Αλλαγές στο ωράριο λειτουργίας των Πολυκέντρων Ανακύκλωσης λόγω καύσωνα:

Η  TEXAN SA ενημερώνει :
Για την προστασ ία των εργαζομένων μας και σύμφωνα με τα έκτακτα μέτρα του Υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης για την αποφυγή της θερμικής καταπόνησης, σήμερα Τρίτη 22/7/2025 τα Πολυκέντρα Ανακύκλωσης θα παραμείνουν κλειστά από τις 12:00 έως τις 17:00 στους παρακάτω Δήμους & Περιφέρειες : ​
▪️Δήμοι Περιφέρειας Αττικής ​
▪️Δήμοι Περιφέρειας Πελοποννήσου​
▪️Δήμος Θεσσαλονίκης​
▪️Δήμος Χαλκιδέων​
▪️Δήμοι Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου (Ρεθύμνου, Μυλοποτάμου, Αμαρίου, Ανωγείων) ​
▪️Δήμος Φαιστού ​
🔁 Το ωράριο ενδέχεται να τροποποιείται καθημερινά ανάλογα με τις οδηγίες των αρχών και τις καιρικές συνθήκες για να συνεχίσουμε όλοι μαζί την ανακύκλωση με ασφάλεια. Παρακαλούμε για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας και την ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας της ανακύκλωσης, να επικοινωνείτε μαζί μας για να ενημερώνεστε για τη λειτουργία του Πολυκέντρου Ανακύκλωσης που σας εξυπηρετεί.​
Γραμμή ανακύκλωσης: 801 11 11 600 (για κλήσεις από σταθερό) ή στο 210 975 1000, Δευτέρα-Παρασκευή 09:00-18:00.

Επισκέψεις Χρίστου Δήμα στα Χανιά

Στην κυκλοφορία παραδόθηκε η Νέα Γέφυρα επί του ποταμού Κερίτη, στον οικισμό Αλικιανός του Δήμου Πλατανιά της Π.Ε. Χανίων, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα, του Υφυπουργού Νίκου Ταχιάου και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλου.

xaniadiamas1

Με αφορμή την παράδοση σε κυκλοφορία της γέφυρας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, δήλωσε:

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να παραδίδουμε στην κυκλοφορία τη γέφυρα του Κερίτη ικανοποιώντας ένα πολύ σημαντικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας. Ο Δήμαρχος, οι τοπικοί Βουλευτές και η Περιφέρεια συνεργαστήκαμε άψογα και με τον κατασκευαστή, ώστε να έχουμε το σημερινό αποτέλεσμα. Είναι ένα έργο προϋπολογισμού 6,7 εκατομμυρίων ευρώ. Η γέφυρα είναι 85,1 μέτρα. Μαζί είναι ο κυκλικός κόμβος και έχουν γίνει πολύ σημαντικές παρεμβάσεις με τη διευθέτηση της κοίτης, με τα στηρίγματα, με τα αναχώματα, τα υδραυλικά, τον ηλεκτροφωτισμό, ώστε να έχουμε μία ασφαλή λειτουργική γέφυρα, η οποία ενώνει το οδικό δίκτυο από τα Χανιά έως τον Ομαλό καθιστώντας πολύ πιο εύκολη και πιο ασφαλή τη μετακίνηση.

Όσον αφορά στην αποκατάσταση της Ιστορικής Λίθινης γέφυρας Κερίτη, η οποία είχε καταρρεύσει στην πλημμύρα της 25ης Φεβρουαρίου 2019, ο κ. Δήμας ανέφερε ότι υπάρχουν οι προμελέτες και ο στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να ολοκληρωθεί και η μελέτη  αποκατάστασης το συντομότερο δυνατό, καθώς η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.  

Ο προϋπολογισμός του έργου ανήλθε σε 6,7 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων.

Παρόντες στην τελετή παράδοσης της νέας γέφυρας Κερίτη στην κυκλοφορία ήταν η Υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου και βουλευτής Χανίων Σέβη Βολουδάκη, οι Βουλευτές Χανίων Ντόρα Μπακογιάννη και Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης, ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, ο  Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Χανίων Νικόλαος Καλογερής και ο Δήμαρχος Πλατανιά Ιωάννης Μαλανδράκης.

xaniadiamas2

Αυτοψία σε εργασίες επισκευής σχολείων στην Π.Ε. Χανίων

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επιθεώρησε και την πρόοδο των εργασιών σε 4 σχολικές μονάδες που ανακαινίζονται στο πλαίσιο του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου», στο 2ο Γενικό Λύκειο Χανίων, στο 3ο Δημοτικό Σχολείο και 4ο Νηπιαγωγείο Χανίων, στο 11ο Δημοτικό Σχολείο Σούδας, καθώς και στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Σούδας.

Μετά τις επισκέψεις, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας δήλωσε:

«Σήμερα είχα τη χαρά και την ευκαιρία να επιθεωρήσω την πρόοδο των εργασιών ανακαίνισης σε 4 από τις 10 σχολικές μονάδες της Π.Ε. Χανίων, οι οποίες εντάσσονται στο πλαίσιο του Προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου».

Οι εργασίες στα σχολεία που είδαμε πραγματοποιούνται με εντατικό ρυθμό, σε δύσκολες συνθήκες, με στόχο να είναι πλήρως λειτουργικές οι εγκαταστάσεις όταν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι της σχολικής χρονιάς.

Συνολικά στην Περιφέρεια Κρήτης έχουν περιληφθεί στο Πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» 33 σχολικές μονάδες, με τον συνολικό προϋπολογισμό των έργων ανακαίνιση να προσεγγίζει τα 8 εκατ. ευρώ.

Είναι 10 σχολεία στα Χανιά, 15 στο Ηράκλειο, 4 στο Ρέθυμνο και άλλα 4 σχολεία στο Λασίθι.

Επομένως και σε αυτό το πεδίο: της αναβάθμισης των σχολικών υποδομών, η Κρήτη βρίσκεται στο προσκήνιο των έργων που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Εργαζόμαστε με συνέπεια και σχέδιο ώστε να εξασφαλίσουμε στους συμπολίτες μας καλύτερα σχολεία για τα παιδιά τους».

xaniadiamas3

  • Τεχνικά Στοιχεία

Οι εργασίες στα σχολεία της Π.Ε. Χανίων που επισκέφθηκε σήμερα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:

  • Εσωτερικούς και εξωτερικούς χρωματισμούς με αποκατάσταση σαθρών ή/και ρηγματωμένων επιχρισμάτων, καθώς επίσης κιγκλιδωμάτων και πορτών περίφραξης αυλείου χώρου.
  • Επισκευές και κατασκευές ραμπών ΑμεΑ.
  • Ανακαίνιση wc καθηγητών.
  • Ανακαίνιση wc κοριτσιών και αγοριών, καθώς και δημιουργία wc ΑμεΑ.
  • Ανακατασκευή γηπέδων basket και volley και περιφραγμένων παιδικών χαρών στον προαύλιο χώρο των σχολείων.
  • Λοιπές οικοδομικές εργασίες.

Ο προϋπολογισμός των έργων που γίνονται στα τέσσερα (4) αυτά σχολεία αγγίζει το 1 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά στις 10 σχολικές μονάδες της Π.Ε. Χανίων, τα 2,28 εκατ. ευρώ.

Κυριάκος Πιερρακάκης : «Δραστικές μειώσεις σε τραπεζικές χρεώσεις και προμήθειες»

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, ανακοίνωσε σήμερα στη Βουλή την κατάθεση τροπολογίας που φέρνει σημαντικές ελαφρύνσεις για τους πολίτες όσον αφορά τις χρεώσεις από τράπεζες και παρόχους ΑΤΜ. Η τροπολογία θα ενταχθεί στο υπό ψήφιση σχέδιο νόμου για τον Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα και θα τεθεί σε ψηφοφορία στην Ολομέλεια την Πέμπτη.

Οι πέντε βασικές αλλαγές που εισάγονται είναι οι εξής:

  1. Κατάργηση προμηθειών για πελάτες τραπεζών από ΑΤΜ άλλων τραπεζών που είναι μέλη της ΔΙΑΣ

Καταργείται πλήρως η προμήθεια (1,50–2,00 ευρώ) που επιβαρύνει μέχρι σήμερα τους καταθέτες, όταν πραγματοποιούν αναλήψεις από ΑΤΜ όχι απλά της τράπεζας τους, αλλά και από ΑΤΜ κάθε άλλης τράπεζας που είναι μέλος της ΔΙΑΣ.

  1. Καμία προμήθεια για αναλήψεις από ΑΤΜ παρόχου, με τον οποίο η τράπεζα έχει μετοχική σύνδεση για τους πελάτες της συγκεκριμένης τράπεζας.
    Εφόσον η τράπεζα στην οποία ο πολίτης διατηρεί τον λογαριασμό του έχει μετοχική σύνδεση με πάροχο ΑΤΜ (ATM operator), οι αναλήψεις στα ΑΤΜ του παρόχου ,δεν θα υπόκεινται σε οποιαδήποτε επιβάρυνση.
  2. Πλαφόν προμήθειας 1,50 ευρώ για οποιαδήποτε άλλη χρέωση της τράπεζας σε ΑΤΜ (π.χ. ξένες τράπεζες που δεν συμμετέχουν στη ΔΙΑΣ), είτε χρεώσεις τρίτων παρόχων.
    Ορίζεται ανώτατο όριο προμήθειας 1,50 ευρώ. Σήμερα, για τέτοιες συναλλαγές, οι χρεώσεις μπορούν να φθάσουν ή και να ξεπεράσουν τα 5 ευρώ.
  3. Δωρεάν αναλήψεις σε περιοχές με ένα μόνο διαθέσιμο ΑΤΜ είτε για τράπεζες , είτε για παρόχους

Σε όλες τις δημοτικές κοινότητες όπου λειτουργεί μόνο ένα ΑΤΜ (είτε τραπεζικό είτε παρόχου), οι αναλήψεις μετρητών θα πραγματοποιούνται χωρίς καμία προμήθεια, ανεξαρτήτως ιδιοκτησίας του ΑΤΜ. Δηλαδή, επεκτείνεται η ήδη ισχύουσα ρύθμιση για τις τράπεζες και σε τρίτους παρόχους.

  1. Δωρεάν ερωτήσεις υπολοίπου και εναρμόνιση παρόχων με τις χρεώσεις των τραπεζών για τα εμβάσματα

Καταργούνται πλήρως οι χρεώσεις για ερωτήσεις υπολοίπου σε ΑΤΜ, είτε αυτά ανήκουν σε τράπεζες είτε σε παρόχους.Επιπλέον, οι πάροχοι ΑΤΜ εντάσσονται στο ίδιο ρυθμιστικό πλαίσιο που ισχύει για τις τράπεζες όσον αφορά τα εισερχόμενα και εξερχόμενα εμβάσματα, με εφαρμογή πλαφόν χρέωσης στο 0,50 ευρώ.

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Πιερρακάκης, επιπλέον, για πρώτη φορά θεμελιώνεται νομοθετικά και η μηδενική χρέωση για αναλήψεις από την τράπεζα  στην οποία ένας πολίτης διατηρεί το λογαριασμό του, ώστε να υπάρξει θεσμική κατοχύρωση και στο μέλλον.

Η δέσμη μέτρων αποσκοπεί στην ενίσχυση της διαφάνειας, τη μείωση του κόστους βασικών τραπεζικών υπηρεσιών και την αποκατάσταση της ισορροπίας στην πρόσβαση των πολιτών σε μετρητά και απλές τραπεζικές συναλλαγές.

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο των ανακοινώσεων του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκου Πιερρακάκη, στη Βουλή.

Featured

Χρίστος Δήμας: Από σήμερα ξεκινά η υλοποίηση έργων οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης

Την έναρξη των εργασιών για την εφαρμογή άμεσων μέτρων με σκοπό τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ), ανακοίνωσαν, σήμερα στα Χανιά, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος, ενώ στην εκδήλωση απηύθυναν ομιλίες ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης και ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Κρήτης, Υποστράτηγος Νικόλαος Σπυριδάκης.

Κατά την ομιλία του, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας δήλωσε: «Από σήμερα αρχίζουν να υλοποιούνται τα μέτρα οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ, σε δύο συγκεκριμένα τμήματα από το Κολυμπάρι μέχρι τα Χανιά και από τα Λινοπεράματα μέχρι τον ΧΥΤΑ Ηρακλείου. Τα μέτρα αυτά είναι αντίστοιχα με τα μέτρα οδικής ασφάλειας, τα οποία εφαρμόσαμε με μεγάλη επιτυχία στο Πάτρα – Πύργος. Είχαμε εντυπωσιακή μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και των σοβαρών τραυματισμών. Η μέριμνα της πολιτείας είναι να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα και στον ΒΟΑΚ, γι’ αυτό έχουμε επτά σημαντικές παρεμβάσεις έως το τέλος του έτους».

xanaiadinamas

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα των παρεμβάσεων στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ, το οποίο έχει ως εξής:  

Τα πρώτα δύο τμήματα στα οποία ξεκινούν οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας είναι:

  • Κολυμπάρι – Χανιά
  • ΧΥΤΑ Ηρακλείου – Λινοπεράματα

Εντός του 2025, προβλέπονται ακόμη πέντε παρεμβάσεις, στα εξής σημεία:

  • Χανιά – Γεωργιούπολη
  • Πετρές – Ατσιπόπουλο
  • Κίσσαμος – Κολυμπάρι
  • Ρέθυμνο – Γεροπόταμος
  • Γεροπόταμος – ΧΥΤΑ Ηρακλείου

Παράλληλα, ο Υπουργός παρουσίασε, μέσω προσομοίωσης, τα τεχνικά χαρακτηριστικά των παρεμβάσεων, επισημαίνοντας πως στόχος δεν μπορεί να  είναι η εξάλειψη κάθε τροχαίου, αλλά η σημαντική μείωση του κινδύνου και η βελτίωση της καθημερινότητας των οδηγών.

«Θέλουμε οι οδηγοί να αισθάνονται ασφαλείς, να μπορούν να προσπερνούν νόμιμα και με ασφάλεια», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Δήμας κάλεσε σε συνεργασία όλους τους τοπικούς φορείς και τις αρχές υπενθυμίζοντας ότι υπάρχει ένας συνολικός σχεδιασμός για τον ΒΟΑΚ. 

«Ο ΒΟΑΚ ήδη υλοποιείται και στόχος της Πολιτείας είναι η ολοκλήρωσή του από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, όπως έχει δηλώσει και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης». Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη:

  • Το δημόσιο έργο από Άγιο Νικόλαο έως Νεάπολη.
  • Η Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) από Νεάπολη έως Χερσόνησο.
  • Η Σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, υπογεγραμμένη τον Μάιο.

Ο Υπουργός εξέφρασε την ελπίδα εντός του 2025 θα ενεργοποιηθεί η προαίρεση για το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος, ενώ ανακοινώθηκε η πλήρης χρηματοδότηση των μελετών για το τμήμα Παχιά Άμμος – Σητεία, με στόχο την ωρίμανση και αυτού του έργου.

VOAKADIMAD 13481

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης δήλωσε:

«Τα τροχαία παραμένουν η πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους κάτω των 29 ετών στη χώρα μας. Απέναντι σε αυτή την εθνική πληγή, δεν επιλέγουμε τη σιωπή. Επιλέγουμε την ευθύνη. Από το 2019 μέχρι σήμερα, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει δώσει προτεραιότητα στην οδική ασφάλεια. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι προϊόν ευρείας κοινοβουλευτικής συναίνεσης και περιλαμβάνει πιο αυστηρές ρυθμίσεις για την υποτροπή, με μόνο στόχο τη διάσωση ανθρώπινων ζωών. Το στοίχημα τώρα είναι η εφαρμογή: με στοχευμένη αστυνόμευση, με την ενεργή συμμετοχή των δήμων και των περιφερειών, με παρεμβάσεις στην καθημερινότητα των δρόμων μας – από τις διαγραμμίσεις μέχρι τα σαμαράκια. Δημιουργούμε μια συμμαχία ευθύνης, για να πετύχουμε κάτι που αξίζει: να πούμε στο τέλος αυτής της χρονιάς πως επιτέλους κάτι άλλαξε στην Ελλάδα».

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος σημείωσε:

«Το Υπουργείο μας έχει αναλάβει την υλοποίηση ενός πολύ μεγάλου έργου στην Κρήτη: του – νέου – Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, του ΒΟΑΚ. Ένα έργο που προχωρά μέσα από τρεις διαφορετικές συμβάσεις, που όπως γνωρίζετε ήδη εξελίσσονται. Η πρώτη αφορά δημόσιο έργο, η δεύτερη ΣΔΙΤ και η τρίτη — στην περιοχή όπου βρισκόμαστε σήμερα — είναι σύμβαση παραχώρησης, με προαίρεση μέχρι τον Κίσσαμο. Και θα ακολουθήσει και μία τέταρτη: η Σητεία είναι μέσα στα σχέδιά μας.

Για εμάς, τους μηχανικούς, ο δρόμος είναι κατ’ αρχάς ένα λειτουργικό έργο, που συμβάλλει στην εξοικονόμηση ενέργειας και χρόνου. Για όσους σκέφτονται με οικονομικούς όρους, είναι και μια ευκαιρία να γίνει πιο ελκυστικό το τουριστικό προϊόν της Κρήτης. Όμως, πάνω απ’ όλα — και αυτό θέλουμε να τονίσουμε σήμερα — είναι θέμα οδικής ασφάλειαςΓιατί η οδική ασφάλεια δεν είναι αφηρημένη έννοια. Αφορά ανθρώπινες ζωές.

Γι’ αυτό και ξεκινάμε από την οδική ασφάλεια. Επειδή για όσο διάστημα εκτελούνται τα έργα, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι όσοι κινούνται στον παλιό ΒΟΑΚ — παράλληλα με τα εργοτάξια και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις — θα το κάνουν με τον μέγιστο βαθμό ασφάλειας. Αυτό, λοιπόν, που βλέπετε σήμερα είναι ένα υποέργο του μεγάλου ΒΟΑΚ.

Για εμάς έχει πολύ μεγάλη σημασία η διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες και να έχουμε τη συνεργασία όλων. Σε όλη τη φάση εκτέλεσης του έργου θα είμαστε κοντά στις τοπικές αρχές, θα συζητάμε μαζί τους. Ήδη, εδώ και πολύ καιρό, έχουμε ξεκινήσει συζητήσεις που αφορούν στην εκτέλεση του έργου, στη διέλευση μέσα από περιοχές οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομία του νησιού, αλλά και για την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Μπορεί να υπάρξουν διαφωνίες, διαφορετικές προσεγγίσεις, μπορεί να δούμε συμφέροντα απέναντι μας στην εκτέλεση αυτού του μεγάλου έργου, αλλά εκείνο που έχει σημασία είναι ότι κάποια στιγμή πρέπει να καταλήγουμε και να συμφωνούμε.

Γιατί στην Κρήτη σήμερα, με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, βλέπουμε να εκτελούνται τα μεγαλύτερα έργα που έχουν γίνει ποτέ στο νησί: το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, οι συμβάσεις του ΒΟΑΚ, αλλά και μικρότερα έργα που επίσης έχουν σημαντικό τοπικό αποτύπωμα.

Η λέξη-κλειδί σήμερα είναι η οδική ασφάλεια. Και η δεύτερη λέξη-κλειδί είναι η συναίνεση. Μόνο μέσα από αυτές θα καταφέρουμε να υλοποιήσουμε έναν μεγάλο εθνικό στόχο. Θα είμαστε εδώ σε όλο το διάστημα εκτέλεσης του μεγάλου έργου του ΒΟΑΚ και σε όλο αυτό το χρόνο θα κάνουμε κάθε προσπάθεια για να υλοποιήσουμε από κοινού κάτι το οποίο αποτελεί ένα τεράστιο στόχο όχι μόνο για το νησί αλλά και για όλη την πατρίδα μας».

Ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης τόνισε: «Κάθε συζήτηση για το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας, επισκιάζεται από τους αριθμούς και τις στατιστικές μελέτες. Πρόκειται για δεδομένα που επιτάσσουν ολιστικές παρεμβάσεις.

Μόνο μέσα από τη συνεργασία και τη συστράτευση θα καταφέρουμε να ενισχύσουμε την εθνική συμμαχία για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και το κλείσιμο μιας λίστας που συνεχίζει να αποτελεί «πληγή που αιμορραγεί» στους κόλπους της κοινωνίας.

Από τη δική μας πλευρά, τονίζουμε πως είμαστε διαρκώς στο πλευρό και του Υπουργείου και των τοπικών φορέων για τη δρομολόγηση των έργων που απαιτούνται.

Πρόκειται για έργα «ζωτικής σημασίας» καθώς κάθε μέτρο του οδικού δικτύου που αναβαθμίζεται μετατρέπεται σε «σανίδα σωτηρίας» για τους οδηγούς και κυρίως για τους ανθρώπους νεαρής ηλικίας.

Με αυτό το δεδομένο, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κρήτη 2014 – 2020», και «Κρήτη 2021 – 2027», από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και από το Ταμείο Ανάκαμψης, υλοποιούμε ένα ευρύ τεχνικό πρόγραμμα για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας σε εκατοντάδες σημεία του οδικού δικτύου, ο προϋπολογισμός του οποίου πλησιάζει συνολικά τα 107 εκατ. ευρώ».

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος παρουσίασε αναλυτικά τα τεχνικά στοιχεία των παρεμβάσεων και τόνισε:

«Το ΥΠΥΜΕ έχοντας την εμπειρία της πρότερης επιτυχημένης εφαρμογής των μέτρων οδικής ασφάλειας στον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, προχωρά στην άμεση εφαρμογή αντίστοιχων μέτρων στο τμήμα Κίσσαμος – Λινοπεράματα Ηρακλείου, κάτι που θα υλοποιηθεί τμηματικά στα 7 διακριτικά τμήματα αναλόγως με τον βαθμό προτεραιότητας, την αναγκαιότητα και την εφικτότητα. Προσδοκούμε ανάλογα θετικά αποτελέσματα από τα μέτρα αυτά, όπως και στο Πάτρα – Πύργος».

Ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Κρήτης, Υποστράτηγος Νικόλαος Σπυριδάκης δήλωσε:

«Αποτελεί πρωταρχικό στόχο η συνδρομή μας στην αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων, γιατί κάθε φορά που έχουμε ένα θανατηφόρο συμβάν είναι μια μαχαιριά για εμάς. Θα προσπαθήσουμε όλο αυτό το διάστημα να ανταποκριθούμε σε οποιοδήποτε περιστατικό στον ΒΟΑΚ, όχι μόνο κατά τη διάρκεια των εργασιών, αλλά και στη συνέχεια, έως ότου ο κόσμος αφομοιώσει τις παρεμβάσεις που θα γίνουν στον δρόμο. Στον ΒΟΑΚ, σήμερα, υπάρχει καλύτερη προσαρμογή στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα. Το πρώτο εξάμηνο του 2024 είχαμε 8 θανατηφόρα δυστυχήματα με δέκα νεκρούς, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2025 συνέβη ένα δυστύχημα με έναν νεκρό. Η Αστυνομία, λοιπόν, θα κάνει όχι μόνο αυτό που πρέπει και μπορεί, αλλά και κάτι παραπάνω, ώστε να έχουμε ένα θετικό αποτέλεσμα για να ωφεληθούν η κοινωνία και οι επισκέπτες του νησιού».    

Παρουσιαστής της εκδήλωσης ήταν ο πρόεδρος της Motorsport Greece Τάκης Πουρναράκης, ο οποίος σχολίασε ότι στα χρόνια που ασχολείται με την οδική ασφάλεια για το τι πρέπει να γίνει στον ΒΟΑΚ, αυτό επιτέλους γίνεται».

Στην εκδήλωση με θέμα «Άμεσα μέτρα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο τμήμα Κίσσαμος Χανίων – Λινοπεράματα Ηρακλείου του Β.Ο.Α.Κ», που διοργάνωσαν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης στο Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων, παρόντες ήταν, επίσης, οι Βουλευτές Χανίων Ντόρα Μπακογιάννη, Σέβη Βολουδάκη και Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης, οι Βουλευτές Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης και Μάξιμος Σενετάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Ηρακλείου Νικόλαος Συριγωνάκης και ο Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Χανίων Νικόλαος Καλογερής, καθώς και Δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής.

 

Ενημερωτικά Στοιχεία

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στην άμεση λήψη μέτρων με σκοπό τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα από την Κίσσαμο Χανίων μέχρι τα Λινοπεράματα Ηρακλείου.

Ο ΒΟΑΚ, με συνολικό μήκος 300 χλμ., είναι ένας από τους πλέον επικίνδυνους δρόμους της χώρας. Ιδιαίτερα το τμήμα από την Κίσσαμο Χανίων μέχρι το Ηράκλειο (Λινοπεράματα), μήκους 145 χλμ., παρουσιάζει την υψηλότερη επικινδυνότητα.

Στο πλαίσιο της «Μελέτης Οδικής Ασφάλειας του ΒΟΑΚ» του ΥΠΥΜΕ από τον Ο.Α.Κ. Α.Ε., εντοπίστηκαν 13 περιοχές αυξημένης επικινδυνότητας κατά μήκος του άξονα, από τις οποίες οι 11 βρίσκονται στο εν λόγω τμήμα.

Την τελευταία τριετία (2022-24) συνέβησαν 26 σοβαρά τροχαία ατυχήματα με 20 ανθρώπινες απώλειες και 18 σοβαρούς τραυματισμούς.

Συνεπώς, υπάρχει άμεση ανάγκη λήψης μέτρων για τη δραστική μείωση των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου, διατηρώντας, ταυτόχρονα, το επίπεδο λειτουργικότητας της υφιστάμενης οδού.

Σημειώνεται πως το περιεχόμενο των παρεμβάσεων βασίζεται στην προηγούμενη θετική διεθνή και εγχώρια εμπειρία, με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαν τόσο από την εφαρμογή ανάλογων μέτρων σε χώρες όπως η Γερμανία και η Σουηδία όσο και στην Ελλάδα, στον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, έναν δρόμο ανάλογης επικινδυνότητας.

Συγκεκριμένα, μετά τις σχετικές παρεμβάσεις που εφαρμόστηκαν τον Δεκέμβριο του 2023 στην Υφιστάμενη Εθνική Οδό Πάτρα (Κάτω Αχαΐα) – Πύργος (68 χλμ), κατεγράφη ετήσια μείωση των θανάτων κατά περίπου 90% και καμία μετωπική σύγκρουση το 2024. Με βάση τα στοιχεία της Τροχαίας, το 2024 δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα (εκ των οποίων ένας στη φάση πλήρους λειτουργίας).

Επισημαίνεται πως η εφαρμογή των μέτρων συνοδεύτηκε από αυστηρή αστυνόμευση.

Μέτρα Οδικής Ασφάλειας

Σύμφωνα με την παραπάνω εμπειρία και με στόχο την ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ λαμβάνονται τα εξής μέτρα:

  • Διαμόρφωση διατομής τριών (3) λωρίδων τύπου «β2+1» με ενδιάμεση λωρίδα ασφαλούς προσπέρασης μήκους 1 – 2,5 χλμ., εναλλασσόμενη στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας, όπου το πλάτος του οδοστρώματος είναι ≥ 11,00 μ.
  • Κλαδοκοπές και φυτοκοπές της παράπλευρης βλάστησης και καθαρισμός των τάφρων και των ερεισμάτων για τη διασφάλιση της ορατότητας.
  • Πρόβλεψη εσοχών έκτακτης ανάγκης, όπου είναι δυνατό, στα τμήματα μίας λωρίδας.
  • Αναδιαμόρφωση των (56) υφιστάμενων κόμβων, ΣΕΑ και εισόδων – εξόδων.
  • Διαμόρφωση δύο (2) νέων κόμβων (Γεροπόταμου & ΧΥΤΑ Ηρακλείου), για τους οποίους έχει επισημανθεί η σχετική ανάγκη από την Περιφέρεια και τους τοπικούς φορείς.
  • Φωτισμός και φωτεινή σηματοδότηση όπου απαιτηθεί.

Σε όλο το μήκος του τμήματος που εφαρμόζονται τα μέτρα Οδικής Ασφάλειας θα υπάρχουν κολωνάκια στο μέσο του δρόμου.

Οι εργασίες που ξεκινούν αφορούν στα εξής:

  • Σε περιοχές με έντονες ανωμαλίες, οι «εσοχές» γεμίζονται με ισοπεδωτικές ασφαλτικές στρώσεις. Στο σύνολο του έργου θα πραγματοποιηθεί διάστρωση ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας και αντιολισθηρής στρώσης όπου χρειάζεται.
  • Νέα οριζόντια διαγράμμιση της οδού με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας στο μεγαλύτερο μήκος και διαχωρισμός των κατευθύνσεων κυκλοφορίας με πλαστικά κολωνάκια.
  • Νέα κατακόρυφη σήμανση με τοποθέτηση των απαιτούμενων πινακίδων αρχής και πέρατος της λωρίδας προσπέρασης, των κόμβων κ.λπ. σε κάθε κατεύθυνση και συμπλήρωση της υφιστάμενης όπου απαιτείται με εύλογα όρια ταχύτητας.
  • Τοποθέτηση νέων στηθαίων ασφαλείας, όπου είναι κατεστραμμένα και ανεπαρκή και όπου απαιτούνται προκειμένου να προστατευτούν εμπόδια όπως οι υφιστάμενοι ιστοί οδοφωτισμού, πληροφοριακές πινακίδες κ.λπ.
  • Πάνω στα υφιστάμενα και στα νέα στηθαία θα τοποθετηθούν ερυθρά ή λευκά αντανακλαστικά διπλής όψης ανά 12 μ.
  • Προσωρινά μέτρα προστασίας από καταπτώσεις σε 93 εντοπισμένα τμήματα, συνολικού μήκους 24 χλμ.

Τα μέτρα αυτά είναι χαμηλού κόστους και άμεσης υλοποίησης, χωρίς να απαιτούνται περιβαλλοντικές ή άλλες αδειοδοτήσεις και απαλλοτριώσεις, που συνεπάγονται χρονοβόρες και κοστοβόρες διαδικασίες.

Προβλεπόμενοι Στόχοι

Με την εφαρμογή των μέτρων επιδιώκεται:

  • Μείωση θανάτων και σοβαρών τραυματισμών.
  • Διατήρηση της λειτουργικότητας της οδού.
  • Ικανοποιητική κυκλοφοριακή ροή στη φάση κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου όταν θα εφαρμόζονται εργοταξιακές σημάνσεις κατά τμήματα.
  • Ασφαλής διέλευση στους κόμβους και στις εισόδους – εξόδους.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία του εγχειρήματος, το οποίο αποσκοπεί στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, είναι η συμμόρφωση των χρηστών της οδού με τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Οι 15 σημαντικότερες Αυτοδιοικητικές ειδήσεις της εβδομάδας που μας πέρασε

Ανασκόπηση των κυριότερων Αυτοδιοικητικών ειδήσεων της εβδομάδας 14-20 Ιουλίου

Την εβδομάδα που μας πέρασε βγήκε νέα πρόσκληση του Πράσινου Ταμείου για Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου.

Ψηφίστηκε και ο Νόμος 5217 για την διασφάλιση της δημοσιονομικής ισορροπίας στους φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης δηλαδή και για τους Δήμους.

Εκδόθηκε και εγκύκλιος για την μετάβαση στον Πολυετή Δημοσιονομικό Προγραμματισμόκαι την κατάρτιση και του Προϋπολογισμού για το Οικονομικό Έτος 2026 που αφορά και τους Δήμους.

Ανακοινώθηκε η έναρξη της υπηρεσίας με την οποία μέσω του gov.gr και του Gov.gr Wallet θα επιδίδουν οι Δήμοι έγγραφα σε πολίτες.

Ψηφίστηκε και το νέο πλαίσιο για την κατάρτιση των υπαλλήλων στην τυποποίηση των διαδικασιών, αλλά και στην προστασία της ποιότητας στις δημόσιες συμβάσεις.

Βγήκε και 2η τροποποίηση της επιχορήγησης των Δήμων για δαπάνες σήμανσης και στείρωσης αδέσποτων ζώων.

Εγκρίθηκε και ο Οδικός Χάρτης για την Εξοικονόμηση Ενέργειας στα Κτίρια. Αναλυτικό άρθρο για τις υποχρεώσεις των Δήμων.

Το myota.gr δημοσίευσε αναλυτικό άρθρο για τις Ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για την βιοποικιλότητα στις πόλεις.

Εκδόθηκε και νέα Απόφαση για τον Καθορισμό Προϋποθέσεων ένταξης των Δήμων στους πρότυπους Τουριστικούς Προορισμούς Ολοκληρωμένης Διαχείρισης.

Βγήκε και η απόφαση κατανομής 240 θέσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της 6Κ/2024στους δήμους.

Εκδόθηκε και 2η Τροποποίηση Ένταξης Έργων των Δήμων στο Πρόγραμμα Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας .

Με Προεδρικό Διάταγμα θεσπίστηκε ενιαίο, οριζόντιο πλαίσιο στρατηγικής ασφάλειας για τις Εθνικές Διαβαθμισμένες Πληροφορίες και Υλικά που δεσμεύει και τους δήμους.

Η ΚΕΔΕ κατήγγειλε τον αποκλεισμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από την Τεχνική Βοήθεια για τις ΔΕΥΑ και ΦοΔΣΑ.

Η ΠΟΕ ΟΤΑ δημοσίευσε τις παρατηρήσεις της για το νέο πειθαρχικό δίκαιο δημοσίων υπαλλήλων.

Τέλος δημοσιεύθηκε ΚΥΑ για την σύσταση Ειδικής Γραμματείας Τεχνητής Νοημοσύνης και Διακυβέρνησης Δεδομένων στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Θυμίζουμε ότι καθημερινά στην σελίδα ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ μπορείτε να παρακολουθείτε καλές πρακτικές και καινοτόμες δράσεις των δήμων. 

20 Ιουλίου 1974 - Δεν ξεχνώ, την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο «Κανένας δεν ξεχνά, τίποτα δεν ξεχνιέται»

Η Τουρκική εισβολή στην Κύπρο με την κωδική ονομασία «Αττίλας» ξεκίνησε την αυγή της 20ης Ιουλίου 1974, με αποβατικές και αεροπορικές επιχειρήσεις. Συμμετείχαν συνολικά γύρω στους 40.000 άνδρες υπό τη διοίκηση του αντιστρατήγου Νουρετίν Ερσίν. Η ελληνική πλευρά πιάστηκε στον ύπνο και η αντίδρασή της εκδηλώθηκε με μεγάλη καθυστέρηση. Η Τουρκία υποστήριξε ότι δεν επρόκειτο για εισβολή, αλλά για «ειρηνική επέμβαση», με σκοπό την επαναφορά της συνταγματικής τάξης στην Κύπρο, που είχε καταλυθεί από το πραξικόπημα κατά του Μακαρίου (15 Ιουλίου 1974).
 
Τα τουρκικά αποβατικά σκάφη άρχισαν να αποβιβάζουν δυνάμεις ανενόχλητα στην περιοχή Πέντε Μίλι, οκτώ χιλιόμετρα δυτικά της Κερύνειας, λίγο μετά τις 5 το πρωί της 20ης Ιουλίου. Σχεδόν ταυτόχρονα, σμήνη τουρκικών αεροπλάνων άρχισαν τις επιθέσεις, συνεχώς και κατά κύματα κατά της ευρύτερης περιοχής της Κερύνειας και της Λευκωσίας, ενώ άλλα αεροσκάφη και ελικόπτερα επιχειρούσαν ρίψεις αλεξιπτωτιστών σε επίκαιρα σημεία. Οι κάτοικοι βρέθηκαν στο έλεος των εισβολέων. Άοπλοι πολίτες δολοφονήθηκαν, γυναίκες βιάστηκαν και αιχμάλωτοι στρατιώτες εκτελέστηκαν.
 
Η αντίδραση της ελληνικής πλευράς ήταν ανεξήγητα αργοπορημένη. Παρ’ ότι το ελληνικό Πεντάγωνο γνώριζε τις κινήσεις των Τούρκων, θεωρούσε ότι μπλοφάρουν. Μόλις στις 8:40 το πρωί δόθηκε επισήμως από την Αθήνα η εντολή εφαρμογής των πολεμικών σχεδίων, ενώ το ελληνικό ραδιόφωνο (το ΕΙΡΤ εν προκειμένω), μετέδωσε την είδηση γύρω στις 11 το πρωί. Η καθυστερημένη κινητοποίηση έδωσε τη δυνατότητα στους Τούρκους εισβολείς να παγιώσουν τις θέσεις τους και να δημιουργήσουν προγεφύρωμα από το Πέντε Μίλι της Κερύνειας προς τον Άγιο Ιλαρίωνα, έχοντας ως αντικειμενικό στόχο τη σύνδεσή του με τον τουρκοκυπριακό θύλακο της Λευκωσίας.
 
Οι μονάδες της Εθνικής Φρουράς και της ΕΛΔΥΚ, όταν κινητοποιήθηκαν άρχισαν να πολεμούν με ηρωική αυτοθυσία, χωρίς μάλιστα να διαθέτουν αεροπορική κάλυψη και σύγχρονο οπλισμό. Αριθμούσαν γύρω στους 12.000 άνδρες (ελληνοκύπριους και ελλαδίτες), υπό τη διοίκηση του ταξιάρχου Μιχαήλ Γεωργίτση, που είχε το γενικό πρόσταγμα στο πραξικόπημα κατά του Μακαρίου. Στο μεταξύ, άρχισε να κινητοποιείται και ο ελληνοκυπριακός ανδρικός πληθυσμός και να μετέχει στον άνισο αγώνα με ό,τι διέθετε ο καθένας, πυροβολώντας από τις στέγες των σπιτιών του κατά των εισβολέων αλεξιπτωτιστών.
 
Στην Αθήνα, η κυβέρνηση αιφνιδιασμένη από την εξέλιξη των γεγονότων αρχίζει να παρουσιάζει εικόνα διάλυσης. Κηρύσσει γενική επιστράτευση, η οποία εξελίσσεται σε φιάσκο, δείχνοντας την τραγική κατάσταση που βρισκόταν ο Ελληνικός Στρατός. Και να σκεφθεί κανείς ότι την Ελλάδα κυβερνούσαν οι στρατιωτικοί και ο Στρατός αν μη τι άλλο θα έπρεπε να βρισκόταν σε υψηλό επιχειρησιακό επίπεδο.
 
Ο Αμερικανός υφυπουργός Εξωτερικών Τζόζεφ Σίσκο, που βρίσκεται και πάλι στην Αθήνα ως εντολοδόχος του Κίσινγκερ, συναντάται στο Πεντάγωνο με το αρχηγό των Ενόπλων Δυνάμεων στρατηγό Μπονάνο. Ο παριστάμενος Δημήτριος Ιωαννίδης σε οργίλος ύφος απευθύνεται προς τον Σίσκο «Μας εξαπατήσατε... Ημείς θα κηρύξωμεν πόλεμον!» και αποχωρεί από τη σύσκεψη. Έκτοτε, τα ίχνη του αόρατου δικτάτορα χάνονται. Ο Σίσκο στη διάρκεια της ημέρας μάταια αναζητεί αρμόδιο για συνομιλίες.
Αργά το βράδυ, το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ εκδίδει το υπ’ αριθμόν 353 ψήφισμα, με το οποίο καλεί σε κατάπαυση του πυρός και σε αποχώρηση από την Κύπρο του «ξένου στρατιωτικού δυναμικού». Παρά την ομόφωνη έγκρισή του, αγνοείται από την Τουρκία, η οποία έχοντας την πρωτοβουλία των κινήσεων επείγεται να εφαρμόσει πλήρως τα σχέδια της. Γενικά, η διεθνής αντίδραση κατά του «Αττίλα» είναι χλιαρή.
 kiprodenxexxno
Την επομένη, 21 Ιουλίου, οι μάχες στην Κύπρο συνεχίζονται με ιδιαίτερη σφοδρότητα. Στόχος των ελληνικών δυνάμεων στην Κύπρο είναι να αποκόψουν τον τουρκοκυπριακό θύλακο της Λευκωσίας από το προγεφύρωμα της Κερύνειας. Οι Έλληνες στρατηγοί απορρίπτουν εισήγηση για επέμβαση στην Κύπρο, προβλέποντας αποτυχία του σχετικού εγχειρήματος. Δύο ελληνικά υποβρύχια που πλέουν προς την Κερύνεια διατάσσονται να επιστρέψουν στην Ελλάδα.
Οι Τούρκοι εισβολείς, παρά την αριθμητική τους υπεροχή και την ποιοτική υπεροχή του οπλισμούς τους, αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα. Μάλιστα, από ασυνεννοησία η τουρκική αεροπορία βυθίζει το αντιτορπιλικό Κοτσατεπέ (D-354), το οποίο εξέλαβε για ελληνικό πλοίο και προκαλεί ζημιές σε άλλα δύο τουρκικά αντιτορπιλικά.
 
Την ίδια μέρα, σημειώνεται δραστηριοποίηση του αμερικανικού παράγοντα για την επίτευξη ανακωχής. Ο Σίσκο, που πηγαινοέρχεται μεταξύ Αθηνών και Άγκυρας, δεν βρίσκει κάποιον αρμόδιο στην Αθήνα να διαπραγματευτεί, καθώς όλοι οι αρμόδιοι έχουν εξαφανιστεί. Την ευθύνη αναλαμβάνει τελικά ο αρχηγός του Ναυτικού, ναύαρχος Πέτρος Αραπάκης, ο οποίος σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Κίσινγκερ συμφωνεί η ανακωχή να ισχύσει από τις 4 το απόγευμα της 22ης Ιουλίου.
Στις 2 το πρωί της 22ας Ιουλίου, 12 ελληνικά μεταγωγικά τύπου Νοράτλας, που μετέφεραν καταδρομείς στο νησί, βάλλονται, κατά λάθος, από φίλια πυρά πλησίον του αεροδρομίου της Λευκωσίας, με αποτέλεσμα το ένα από αυτά να καταρριφθεί (4 μέλη του πληρώματος και 27 καταδρομείς έχασαν τη ζωή τους), ενώ άλλα δύο να πάθουν σοβαρές ζημιές. Την ίδια ημέρα, οι Τούρκοι εισβολείς εντείνουν τις επιχειρήσεις τους. Αποβιβάζουν άρματα μάχης και το μεσημέρι καταλαμβάνουν την πόλη της Κερύνειας.
Στις 4 το απόγευμα αρχίζει να τηρείται η ανακωχή κατά τα συμφωνηθέντα, η οποία όμως θα παραβιασθεί αρκετές φορές από τους εισβολείς. Σ’ αυτό το χρονικό σημείο, οι Τούρκοι ελέγχουν το 3% του Κυπριακού εδάφους, έχοντας δημιουργήσει ένα προγεφύρωμα, που συνδέει την Κερύνεια με τον τουρκοκυπριακό θύλακο της Λευκωσίας.
 
 Η Τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974 (τουρκικά: Kıbrıs Barış Harekâtı, Επιχείρηση ειρήνευσης Κύπρου ή τουρκικά: Atilla Harekâtı, Επιχείρηση Αττίλας) ήταν τουρκική στρατιωτική εισβολή στην Κυπριακή Δημοκρατία. Ξεκίνησε στις 20 Ιουλίου 1974, πέντε μέρες μετά το πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου. Η Τουρκία υποστηρίζει πως η επιχείρηση αποτελεί ειρηνευτική επέμβαση νομιμοποιημένη από το άρθρο 4 της Συνθήκης Εγγυήσεων (συμφωνίες Ζυρίχης-Λονδίνου). Τόσο τα Ηνωμένα Έθνη όσο και το Συμβούλιο της Ευρώπης αναφέρουν το αποτέλεσμα της εισβολής ως στρατιωτική κατοχή. Η συνέχεια εδώ:⬇️
 
Υ.Γ. α)Πλήρες Ρεπορτάζ aπό τον Πλοηγό Παγκόσμιων, Ευρωπαϊκών & Εθνικών Ημερών: 20 Ιουλίου 1974, 🇨🇾Δεν ξεχνώ, την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο-Never forget; Turkish invasion of Cyprus.
Η Τουρκική εισβολή στην Κύπρο με την κωδική ονομασία «Αττίλας» ξεκίνησε την αυγή της 20ης Ιουλίου 1974, η συνέχεια εδώ:⬇️
 
β) «*Η Τουρκία δεν έχει ιστορία, αλλά ποινικό μητρώο»!✍️:Νεοκλής Σαρρής - (1940 - 2011).
 
«Δεν ξεχνώ και πάντα τιμώ», την κατεχόμενη Κύπρο, μέχρι και σήμερα.
Τιμή και Δόξα στους Κύπριους και Έλληνες Ήρωες.
Αιωνία των η μνήμη.
Αθάνατοι και άπαντες παρόντες.
 
Παλαιό 3ον Σ/Ν Καμινίων Τ/Ε Πειραιώς και μετέπειτα Ν Φαλήρου Π/Ε Σαρωνικού, οι Πρόσκοποι συλλέγουν ρουχισμό, τρόφιμα και όχι μόνο... το 1974 για την Κύπρο. Εφ-Α/Σ. *Σκίουρος* Παναγιώτης του Νικολάου Βασιλειάδης:⤵️

Έντονο κύμα καύσωνα στα Βαλκάνια - Υψηλές θερμοκρασίες σε επίπεδα ρεκόρ

Η περιοχή των Βαλκανίων αναμένεται να βιώσει ένα έντονο και παρατεταμένο κύμα καύσωνα τις επόμενες ημέρες, με κορύφωση μεταξύ 21 και 26 Ιουλίου 2025. Οι θερμοκρασιακές αποκλίσεις σε σχέση με τον μέσο όρο της περιόδου 1991–2020 θα ξεπεράσουν κατά τόπους τους +8 έως +10°C.
 
Οι θερμότερες περιοχές θα είναι η Ελλάδα, η Αλβανία, η Βόρεια Μακεδονία, η Βουλγαρία, η νότια Ιταλία και η δυτική Τουρκία, όπου η μέγιστη θερμοκρασία αναμένεται να φτάσει ή και να ξεπεράσει τους 42-44°C, επίπεδα που προσεγγίζουν ή ακόμη και ξεπερνούν ρεκόρ προηγούμενων ετών.
 
Το φαινόμενο οφείλεται στην έντονη μεταφορά θερμών αερίων μαζών από τη Βόρεια Αφρική προς την ανατολική Μεσόγειο, την ώρα που ψυχρότερες αέριες μάζες κινούνται προς τη δυτική Ευρώπη.
 
Οι επιπτώσεις αναμένονται σημαντικές: 
➤ Αυξημένος κίνδυνος για την ανθρώπινη υγεία, ιδιαίτερα για ηλικιωμένους, παιδιά και άτομα με προβλήματα υγείας. 
➤ Πιέσεις σε ενεργειακά δίκτυα, λόγω της αυξημένης ζήτησης για ψύξη. 
➤ Επιπτώσεις στη γεωργία και στο φυσικό περιβάλλον, με αυξημένο κίνδυνο πυρκαγιών. 
Η έγκαιρη ενημέρωση και η λήψη προληπτικών μέτρων είναι κρίσιμη.
 
 
Δημοσιεύθηκε στο  Climatebook

Γιώργος Τσατραφύλλιας :"Πανελλαδικός καύσωνας για 6 εικοσιτετράωρα..."

 Ο Γιώργος Τσατραφύλλιας ενημερώνει:

Σε κλοιό καύσωνα θα βρεθεί την Κυριακή η χώρα μας μέχρι και το Σάββατο 26/7.
Ωστόσο από την Τρίτη μέχρι την Παρασκευή θα σημειωθούν οι υψηλότερες θερμοκρασίες...
 
Στην πρώτη γραμμή (43-45) :
Θεσσαλία
Φθιώτιδα
Βοιωτία
Αργολίδα
Λακωνία
 
Στη δεύτερη γραμμή( 41-43):
Αττική
Έβρος
Κιλκίς-Σέρρες-Πέλλα
 
Πολλές περιοχές με 40 βαθμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας και των Δωδεκανήσων.
Ουσιαστική αποκλιμάκωση του καύσωνα από την Κυριακή 27/7, με εντυπωσιακή πτώση της θερμοκρασίας.

Παραδόθηκαν 164 νέα πυροσβεστικά οχήματα – Πρωθυπουργός: «Ριζική ανανέωση του στόλου με το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ»

Στόχος η ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας με σύγχρονα μέσα – Συνολικά 1.400 νέα οχήματα έως την ολοκλήρωση του προγράμματος

Σε τελετή που πραγματοποιήθηκε σήμερα, ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε την παράδοση 164 νέων πυροσβεστικών οχημάτων στο Πυροσβεστικό Σώμα, κάνοντας λόγο για μία σημαντική ενίσχυση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων της Πολιτικής Προστασίας.

kyriakopirosvesi2

Όπως ανέφερε, η προμήθεια των οχημάτων εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ», το οποίο προβλέπει τη ριζική ανανέωση του στόλου της Πυροσβεστικής με συνολικά 1.400 νέα οχήματα. «Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, το Πυροσβεστικό Σώμα θα έχει στα χέρια του έναν σύγχρονο, ισχυρό στόλο που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών», σημείωσε.

Ο Πρωθυπουργός επεσήμανε τη συνολική προσπάθεια ενίσχυσης της Πολιτικής Προστασίας τα τελευταία χρόνια, δηλώνοντας χαρακτηριστικά:
«Από το 2019, έχουμε ενισχύσει σημαντικά την Πολιτική Προστασία. Γιατί είναι αυτή που εμφανίζεται όταν όλοι οι υπόλοιποι φεύγουν. Σε κάθε δυσκολία.»

Τόνισε, επίσης, ότι αποστολή της Πολιτείας είναι να προσφέρει στους ανθρώπους της Πολιτικής Προστασίας όλα τα απαραίτητα εργαλεία, τόσο σε τεχνικό όσο και σε τεχνολογικό επίπεδο. «Η Πολιτεία είναι κοντά τους», υπογράμμισε.

kyriakopirosvesi3

Η ενίσχυση αυτή αποκτά ιδιαίτερη σημασία ενόψει της αντιπυρικής περιόδου, καθώς οι πυροσβεστικές δυνάμεις καλούνται να ανταποκριθούν σε αυξημένες απαιτήσεις λόγω της κλιματικής κρίσης και των συχνών ακραίων καιρικών φαινομένων.

Διαγωνισμός για την πλήρωση 126 μόνιμων θέσεων στην Ελληνική Αστυνομία

Ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας προκηρύσσει διαγωνισμό για την πλήρωση εκατόν είκοσι έξι (126) κενών οργανικών θέσεων Αστυνομικού Προσωπικού Ειδικών Καθηκόντων.

Τα απαραίτητα προσόντα για όλους/ες τους/ις υποψήφιους/ες, ανεξαρτήτως ειδικότητας είναι:

Οι άνδρες υποψήφιοι έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις ή έχουν απαλλαγεί νόμιμα από αυτές, όχι όμως για λόγους υγείας. Να έχουν υγεία και άρτια σωματική διάπλαση διαπιστούμενη από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή καθώς και ψυχικά και διανοητικά προσόντα, ανταποκρινόμενα στις απαιτήσεις του έργου τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις για την κατάταξη στην Ελληνική Αστυνομία. Να έχουν υπακοή στο Σύνταγμα, αφοσίωση στην Πατρίδα και δεν πρεσβεύουν θρησκευτικές δοξασίες, που εμποδίζουν την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Να μην έχουν καταδικαστεί, έστω και με οριστική απόφαση, για τέλεση ή απόπειρα κακουργήματος ή των εγκλημάτων ανυποταξίας, λιποταξίας, προσβολών του πολιτεύματος, προδοσίας της Χώρας, προσβολών κατά της πολιτειακής εξουσίας, κατά της ελεύθερης άσκησης των πολιτικών δικαιωμάτων, παραχάραξης, κιβδηλείας, πλαστογραφίας, ψευδορκίας, ψευδούς καταμήνυσης, ψευδούς ανωμοτί κατάθεσης, απιστίας περί την υπηρεσία, παράβαση καθήκοντος, ανθρωποκτονίας εκτός της εξ’ αμελείας τελούμενης, κατά της γενετήσιας ελευθερίας και οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, συκοφαντικής δυσφήμισης, κλοπής. Να μην έχουν στερηθεί οποτεδήποτε των πολιτικών δικαιωμάτων τους, έστω και αν έχει λήξη ο χρόνος που ορίστηκε για τη στέρησή τους. Επίσης οι υποψήφιοι ιατροί δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν το 45ο έτος της ηλικίας τους και το 36ο έτος οι υποψήφιοι/ες οδοντίατροι και των λοιπών ειδικοτήτων.

  • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ 1
  • ΔΙΕΘΝΩΝ & ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ     3
  • ΝΟΜΙΚΟΙ 11
  • ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ή ΦΥΣΙΚΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ  3
  • ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ      3
  • ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ & ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 6
  • ΧΗΜΙΚΟΙ 5
  • ΧΗΜΙΚΟΙ ΤΟΞΙΚΟΛΟΓΟΙ 2
  • ΒΙΟΛΟΓΟΙ 6
  • ΒΙΟΧΗΜΙΚΟΙ 5
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ 14
  • ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ 2
  • ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ 2
  • ΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ 3
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΙ 16
  • ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 4
  • ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ 1
  • ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΠΕΙΣΤΗΡΙΩΝ 2
  • ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ 1
  • ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ 1
  • ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΡΑΔΙΟΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ 2
  • ΨΥΧΟΛΟΓΟΙ 7
  • ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΙ 2
  • ΠΑΘΟΛΟΓΟΙ 3
  • ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΙ 1
  • ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΙ 1
  • ΟΥΡΟΛΟΓΟΙ 2
  • ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΟΙ 1
  • ΩΤΟΡΙΝΟΛΑΡΥΓΓΟΛΟΓΟΙ (ΩΡΛ) 1
  • ΝΕΥΡΟΛΟΓΟΙ 1
  • ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ 1
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 4
  • ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 1
  • ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ 1
  • ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ 2
  • ΒΟΗΘΟΙ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ 2
  • ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ 2

Οι υποψήφιοι/ες υποχρεούνται να υποβάλουν αυτοπροσώπως στο Αστυνομικό Τμήμα ή Αστυνομικό Σταθμό του τόπου κατοικίας ή διαμονής τους ή στα Προξενεία της Ελλάδας στις χώρες που διαμένουν, την αίτηση συμμετοχής με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, προσκομίζοντας παράλληλα και το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή το ψηφιακό αντίγραφο δελτίου ταυτότητας, μέχρι και 29 Αυγούστου. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας αυτής δεν θα γίνονται δεκτές αιτήσεις συμμετοχής. Αίτηση που υποβάλλεται ταχυδρομικώς, με ηλεκτρονικό μέσο ή με εξουσιοδοτημένο πρόσωπο, δεν γίνεται δεκτή και δεν θα λαμβάνεται υπόψη για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό.

Δείτε εδώ την προκήρυξη

Αυτοψία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα στο έργο κατασκευής και αναβάθμισης της οδικής σύνδεσης Βόνιτσας – Λευκάδας

Αυτοψία στο έργο «Κατασκευή – Αναβάθμιση οδικής σύνδεσης πόλης Λευκάδας με τον οδικό άξονα Άκτιο – Δυτικός Άξονας και κατασκευή του νέου αγωγού ύδρευσης Λευκάδας στα εμπλεκόμενα τμήματα» πραγματοποίησαν, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος.

vonitsadiams3

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης διαπιστώθηκε η πρόοδος των εργασιών στο τμήμα Βόνιτσα – Λευκάδα, μήκους 16 χλμ., το οποίο υπολείπεται για την απευθείας σύνδεση της Λευκάδας με τον οδικό άξονα Άκτιο - Αμβρακία.

Το οδικό τμήμα αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025, ενώ υπενθυμίζεται πως το τμήμα Άκτιο – Άγιος Νικόλαος, μήκους περίπου 5,4 χλμ. παραδόθηκε προς χρήση τον Απρίλιο 2023.

vonitsadiams2

Μετά την αυτοψία στο έργο, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, δήλωσε:

«Η οδική σύνδεση της πόλης της Λευκάδας με τον οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία ολοκληρώνεται. Με το έργο αυτό εξασφαλίζεται η ασφαλής, απρόσκοπτη και ταχεία οδική σύνδεση της Λευκάδας με την Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση, το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων της ηπειρωτικής Ελλάδας. Δημιουργείται ένας σύγχρονος δρόμος, ο οποίος θα εξομαλύνει τον υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο που συγκεντρώνεται, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες, στην είσοδο της πόλης της Λευκάδας, βελτιώνοντας άμεσα την πρόσβαση στο νησί και στην Αιτωλοακαρνανία. Διευρύνονται έτσι οι αναπτυξιακές προοπτικές της ευρύτερης περιοχής.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα παρακολουθεί στενά την πρόοδο κατασκευής του έργου, ώστε να παραδοθεί εγκαίρως στην τοπική κοινωνία».

Γιώργος Τσατραφύλλιας: "Έχουμε ζήσει και χειρότερα από αυτό που έρχεται..."

Καθώς πληθαίνουν οι προειδοποιήσεις για το νέο κύμα καύσωνα, είναι χρήσιμο να θυμηθούμε πως η χώρα μας έχει αντιμετωπίσει πολύ πιο ακραίες καιρικές συνθήκες στο πρόσφατο παρελθόν.

Οι προβλέψεις των μετεωρολόγων για τον επερχόμενο καύσωνα έχουν προκαλέσει ανησυχία σε πολλούς πολίτες. Ωστόσο, η εμπειρία δείχνει πως η Ελλάδα έχει δοκιμαστεί —και άντεξε— σε πολύ πιο δύσκολες καταστάσεις.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το καλοκαίρι του 2023, όταν η χώρα βίωσε τον μακροβιότερο καύσωνα της ιστορίας της, με διάρκεια 14 ημερών, από τις 13 έως τις 27 Ιουλίου. Κατά τη διάρκεια εκείνης της περιόδου, στις 23 Ιουλίου 2023, καταγράφηκε στο Γύθειο η έκτη υψηλότερη θερμοκρασία όλων των εποχών στην Ελλάδα, με το θερμόμετρο να φτάνει τους 46,4 βαθμούς Κελσίου.

Σε σύγκριση με εκείνον τον παρατεταμένο και εξαιρετικά ισχυρό καύσωνα, ο φετινός δεν φαίνεται —τουλάχιστον προς το παρόν— να πλησιάζει σε ένταση ή διάρκεια. Οι ειδικοί διαβεβαιώνουν πως οι συνθήκες θα είναι πιο ήπιες και περιορισμένες χρονικά.

🔹 Η ψυχραιμία και η σωστή ενημέρωση παραμένουν οι καλύτεροι μας σύμμαχοι.
🔹 Τα μέτρα προστασίας είναι απαραίτητα, αλλά ο πανικός δεν έχει θέση.

Η ιστορία του καιρού στη χώρα μας αποδεικνύει ότι έχουμε περάσει δυσκολότερες δοκιμασίες — και τις έχουμε ξεπεράσει.

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα