαντικό να αντιμετωπιστεί για την οικονομική βιωσιμότητα πολλών μικρών επιχειρήσεων, ιδίως σε αγροτικές και νησιωτικές περιοχές με περιορισμένη πρόσβαση σε εναλλακτικά μέσα μεταφοράς.

Η εφαρμογή του ΣΕΔΕ2 στην Ελλάδα παρουσιάζει τόσο προκλήσεις όσο και ευκαιρίες, ιδίως για τους ευάλωτους πληθυσμούς, συμπεριλαμβανομένων των νοικοκυριών χαμηλού εισοδήματος, των χρηστών των μεταφορών και των πολύ μικρών επιχειρήσεων. Το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα προσφέρει έναν σημαντικό μηχανισμό για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του ΣΕΔΕ2. Το κοινωνικό σχέδιο για το κλίμα της Ελλάδας πρέπει να επικεντρωθεί σε επενδύσεις σε βιώσιμες λύσεις για την άμβλυνση αυτών των προκλήσεων.

Οι τομείς προτεραιότητας θα πρέπει να περιλαμβάνουν αναβαθμίσεις της ενεργειακής απόδοσης, συμπεριλαμβανομένης της αντικατάστασης του συστήματος θέρμανσης και ψύξης, επιδοτήσεις για ευάλωτα νοικοκυριά και μέτρα που ενισχύουν την πρόσβαση σε οικονομικά προσιτές, καθαρές μεταφορές.

Οι επενδύσεις σε υποδομές δημόσιων μεταφορών, τα κίνητρα για την υιοθέτηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών και η χρηματοδοτική στήριξη των πολύ μικρών επιχειρήσεων που μεταβαίνουν σε βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα είναι ζωτικής σημασίας για τον μετριασμό των μακροπρόθεσμων κοινωνικοοικονομικών συνεπειών της εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα στα κτίρια και τις μεταφορές.

 

Δημοσιεύθηκε στο https://www.energygame.gr/ Η φορολογία των καυσίμων & ο ρόλος του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα