__________________________________________________________________________
Team IsthmosNews |
Facebook: IsthmosNews
Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews
__________________________________________________________________________
Team IsthmosNews |
Facebook: IsthmosNews
Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews
Τηλεδιάσκεψη με αντικείμενο την αναβάθμιση του στρατηγικού άξονα Αλεξανδρούπολη – Οδησσός πραγματοποιήθηκε σήμερα, με τη συμμετοχή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα, συναρμόδιων υπουργών από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Μολδαβία και την Ουκρανία, καθώς και του Επιτρόπου Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολου Τζιτζικώστα. Παρών στη συζήτηση ήταν και ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Ο συγκεκριμένος άξονας εντάσσεται ήδη στον σχεδιασμό του τριμερούς σχήματος Ελλάδας – Βουλγαρίας – Ρουμανίας, με τη συνεργασία της Μολδαβίας και της Ουκρανίας, και στόχο έχει τη βελτίωση της συνδεσιμότητας και των υποδομών μεταφορών στο πλαίσιο του Διαδρόμου Βαλτική – Μαύρη Θάλασσα – Αιγαίο Πέλαγος.
Η εντατικοποίηση του συντονισμού προέκυψε έπειτα από τηλεφωνική επικοινωνία του Έλληνα Πρωθυπουργού με τον Πρόεδρο της Ουκρανίας, γεγονός που ανέδειξε την ανάγκη άμεσης συνεργασίας για την αναβάθμιση του δικτύου.
Κεντρικό αντικείμενο της τηλεδιάσκεψης αποτέλεσε η προετοιμασία της συνάντησης κορυφής των πέντε χωρών, η οποία έχει προγραμματιστεί για τον Σεπτέμβριο, στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για την Ελλάδα η ενεργή στήριξη και η ουσιαστική συμβολή στην ενίσχυση της διασυνοριακής και περιφερειακής συνεργασίας αποτελούν προτεραιότητα. Βασικός στόχος είναι η ανάδειξη του συγκριτικού πλεονεκτήματος των ελληνικών λιμένων ως κρίσιμων κόμβων σύνδεσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τα διεθνή δίκτυα μεταφορών.
__________________________________________________________________________
Team IsthmosNews |
Facebook: IsthmosNews
Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του https://www.megaratv.gr/ σοβαρό τροχαίο σημειώθηκε το απόγευμα της Δευτέρας (1/9) στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, στο ύψος του «λόφου Στίκα» στα Μέγαρα, με κατεύθυνση προς Αθήνα, όταν νταλίκα ανετράπη κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες και τυλίχθηκε στις φλόγες.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η καμπίνα του τράκτορα αποκολλήθηκε και αμέσως μετά το όχημα (σασί και κινητήρας) τυλίχθηκε στις φλόγες, προκαλώντας μεγάλη κινητοποίηση των αρχών.
Μετά το ατύχημα, έκλεισαν και τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην κίνηση. Λίγο αργότερα δόθηκε ξανά στην κυκλοφορία το ρεύμα προς Κόρινθο, ενώ το ρεύμα προς Αθήνα παρέμεινε κλειστό για αρκετή ώρα.
Ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής επιχείρησαν στο σημείο για την κατάσβεση της φωτιάς, ενώ γερανοφόρο όχημα εργάστηκε για την απομάκρυνση του φορτίου και του κατεστραμμένου οχήματος.
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις για θύματα ή τραυματίες.
Λίγο μετά τις 21:30, δόθηκε εκ νέου στην κυκλοφορία και το ρεύμα προς Αθήνα, αποκαθιστώντας πλήρως τη διέλευση οχημάτων στο σημείο.
📌 Δείτε το σχετικό βίντεο
Δημοσιεύθηκε στο Ανατροπή και πυρκαγιά σε φορτηγό στη ΝΕΟΑΚ – Κλειστό το ρεύμα προς Αθήνα - MegaraTV
__________________________________________________________________________
Team IsthmosNews |
Facebook: IsthmosNews
Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews
Η ΚΕΔΕ φέρνει στο προσκήνιο τη σημασία των τοπόσημων για την ταυτότητα και την ευημερία των τοπικών κοινωνιών
Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), σε συνδιοργάνωση με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας και με τη συμμετοχή του Δήμου Βέροιας και της ΠΕΤΑ Α.Ε., διοργανώνει την Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2025, από τις 12:00 μ.μ έως τις 16:30, ημερίδα με θέμα:
«Το Τοπόσημο ως συντελεστής οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών».
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Κεντρικό Κτίριο του Πολυκεντρικού Μουσείου Αιγών στη Βέροια.
Χαιρετισμούς θα απευθύνουν:
Στη συνέχεια θα ακολουθήσει ομιλία της Υπουργού Πολιτισμού κας Λίνας Μενδώνη, ενώ παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν και από εκπροσώπους Κοινοβουλευτικών Κομμάτων.
Δήλωση του Προέδρου της ΚΕΔΕ, Λάζαρου Κυρίζογλου
Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, κ. Λάζαρος Κυρίζογλου, τόνισε:
«Τα τοπόσημα δεν είναι απλώς μνημεία ή ιστορικά σημεία αναφοράς. Είναι ζωντανοί φορείς μνήμης, ταυτότητας και πολιτισμού για κάθε τοπική κοινωνία. Η ανάδειξή τους μπορεί να αποτελέσει κινητήρια δύναμη ανάπτυξης, να ενισχύσει την κοινωνική συνοχή και να δημιουργήσει νέες οικονομικές δυνατότητες. Η ΚΕΔΕ στηρίζει ενεργά όλες τις πρωτοβουλίες που ενισχύουν τον ρόλο των τοπόσημων ως καταλύτες μιας βιώσιμης και δυναμικής πορείας των τοπικών κοινωνιών μας».
Πρόγραμμα Ημερίδας
Ξενάγηση και Δρώμενο
Ξεχωριστή ενότητα της ημερίδας θα αποτελέσει η ξενάγηση στο Ανάκτορο και τον Κεντρικό Μουσειακό Χώρο του Πολυκεντρικού Μουσείου Αιγών, η οποία θα προηγηθεί της ημερίδας και θα πραγματοποιηθεί στις 10:00 το πρωί.
Στο πλαίσιο της ημερίδας θα παρουσιαστεί και σύντομο καλλιτεχνικό δρώμενο από τον Σύλλογο Πολιτισμού Ωραιοκάστρου «Λογείον».
Α’ Ενότητα
Οι εισηγήσεις θα επικεντρωθούν:
Β’ Ενότητα
Θα παρουσιαστούν καλές πρακτικές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που αφορούν:
Η ημερίδα θα μεταδοθεί ζωντανά από το κανάλι της ΚΕΔΕ στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://youtube.com/live/nJalCmDpyIA?feature=share
__________________________________________________________________________
Team IsthmosNews |
Facebook: IsthmosNews
Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews
Καλά νέα για τη σχολική κοινότητα ανακοίνωσε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, καθώς ο Πρωθυπουργός έδωσε το «πράσινο φως» για την έναρξη των επόμενων φάσεων του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου». Το πρόγραμμα αφορά την ανακαίνιση και αναβάθμιση των δημόσιων σχολείων και υλοποιείται από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών μέσω των Κτιριακών Υποδομών.
Για τη σχολική χρονιά 2026-2027 (Β’ φάση), θα διατεθούν 100 εκατομμύρια ευρώ από τη δωρεά των τεσσάρων συστημικών τραπεζών και επιπλέον 50 εκατομμύρια ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Στόχος είναι να αναβαθμιστούν περίπου 400 ακόμα σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα.
Σε βάθος τετραετίας, η δωρεά των τραπεζών (Alpha Bank, Eurobank, Εθνική Τράπεζα και Τράπεζα Πειραιώς) θα φτάσει τα 400 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων θα διατεθούν συνολικά 250 εκατομμύρια ευρώ. Έτσι, ο συνολικός προϋπολογισμός για τις παρεμβάσεις στα σχολεία ανέρχεται στα 650 εκατομμύρια ευρώ, με στόχο να εκτελεστούν έργα σε περισσότερες από 2.500 σχολικές μονάδες.
Η πρώτη φάση του προγράμματος, που περιλαμβάνει ουσιαστικές εργασίες ανακαίνισης και αναβάθμισης σε 431 σχολεία πανελλαδικά, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πριν την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς.
__________________________________________________________________________
Team IsthmosNews |
Facebook: IsthmosNews
Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews
Την εβδομάδα που μας πέρασε, σημαντικές ανακοινώσεις, θεσμικές παρεμβάσεις και πολιτικές πρωτοβουλίες βρέθηκαν στο προσκήνιο, επηρεάζοντας τόσο την τοπική αυτοδιοίκηση όσο και τη δημόσια διοίκηση γενικότερα.
Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας εξέδωσε νέες οδηγίες για τις πλημμύρες του χειμώνα 2025-2026, προειδοποιώντας για την εκδήλωση ακραίων φαινομένων και δίνοντας κατευθύνσεις για την πρόληψη και την ετοιμότητα των δήμων.
Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών για την αναμόρφωση του πειθαρχικού δικαίου στο Δημόσιο.
Κατατέθηκαν και ψηφίστηκαν τροπολογίες που αφορούν:
τη συνυπηρέτηση εργαζομένων του Δημοσίου με απασχολούμενους στον ιδιωτικό τομέα,
καθώς και τις προσλήψεις αναπληρωτών υπαλλήλων σε περιπτώσεις μακρόχρονων αδειών.
Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) κατέθεσε στον Πρωθυπουργό και την Κυβέρνηση 12 τομείς διεκδικήσεων, οι οποίοι θα συζητηθούν ενόψει του επικείμενου συνεδρίου της. Παράλληλα, μέσω του προέδρου Λάζαρου Κυρίζογλου, εξέφρασε θετική γνώμη για την πλατφόρμα MyStreet, που παρουσίασε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου στον Πρωθυπουργό.
Η ΕΕΤΑΑ ανακοίνωσε ημερίδα με αντικείμενο την κατάρτιση προϋπολογισμών 2026.
Η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της Απογραφής Κτιρίων 2021, ένα εργαλείο που αναμένεται να αξιοποιηθεί ευρέως από τους δήμους.
Παράλληλα, ο Πρωθυπουργός δεσμεύτηκε για επέκταση και ενίσχυση της χρηματοδότησης του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου».
Στο επίκεντρο βρέθηκε η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για την καύση απορριμμάτων:
Η ΚΕΔΕ εξέφρασε κατ’ αρχήν θετική στάση, έθεσε όμως 6 προϋποθέσεις και δεσμεύτηκε να παρουσιάσει ολοκληρωμένη πρόταση την επόμενη εβδομάδα.
Το Δίκτυο ΦοΔΣΑ δημοσιοποίησε επίσης τις θέσεις του.
Φορείς και κινήσεις πολιτών πραγματοποίησαν διαδικτυακή σύσκεψη, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο σχέδιο.
Παράλληλα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας παρουσίασε τον νέο Κώδικα Χωροταξίας – Πολεοδομίας, που αποσαφηνίζει και συγκεντρώνει την ισχύουσα νομοθεσία.
Παρουσιάστηκαν τρία νέα λογισμικά για τη λειτουργία των σχολείων, κρίσιμα για την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.
Οργανώνεται νέο Σεμινάριο με Πιστοποίηση για την Επαγγελματική Αναβάθμιση στελεχών ΟΤΑ, στο πλαίσιο συνεχιζόμενης επιμόρφωσης.
Το myota.gr δημοσίευσε άρθρο και έρευνα σχετικά με τις απευθείας αναθέσεις στους Δήμους, αναδεικνύοντας τις οικονομικές επιπτώσεις που προκαλεί η συγκεκριμένη πρακτική.
Θυμίζουμε ότι καθημερινά στην σελίδα ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ μπορείτε να παρακολουθείτε καλές πρακτικές και καινοτόμες δράσεις των δήμων.
Καθώς ο Αύγουστος φτάνει στο τέλος του, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε την καθιερωμένη εβδομαδιαία ανασκόπηση, δίνοντας το στίγμα των παρεμβάσεων της κυβέρνησης σε κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν πολίτες και κοινωνία. Το βλέμμα πλέον στρέφεται στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, όπου θα γίνουν οι μεγάλες ανακοινώσεις για τον Σεπτέμβριο.
Ο κ. Μητσοτάκης στάθηκε ιδιαίτερα στη μείωση του κόστους ενέργειας, τονίζοντας πως η Ελλάδα πλέον καταγράφει χαμηλότερες τιμές χονδρικής από χώρες όπως η Γερμανία και η Αυστρία, χάρη στην ενίσχυση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Υπογράμμισε ότι η μείωση κατά 29% σε σχέση με πέρυσι πρέπει να αποτυπωθεί και στα τιμολόγια λιανικής, προειδοποιώντας πως αν αυτό δεν συμβεί, θα υπάρξουν παρεμβάσεις υπέρ των καταναλωτών.
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για τα εργασιακά, ο Πρωθυπουργός απάντησε στις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης. Τόνισε ότι δεν καταργείται το 8ωρο, αλλά αντιθέτως θεσμοθετείται με μεγαλύτερη ασφάλεια η δυνατότητα προαιρετικών υπερωριών. Εξήγησε πως οι εργαζόμενοι που σήμερα μπορούν να δουλέψουν έως 13 ώρες σε δύο εργοδότες, θα μπορούν πλέον να το κάνουν και σε έναν, με υψηλότερη αμοιβή και πλήρη προστασία μέσω της ψηφιακής κάρτας εργασίας.
Στο πεδίο της υγείας, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο περιστατικό της Αίγινας, τονίζοντας ότι διερευνώνται ευθύνες για την έλλειψη οδηγού ασθενοφόρου. Παράλληλα, παρουσίασε το πρόγραμμα ανακαίνισης των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών, με πρώτο το Ιπποκράτειο Αθηνών, που θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο.
Ο Πρωθυπουργός σημείωσε ότι η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με 10.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς, 37.000 αναπληρωτές και ανακαινισμένα σχολεία μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου». Παράλληλα, χαρακτήρισε «ιστορικό βήμα» την αδειοδότηση των πρώτων τεσσάρων μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε στο άνοιγμα του δημοτικού σχολείου στην Ψέριμο μετά από 16 χρόνια, το οποίο θα υποδεχθεί δύο μαθητές, αλλά και στην ίδρυση Καλλιτεχνικού Γυμνασίου στη Δράμα.
Μετά τις καταστροφές από τις φετινές πυρκαγιές, η κυβέρνηση ανακοίνωσε μέτρα οικονομικής ενίσχυσης για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ για τρία χρόνια στα πληγέντα κτίρια, αλλά και την εφαρμογή του «Χίος Pass» για την ενίσχυση του τουρισμού.
Η Θεσσαλονίκη μπαίνει στο επίκεντρο λόγω της ΔΕΘ, με τον Πρωθυπουργό να αναφέρεται στις αλλαγές που έχει φέρει ήδη το Μετρό και στα έργα Flyover. Ανακοίνωσε επίσης τον περιορισμό του κτηριακού αποτυπώματος της ανάπλασης της ΔΕΘ, με έμφαση σε πράσινο και ανοιχτούς χώρους.
Παρουσιάστηκε η μεγάλη κωδικοποίηση της πολεοδομικής νομοθεσίας, όπου 170 νόμοι συγχωνεύθηκαν σε έναν ενιαίο Κώδικα 477 άρθρων, ενώ δημιουργείται ψηφιακή πλατφόρμα για άμεση πρόσβαση από πολίτες και επιχειρήσεις. Παράλληλα, λανσαρίστηκε η εφαρμογή MyStreet, με στόχο τον έλεγχο της νομιμότητας στη χρήση δημόσιου χώρου.
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόγραμμα επανακατάρτισης για 2.500 άνεργους ναυτικούς με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, καθώς και μέτρο για δωρεάν μετακίνηση των 650 σωματείων νησιωτικών περιοχών με τα πλοία της «άγονης γραμμής» από το 2026.
Ο κ. Μητσοτάκης ολοκλήρωσε τον απολογισμό του τονίζοντας πως την επόμενη Κυριακή δεν θα υπάρξει ανασκόπηση λόγω της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, όπου θα γίνουν οι μεγάλες κυβερνητικές ανακοινώσεις.
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σταύρος Παπασταύρου και ο Υφυπουργός, κ. Νίκος Ταγαράς, παρουσίασαν σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο, που συνεδρίασε υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου, τον νέο Κώδικα Χωροταξίας και Πολεοδομίας.
Η Ελλάδα αποκτά για πρώτη φορά έναν ενιαίο και ολοκληρωμένο «οδηγό κανόνων» για τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό. Πρόκειται για μια ιστορική τομή, αφού όλες οι μέχρι σήμερα διάσπαρτες και συχνά παρωχημένες διατάξεις εκσυγχρονίζονται και συγκεντρώνονται σε έναν σύγχρονο Κώδικα.
Με τον τρόπο αυτό:
Ο Κώδικας δεν φέρνει νέους κανόνες∙ οργανώνει με σαφήνεια αυτούς που ήδη υπήρχαν.
Μέχρι σήμερα, οι κανόνες που ρύθμιζαν τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό ήταν σκορπισμένοι σε δεκάδες νόμους και διατάξεις, συχνά ξεπερασμένους ή αντιφατικούς, άσχετους, πολλές φορές, ως προς το γενικό αντικείμενό τους, με τη χωροταξική και πολεοδομική νομοθεσία. Εξάλλου, πρόκειται για διατάξεις που έχουν ηλικία έως και ενός αιώνα, διατάξεις που περιείχαν παρωχημένη ορολογία ή μη δεκτικές εφαρμογής. Αυτό δημιουργούσε σύγχυση, καθυστερήσεις και γραφειοκρατία, δυσχέραινε την ορθή εφαρμογή της νομοθεσίας και οδηγούσε σε δικαστικές αμφισβητήσεις,
Ο νέος Κώδικας συγκεντρώνει όλη τη νομοθεσία σε ένα πλαίσιο, με ξεκάθαρη διατύπωση και απλή γλώσσα.
Όλοι οι παλιοί, διάσπαρτοι νόμοι καταργούνται και ενσωματώνονται πλέον στον Κώδικα. Έτσι, κάθε μελλοντική αλλαγή θα γίνεται αποκλειστικά σε αυτόν, εξασφαλίζοντας σαφήνεια και συνέχεια.
Για παράδειγμα, ο ΓΟΚ του 1985, που είχε δημιουργήσει πολλά ερμηνευτικά προβλήματα, καταργείται οριστικά και όσα άρθρα του διατηρούνταν έχουν πλέον περάσει στον νέο Κώδικα.
Συνεπώς, ο Κώδικας σηματοδοτεί το πέρασμα σε μια νέα εποχή νομοθετικής τάξης. Με την κατάργηση όλων των παλαιών και αποσπασματικών διατάξεων και τη συγκέντρωση της ισχύουσας νομοθεσίας σε ένα ενιαίο κείμενο, αποκαθίσταται η ασφάλεια δικαίου και θωρακίζεται η διαφάνεια. Κάθε νέα τροποποίηση θα εντάσσεται πλέον αποκλειστικά στον Κώδικα, διασφαλίζοντας τη συνέχεια και τη σαφήνεια του συστήματος. Με τον τρόπο αυτό, η Ελλάδα αποκτά ένα ζωντανό νομοθετικό εργαλείο, που εξελίσσεται χωρίς να χάνει τη συνοχή του.
Ο Κώδικας αριθμεί 477 άρθρα και χωρίζεται σε 9 μέρη, που καλύπτουν:
Ο Κώδικας καταρτίστηκε από Ειδική Επιτροπή με μέλη εγνωσμένου κύρους στο αντικείμενο της πολεοδομικής και χωροταξικής νομοθεσίας, η οποία συστάθηκε το 2020.
Χρέη Προέδρου της Επιτροπής εκτέλεσε ο κ. Μενουδάκος, επίτιμος Πρόεδρος του ΣτΕ, ενώ στην Επιτροπή μετείχαν λειτουργοί του ΣτΕ και του ΝΣΚ, Καθηγητές ΑΕΙ, δικηγόροι, επιστήμονες εξειδικευμένοι σε θέματα χωρικού σχεδιασμού και προϊστάμενοι διευθύνσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Το τελικό κείμενο κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή εντός του Σεπτεμβρίου.
Παράλληλα με την ολοκλήρωση του τιτάνιου, σχεδόν πενταετούς, έργου της κωδικοποίησης, το ΥΠΕΝ, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών, δημιουργεί μια ηλεκτρονική βάση νομικών δεδομένων στην ιστοσελίδα του, η οποία θα φιλοξενήσει το νέο Κώδικα. Στη βάση αυτή, κάθε πολίτης θα μπορεί να αναζητά άμεσα και δωρεάν, χωρίς να ψάχνει σε δεκάδες ΦΕΚ, τις σχετικές διατάξεις. Ειδικότερα, με τη νέα ηλεκτρονική βάση θα δίνεται εφεξής η δυνατότητα σε κάθε πολίτη: (α) να έχει πρόσβαση στα περιεχόμενα του νόμου, με ιεραρχική διάρθρωση των μερών, των τμημάτων και των άρθρων του, όπως κάθε φορά ισχύουν, (β) να κάνει αναλυτική αναζήτηση χρησιμοποιώντας λέξεις – κλειδιά, (γ) να πλοηγείται στο προηγούμενο και στο επόμενο άρθρο και στα συνημμένα αρχεία.
Η ηλεκτρονική βάση αναμένεται να αποτελέσει ένα εύχρηστο διαδραστικό εργαλείο, που θα οργανώνει όλη τη νομοθεσία με έξυπνες λειτουργίες αναζήτησης και θα ενημερώνεται κάθε φορά που τροποποιείται η νομοθεσία.
Η συγκέντρωση όλων των χωροταξικών και πολεοδομικών διατάξεων σε έναν ενιαίο Κώδικα αποτελεί απαραίτητο και καθοριστικό βήμα για να πετύχουμε ασφάλεια δικαίου στη δόμηση. Πρόκειται ουσιαστικά για μια θεσμική τομή που απαντά σε παθογένειες δεκαετιών και βάζει τις βάσεις για ένα μέλλον με σαφείς κανόνες, διαφάνεια και σεβασμό στο περιβάλλον και τον πολίτη. Ο Κώδικας αποτελεί ένα σύγχρονο θεσμικό εργαλείο, αντάξιο των αναγκών της κοινωνίας και των προκλήσεων της βιώσιμης ανάπτυξης, που απλοποιεί τις διαδικασίες για πολίτες, επαγγελματίες και δημόσια διοίκηση, και συμβάλλει αποφασιστικά στην καταπολέμηση της αυθαίρετης δόμησης και στη δίκαιη εφαρμογή ενιαίων κανόνων σε όλη την επικράτεια.
Με αυτό το νέο εργαλείο, η χώρα αποκτά επιτέλους ένα σταθερό και αξιόπιστο πλαίσιο χωρικού σχεδιασμού, που υπηρετεί την ανάπτυξη με κοινωνική δικαιοσύνη και περιβαλλοντική ευθύνη. Είναι ένα νέο νομοθέτημα-ορόσημο που θα απαλλάξει πολίτες και επενδυτές από τη γραφειοκρατία και την αβεβαιότητα του παρελθόντος.
________________________________________________________________________________________________________________________
Team IsthmosNews |
Facebook: IsthmosNews
Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews
Έχουμε ξεκάθαρες “κόκκινες γραμμές” και δεν δεχόμαστε υποδείξεις από δήθεν Δίκτυα που δεν εκπροσωπούν τη συντριπτική πλειοψηφία των Φο.Δ.Σ.Α. της χώρας
Το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια ψηλά στην ατζέντα της Αυτοδιοίκησης Α’ Βαθμού.
Η σημερινή Διοίκηση της Κ.Ε.Δ.Ε. ήταν αυτή που προσέφυγε στο ΣτΕ, μαζί με 164 Δήμους, με στόχο να ακυρώσει την επιβολή του τέλους ταφής που άδικα επιβλήθηκε σε βάρος των προϋπολογισμών των Δήμων.
Η σημερινή Διοίκηση της Κ.Ε.Δ.Ε. είναι αυτή που έχει καταθέσει εναλλακτικές προτάσεις πάνω στο ζήτημα αυτό, όπως π.χ. την επιστροφή του τέλους ταφής στους δήμους με σκοπό την αγορά νέου εξοπλισμού ή τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου, προκειμένου να αυξηθεί η ανακύκλωση και η διαλογή στην πηγή στις πόλεις μας. Προτάσεις που περιλαμβάνονται στο υπόμνημα της ΚΕΔΕ που καταθέσαμε τις προηγούμενες ημέρες στον Πρωθυπουργό και τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη.
Η σημερινή, αλλά και οι προηγούμενες διοικήσεις της ΚΕΔΕ έχουν αναδείξει τις αντικειμενικές ευθύνες του Κεντρικού Κράτους, όσον αφορά τις ελλείψεις σε σύγχρονες, “πράσινες” υποδομές για την διαχείριση των απορριμμάτων στη χώρα μας, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να είναι ουραγός στην ανακύκλωση στην Ε.Ε. Καθώς και τις ευθύνες του για την απώλεια ευρωπαϊκών πόρων ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, για το σκοπό αυτό.
Και η σημερινή Διοίκηση της Κ.Ε.Δ.Ε. είναι αυτή που ζήτησε να υπάρξει παράταση στη διαβούλευση που διεξάγεται , με αφορμή τη “Μελέτη Σκοπιμότητας για τη Δημιουργία Μονάδων Ενεργειακής Αξιοποίησης ΑΣΑ”, που κατέθεσε μέσα στον Αύγουστο το ΥΠΕΝ. Αίτημα που τελικά έγινε αποδεκτό, αφού κρίθηκε εύλογη η θέση μας ότι για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, δεν αρκεί ένας μόλις μήνας για να διεξαχθεί ένας ουσιαστικός διάλογος και να δρομολογηθούν λύσεις, που καθυστερούν εδώ και δεκαετίες.
Η Κ.Ε.Δ.Ε. με σοβαρότητα και υπευθυνότητα διαμορφώνει τις θέσεις πάνω στο σημαντικό αυτό ζήτημα, αξιοποιώντας τις γνώσεις και την εμπειρία των αυτοδιοικητικών της στελεχών. Οι θέσεις αυτές θα παρουσιαστούν την επόμενη εβδομάδα στο Δ.Σ. που θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια θα ληφθεί απόφαση επί του περιεχομένου τους.
Σε κάθε περίπτωση έχουμε ξεκαθαρίσει πως για την Αυτοδιοίκηση υπάρχουν έξι συγκεκριμένες “κόκκινες γραμμές”, όσον αφορά αυτό το σημαντικό θέμα.
Σε κάθε περίπτωση η Κ.Ε.Δ.Ε. είναι έτοιμη να συμμετάσχει στο δημόσιο διάλογο με τεκμηριωμένες προτάσεις, θέτοντας ως προτεραιότητα την προάσπιση των συμφερόντων των Δήμων και των πολιτών των τοπικών μας κοινωνιών.
Για το λόγο αυτό και δεν δεχόμαστε αιχμές και υποδείξεις από πρόσωπα που εξυπηρετούν πολιτικά συμφέροντα και προσωπικές επιδιώξεις, κρυπτόμενα πίσω από δήθεν Δίκτυα Φο.Δ.Σ.Α., που δεν εκπροσωπούν την συντριπτική πλειοψηφία των Φορέων Διαχείρισης των πολυπληθέστερων Περιφερειών της χώρας.
Δίκτυα Ι.Χ., χωρίς επαρκή πολιτική και κοινωνική νομιμοποίηση, δεν έχουν θέση σε έναν τόσο σοβαρό διάλογο και η ανεύθυνη παρουσία τους, μακροπρόθεσμα υπονομεύει το κύρος του αυτοδιοικητικού θεσμού και τα συμφέροντα των πολιτών.
Η Θεσσαλονίκη μπαίνει σε μία νέα εποχή ανάπτυξης και πολεοδομικών μεταρρυθμίσεων, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Νίκο Ταγαρά. Στο επίκεντρο των προσπαθειών βρίσκονται μεγάλα έργα χωροταξίας και πολεοδομίας που αφορούν ολόκληρη την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και ειδικά τη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με τον κ. Ταγαρά, εκπονούνται Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια για 32 Δήμους της Περιφέρειας και για 9 Δήμους εντός Θεσσαλονίκης. Εμβληματικό είναι το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το Παραλιακό Μέτωπο της πόλης, μήκους 40 χλμ., που καλύπτει 8 Δήμους και αναμένεται να αναβαθμίσει καθοριστικά την περιοχή.
Ο Υφυπουργός εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για τη δημόσια αναγνώριση του έργου από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Σταύρο Παπασταύρου, ενώ τόνισε τη σημασία της συνεργασίας με παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς, χαρακτηρίζοντάς την ως «απολύτως χρήσιμη και αμοιβαία επωφελή».
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, «υποχρέωσή μας είναι να μιλάμε με το έργο μας και να βελτιώνουμε τις ζωές των πολιτών της Θεσσαλονίκης, της Κεντρικής Μακεδονίας και ολόκληρης της χώρας». Ο ίδιος επεσήμανε ότι τα έργα που σχεδιάζονται και υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη δεν έχουν προηγούμενο τις τελευταίες δεκαετίες, δίνοντας στους πολίτες σαφή εικόνα μιας κυβέρνησης που τηρεί τις δεσμεύσεις της.
Μερικές από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις που υλοποιούνται περιλαμβάνουν:
Την επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά.
Τη σύνδεση του κεντρικού σταθμού με τη Σίνδο, με δρομολόγια κάθε μισή ώρα, εξυπηρετώντας το Διεθνές Πανεπιστήμιο και τη βιομηχανική περιοχή.
Την αξιοποίηση του χώρου της ΔΕΘ, με έργα ύψους 120 εκατ. ευρώ αποκλειστικά από εθνικούς πόρους, που περιλαμβάνουν:
Πλήρη αναμόρφωση και επισκευή του Βελλιδείου Συνεδριακού Κέντρου
Σημαντική επέκταση των χώρων πρασίνου
Κατασκευή πάρκινγκ 600 θέσεων, διατηρώντας το ίδιο αποτύπωμα εκθεσιακών χώρων.
Τα έργα παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση για την παρουσίαση των αναπτυξιακών παρεμβάσεων στη Θεσσαλονίκη, επιβεβαιώνοντας ότι η πόλη μπαίνει σε μια νέα εποχή σύγχρονης ανάπτυξης και αναβάθμισης του αστικού χώρου.
🖊 Επιμέλεια: IsthmosNews.gr
________________________________________________________________________________________________________________________
Team IsthmosNews |
Facebook: IsthmosNews
Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews
Η Θεσσαλονίκη βιώνει μια περίοδο σημαντικών αλλαγών και αναβαθμίσεων, με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη να στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα: τα λόγια συνοδεύονται από έργα. Όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός, «Υποχρέωσή μας είναι να μιλάμε με το έργο μας και να βελτιώνουμε τις ζωές των πολιτών της Θεσσαλονίκης, της Κεντρικής Μακεδονίας και ολόκληρης της χώρας».
Οι Θεσσαλονικείς, όπως σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, «για πρώτη φορά έχουν απέναντί τους μία κυβέρνηση που μπορεί να τους κοιτάξει στα μάτια και να τους πει τέσσερις απλές κουβέντες: τα είπαμε και τα κάνουμε».
Το έργο του Μετρό προχωρά με γοργούς ρυθμούς, ενώ έως το τέλος του έτους ο κεντρικός σταθμός της πόλης θα συνδεθεί με τη Σίνδο, εξυπηρετώντας το Διεθνές Πανεπιστήμιο και τη βιομηχανική περιοχή με τρένα κάθε μισή ώρα. Παράλληλα, μέχρι τις αρχές του νέου έτους, θα δημιουργηθούν πέντε νέοι σταθμοί προς την Καλαμαριά, προσφέροντας στους Θεσσαλονικείς μια σύγχρονη και αποτελεσματική συγκοινωνιακή λύση.
Η αναμόρφωση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης προχωρά με αποκλειστική χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους ύψους 120 εκατ. ευρώ. Το έργο περιλαμβάνει πλήρη ανακαίνιση του Βελλιδείου, σημαντική επέκταση των χώρων πρασίνου και κατασκευή πάρκινγκ 600 θέσεων, διατηρώντας παράλληλα το ίδιο αποτύπωμα εκθεσιακών χώρων.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, τόνισε στην εκδήλωση παρουσίασης των έργων ότι οι παρεμβάσεις αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και διευκολύνουν τις μετακινήσεις των πολιτών, αποτελώντας παράλληλα εμβληματικές πρωτοβουλίες για ολόκληρη τη χώρα.
Η Θεσσαλονίκη αλλάζει, και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη φαίνεται αποφασισμένη να αφήσει ένα ορατό και μετρήσιμο αποτύπωμα στην καθημερινότητα των πολιτών της.
________________________________________________________________________________________________________________________
Team IsthmosNews |
Facebook: IsthmosNews
Facebook: ΔΗμότης Της Κορινθίας by IsthmosNews
Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών : Συχνές Ερωτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά»
ΕΡΩΤΗΣΗ 1
Αγόρασα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο διάστημα Απριλίου – Ιουνίου 2025 προσβλέποντας στην επιδότηση από το πρόγραμμα. Ωστόσο, δεν ήταν δυνατή η υποβολή της αίτησης λόγω εξάντλησης του προϋπολογισμού. Γιατί συμβαίνει αυτό;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο Γ΄ κύκλος του Κινούμαι Ηλεκτρικά ξεκίνησε στις 7/6/2024 με προϋπολογισμό 33 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια, στις 20/2/2025 ο προϋπολογισμός ενισχύθηκε με 11 επιπλέον εκατ. ευρώ έτσι ώστε να είναι δυνατή η υποβολή νέων αιτήσεων. Παρ’ όλα αυτά, λόγω του έντονου ενδιαφέροντος των πολιτών και των επιχειρήσεων, ο προϋπολογισμός για τα αυτοκίνητα εξαντλήθηκε τον Μάρτιο 2025 και δεν ήταν δυνατή η υποβολή νέων αιτήσεων για αυτοκίνητα ενώ για τα ηλεκτρικά ποδήλατα η υποβολή αιτήσεων συνεχίστηκε γιατί υπήρχαν διαθέσιμα ποσά.
Ο ετήσιος προϋπολογισμός του προγράμματος είναι καθορισμένος ως ποσοστό των εσόδων από πλειστηριασμούς ρύπων, τους οποίους διενεργεί ο Διαχειριστής ΑΠΕ και Εγγυήσεων Προέλευσης ο οποίος είναι φορέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Τα έσοδα από πλειστηριασμούς ρύπων διατίθεται σε περιβαλλοντικές δράσεις και τα αναλογούντα ποσοστά ανά δράση, όπως π.χ. η ηλεκτροκίνηση, καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Τα έσοδα πλειστηριασμών ρύπων για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2025 ανέρχονται σε 13 εκατ. ευρώ και ήδη έχουν διατεθεί για τη συνέχιση του προγράμματος και την υποβολή νέων αιτήσεων. Πλέον, ο συνολικός προϋπολογισμός του γ’ κύκλου ανέρχεται σε 57 εκατ. ευρώ.
Διαχρονικά, το συνολικό ποσό των επιδοτήσεων του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» δεν είναι δυνατόν να καλύψει το σύνολο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ταξινομούνται στη χώρα. Σημειώνουμε ότι εκτός από αυτοκίνητα επιδοτούνται και δίκυκλα, τρίκυκλα και ηλεκτρικά ποδήλατα για ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
ΕΡΩΤΗΣΗ 2
Πως μπορώ να γνωρίζω αν υπάρχουν υπόλοιπα διαθέσιμα ώστε να αποφασίσω αν θα προβώ στην αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Με την είσοδο στην πλατφόρμα της δράσης και πατώντας «σύνδεση στην υπηρεσία» ο ενδιαφερόμενος μπορεί ανά πάσα στιγμή να δει τα υπόλοιπα διαθέσιμα ποσά και να αποφασίσει αν πρέπει να αγοράσει ή όχι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
ΕΡΩΤΗΣΗ 3
Υπάρχει στην προκήρυξη της δράσης διάταξη που να αναφέρει ότι η διάρκεια της δράσης μπορεί να συντμηθεί εφόσον εξαντληθεί ο προϋπολογισμός;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το άρθρο 6 της προκήρυξης της δράσης αναφέρει ρητά «Η διάρκεια της Δράσης μπορεί να συντμηθεί στην περίπτωση που οι διαθέσιμοι πόροι καλυφθούν πριν από την ημερομηνία ολοκλήρωσής της». Διευκρινίζεται ότι η εξάντληση των πόρων αφορά το σύνολο των επιδοτήσεων για όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Σε περίπτωση που οι διαθέσιμοι πόροι για μια κατηγορία οχημάτων, π.χ. αυτοκίνητα, εξαντληθούν πριν την προθεσμία υποβολής αιτήσεων, η υποβολή αιτήσεων για άλλες κατηγορίες οχημάτων, π.χ. ποδήλατα, συνεχίζεται κανονικά έως εξάντλησης των πόρων και γι’ αυτή τη κατηγορία ή την λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.
ΕΡΩΤΗΣΗ 4
Με την τελευταία τροποποίηση της ΚΥΑ στις 31 Ιουλίου 2025 ορίστηκε η 7η Ιουνίου 2025 ως η ημερομηνία έναρξης δαπανών αγοράς ή μίσθωσης. Εγώ που αγόρασα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το διάστημα Απριλίου-Ιουνίου δεν μπορώ να υποβάλω αίτηση. Δεν είναι άδικο αυτό;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η επιδότηση στο πλαίσιο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» σε κάθε περίοδο διαθέτει συγκεκριμένο προϋπολογισμό και οι αιτήσεις παραμένουν ανοιχτές μόνο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή μέχρι την εξάντληση του διαθέσιμου ποσού.
Με την τελευταία τροποποίηση της ΚΥΑ (31/7/2025) η 7η Ιουνίου 2025 ορίστηκε ως ημερομηνία επιλεξιμότητας δαπάνης.
Διευκρινίζεται ότι η ημερομηνία 7/6/2025 αφορά ολόκληρη τη δαπάνη παραγγελίας και εξόφλησης του οχήματος. Αντίστοιχη πρακτική ακολουθήθηκε και σε προηγούμενους κύκλους (π.χ. στον γ’ κύκλο η περίοδος ξεκίνησε 7/6/2024 με επιλεξιμότητα από 1/5/2024).
ΕΡΩΤΗΣΗ 5
Ο έμπορος στον οποίο πήγα να αγοράσω το αυτοκίνητο μου διασφάλισε ότι αυτό θα επιδοτηθεί από τη δράση. Παρόλα αυτά δεν μπόρεσα να υποβάλω την αίτηση λόγω εξάντλησης του προϋπολογισμού.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αν σας δόθηκε η διαβεβαίωση από τρίτους ότι η αγορά σας θα επιδοτηθεί, ενώ αυτό δεν ίσχυε λόγω εξάντλησης του προϋπολογισμού, τότε η πληροφόρηση που λάβατε δεν ήταν ακριβής.
Για να αποφύγετε τυχόν παραπληροφόρηση, συνιστάται πριν από κάθε ενέργεια να ενημερώνεστε αποκλειστικά από επίσημες πηγές, όπως η ιστοσελίδα της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και τα επίσημα έγγραφα/ανακοινώσεις του Υπουργείου, όπου αναφέρονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και η τρέχουσα διαθεσιμότητα του προϋπολογισμού.
ΕΡΩΤΗΣΗ 6
Παρατήρησα ότι η καταχωρημένη στο πληροφοριακό σύστημα αίτησή μου, την οποία δεν μπόρεσα να υποβάλω λόγω εξάντλησης του προϋπολογισμού έχει διαγραφεί, Γιατί έγινε αυτό;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Οι προσωρινά αποθηκευμένες αιτήσεις που δεν υποβλήθηκαν διαγράφηκαν από το πληροφοριακό σύστημα γιατί αφενός, σύμφωνα με το ΦΕΚ Β’ 657/17.02.2025 ορίζεται ως προθεσμία υποβολής αιτήσεων η 30η/06/2025, αφετέρου με το ΦΕΚ Β’ 4199/31.07.2025 θεσπίζεται νέος μηχανισμός επιδοτήσεων, διαφορετικός από αυτόν που ίσχυε στον παρελθόν και το πληροφοριακό σύστημα έπρεπε να τροποποιηθεί ώστε να υπολογίζει τις νέες επιδοτήσεις επί της λιανικής τιμής προ φόρων αγοράς του οχήματος.
Το IsthmosNews.gr είναι ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο ενημερωτικό site που
έχει ήδη καθιερωθεί στην Κορινθία και την Πελοπόννησο ως πηγή αξιόπιστης
και καθημερινής ενημέρωσης.
Με σύνθημα «Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη»,
προσφέρουμε έγκαιρα ρεπορτάζ, ειδήσεις και αφιερώματα για ό,τι συμβαίνει
στον τόπο μας — από την τοπική αυτοδιοίκηση και την οικονομία, μέχρι τον
πολιτισμό, τον τουρισμό και την κοινωνία.
Το κοινό μας είναι ενεργοί δημότες της Κορινθίας , της Πελοποννήσου που
μας εμπιστεύονται για να μένουν πάντα ενημερωμένοι.
Τα νέα της Κορινθίας & Πελοποννήσου δεν κοιμούνται ποτέ.
Και εσύ... γιατί να τα μαθαίνεις τελευταίος; IsthmosNews.gr — Το site που έγινε καθημερινή σου συνήθεια.
Με εκτίμηση,
Η Ομάδα του isthmos News