Ακαθάριστα οικόπεδα: Λήγει σήμερα η προθεσμία - Tα πρόστιμα που ισχύουν

Από την Τρίτη 1η Απριλίου έχουν ξεκινήσει οι καθαρισμοί των οικοπέδων για το 2025 με τους ιδιοκτήτες να καλούνται να ολοκληρώσουν τη διαδικασία άμεσα και να υποβάλουν την αντίστοιχη δήλωση μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας του gov.gr μέχρι σήμερα, Δευτέρα (16/6).

Η υποχρέωση αυτή αφορά τόσο τους ιδιοκτήτες όσο και τους ενοικιαστές και εντάσσεται στα προληπτικά μέτρα πυροπροστασίας ενόψει της αντιπυρικής περιόδου. Η μη υποβολή δήλωσης καθαρισμού στο Εθνικό Μητρώο επιφέρει πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης, οι ιδιοκτήτες κινδυνεύουν με φυλάκιση έως 2 έτη και πρόστιμο έως 54.000 ευρώ.

Ο υφυπουργός Εσωτερικών Βασίλης Σπανάκης μίλησε προ ημερών στην εκπομπή Newsroom του ΕΡΤNews για τους καθαρισμούς των οικοπέδων, αλλά και για την αναδρομική απαλλαγή δημοτικών τελών για χιλιάδες κενά ακίνητα. Σχετικά με την τροπολογία για τα κλειστά ακίνητα που λύνει ένα θέμα μετά από πάγιο αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων, ο κ. Σπανάκης δήλωσε, «τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού για τα κενά ακίνητα διαγράφονται εφόσον υποβληθεί υπεύθυνη δήλωση από τους ιδιοκτήτες. Άρα, έχουμε αναδρομική απαλλαγή δημοτικών τελών για χιλιάδες κενά ακίνητα».

«Κλειστό ακίνητο», διευκρίνισε, είναι αυτό που δεν έχει ρεύμα. «Άρα όσοι ιδιοκτήτες μέχρι σήμερα δεν έχουν υποβάλει υπεύθυνη δήλωση στον Δήμο να πουν ότι “το ακίνητο μου είναι κλειστό, είναι κενό”, μπορούν να το κάνουν από εδώ και πέρα(…)», είπε.

Ο Δήμος γνωρίζει και είναι διασυνδεδεμένος, ώστε να δει αν υπάρχει ρεύμα ή όχι ή μπορεί και ο ίδιος ο ιδιοκτήτης να προσκομίσει βεβαίωση από την εταιρεία ρευματοδότησής του.

«Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες δεν το γνωρίζουν», υπενθύμισε ο κ. Σπανάκης. Όπως εξήγησε, «σε πολλές περιπτώσεις έχουν βεβαιωθεί από τον Δήμο, οπότε σε αυτή την περίπτωση πάει και διαγράφονται. Υπάρχουν και εκείνα που δεν έχουν βεβαιωθεί. Οπότε πηγαίνει ο ιδιοκτήτης και λέει ότι είναι κενό το ακίνητό μου, κάνω την υπεύθυνη δήλωση, μη μου βεβαιώσετε αυτά τα χρέη και τρίτη περίπτωση αν κάποιος τα έχει ήδη ρυθμίσει και έχει πληρώσει, για τα υπόλοιπα δεν χρειάζεται να πληρώσει, αλλά χρειάζεται πάλι να πάει στο δήμο».

Τι ισχύει για τα ακαθάριστα οικόπεδα

Σχετικά με τα ακαθάριστα οικόπεδα δήλωσε πως «το υπουργείο Εσωτερικών φέτος δαπανά 40 εκατομμύρια, ένα αυξημένο ποσό σε σχέση με πέρυσι και πρόπερσι για τα ακαθάριστα οικόπεδα».

Εξήγησε πως οι δήμοι ήδη «έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία να καθαρίσουν τα δημοτικά οικόπεδα σε πολλές περιοχές. Υπάρχει όμως και η υποχρέωση των ιδιοκτητών να καθαρίσουν τα οικόπεδά τους από την 1η Απριλίου έως την 30η Απριλίου. Γιατί μετά μπαίνουμε στην αντιπυρική περίοδο. Το δηλώνουμε στην πλατφόρμα που υπάρχει στο αρμόδιο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης».

Υπενθύμισε μάλιστα, πως 833.000 ιδιοκτήτες καθάρισαν τα οικόπεδά τους πέρυσι.

Ο κ. Σπανάκης τόνισε πως φέτος οι Δήμοι είναι πολύ πιο οργανωμένοι από ποτέ. «Όλοι οι ιδιοκτήτες ακινήτων μπορούν πριν ξεκινήσουν να καθαρίζουν τα οικόπεδά τους, να συνεργαστούν με τους Δήμους. Υπάρχει στις ιστοσελίδες των Δήμων το τηλέφωνο που μπορούν να καλέσουν οι πολίτες για να βοηθήσουν και οι Δήμοι στην αποκομιδή».

Παράλληλα, ο κ. Σπανάκης ανέφερε πως στην πλατφόρμα υπάρχουν δύο πεδία, το ένα είναι για να υποβάλεις και το άλλο για να κάνεις καταγγελίες. «Είχαμε πέρσι 8.000 καταγγελίες», είπε και πρόσθεσε πως φέτος «θα ελεγχθούν όλες οι καταγγελίες».

10 ερωταπαντήσεις για τα ακαθάριστα οικόπεδα

1. Ποιοι είναι υπόχρεοι υποβολής δήλωσης καθαρισμού;

Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές ή υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε:

  • περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων,
  • περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο,
  • εκτάσεις που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των ανωτέρω περ.(α) και (β), κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας και
  • εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα, για τις εκτάσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τον δασικό χάρτη της περιοχής και κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας .

2. Εξαιρούνται κάποιοι από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης καθαρισμού;

Από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι φυτεμένες επιφάνειες ακάλυπτων χώρων κτιρίων, πολυκατοικιών, κ.α. των περιοχών και εκτάσεων της ερώτησης 1.

 

3. Είμαι υποχρεωμένος σε αρνητική δήλωση εφόσον δεν είμαι υπόχρεος;

Όχι δεν υπάρχει υποχρέωση αρνητικής δήλωσης εφόσον δεν είστε υπόχρεος.

4. Τι προβλέπει ο καθαρισμός;

Ο απαιτούμενος καθαρισμός περιλαμβάνει:

  • Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
  • Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
  • Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου.
  • Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
  • Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
  • Ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού.

5. Το οικόπεδο ανήκει σε περισσότερους από έναν ιδιοκτήτες. Απαιτείται να κάνουν δήλωση καθαρισμού όλοι οι ιδιοκτήτες;

Σε περίπτωση που η δήλωση καθαρισμού αφορά όλο το οικόπεδο τότε αρκεί να γίνει δήλωση από έναν ιδιοκτήτη. Διαφορετικά, σε περίπτωση που στο οικόπεδο υπάρχουν κάθετες ιδιοκτησίες, δίνεται η δυνατότητα να υποβάλουν δήλωση όλοι οι ιδιοκτήτες αναφέροντας τις κάθετες ιδιοκτησίες τους.

 

6. Δεν γνωρίζω τον ΚΑΕΚ του οικοπέδου μου, πώς ή πού μπορώ να τον βρω;

Για την εύρεση του ΚΑΕΚ μπορείτε να συνδεθείτε στην ψηφιακή υπηρεσία του Ελληνικού Κτηματολογίου.

Συμβουλευτείτε τις Οδηγίες χρήσης / Δήλωση καθαρισμού.

7. Τι κυρώσεις υπάρχουν σε μη υποβολή δήλωσης;

Στους υπόχρεους που δεν υποβάλλουν τη δήλωση, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ.

8. Τι κυρώσεις υπάρχουν σε υποβολή ψευδούς δήλωσης;

Η υποβολή ψευδούς δήλωσης στο Εθνικό Μητρώο, ως προς την τήρηση της σχετικής υποχρέωσης, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή εκατόν ογδόντα (180) έως τριακόσιες εξήντα (360) ημερήσιες μονάδες.

Το ύψος της κάθε ημερήσιας μονάδας δεν μπορεί να είναι κατώτερο από εβδομήντα (70) ευρώ, ούτε ανώτερο από εκατό πενήντα (150) ευρώ.

9. Υπέβαλα τη δήλωση καθαρισμού στο Μητρώο (akatharista.apps.gov.gr). Απαιτείται να την αποστείλω και στον δήμο;

Όχι, ο δήμος έχει πρόσβαση στην εφαρμογή και δεν απαιτείται να κάνετε κάποια άλλη ενέργεια.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις διαδικασίες καθαρισμού και το ισχύον πλαίσιο επισκεφθείτε τη διαδικτυακή πλατφόρμα του gov.gr.

 

Δημοσιεύθηκε στο News247.gr/ Ακαθάριστα οικόπεδα: Λήγει σήμερα η προθεσμία - Tα πρόστιμα που ισχύουν

Πυροσβεστικό Σώμα Ελλάδας: 22 αγροτοδασικές πυρκαγιές εκδηλώθηκαν το τελευταίο 24ωρο

Το  Πυροσβεστικό Σώμα Ελλάδας ανακοίνωσε:

Από Ω/18:00/15-06-2025 έως Ω/18:00/16-06-2025 εκδηλώθηκαν 22 αγροτοδασικές πυρκαγιές, από τις οποίες οι 21 αντιμετωπίστηκαν άμεσα, στο αρχικό τους στάδιο, ενώ οι πυροσβεστικές δυνάμεις αντιμετωπίζουν ακόμη μια (1).

Τα κατά τόπους ανακριτικά γραφεία, καθώς και Κλιμάκια της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (Δ.Α.Ε.Ε.) διερευνούν τα αίτια εκδήλωσης των πυρκαγιών.

Παρακαλούμε όλους τους πολίτες, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και σε περίπτωση πυρκαγιάς, για τη δική τους ασφάλεια, να ακολουθούν πιστά τις υποδείξεις των αρμόδιων Αρχών.

pirosvsrstiki166

Παρέμβαση του Προέδρου της Π.Ο.Σ.Ε.Α. στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης υπέρ των Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών.

Οι Σύλλογοι Εθελοντών Αιμοδοτών της χώρας μας είναι ο πυλώνας και το προπύργιο για την προσέλκυση νέων εθελοντών αιμοδοτών μέσω των δράσεων που πραγματοποιούν καθημερινά σε όλες τις πόλεις ανά την Ελλάδα.
 
Συγκεκριμένα οι Σύλλογοι Εθελοντών Αιμοδοτών, οι πραγματικοί εθελοντές ΖΩΗΣ, οι άνθρωποι που αφιερώνουν πολύτιμο χρόνο απο τις οικογένειες τους , τις εργασίες τους , τη προσωπική τους ζωή και πολλές φορές με αρνητικό αντίκτυπο για την ίδια τους την υγεία και χωρίς καμία σταθερή κρατική οικονομική υποστήριξη, πραγματοποιούν:
Ετήσιες επισκέψεις σε εκατοντάδες σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα με σκοπό να ενημερώσουν χιλιάδες μαθητές όλων των βαθμίδων για την ιδέα της εθελοντικής αιμοδοσίας.
Εφαρμόζουν το εκπαιδευτικό υλικό που πρώτη η ΠΟΣΕΑ εκπόνησε σε συνεργασία με την επιστημονική επιτροπή της και το οποίο αναμένεται να βελτιωθεί και να ανανεωθεί μέσα στο επόμενο διάστημα βάση των νέων δεδομένων που έχουν προκύψει μετά από τη τελευταία πανελλαδική έρευνα της MRB στην ελληνική κοινωνία.
Πραγματοποιούν καθημερινά δεκάδες εθελοντικές αιμοδοσίες σε όλη τη χώρα και συγκεντρώνουν ετησίως χιλιάδες μονάδες αίματος και αιμοπεταλίων.
 Ενημερώνουν την κοινή γνώμη για τη δωρεά μυελού των οστών και ιστών σώματος και πραγματοποιούν δειγματοληψίες στοματικού επιχρίσμστος για την εντόπιση μελλοντικών δοτών μυελού των οστών.
Είναι οι μοναδικοί που υλοποιούν με απόλυτη επιτυχία δράσεις προσέλκυσης με οδηγό τον στρατηγικό σχεδιασμό της ΠΟΣΕΑ ο οποίος περιλαμβάνει:
Πανελλήνια Λαμπαδηδρομία Εθελοντών Αιμοδοτών
Ενημερωτικές ημερίδες σε σχολεία, πολιτιστικούς και αθλητικούς συλλόγους, πανεπιστήμια, λύκεια, γυμνάσια, δημοτικά, νηπιαγωγεία, φορείς πρωτοβάθμιας υγείας κ.α.
πιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό
Διεθνείς συναντήσεις και συνεργασίες με Ομοσπονδίας Αιμοδοτών όλου του κόσμου
Συνεργασίες με ομάδες νέων μέσω της Πανελλήνιας Επιτροπής Νέων της ΠΟΣΕΑ
μφικτιονίες
Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής και Δημιουργικής Γραφής
Ηλεκτρονική Εφημερίδα
 Συνεργασίες με την πολιτεία, την τοπική αυτοδιοίκηση και την εκκλησία
 
Όπως είναι κατανοητό, χωρίς τους Συλλόγους Εθελοντών Αιμοδοτών καμία δράση προσέλκυσης δεν θα ήταν επιτυχής και ευχαριστούμε όσους το αναγνωρίζουν και το αναδεικνύουν.
 
Για όσους προσπαθούν έως σήμερα να υποβαθμίσουν το ρόλο,τη λειτουργία και την υπάρξη των Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών τους καλώ να "προσγειωθούν" στην πραγματικότητα άμεσα.
 
Οι Σύλλογοι Εθελοντών Αιμοδοτών, αποτελούν ένα ιερό κομμάτι της κοινωνίας μας.
Να τους αγαπάτε όπως ακριβώς αγαπούν και αυτοί κάθε πολίτη και φροντίζουν για τον συνάνθρωπο τους!
 
Με εκτίμηση,
Θεολόγος Ζώτος
Πρόεδρος Π.Ο.Σ.Ε.Α.

Πρόστιμο 100 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για μια σαγιονάρα -Ποιοι το πληρώνουν

Ένα λάθος που κάνουμε όλοι μας κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ενδέχεται να το πληρώσουμε ακριβά, βάζοντας σε κίνδυνο όχι μόνο την τσέπη μας αλλά και τη σωματική μας ακεραιότητα.

Με το φετινό καλοκαίρι να έχει ήδη δείξει τα δόντια του, οι περισσότεροι από εμάς αναζητούμε τρόπους ώστε να κάνουμε τις μετακινήσεις μας πιο... ανάλαφρες.

Στην προσπάθεια αυτή δεν είναι λίγοι εκείνοι όσοι αφήνουν στα… πατάρια τα κλειστά παπούτσια τους και δεν αποχωρίζονται τα καλοκαιρινά υποδήματα, όπως είναι τα σανδάλια και οι σαγιονάρες. Μια συνήθεια που παρατηρείται ακόμα και όταν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Όπως είναι κατανοητό, η οδήγηση με σαγιονάρα ενέχει σημαντικούς κινδύνους, δεδομένου ότι ένα γλίστρημα του ποδιού ενδέχεται να καταστήσει αδύνατο τον χειρισμό των πεντάλ του γκαζιού και του φρένου, με αποτέλεσμα να προκληθεί κάποιο τροχαίο ατύχημα.

Τι αναφέρει ο ΚΟΚ;

Παρά τους αδιαπραγμάτευτους κινδύνους που εγκυμονεί αυτή η… ελληνική συνήθεια, στον υφιστάμενο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δεν υπάρχει κάποιο άρθρο του ΚΟΚ όπου να γίνεται σαφής αναφορά στην οδήγηση με σαγιονάρες ή σανδάλια.

Από την άλλη, στην παράγραφο 2 του άρθρου 13 αναφέρεται ότι «ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεών του, για να ενεργεί ελεύθερα τους αναγκαίους χειρισμούς». Σε διαφορετική περίπτωση προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 100 ευρώ και συνοδεύεται από την επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.

Σε περίπτωση, λοιπόν, τροχονομικού ελέγχου, εξαρτάται από τον εκάστοτε διενεργούντα τον έλεγχο το αν η οδήγηση με σαγιονάρες περιορίζει την ελευθερία κινήσεων του οδηγού, και επομένως αν πρέπει να επιβληθεί πρόστιμο ή όχι.

Ανεξάρτητα, πάντως, από το αξιόποινο (ή μη) της συγκεκριμένης συνήθειας, οι οδηγοί θα πρέπει να αποφεύγουν να οδηγούν με ανοιχτά υποδήματα, μιας και αυξάνονται οι πιθανότητες να εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα.

Δημοσιεύθηκε στο  carandmotor.gr - Πρόστιμο 100 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για μια σαγιονάρα -Ποιοι το πληρώνουν

Από 1η Σεπτεμβρίου η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση B2G για δαπάνες φορέων Γενικής Κυβέρνησης

Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Με τροποποίηση της κοινής απόφασης των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών, Ανάπτυξης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ορίζεται ως νέα ημερομηνία έναρξης λειτουργίας της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης B2G (Business to Government) για δαπάνες φορέων της Γενικής Κυβέρνησης η 1η Σεπτεμβρίου. Παράλληλα, ορίζονται συγκεκριμένες εξαιρέσεις από την υποχρεωτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

Αναλυτικά, με βάση την νομοθεσία, οι αναθέτουσες αρχές και οι αναθέτοντες φορείς υποχρεούνται να παραλαμβάνουν και να επεξεργάζονται ηλεκτρονικά τιμολόγια και παράλληλα οι οικονομικοί φορείς υποχρεούνται να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τιμολόγια, τα οποία είναι σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο έκδοσης ηλεκτρονικών τιμολογίων και εκδίδονται κατά την εκτέλεση των δημοσίων συμβάσεων, ανεξαρτήτως αξίας αυτών.

Επιπλέον, αναφορικά με τις εξαιρούμενες κατηγορίες συμβάσεων και δαπανών, προστίθεται η περίπτωση των δαπανών συμβάσεων μίσθωσης έργου που συνάπτονται μεταξύ φυσικών προσώπων και φορέων της Γενικής Κυβέρνησης.

Συνεπώς, οι περιπτώσεις που εξαιρούνται από την υποχρέωση υποβολής ηλεκτρονικής τιμολόγησης είναι οι κάτωθι:

  1. Δημόσιες συμβάσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 148 του ν. 4601/2019, και συνάπτονται δυνάμει των άρθρων 117Α και 327Α του ν. 4412/2016 (ήσσονος αξίας).
  2. α) Δημόσιες συμβάσεις μεταξύ φορέων του δημοσίου τομέα, που ανατίθενται σύμφωνα με το άρθρο 12 του ν. 4412/2016,

      β) συμβάσεις μεταξύ αναθετουσών αρχών, που ανατίθενται σύμφωνα με το άρθρο 247 του ν. 4412/2016 και

      γ) συμβάσεις παραχώρησης μεταξύ φορέων του δημοσίου τομέα, που ανατίθενται σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4413/2016.

  1. Λοιπές δαπάνες το ύψος των οποίων είναι έως 2.500 ευρώ.
  2. Λοιπές δαπάνες φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, ανεξαρτήτως αξίας, που χαρακτηρίζονται απόρρητες και δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των ν. 4412/2016 και 4413/2016.
  3. Δαπάνες συμβάσεων μίσθωσης έργου που συνάπτονται μεταξύ φυσικών προσώπων και φορέων της Γενικής Κυβέρνησης.

 Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας - Christos Dimas

Μήνυμα του Προέδρου της Π.Ο.Σ.Ε.Α. για την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη - 14 Ιουνίου

Ο Πρόεδρος ΤΗς  Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών κος Θεολόγος Χρ. Ζώτος στέλνει το δικό του μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη - 14 Ιουνίου 

Συγκεκριμένα ναφέρει στο μήνυμα :

"14 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη!
Ημέρα χαράς και γιορτής για όλους τους αφανείς ήρωες που καθημερινά χαρίζουν ζωή και ελπίδα προσφέροντας με αγάπη και ανιδιοτέλεια το πολυτιμότερο αγαθό για την ανθρώπινη ύπαρξη, το ΑΙΜΑ ΤΟΥΣ!
Στην ανάγκη είσαι πάντοτε εδώ...
Στον πόνο είσαι πάντοτε διαθέσιμος ..
Χρόνια σου πολλά αφανή μας ΗΡΩΑ!!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΘΕΛΟΝΤΗ ΑΙΜΟΔΟΤΗ!!
Με εκτίμηση,
Θεολόγος Χρ. Ζώτος
Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών"

Το πρώτο πρατήριο Υδρογόνου της AVIN ξεκινά τη λειτουργία του στους Αγίους Θεοδώρους

Παρουσιάστηκε ο πρώτος εμπορικός σταθμός ανεφοδιασμού Υδρογόνου στους Αγίους Θεοδώρους υπό το εμπορικό σήμα της AVIN

 

Πρόκειται για μία επένδυση της τάξης των 3 εκατ. ευρώ, που σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την προώθηση της κινητικότητας με υδρογόνο στη χώρα. 

Το έργο αυτό διακρίνεται για σημαντικές πρωτιές σε εθνική, περιφερειακή και ευρωπαϊκή κλίμακα. Είναι το πρώτο, δημόσια προσβάσιμο, εμπορικό πρατήριο υδρογόνου που κατασκευάζεται στη χώρα και από τα πρώτα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Είναι το πρώτο που υλοποιείται στην Ευρώπη με συγχρηματοδότηση (κατά 50%) από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Connecting Europe Facility (CEF) – Transport και το πρώτο έργο που ανοίγει τον δρόμο για την εμπορική διάθεση αμιγώς πράσινων καυσίμων για τις οδικές μεταφορές στη χώρα.

To πρατήριο ανεφοδιασμού οχημάτων με υδρογόνο (Hydrogen Refueling Station – HRS) είναι μια καινοτόμα εγκατάσταση υψηλής τεχνολογίας και αυστηρών προδιαγραφών. Ο σταθμός επιτρέπει την τροφοδοσία οχημάτων υδρογόνου ελαφρού και βαρέως τύπου, ενισχύοντας τη μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας και υποστηρίζοντας τον στόχο της Motor Oil για την ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων στον τομέα των μεταφορών.

Η Coral Gas ανέλαβε την προμήθεια και μεταφορά από το εξωτερικό, και εν συνεχεία αποθήκευση του πράσινου υδρογόνου για τη λειτουργία του πρατηρίου. Στο μέλλον η πλήρωση των trailers θα γίνεται στο σταθμό φόρτωσης υδρογόνου που κατασκευάζει η Motor Oil στο διυλιστήριο. 

Επίσης, η bfs, κατασκευαστική εταιρεία του Ομίλου, ανέλαβε και υλοποίησε το απαιτητικό έργο κατασκευής και επίβλεψης δοκιμαστικής λειτουργίας και ασφαλείας του πρατηρίου.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, παρουσιάστηκαν όλα τα χαρακτηριστικά που αφορούν στις συνθήκες μεταφοράς, αποθήκευσης, εφοδιασμού και δόθηκαν απαντήσεις για τη λειτουργία του πρατηρίου υδρογόνου και τα πλεονεκτήματα που μπορούν να αναδειχθούν από το πιλοτικό αυτό πρώτο εγχείρημα στον τομέα της υδρογονοκίνησης στη χώρα.

Ο Γενικός Διευθυντής της AVIN OIL, κ. Ιωάννης Ραπτάκης δήλωσε: “Η σπουδαιότητα των εναλλακτικών καυσίμων και της κυκλικής οικονομίας είναι έκδηλη στο πλάνο ανάπτυξης μας, με κομβικό τον ρόλο του υδρογόνου στα εμβληματικά έργα που ήδη υλοποιεί ο Όμιλος. Το υδρογόνο αναμένεται να έχει σημαντικό ρόλο για την παραγωγή καυσίμων μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος. Εμείς σήμερα ανοίγουμε αυτή τη δυνατότητα στον τελικό καταναλωτή, ανοίγουμε τον δρόμο στην υδρογονοκίνηση, κόβοντας πρώτοι το νήμα στις μελλοντικές λύσεις που ήδη δοκιμάζονται στην Ευρώπη”.

Ο Γενικός Διευθυντής της Coral Gas, κ. Παναγιώτης Χαριτόπουλος δήλωσε: “Στην Coral Gas έχουμε στόχο να ηγηθούμε στην ενεργειακή μετάβαση. Και να μην ξεχνάμε ότι τα καύσιμα είναι πλήρως συμβατά με το DNA της εταιρείας μας, και άρα για εμάς είναι ένα φυσικό μονοπάτι που θέλουμε να ακολουθήσουμε. Ταυτόχρονα, μέσα από τις πρωτοβουλίες μας για καθαρές ενεργειακές λύσεις, είμαστε περήφανοι που συμβάλλουμε σε έναν πιο καθαρό και βιώσιμο μέλλον”.

 

το πλαίσιο της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε συζήτηση μεταξύ των κκ. Γιώργου Χατζημαρκάκη, CEO της Hydrogen Europe, και Κωνσταντίνου Χατζηφώτη, Διευθυντή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του Ομίλου Motor Oil.

O κ. Χατζημαρκάκης δήλωσε: “Το υδρογόνο δεν είναι απλώς μια λύση για το κλίμα — είναι η ευκαιρία για ισχυρή ενεργειακή ασφάλεια και καινοτομία. Η Ελλάδα μπορεί να ηγηθεί στη ναυτιλία, τις μεταφορές και την αποθήκευση ενέργειας. Η Motor Oil ήδη δείχνει τον δρόμο, προωθώντας ενεργά την πράσινη μετάβαση”.

Ο κ. Χατζηφώτης δήλωσε: “Η κατασκευή και λειτουργία του πρώτου εμπορικού, δημόσια προσβάσιμου πρατήριου υδρογόνου στην Ελλάδα, μέσω και της συνδυαστικής αξιοποίησης ενωσακών χρηματοδοτικών εργαλείων, αποτελούν ένα πρωτοποριακό επίτευγμα και προσθέτουν ένα σημαντικού συμβολισμού ορόσημο στην αλυσίδα αξίας υδρογόνου που αναπτύσσει ο Όμιλος Motor Oil”. 

 

Με την υποδομή του πρώτου πρατηρίου υδρογόνου, η χώρα μπαίνει στον ευρωπαϊκό χάρτη σύγχρονων οδικών μεταφορών. Το πρατήριο της AVIN και τα trailers υδρογόνου τα οποία λειτουργεί η Coral Gas είναι τα πρώτα απτά δείγματα του στρατηγικού πλάνου του Ομίλου Motor Oil για την ανάπτυξη αλυσίδας αξίας υδρογόνου στη χώρα.

Δημήτρης Σταυρόπουλος, Constuction Manager bfs Η bfs, κατασκευαστική εταιρεία του Ομίλου, ανέλαβε και υλοποίησε το απαιτητικό έργο κατασκευής και επίβλεψης λειτουργίας και ασφαλείας του πρατηρίου.

 

 

Δημοσιεύθηκε στο https://www.capital.gr/ Το πρώτο πρατήριο Υδρογόνου της AVIN ξεκινά τη λειτουργία του στους Αγίους...

Αλλαγές στις διαθήκες: «Ανατροπές» στη φορολογική διαχείριση της κληρονομιάς

Οι διαθήκες θα δημοσιεύονται αποκλειστικά από συμβολαιογράφους και όχι μέσω της δικαστικής οδού.

Εντός των επομένων εβδομάδων θα παραδοθεί στο υπουργείο Δικαιοσύνης το σχέδιο νόμου για τις αλλαγές στο κληρονομικό δίκαιο που συντάσσεται από ειδική ομάδα εργασίας. Σύμφωνα με τις υφιστάμενες πληροφορίες, οι επικείμενες αλλαγές στο κληρονομικό δίκαιο φέρνουν σημαντικές φορολογικές συνέπειες στην πράξη, καθώς επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες διαχειρίζονται την κληρονομιά τους, επιταχύνοντας τις διαδικασίες και ενισχύοντας τη νομική ασφάλεια.

Ενδεικτικά:

Η ιδιόγραφη διαθήκη δεν θα μπορεί πλέον να κατατίθεται από τρίτο πρόσωπο. Ο ίδιος ο διαθέτης θα πρέπει να την προσκομίζει αυτοπροσώπως στον συμβολαιογράφο, γεγονός που ενισχύει την αυθεντικότητα και την ασφάλεια του περιεχομένου της.

Οι διαθήκες θα δημοσιεύονται αποκλειστικά από συμβολαιογράφους και όχι μέσω της δικαστικής οδού, όπως ίσχυε έως τώρα. Αυτό συνεπάγεται σημαντική επιτάχυνση της διαδικασίας και μείωση του φόρτου στα δικαστήρια.

Δημιουργείται νέα ψηφιακή πλατφόρμα στην οποία οι συμβολαιογράφοι θα αναρτούν τις διαθήκες που τους κατατίθενται. Μετά τον θάνατο του διαθέτη, ενεργοποιείται ψηφιακά η πρόσβαση στο περιεχόμενο για δημοσίευση, διασφαλίζοντας ταχύτητα και διαφάνεια.

Αν στη διαθήκη περιλαμβάνονται πρόσωπα που δεν είναι συγγενείς του διαθέτη, θα απαιτείται υποχρεωτικά γραφολογικός έλεγχος για να διασφαλιστεί η γνησιότητά της και να περιοριστεί το φαινόμενο των πλαστών διαθηκών.

Θεσπίζεται για πρώτη φορά η δυνατότητα ο διαθέτης να συνάψει νομικά δεσμευτική συμφωνία με τους μελλοντικούς του κληρονόμους ή τρίτους, καθορίζοντας από κοινού την κατανομή της περιουσίας του. Οι κληρονομικές συμβάσεις θα πρέπει υποχρεωτικά να καταρτίζονται με συμβολαιογραφική πράξη, όπως και η όποια ανάκλησή τους. Έτσι διασφαλίζεται η νομική εγκυρότητα της διαδικασίας και αποτρέπονται καταχρήσεις.

Πώς επιδρούν οι αλλαγές στις συναλλαγές με την εφορία;

Οι κληρονόμοι θα έχουν πιο άμεση πρόσβαση στα απαραίτητα έγγραφα, θα προχωρούν γρηγορότερα σε αποδοχή κληρονομιάς και δήλωση φόρου και θα αποφεύγουν καθυστερήσεις που οδηγούσαν συχνά σε προσαυξήσεις ή πρόστιμα. Ακόμη, η εισαγωγή του θεσμού των κληρονομικών συμβάσεων, φέρνει έναν βαθμό φορολογικού σχεδιασμού στο πεδίο της κληρονομικής μεταβίβασης, καθώς επιτρέπει πιο οργανωμένη κατανομή περιουσιακών στοιχείων με γνώμονα τη χρήση των αφορολογήτων ορίων ή τη μείωση των επιβαρύνσεων, ιδίως σε περιπτώσεις πολυμελούς οικογένειας ή σύνθετης περιουσίας.

Τέλος, η υποχρεωτική κατάθεση των ιδιόγραφων διαθηκών μόνο από τον ίδιο τον διαθέτη και η καθιέρωση γραφολογικού ελέγχου σε περιπτώσεις «εξωτικών» κληρονόμων θα περιορίσουν τις αμφισβητήσεις, μειώνοντας τις πιθανότητες μακρόχρονων δικαστικών διαφορών που συχνά οδηγούσαν σε μπλοκάρισμα της φορολογικής διαδικασίας.

 

 

Δημοσιεύθηκε στο Dnews / Αλλαγές στις διαθήκες: «Ανατροπές» στη φορολογική διαχείριση της κληρονομιάς

Χρίστος Δήμας: Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι μια ολιστική παρέμβαση για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής

Η οδική ασφάλεια αποτελεί αναμφισβήτητο δείκτη πολιτισμού, παιδείας, σεβασμού, αλλά και έκφραση θεσμικής ευθύνης, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας κατά την ομιλία του στη Ολομέλεια της Βουλής επί του σχεδίου νόμου «Νέο Κυρωτικό Πλαίσιο του ΚΟΚ και λοιπές διατάξεις για την Ασφαλή Κινητικότητα».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας  συνιστά, πέρα από θεσμικό εργαλείο, μια τολμηρή και ολιστική παρέμβαση για την ενίσχυση και θωράκιση της οδικής ασφάλειας, την προστασία της ανθρώπινης ζωής και προφανώς, την αλλαγή νοοτροπίας στον τρόπο με τον οποίο κινούμαστε στους δρόμους της χώρας μας.

«Πρόληψη, αυστηροποίηση των ποινών, καθώς και διαμόρφωση κουλτούρας συμμόρφωσης και υπευθυνότητας αποτελούν τους βασικούς πυλώνες πάνω στους οποίους οικοδομήθηκε ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Αυτό, όμως, που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η επιτακτική ανάγκη καλλιέργειας μιας νέας οδικής παιδείας, η οποία θα εκφράζεται ως διαρκής στάση ευθύνης, συνείδησης και σεβασμού απέναντι στον συνάνθρωπο και τον δημόσιο χώρο», σημείωσε ο κ. Δήμας.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συμπλήρωσε ότι τα τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα είναι ένα διαχρονικό φαινόμενο με χαρακτηριστικά κοινωνικής μάστιγας.

Όπως είπε, μόνο το 2024 καταγράφηκαν στην Ελλάδα περισσότεροι από 665 θάνατοι από τροχαία, ενώ σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ανέρχεται σε 46 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων και η Ελλάδα καταγράφει 61, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη για άμεσες και αποτελεσματικές μεταρρυθμίσεις.

Ο κ. Δήμας ανέφερε ότι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θέτει τη διαφύλαξη της ανθρώπινης ζωής ως ύψιστη προτεραιότητα και παρουσίασε τις βασικές ρυθμίσεις που θεσμοθετούνται.

Σχετικά, ανέφερε, μεταξύ άλλων: 

«Για πρώτη φορά εισάγεται η έννοια της υποτροπής. Πρόκειται για μία ουσιαστική και καινοτόμο θεσμική τομή, που αποσκοπεί στην ενίσχυση της συμμόρφωσης και στην αποτροπή της επαναλαμβανόμενης παραβατικής οδικής συμπεριφοράς.

Η έννοια της υποτροπής αντιμετωπίζει πλέον πιο αυστηρά την επανάληψη παραβάσεων, θεσπίζοντας αναλογικές και κλιμακωτές κυρώσεις για τους οδηγούς που επιδεικνύουν σταθερή παραβατική στάση, ενώ η άδεια οδήγησης αφαιρείται με τη συμπλήρωση 25 βαθμών ποινής.

Ειδικότερα, το παρόν σχέδιο νόμου προβλέπει την ποινικοποίηση μιας σειράς αδικημάτων υψηλής επικινδυνότητας.

Σε αυτό το πλαίσιο προβλέπει αυστηρές κυρώσεις και για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, τόσο για τη μέτρια όσο και για την υψηλή υπέρβαση του ορίου, ενώ παράλληλα καθιερώνονται σύγχρονοι τρόποι ανίχνευσης που καλύπτουν και τρόπους ανίχνευσης ουσιών.

Επίσης, το παρόν νομοθέτημα προβλέπει αυστηροποίηση των ποινών σε πολλαπλά επίπεδα: από την επιβολή ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στα αστικά κέντρα, έως και τη στέρηση διπλώματος για περιπτώσεις υποτροπής ή «κόντρας». 

Εδώ, επί της ουσίας έχουμε μία σημαντική αλλαγή του προστίμου που αφορά σε κόντρες ταχύτητας. Συγκεκριμένα, το πρόστιμο αυξάνεται από 100 ευρώ σε 2.000 ευρώ, ενώ αφαιρείται επιτόπου και η άδεια οδήγησης για ένα έτος.

Για οδήγηση με ταχύτητα που υπερβαίνει τα 200 χιλιόμετρα την ώρα επιβάλλονται διοικητικό πρόστιμο 2.000 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για ένα έτος.

Ως  προς την παραβίαση σηματοδότη τώρα, αξίζει να επισημανθεί ότι για το 2024 βεβαιώθηκαν από την ΕΛΑΣ 18.612 παραβάσεις.

Στον νέο ΚΟΚ το πρόστιμο για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη ξεκινά από 700 ευρώ και αφαιρείται επιτόπου η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες και φτάνει τις 2.000 ευρώ, με αφαίρεση άδειας για ένα έτος στη 2η υποτροπή. Εάν ο οδηγός προκαλέσει θανατηφόρο δυστύχημα, επιβάλλονται οι ποινές του Ποινικού Κώδικα.

Αναφορικά τώρα με την παραβίαση STOP, ο νέος ΚΟΚ προβλέπει πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος για έναν μήνα, με κλιμάκωση των προστίμων στις περιπτώσεις υποτροπής.

Αυστηρά θα είναι επιπλέον, και τα πρόστιμα για όσους παρακωλύουν την κίνηση των σιδηροδρόμων, καθώς και τη δημόσια συγκοινωνία, αλλά και την παράνομη στάθμευση σε ράμπα ΑμεΑ.

Τέλος, παρέχεται μια ορθή λύση και στο ζήτημα των λεωφορειολωρίδων, χρήση της οποίας μπορούν να κάνουν υπό προϋποθέσεις και τα ταξί.

Προχωράμε επίσης στην ανάπτυξη ενός Δικτύου Καμερών Καταγραφής Τροχαίων Παραβάσεων, μέσα από διαγωνισμό παραχώρησης και στη δημιουργία ενός Ενιαίου Πληροφοριακού Συστήματος Παραβάσεων, τη διαχείριση του οποίου θα αναλάβει ένας υφιστάμενος φορέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η Υπηρεσία Οδικών Τελών - Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών.

Σημειώνεται δε ότι για το Σύστημα Καμερών Καταγραφής Παραβάσεων προβλέπεται εγκατάσταση 2.000 καμερών σε αστικά δίκτυα, και 500 καμερών εντός λεωφορείων Ο.ΣΥ. για τις λεωφορειολωρίδες.

Η κύρωση του παρόντος σχεδίου νόμου συνιστά πράξη συνέπειας, ευθύνης και συλλογικής βούλησης για να αφήσουμε πίσω μας παθογένειες δεκαετιών και να θεμελιώσουμε μια νέα κουλτούρα οδικής ασφάλειας».

Από σήμερα η αίτηση για κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων υψηλού κόστους

Από σήμερα, όσοι ασθενείς το επιθυμούν, μπορούν να κάνουν αίτηση για κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων υψηλού κόστους:
1) στην ιστοσελίδα www.eopyy.gov.gr
2) στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ
3) στο 2108110500 ή στο 18181.
Κάνουμε ακόμα ένα βήμα για καλύτερες υπηρεσίες υγείας.
eeopyfermakriva

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εθελoντών Αιμοδοτών - ΠΟΣΕΑ

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών (Π.Ο.Σ.Ε.Α.), στο πλαίσιο των καταστατικών της διαδικασιών, πραγματοποίησε τη Δευτέρα 9 Ιουνίου 2025, στο κλειστό θέατρο «Άγγελος Σικελιανός» τις αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου.
Μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας και τη συγκρότηση σε σώμα, το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ο.Σ.Ε.Α. έχει ως εξής:
Πρόεδρος: Ζώτος Θεολόγος
Α΄ Αντιπρόεδρος: Ιωάννης Παπαχρόνης
Β΄ Αντιπρόεδρος: Αθηνά Εξάρχου
Γενικός Γραμματέας: Αναστάσιος Νικολούζος
Ειδική Γραμματέας: Ειρήνη Μάνη
Ταμίας: Ιωάννης Χειράκης
Αναπληρωτής Ταμίας: Χρήστος Ιωαννίδης
Μέλος: Κωνσταντίνος Βόμβας
Μέλος: Κυριάκος Χρυσίδης
 
Η νέα Διοίκηση αναλαμβάνει το έργο της με υψηλό αίσθημα ευθύνης και αφοσίωση στις διαχρονικές αξίες του Εθελοντισμού, της Ανθρωπιάς και της Προσφοράς προς τον συνάνθρωπο.
Στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης και σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης, η Π.Ο.Σ.Ε.Α. τίμησε τον απερχόμενο Πρόεδρο της Ομοσπονδίας, κ. Χρήστο Πρωτόπαπα για τη μακρόχρονη, αδιάκοπη και καθοριστική προσφορά του στο εθελοντικό κίνημα και στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών, ανακηρύσσοντάς τον ομόφωνα ως Επίτιμο Πρόεδρο.
 
Η προσφορά του κ. Χρήστου Πρωτόπαπα, του Προέδρου κ. Χρήστου Πρωτόπαπα, υπήρξε ένα μοναδικό φαινόμενο και αποτελεί παρακαταθήκη για την Εθελοντική Αιμοδοσία και κυρίως για όλες τις επόμενες γενιές της Π.Ο.Σ.Ε.Α. Το όραμά του οδήγησε την Π.Ο.Σ.Ε.Α. σε υψηλά επίπεδα αναγνώρισης, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, κύρους και εθνικής αξίας, χαράσσοντας πορεία αντάξια της αποστολής και του σκοπού της.
 
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, συνδυάζοντας την όρεξη και τη φρεσκάδα των νέων Μελών και με την πολύτιμη εμπειρία και τη σοφία του Επίτιμου Προέδρου, η οποία θα λειτουργήσει ως συμβουλευτικός φάρος, θα συνεχίσει δυναμικά την πορεία της με σκοπό την ενίσχυση της εθνικής προσπάθειας για αυτάρκεια σε εθελοντικά προσφερόμενο αίμα και την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας.
 
Ευχόμαστε στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο καλή δύναμη στο έργο του!

Υπερψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία, από τη Βουλή των Ελλήνων ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ)

Για πρώτη φορά εισάγεται η έννοια της υποτροπής

Υπερψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία, σήμερα, από τη Βουλή των Ελλήνων ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ένα θεσμικό πλαίσιο που φέρνει σημαντικές αλλαγές στην οδική συμπεριφορά και τη δημόσια ασφάλεια με βασικό στόχο την ουσιαστική μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα. Ο νέος ΚΟΚ θεσπίζει για πρώτη φορά ένα συνεκτικό και κλιμακωτό σύστημα ποινών, το οποίο εστιάζει στη συστηματική παραβατικότητα, προβλέποντας αυστηρότερες κυρώσεις για την υποτροπή σε επικίνδυνες συμπεριφορές.

Η αναμόρφωση και οι αλλαγές βασίζονται μεταξύ άλλων σε συγκεκριμένα δεδομένα: η Ελλάδα παραμένει σταθερά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε θανάτους από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων, ενώ παραβάσεις όπως η χρήση κινητού, η υπερβολική ταχύτητα, η μη χρήση ζώνης ή κράνους και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ παραμένουν κρίσιμες αιτίες πρόκλησης δυστυχημάτων.

Με τις νέες διατάξεις, η Πολιτεία οριοθετεί σαφώς το πλαίσιο ευθύνης των οδηγών και αποσκοπεί όχι μόνο στην επιβολή αυστηρών ποινών, αλλά πρωτίστως στη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας οδικής ασφάλειας.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης δήλωσε σχετικά με τη ψήφιση του νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: «Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν στοχεύει στην τιμωρία, αλλά στην πρόληψη. Δεν πρόκειται για αυστηρότητα χάριν εντυπώσεων. Είναι μια αναγκαία απάντηση σε σκληρά δεδομένα, που μεταφράζονται σε ζωές που χάνονται. Θέτουμε ξεκάθαρους κανόνες, χτίζουμε μια νέα σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες και επενδύουμε σε μια πιο ασφαλή καθημερινότητα για όλους».

 

Τι αλλάζει με το νέο ΚΟΚ

Χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς πρόκληση συμβάντος

  • Τι ίσχυε: Αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες και πινακίδων για 60 ημέρες.
  • Τι θα ισχύει: Πρόστιμο 350 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες.
  • Υποτροπές:
  • 1η υποτροπή: Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 180 ημέρες.
  • 2η υποτροπή: Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 1 έτος.

Χρήση κινητού με πρόκληση συμβάντος

  • Τι ίσχυε: Αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες και πινακίδων για 60 ημέρες - Καμία ποινική κύρωση για πρόκληση τροχαίου από την χρήση κινητού.
  • Τι θα ισχύει: Πρόστιμο 350 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες.
  • Υποτροπές:
  • 1η: Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 4 έτη.
  • 2η: Πρόστιμο 4.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 8 έτη.
  • Ποινικοποίηση: Και στις 3 περιπτώσεις υπάρχει εφαρμογή του άρθρου 290Α Ποινικού Κώδικα για την επικίνδυνη οδήγηση που περιλαμβάνουν ποινές κάθειρξης.
  • Άρση απορρήτου: Για τη συγκεκριμένη αξιόποινη πράξη, η έρευνα μπορεί να συμπεριλάβει και τη διενέργεια άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών και των δεδομένων θέσης και κίνησης αυτών, με την τήρηση των εγγυήσεων και τις διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος.

 Μη χρήση προστατευτικού κράνους

  • Τι ίσχυε: Αφαίρεση άδειας οδήγησης για 60 ημέρες και στέρηση πινακίδων για 60 ημέρες και ο συνεπιβάτης λάμβανε πρόστιμο 50 ευρώ.
  • Τι θα ισχύει: Πρόστιμο 350€, αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες. Η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τον συνεπιβάτη τιμωρείται με πρόστιμο για τον ίδιο (350 ευρώ), αλλά και για τον οδηγό, ακόμη κι αν αυτός φορούσε.
  • Υποτροπές:
  • 1η : Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 180 ημέρες.
  • 2η: Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας έως 1 έτος.

Μη χρήση ζώνης ασφαλείας

  • Τι ίσχυε: Αφαίρεση άδειας και πινακίδων για 60 ημέρες, συνεπιβάτης πρόστιμο 50 ευρώ.
  • Τι θα ισχύει:
  • Οδηγός: Πρόστιμο 350 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες.
  • Συνεπιβάτης: Η μη χρήση ζώνης από τον συνεπιβάτη τιμωρείται με πρόστιμο 150 ευρώ για τον ίδιο αλλά και για τον οδηγό, ακόμη κι αν αυτός φορούσε.
  • Υποτροπές:
  • 1η: Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 180 ημέρες
  • 2η: Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας έως 1 έτος

Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (0,50 - 1,10 g/l)

  • Τι ίσχυε: Πρόστιμο 200–700 ευρώ, αφαίρεση άδειας έως 90 ημέρες και ποινική δίωξη σε σοβαρές περιπτώσεις.
  • Τι θα ισχύει:
  • Καθιερώνονται σύγχρονοι τρόποι ανίχνευσης που καλύπτουν και ουσίες. Υποχρεωτική ακινητοποίηση οχήματος και φύλαξη.
    Για επήρεια αλκοόλ 0,50 - 0,80 g/l: Πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες.

Για όριο 0,80 g/l - 1,10 g/l: Πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 90 ημέρες.

  • Υποτροπές:
  • 1η: Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 180 ημέρες και στις 2 περιπτώσεις.
  • 2η: Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 1 έτος.

Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (άνω του 1,10 g/l)

  • Τι ίσχυε: Πρόστιμο 1.200 ευρώ, αφαίρεση άδειας οδήγησης για 180 ημέρες, φυλάκιση τουλάχιστον 2 μηνών.
  • Τι θα ισχύει: Πρόστιμο 1.200 ευρώ και αφαίρεση άδειας – πινακίδων για 180 ημέρες, το όχημα ακινητοποιείται υποχρεωτικά και φυλάσσεται Φυλάκιση από 2 μήνες έως 5 έτη, αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος για 10 ημέρες – 6 μήνες από το δικαστήριο.
  • Υποτροπές:
  • 1η: Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος για 7 έτη.
  • 2η: Πρόστιμο 4.000 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος για 10 έτη.

Υπέρβαση ορίου ταχύτητας > 50km/h

  • Τι ίσχυε: Πρόστιμο από 20 έως 175 ευρώ, αφαίρεση άδειας οδήγησης για έως 60 ημέρες.
  • Τι θα ισχύει: Πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 60 ημέρες.
  • Υποτροπές:
  • 1η: Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας έως 180 ημέρες.
  • 2η: Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 1 έτος.

Ταχύτητα >200km/h ή «κόντρες»

  • Τι ίσχυε: Πρόστιμο 700 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες και πινακίδων για 30 ημέρες.
  • Τι θα ισχύει: Πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 1 έτος
  • Υποτροπές:
  • 1η: Πρόστιμο 4.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 2 έτη.
  • 2η: Πρόστιμο 8.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 4 έτη.

Παραβίαση σηματοδότη

  • Τι ίσχυε: Πρόστιμο 700 ευρώ, αφαίρεση άδειας οδήγησης για 60 ημέρες και στέρηση πινακίδων για 20 ημέρες.
  • Τι θα ισχύει: Πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες.
  • Υποτροπές:
  • 1η: Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας έως 180 ημέρες
  • 2η: Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 1 έτος

Παραβίαση STOP (χωρίς πρόκληση συμβάντος)

  • Τι ίσχυε: Δεν υπήρχε διάκριση για την πρόκληση ή μη ατυχήματος. Πρόστιμο 700 ευρώ, αφαίρεση άδειας οδήγησης για 20 ημέρες και στέρηση πινακίδων για 20 ημέρες.
  • Τι θα ισχύει: Πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες.
  • Υποτροπές:
  • 1η: Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας έως 180 ημέρες.
  • 2η: Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 1 έτος.

Παραβίαση STOP (με πρόκληση συμβάντος)

  • Τι ίσχυε: Δεν υπήρχε διάκριση για την πρόκληση ή μη ατυχήματος. Πρόστιμο 700 ευρώ, αφαίρεση άδειας οδήγησης για 20 ημέρες και στέρηση πινακίδων για 20 ημέρες.
  • Τι θα ισχύει: Πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες.
  • Υποτροπές:
  • 1η: Πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 4 έτη
  • 2η: Πρόστιμο 4.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 8 έτη

Οδήγηση χωρίς δίπλωμα

  • Τι ίσχυε: Φυλάκιση 1–12 μήνες, πρόστιμο 100 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες.
  • Τι θα ισχύει: Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 1 έτος, φυλάκιση έως 2 έτη. Σε περίπτωση ατυχήματος, ισχύουν οι διατάξεις του Ποινικού Κώδικα για την επικίνδυνη οδήγηση.
  • Υποτροπές:
  • 1η: Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 4 έτη.
  • 2η: Πρόστιμο 4.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 8 έτη.

Παρακώλυση κίνησης σιδηροδρόμων

  • Τι ίσχυε: Πρόστιμο από 40 έως 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας έως 60 ημέρες και πινακίδων έως 20 ημέρες.
  • Τι θα ισχύει: Πρόστιμο 1.200 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες, φυλάκιση έως 5 έτη και χρηματική ποινή 2.000 ευρώ.
  • Υποτροπές:
  • 1η: Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 4 έτη.
  • 2η: Πρόστιμο 4.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 8 έτη.

Παρακώλυση δημόσιας συγκοινωνίας

  • Τι ίσχυε: Δεν υπήρχε κεντρική ρύθμιση. Υπήρχαν μόνο διάσπαρτες διατάξεις για υποπεριπτώσεις, με πρόστιμα από 40 έως 100 ευρώ.
  • Τι θα ισχύει: Κωδικοποιείται ως παράβαση η παράνομη στάση ή στάθμευση που παρεμποδίζει τη διέλευση οχημάτων δημόσιας συγκοινωνίας.
  • Πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας για 70 ημέρες.

Κυκλοφορία ταξί στις λεωφορειολωρίδες

  • Τι ίσχυε:
  • Απαγορευόταν η κυκλοφορία ταξί (και έμφορτων) στη λεωφορειολωρίδα.
  • Πρόστιμο 100 ευρώ.
  • Καμία δυνατότητα για σύντομη στάση.
  • Στέρηση διπλώματος μετά από σώρευση 5 παραβάσεων στο point system.
  • Τι θα ισχύει:
  • Καταργείται η αφαίρεση διπλώματος.
  • Πρόστιμο 150 ευρώ όταν παραβιάζεται η λεωφορειολωρίδα
  • Απαγορεύεται η κυκλοφορία ταξί (και έμφορτων) στην λεωφορειολωρίδα με σκοπό την ταχύτητα και την αξιοπιστία του νέου στόλου των Λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
  • Εξαιρέσεις:
  1. Επιβίβαση
  2. Αποβίβαση (όταν δεν παρεμποδίζεται λεωφορείο)
  3. Νυχτερινές ώρες
  4. Ταξί Μηδενικών Ρύπων
  5. Ταξί Ειδικού Τύπου ΑΜΕΑ


Παρκάρισμα σε θέση ΑμεΑ

  • Τι ίσχυε:
  • Αφαίρεση άδειας οδήγησης και πινακίδων για 60 ημέρες
  • Τι θα ισχύει:
  • Επιβάλλεται αυξημένο διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ.
  • Αφαίρεση άδειας οδήγησης και πινακίδων για 60 ημέρες, ενώ το όχημα απομακρύνεται επί τόπου.
  • Υποτροπές:
  • 1η υποτροπή: Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος για 180 ημέρες.
  • 2η υποτροπή: Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος για 1 έτος.

Όρια ταχύτητας

  • Τι ίσχυε:
  • Γενικό όριο ταχύτητας 50 km/h εντός κατοικημένων περιοχών.
  • Ειδικά όρια ταχύτητας καθορίζονταν κατά περίπτωση με σήμανση.
  • Τι θα ισχύει:
  • Μέχρι 1 Ιανουαρίου 2026 διατηρείται το γενικό όριο 50 km/h.
  • Από το 2026, εφαρμόζονται νέα όρια ταχύτητας, αναλόγως τύπου οδού, εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά με σήμανση.

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα