Την Παρασκευή 28 Μαρτίου, ξεκίνησε η υλοποίηση του νέου πιλοτικού προγράμματος για το επίδομα ανεργίας της ΔΥΠΑ.
Στόχος είναι η δημιουργία ενός πιο αποτελεσματικού, δίκαιου και ανταποδοτικού επιδόματος ανεργίας, προσαρμοσμένου στις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς εργασίας.
Ωστόσο αν και θα είναι αυξημένο το ποσό σε σχέση με το σημερινό στο επίδομα ανεργίας μπαίνει ψαλίδι στις προσαυξήσεις μελών. Αντί 10% του επιδόματος που είναι τώρα, η προσαύξηση στο πιλοτικό επίδομα θα είναι 40 ευρώ για ένα προστατευόμενο μέλος και 20 ευρώ για κάθε επόμενο με πλαφόν τα 100 ευρώ. Παράλληλα εκτός επιδόματος ανεργίας θα μείνουν χιλιάδες άνεργοι λόγω της αύξησης του αριθμού των ενσήμων για τη χορήγηση του νέου επιδόματος ανεργίας που θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται πιλοτικά εντός πρώτου τριμήνου του 2025.
Ειδικότερα εκεί που ο άνεργος της ΔΥΠΑ ήθελε 125 ένσημα τουλάχιστον εκατόν είκοσι πέντε (125) ημέρες εργασίας ή εκατό (100) ημέρες για οικοδόμους με κρατήσεις υπέρ του κλάδου ανεργίας εντός του 14μήνου πριν από τη λήξη ή τη λύση της εργασιακής σχέσης, χωρίς να υπολογίζονται οι ημέρες των δύο τελευταίων μηνών πριν από τη λήξη ή τη λύση αυτής και ογδόντα (80) ημέρες εξαρτημένης εργασίας σε κάθε έτος κατά τα δύο προηγούμενα έτη πριν από την έναρξη της επιδότησής τους έγιναν 175 οι ημέρες ασφάλισης.
Η προϋπόθεση των 175 ημερών για το επίδομα ανεργίας δεν θα εφαρμοστεί επί του παρόντος σε εποχικά εργαζόμενους.
Νέο σύστημα
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το ανώτατο ποσό του επιδόματος ανεργίας ανέρχεται σε 1.295 ευρώ, εφόσον ο άνεργος έχει πολλά χρόνια ασφάλισης και αυξημένες αποδοχές.
Το ποσό βέβαια του επιδόματος αυτού θα λάβει μόνο για ένα τρίμηνο αφού μετά κάθε τρίμηνο θα μειώνεται. Το χαμηλότερο ποσό συνολικά που μπορεί να λάβει ο άνεργος θα είναι κοντά στα 700 ευρώ, το οποίο θα μειώνεται και αυτό ανά τρίμηνο.
Η επιδότηση θα διαρκεί έως 16 μήνες ενώ η ανώτατη περίοδος επιδότησης μπορεί να φτάσει και τους 24 μήνες για όποιον έχει διανύσει ασφαλιστικό χρόνο 5 έτη και 3 μήνες.
Στους πρώτους 12 μήνες θα καταβάλλονται τρία ποσά, το σταθερό επίδομα, και δυο μεταβλητά, βάσει ετών εργασίας και βάσει αποδοχών.
Στους υπόλοιπους 12 μήνες θα καταβάλλεται μόνο το σταθερό ποσό.
Ο νέος μηχανισμός για το επίδομα ανεργίας θα λειτουργεί ως εξής:
1. Το σταθερό τμήμα θα είναι το σημερινό βασικό ποσό το οποίο αυξάνεται στα 648,75 ευρώ για το πρώτο τρίμηνο και σταδιακά στο τελευταίο εξάμηνο με 24μηνη επιδότηση μειώνεται στα 185,35 ευρώ.
2. Το πρώτο μεταβλητό τμήμα θα προέρχεται από συντελεστές προσαύξησης του επιδόματος με βάση τα έτη ασφάλισης. Για παράδειγμα σύμφωνα με τον πίνακα της σχετικής υπουργικής απόφασης εργαζόμενος με προϋπηρεσία 10 ετών, αν μείνει άνεργος θα δικαιούνται προσαύξηση 150,94 ευρώ για το πρώτο τρίμηνο που βαθμιαία υποχωρεί στα 46,30 ευρώ στο τέταρτο τρίμηνο της επιδότησης.
3. Το δεύτερο μεταβλητό τμήμα προέρχεται από τον μισθό. Στη νέα απόφαση προβλέπονται 6 κλίμακες αποδοχών και ανάλογα με την κλίμακα μισθών στην οποία ανήκουν οι εργαζόμενοι θα παίρνουν και την αντίστοιχη προσαύξηση βάσει του ποσού της προϋπηρεσίας τους.
Για παράδειγμα σύμφωνα με τον σχετικό πίνακα της νέας απόφασης, ένας εργαζόμενος με μέσες αποδοχές της 2ης κλίμακας (από 926,76 ευρώ ως 1.667,41 ευρώ) θα πάρει ως προσαύξηση στο επίδομα το 125% του ποσού που αντιστοιχεί στην προϋπηρεσία του.
Το σταθερό ποσό του πιλοτικού επιδόματος ανεργίας έχει ως βάση υπολογισμού το 70% ως 20% του νομοθετημένου ημερομισθίου επί 25 μέρες για την αναγωγή του σε μηνιαίο επίδομα.
Το ημερομίσθιο είναι 37,07 ευρώ και το σταθερό ποσό του πιλοτικού επιδόματος ανεργίας διαμορφώνεται ως εξής:
*Στα 648,75 ευρώ το μήνα για το α΄ τρίμηνο της επιδότησης ανερχόμενο στο 70% του ημερομισθίου
*Στα 556 ευρώ το μήνα για το β΄ τρίμηνο της επιδότησης ανερχόμενο στο 60% του ημερομισθίου
*Στα 463,5 ευρώ το μήνα για το γ΄ τρίμηνο της επιδότησης ανερχόμενο στο 50% του ημερομισθίου
*Στα 370,75 ευρώ το μήνα για το δ΄ τρίμηνο της επιδότησης ανερχόμενο στο 40% του ημερομισθίου
*Στα 278 ευρώ το μήνα για το α΄ εξάμηνο του επόμενου έτους της επιδότησης της επιδότησης ανερχόμενο στο 30% του ημερομισθίου
*Στα 185,25 ευρώ το μήνα για το β΄ εξάμηνο του ίδιου έτους τρίμηνο της επιδότησης ανερχόμενο στο 20% του ημερομισθίου
Δημοσιεύθηκε στο Πόσα ένσημα θα χρειάζεσαι για το νέο επίδομα ανεργίας ΔΥΠΑ
Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού (ΕΔΕΚ) που εκδόθηκε σήμερα, Κυριακή 06 Απριλίου 2025, από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), επιδείνωση του καιρού προβλέπεται από το απόγευμα της Κυριακής (06-04-2025) με κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες, αισθητή πτώση της θερμοκρασίας και πυκνές χιονοπτώσεις κυρίως στα ορεινά και ημιορεινά Μακεδονίας και Θράκης. Η μεταβολή του καιρού θα ξεκινήσει από τη βόρεια χώρα.
Πιο αναλυτικά προβλέπονται:
Α. Κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες
1. Την Κυριακή (06-04-2025) στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη τις απογευματινές και τις βραδινές ώρες και το βράδυ στο βορειοανατολικό Αιγαίο (περιοχή Λήμνου).
2. Τη Δευτέρα (07-04-2025) μέχρι το μεσημέρι στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.
Β. Τοπικά ισχυρές βροχές τις πρωινές ώρες της Δευτέρας (07-04-2025) στην ανατολική Θεσσαλία, τις Σποράδες και τη βόρεια Εύβοια.
Γ. Κατά τόπους πυκνές χιονοπτώσεις
1. Από τη νύχτα της Κυριακής (06-04-2025) προς Δευτέρα (07-04-2025) και έως το μεσημέρι της Δευτέρας στα ορεινά και τα ημιορεινά της Θράκης και της Μακεδονίας (περιοχές με υψόμετρο από 400 μέτρα και πάνω) και τοπικά στο νομό Έβρου και σε πεδινές περιοχές.
2. Τις πρωινές ώρες της Δευτέρας (07-04-2025) στα ορεινά της Ηπείρου και της Θεσσαλίας.
Δ. Αισθητή πτώση της θερμοκρασίας από το απόγευμα της Κυριακής στη Μακεδονία και τη Θράκη και βαθμιαία τη Δευτέρα και την Τρίτη στην κεντρική και τη νότια Ελλάδα. Παγετός στη βόρεια χώρα τις βραδινές ώρες της Δευτέρας (07-04-2025) και στο εσωτερικό όλης της ηπειρωτικής Ελλάδας τις πρωινές και βραδινές ώρες της Τρίτης και της Τετάρτης και τις πρωινές ώρες της Πέμπτης.
Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται καθημερινά για την εξέλιξη των έκτακτων καιρικών φαινομένων στα τακτικά δελτία καιρού της ΕΜΥ και στην ιστοσελίδα της ΕΜΥ στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.emy.gr (www.oldportal.emy.gr)
Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (civilprotection.gov.gr) του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας, έχει ενημερώσει τις αρμόδιες υπηρεσιακά εμπλεκόμενες κρατικές υπηρεσίες, καθώς και τις περιφέρειες και τους δήμους της χώρας, ώστε να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα πολιτικής προστασίας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν άμεσα τις επιπτώσεις από την εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων.
Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, μεριμνώντας για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από κινδύνους που προέρχονται από την εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων.
Ειδικότερα, σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση έντονων βροχοπτώσεων, καταιγίδων ή θυελλωδών ανέμων:
- Να ασφαλίσουν αντικείμενα τα οποία αν παρασυρθούν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα ενδέχεται να προκαλέσουν καταστροφές ή τραυματισμούς.
- Να βεβαιωθούν ότι τα λούκια και οι υδρορροές των κατοικιών δεν είναι φραγμένα και λειτουργούν κανονικά.
- Να αποφεύγουν να διασχίζουν χειμάρρους και ρέματα, πεζή ή με όχημα, κατά τη διάρκεια καταιγίδων και βροχοπτώσεων, αλλά και για αρκετές ώρες μετά το τέλος της εκδήλωσής τους. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στα σημεία του οδικού δικτύου, όπου ο δρόμος διασταυρώνεται με χειμάρρους και δεν υπάρχει γέφυρα.
- Να αποφεύγουν τις εργασίες υπαίθρου και δραστηριότητες σε θαλάσσιες και παράκτιες περιοχές κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των έντονων καιρικών φαινομένων (κίνδυνος από πτώσεις κεραυνών).
- Να προφυλαχτούν αμέσως κατά τη διάρκεια μιας χαλαζόπτωσης. Να καταφύγουν σε κτίριο ή σε αυτοκίνητο και να μην εγκαταλείπουν τον ασφαλή χώρο, παρά μόνο όταν βεβαιωθούν ότι η καταιγίδα πέρασε. Η χαλαζόπτωση μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη και για τα ζώα.
- Να αποφύγουν τη διέλευση κάτω από μεγάλα δέντρα, κάτω από αναρτημένες πινακίδες και γενικά από περιοχές, όπου ελαφρά αντικείμενα (π.χ. γλάστρες, σπασμένα τζάμια κλπ.) μπορεί να αποκολληθούν και να πέσουν στο έδαφος (π.χ. κάτω από μπαλκόνια).
- Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.
Σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού:
Αν πρόκειται να μετακινηθούν με το αυτοκίνητο:
- Να ενημερωθούν για τον καιρό και για την κατάσταση του οδικού δικτύου
- Να έχουν στο όχημά τους αντιολισθητικές αλυσίδες και το ρεζερβουάρ γεμάτο καύσιμα
- Να ταξιδεύουν, εφόσον είναι αναγκαίο, κατά προτίμηση στη διάρκεια της ημέρας προτιμώντας τους κεντρικούς δρόμους
- Να ενημερώνουν τους οικείους τους για τη διαδρομή που πρόκειται να ακολουθήσουν
- Να μεταβάλλουν το πρόγραμμα των μετακινήσεών τους ώστε να αποφεύγουν την αιχμή των καιρικών φαινομένων
- Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.
Αν μετακινούνται πεζή :
- Να ντύνονται με πολλά στρώματα από ελαφριά ρούχα αντί για ένα βαρύ ρούχο και να φορούν κατάλληλα παπούτσια ώστε να αποφύγουν τραυματισμούς λόγω της ολισθηρότητας
- Να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις κατά την διάρκεια αιχμής των φαινομένων (έντονη χιονόπτωση, συνθήκες παγετού)
Για πληροφορίες και ανακοινώσεις σχετικά με την επικρατούσα κατάσταση και την βατότητα του οδικού δικτύου λόγω εισροής πλημμυρικών υδάτων σε αυτό ή λόγω χιονοπτώσεων και παγετού, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της ΕΛ.ΑΣ. www.astynomia.gr.
Για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες αυτοπροστασίας από τα έντονα καιρικά φαινόμενα, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση civilprotection.gov.gr
"Στον τομέα των μεταφορών, προφανώς, στη κορυφή της ατζέντας είναι η ασφάλεια των μετακινήσεων σε όλα τα Μέσα", καθιστά σαφές ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας με συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στον δημοσιογράφο Γιώργο Ψύλλια.
Όπως επισημαίνει, "η ταχύτερη δυνατή, πλήρης αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης, από τις πλημμύρες του Daniel, το νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των σιδηροδρόμων ώστε να επικρατούν τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια σύγχρονης διοίκησης, η ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και το νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της πολιτικής αεροπορίας είναι μεταξύ των άμεσων προτεραιοτήτων μας".
Ειδικά, δε, για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, τονίζει ότι "ανεξαρτήτως κομματικής προέλευσης ή ιδεολογίας, πιστεύω ότι θέλουμε όλοι να λάμψει η αλήθεια για την τραγωδία των Τεμπών. Πλέον, οι πραγματογνωμοσύνες καταλήγουν ότι δεν υπήρχε αδήλωτο φορτίο. Αυτό είναι κάτι το οποίο και η ΑΑΔΕ επιβεβαίωνε όταν έκανε τον έλεγχο στο συγκεκριμένο τρένο και φαίνεται και στα βίντεο, τα οποία, επιβεβαιώνει η αστυνομία ότι είναι γνήσια. Συνεπώς, όταν αυτή η αλήθεια αρχίζει και αποκαλύπτεται, πρέπει να αποφασίσουμε αν είμαστε με τα στοιχεία και την επιστημονική γνώση ή αν είμαστε με τις θεωρίες συνωμοσίας, οι οποίες μόνο περισσότερη αναστάτωση προκαλούν σε μια υπόθεση η οποία είναι οδυνηρή."
Παράλληλα, καθιστά σαφές, αναφερόμενος στα έργα υποδομών που προωθούνται ότι "ο χάρτης των υποδομών της Ελλάδα εμπλουτίζεται διαρκώς με τις προσπάθειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια από την Κυβέρνηση και σήμερα, βρίσκονται σε ώριμο στάδιο πολλά εμβληματικά έργα, την ολοκλήρωση των οποίων θα επιδιώξουμε εντός των χρονοδιαγραμμάτων και με όρους υψηλής ανθεκτικότητας", ενώ απαριθμεί τα κυριότερα εξ αυτών.
Τέλος, αναφερόμενος στην οικονομική πολιτική της κυβέρνησης σημειώνει ότι "στηρίζεται το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών και ταυτόχρονα, προχωράμε σε στοχευμένες αυξήσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες λειτουργών του Δημοσίου, χωρίς να διαταράσσεται η δημοσιονομική ισορροπία της χώρας. Έχουμε πετύχει την ταχύτερη αποκλιμάκωση δημοσίου χρέους που έχει καταγραφεί ποτέ στην ιστορία της Ευρωζώνης και η αξία αυτής της επίδοσης είναι ότι πρέπει να αφήσουμε στις επόμενες γενιές μία καλύτερη χώρα και όχι τα χρέη που κληρονομήσαμε."
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης.
Ερ. Ποιες είναι οι προτεραιότητες σας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών;
Απ. Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης μου έκανε την τιμή να με εμπιστευθεί σε μια πολύ κρίσιμη συγκυρία για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και σε αυτή την ευθύνη θα επιδιώξουμε να ανταποκριθούμε με στοχοπροσήλωση, αποτελεσματικότητα και σεμνότητα.
Αυτό σημαίνει ότι θα εργαστούμε με όλες τις υπηρεσίες του Υπουργείου, τους εμπλεκόμενους φορείς, τις εταιρείες, τους αναδόχους, τους κοινωνικούς και οικονομικούς φορείς, ώστε να επιτύχουμε απτά αποτελέσματα σε όσο το δυνατόν συντομότερο χρονικό διάστημα.
Επί της ουσίας, στόχος μας είναι να εφαρμόσουμε ένα εντατικό «project management» στα έργα, προκειμένου να πετύχουμε τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει, αλλά και τους στόχους στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Στον τομέα των μεταφορών, προφανώς, στη κορυφή της ατζέντας είναι η ασφάλεια των μετακινήσεων σε όλα τα Μέσα. Η ταχύτερη δυνατή, πλήρης αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης, από τις πλημμύρες του Daniel, το νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των σιδηροδρόμων ώστε να επικρατούν τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια σύγχρονης διοίκησης, η ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και το νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της πολιτικής αεροπορίας είναι μεταξύ των άμεσων προτεραιοτήτων μας.
Ερ. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των μεγάλων έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη και ποια από αυτά προβλέπεται να ολοκληρωθούν εντός του έτους;
Απ. Ο χάρτης των υποδομών της Ελλάδα εμπλουτίζεται διαρκώς με τις προσπάθειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια από την Κυβέρνηση και σήμερα, βρίσκονται σε ώριμο στάδιο πολλά εμβληματικά έργα, την ολοκλήρωση των οποίων θα επιδιώξουμε εντός των χρονοδιαγραμμάτων και με όρους υψηλής ανθεκτικότητας.
Ειδικότερα:
Στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Πύργος η πρόοδος προσεγγίζει το 75% και θα παραδοθεί, τμηματικά, στην κυκλοφορία έως το τέλος του έτους.
Στον Ε65, έχει παραδοθεί το τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα και τώρα απομένει η σύνδεση με την Εγνατία, η οποία αναμένεται να περατωθεί εντός του 2026.
Στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης λειτουργούν εργοτάξια στα τμήματα Χερσόνησος - Νεάπολη και Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος και προχωρά η συμβασιοποίηση του τμήματος Χανιά - Ηράκλειο.
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 40%.
Στο flyover στη Θεσσαλονίκη η πρόοδος κατασκευής ξεπέρασε το 20%.
Στο Μετρό Θεσσαλονίκης επίκειται η επέκταση προς την Καλαμαριά, εντός του 2025.
Στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας συνεχίζεται η διάνοιξη των σηράγγων.
Εκτός από αυτές τις στρατηγικές παρεμβάσεις, σε όλη την επικράτεια κατασκευάζονται αρδευτικά και αντιπλημμυρικά έργα ζωτικής σημασίας για τις τοπικές κοινωνίες, που υποστηρίζουν την οικονομική δραστηριότητα και ενισχύουν την αντιπλημμυρική θωράκιση.
Εξίσου μεγάλη αξία για τους πολίτες έχουν και τα δεκάδες δημόσια κτίρια, σχολεία, νοσοκομεία και δικαστικά μέγαρα, τα οποία κατασκευάζονται, σήμερα, σε όλη την Ελλάδα, από τις Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. Πρόκειται για έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 416 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων, σχεδόν τα 300 εκατ. αφορούν υποδομές στην παιδεία.
Ερ. Όσον αφορά στον σιδηρόδρομο, ποιες ενέργειες σχεδιάζετε με δεδομένη τη δέσμευση του Πρωθυπουργού για έναν σύγχρονο Σιδηρόδρομο το 2027;
Απ. Ο στόχος είναι να αλλάξουμε ριζικά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο Σιδηρόδρομος, μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει από την παρούσα Κυβέρνηση, αλλά απαιτεί εντατική προσπάθεια, υπομονή και βαθιές μεταρρυθμίσεις προκειμένου να ευοδωθεί.
Σε επίπεδο οργάνωσης, θα προχωρήσει η συγχώνευση μεταξύ ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ κατά το τροχαίο υλικό. Αυτό συνεπάγεται θεμελιώδεις αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο θα διοικείται ο νέος οργανισμός, με όρους σύγχρονης εταιρικής διακυβέρνησης. Θα αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο τη νέα τεχνολογία και τις ψηφιακές δυνατότητες και για λόγους ασφαλείας και για λόγους ενημέρωσης και φυσικά, απαιτείται επανεκπαίδευση του προσωπικού.
Παράλληλα, σε τεχνικό επίπεδο, βασική προϋπόθεση για την απρόσκοπτη σιδηροδρομική κυκλοφορία στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη είναι να αποκατασταθούν οι ζημιές που προκλήθηκαν στο δίκτυο από τη θεομηνία «Daniel», σε ένα μήκος περίπου 100 χιλιομέτρων, από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα. Υπενθυμίζεται ότι στο συγκεκριμένο τμήμα, το φθινόπωρο του 2023, καταστράφηκε η μια γραμμή, αλλά και οι εγκαταστάσεις των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης που είχαν μόλις τοποθετηθεί. Σε αυτούς τους διαγωνισμούς έχουν αναδειχθεί οι μειοδότες και το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει ήδη εγκρίνει την απόφαση, ώστε να εκκινήσουν τα έργα εντός του Απριλίου με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης εντός 15 μηνών.
Ερ. Που βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις του Υπουργείου με την Hellenic Train; Μαζί με την αποκατάσταση του δικτύου θα έχουμε και νέα σύγχρονα τρένα;
Απ. Η δρομολόγηση νέων τρένων είναι μια σημαντική παράμετρος του εκσυγχρονισμού του δικτύου και εξαρτάται από κάποιες παραμέτρους. Το ζήτημα έχει τεθεί στη HT, η συζήτηση είναι σε εξέλιξη και όταν είμαστε έτοιμοι θα πούμε περισσότερα.
Ερ. Ποιο είναι το σχόλιό σας σχετικά με τις πραγματογνωμοσύνες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα;
Ανεξαρτήτως κομματικής προέλευσης ή ιδεολογίας, πιστεύω ότι θέλουμε όλοι να λάμψει η αλήθεια για την τραγωδία των Τεμπών. Πλέον, οι πραγματογνωμοσύνες καταλήγουν ότι δεν υπήρχε αδήλωτο φορτίο. Αυτό είναι κάτι το οποίο και η ΑΑΔΕ επιβεβαίωνε όταν έκανε τον έλεγχο στο συγκεκριμένο τρένο και φαίνεται και στα βίντεο, τα οποία, επιβεβαιώνει η αστυνομία ότι είναι γνήσια.
Συνεπώς, όταν αυτή η αλήθεια αρχίζει και αποκαλύπτεται, πρέπει να αποφασίσουμε αν είμαστε με τα στοιχεία και την επιστημονική γνώση ή αν είμαστε με τις θεωρίες συνωμοσίας, οι οποίες μόνο περισσότερη αναστάτωση προκαλούν σε μια υπόθεση η οποία είναι οδυνηρή.
Ερ. Ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβετε για τη βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας;
Απ. Η βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας συνιστά προτεραιότητα με εθνική διάσταση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει συγκεκριμένο ρόλο σε αυτή την αποστολή. Η κατασκευή σύγχρονων δρόμων, ειδικά σε περιοχές όπου έχουμε θρηνήσει πολλά θύματα στην άσφαλτο, όπως στη Δυτική Πελοπόννησο και στην Κρήτη είναι ένας βασικός παράγοντας περιορισμού των ατυχημάτων.
Παράλληλα, αναπτύσσουμε και άλλες πρωτοβουλίες σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που αποσκοπούν στη συμμόρφωση στον οδηγών με τους κανόνες του ΚΟΚ, κυρίως στις πόλεις, όπου τα τελευταία χρόνια καταγράφονται τα περισσότερα συμβάντα. Μια από αυτές τις δράσεις είναι η εγκατάσταση 1.388 καμερών της Τροχαίας σε επικίνδυνα σημεία με 24ωρη λειτουργία.
Οι παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα βεβαιώνονται ηλεκτρονικά και οι πολίτες θα ενημερώνονται με γραπτό μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο (SMS) ότι ελέγχονται, ώστε να μπορούν να κάνουν ηλεκτρονικά ένσταση.
Για παράδειγμα, όταν κάποιος παραβιάσει τον κόκκινο σηματοδότη θα καταγράφεται από την κάμερα και θα λαμβάνει την κλήση ηλεκτρονικά, διαδικασία που ευελπιστούμε ότι θα αντιμετωπίσει την κουλτούρα της ατιμωρησίας που, δυστυχώς, υπάρχει ακόμη.
Ερ. Έχετε κάποιες σκέψεις για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού της Πρωτεύουσας και πρωτίστως του Κηφισού και του Σκαραμαγκα;
Το πλήθος των κυκλοφορούντων οχημάτων στην πρωτεύουσα υπερβαίνει κατά πολύ τη χωρητικότητα του οδικού δικτύου και γι΄ αυτό, ειδικά κατά τις ώρες αιχμής, παρατηρείται έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση στους περισσότερους άξονες. Το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό και στο σκέλος της αρμοδιότητας που εμπίπτει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργαζόμαστε πρώτον για τη βελτίωση των υπηρεσιών στις συγκοινωνίες, ώστε να περιοριστεί η χρήση του αυτοκινήτου και δεύτερον στη δημιουργία υποδομών που θα διευκόλυναν την κυκλοφορία. Η τριπλή παρέμβαση στο Αιγάλεω είναι ένα έργο που δύναται να συμβάλει σε αυτή την κατεύθυνση και γι΄ αυτό περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό του Υπουργείου. Ως εκ τούτου, αναζητούμε ένα σωστό συνδυασμό στοχευμένων έργων και αύξησης της χρήσης των ΜΜΜ, που θα περιορίσει το κυκλοφοριακό, σε συνάρτηση, πάντα, και με τις πρωτοβουλίες άλλων φορέων που μπορούν να συνδράμουν στην κοινή προσπάθεια, όπως για παράδειγμα η τροφοδοσία της αγοράς από τον ιδιωτικό τομέα.
Ερ. Η Κυβέρνηση δέχεται επικρίσεις σχετικά με την οικονομική πολιτική με αφορμή, πρόσφατα, τις αυξήσεις στους ένστολους. Με την εμπειρία σας στο Υπουργείο Οικονομικών, υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω ενίσχυση των εισοδημάτων;
Απ. Στόχος της Κυβέρνησης είναι η διαρκής βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών και η ενίσχυση των εισοδημάτων τους, τα οποία μειώθηκαν κατακόρυφα στην περίοδο της οικονομικής κρίσης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε σε ποιο σημείο βρισκόμασταν το 2019. Η ανεργία ήταν στο 17,9% και σήμερα έχει υποχωρήσει στο 8,7%. Ο κατώτατος μισθός ήταν στα 650 ευρώ και σήμερα είναι 880 ευρώ με εφικτό στόχο να φτάσει στα 950 ευρώ έως το 2027. Επίσης ο μέσος μισθός έχει αυξηθεί και έως το τέλος της θητείας μας θα έχει φτάσει στα 1.500 ευρώ, ενώ όπως δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, εφαρμόζουμε ταυτόχρονα μια πολιτική μειώσεων των εργοδοτικών εισφορών, οι οποίες στο τέλος της τετραετίας θα έχουν αθροιστεί σε 6%.
Αυτό μεταφράζεται σε χαμηλότερες επιβαρύνσεις για τους εργαζόμενους και τους εργοδότες, οι οποίοι θα εξοικονομήσουν πόρους για να μπορούν να καταβάλλουν τελικά μεγαλύτερους μισθούς.
Με όλες αυτές τις πολιτικές στηρίζεται το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών και ταυτόχρονα, προχωράμε σε στοχευμένες αυξήσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες λειτουργών του Δημοσίου, χωρίς να διαταράσσεται η δημοσιονομική ισορροπία της χώρας. Έχουμε πετύχει την ταχύτερη αποκλιμάκωση δημοσίου χρέους που έχει καταγραφεί ποτέ στην ιστορία της Ευρωζώνης και η αξία αυτής της επίδοσης είναι ότι πρέπει να αφήσουμε στις επόμενες γενιές μία καλύτερη χώρα και όχι τα χρέη που κληρονομήσαμε.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας θα συμμετάσχει στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, που θα διεξαχθεί από τις 9 έως τις 12 Απριλίου 2025, στους Δελφούς.
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ: ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΙΤΣΑΡΑΣ
Σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού (ΕΔΕΚ) που εκδόθηκε σήμερα, Σάββατο 05 Απριλίου 2025, από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), επιδείνωση του καιρού προβλέπεται από το απόγευμα της Κυριακής (06-04-2025) με κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες, αισθητή πτώση της θερμοκρασίας και πρόσκαιρα πυκνές χιονοπτώσεις στα ορεινά, καθώς και στα κεντρικά και βόρεια ημιορεινά. Η μεταβολή του καιρού θα ξεκινήσει από τη βόρεια χώρα.
Πιο αναλυτικά προβλέπονται:
Α. Κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες
1. Την Κυριακή (06-04-2025) τις απογευματινές και βραδινές ώρες στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη και από το βράδυ στο βορειοανατολικό Αιγαίο (περιοχή Λήμνου).
2. Τη Δευτέρα (07-04-2025) μέχρι το μεσημέρι στην ανατολική Θεσσαλία, τις Σποράδες, την Εύβοια (κυρίως στα βόρεια) και τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.
Β. Κατά τόπους πυκνές χιονοπτώσεις
1. Από τη νύχτα της Κυριακής (06-04-2025) προς Δευτέρα (07-04-2025) και έως νωρίς το απόγευμα της Δευτέρας στα ορεινά και τα ημιορεινά της Μακεδονίας και της Θράκης (περιοχές με υψόμετρο από 400 μέτρα και πάνω).
2. Τις πρωινές ώρες της Δευτέρας (07-04-2025) στα ορεινά Ηπείρου και Θεσσαλίας.
Γ. Αισθητή πτώση της θερμοκρασίας από το απόγευμα της Κυριακής στη Μακεδονία και τη Θράκη και βαθμιαία τη Δευτέρα και την Τρίτη στην κεντρική και τη νότια Ελλάδα.
Παγετός τις βραδινές ώρες της Δευτέρας (07-04-2025) στη βόρεια χώρα και τις πρωινές και βραδινές ώρες Τρίτης, Τετάρτης και Πέμπτης στο εσωτερικό όλης της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται καθημερινά για την εξέλιξη των έκτακτων καιρικών φαινομένων στα τακτικά δελτία καιρού της ΕΜΥ και στην ιστοσελίδα της ΕΜΥ στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.emy.gr.
Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (civilprotection.gov.gr) του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας, έχει ενημερώσει τις αρμόδιες υπηρεσιακά εμπλεκόμενες κρατικές υπηρεσίες, καθώς και τις περιφέρειες και τους δήμους της χώρας, ώστε να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα πολιτικής προστασίας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν άμεσα τις επιπτώσεις από την εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων.
Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, μεριμνώντας για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από κινδύνους που προέρχονται από την εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων.
Ειδικότερα, σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση έντονων βροχοπτώσεων, καταιγίδων ή θυελλωδών ανέμων:
- Να ασφαλίσουν αντικείμενα τα οποία αν παρασυρθούν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα ενδέχεται να προκαλέσουν καταστροφές ή τραυματισμούς.
- Να βεβαιωθούν ότι τα λούκια και οι υδρορροές των κατοικιών δεν είναι φραγμένα και λειτουργούν κανονικά.
- Να αποφεύγουν να διασχίζουν χειμάρρους και ρέματα, πεζή ή με όχημα, κατά τη διάρκεια καταιγίδων και βροχοπτώσεων, αλλά και για αρκετές ώρες μετά το τέλος της εκδήλωσής τους. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στα σημεία του οδικού δικτύου, όπου ο δρόμος διασταυρώνεται με χειμάρρους και δεν υπάρχει γέφυρα.
- Να αποφεύγουν τις εργασίες υπαίθρου και δραστηριότητες σε θαλάσσιες και παράκτιες περιοχές κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των έντονων καιρικών φαινομένων (κίνδυνος από πτώσεις κεραυνών).
- Να προφυλαχτούν αμέσως κατά τη διάρκεια μιας χαλαζόπτωσης. Να καταφύγουν σε κτίριο ή σε αυτοκίνητο και να μην εγκαταλείπουν τον ασφαλή χώρο, παρά μόνο όταν βεβαιωθούν ότι η καταιγίδα πέρασε. Η χαλαζόπτωση μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη και για τα ζώα.
- Να αποφύγουν τη διέλευση κάτω από μεγάλα δέντρα, κάτω από αναρτημένες πινακίδες και γενικά από περιοχές, όπου ελαφρά αντικείμενα (π.χ. γλάστρες, σπασμένα τζάμια κλπ.) μπορεί να αποκολληθούν και να πέσουν στο έδαφος (π.χ. κάτω από μπαλκόνια).
- Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.
Σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού:
Αν πρόκειται να μετακινηθούν με το αυτοκίνητο:
- Να ενημερωθούν για τον καιρό και για την κατάσταση του οδικού δικτύου
- Να έχουν στο όχημά τους αντιολισθητικές αλυσίδες και το ρεζερβουάρ γεμάτο καύσιμα
- Να ταξιδεύουν, εφόσον είναι αναγκαίο, κατά προτίμηση στη διάρκεια της ημέρας προτιμώντας τους κεντρικούς δρόμους
- Να ενημερώνουν τους οικείους τους για τη διαδρομή που πρόκειται να ακολουθήσουν
- Να μεταβάλλουν το πρόγραμμα των μετακινήσεών τους ώστε να αποφεύγουν την αιχμή των καιρικών φαινομένων
- Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.
Αν μετακινούνται πεζή :
- Να ντύνονται με πολλά στρώματα από ελαφριά ρούχα αντί για ένα βαρύ ρούχο και να φορούν κατάλληλα παπούτσια ώστε να αποφύγουν τραυματισμούς λόγω της ολισθηρότητας
- Να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις κατά την διάρκεια αιχμής των φαινομένων (έντονη χιονόπτωση, συνθήκες παγετού)
Για πληροφορίες και ανακοινώσεις σχετικά με την επικρατούσα κατάσταση και την βατότητα του οδικού δικτύου λόγω εισροής πλημμυρικών υδάτων σε αυτό ή λόγω χιονοπτώσεων και παγετού, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της ΕΛ.ΑΣ. www.astynomia.gr.
Για περισσότερες πληροφορίες και οδηγίες αυτοπροστασίας από τα έντονα καιρικά φαινόμενα, οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση civilprotection.gov.gr.


Ο Πρόεδρος της ΚΕΕΕ κ.Γιάννης Βουτσινάς σχετικά με την ανακοίνωση του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλλει τελωνειακούς δασμούς σε ολόκληρο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Είναι κοινός τόπος ότι η επιβολή δασμών σε ολόκληρο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ, που ανακοίνωσε ο Προέδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο, αλλά και στο ρυθμό ανάπτυξης και στην ανταγωνιστικότητα των οικονομιών της ΕΕ. Συμπεριλαμβανομένης φυσικά και της χώρας μας.
Πιστεύουμε ότι απαιτείται ψυχραιμία, συνεχή επαγρύπνηση και συνεργασία της Ελληνικής Κυβέρνησης, των παραγωγικών φορέων και των κοινωνικών εταίρων τόσο για την εκτίμηση των κινδύνων όσο και για την μείωση των τυχόν επιπτώσεών τους.
Γι’ αυτό προτείνουμε με ευθύνη της Κυβέρνησης να συσταθεί άμεσα task force με την συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων στο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Εξωστρέφειας. Μπορεί το ποσοστό εξαγωγών στις ΗΠΑ να είναι μόλις 4,5% των εξαγωγών μας αλλά αφορά έναν στρατηγικής σημασίας τομέα, τον αγροτοδιατροφικό, και μεσαίες επιχειρήσεις που εδρεύουν στην ελληνική περιφέρεια.
Η ΚΕΕΕ στο πλαίσιο της γνωμοδοτικής της αρμοδιότητας θα εργασθεί προς αυτήν την κατεύθυνση».
Σύσκεψη εργασίας πραγματοποιήθηκε σήμερα στα κεντρικά γραφεία του ΕΛ.Γ.Α., υπό τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστα Τσιάρα παρουσία του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, Διονύση Σταμενίτη, του Προέδρου του Οργανισμού, Ανδρέα Λυκουρέντζου και ανώτερων στελεχών, με αντικείμενο τον επιχειρησιακό σχεδιασμό για την άμεση και ολοκληρωμένη εκτίμηση των ζημιών από τα ακραία καιρικά φαινόμενα των τελευταίων εβδομάδων.
Ειδική έμφαση δόθηκε στις ζημιές που προκάλεσαν ο παγετός του Μαρτίου, οι έντονες χαλαζοπτώσεις και οι ισχυρές βροχοπτώσεις που έπληξαν περιοχές της χώρας, επηρεάζοντας σημαντικά την αγροτική παραγωγή.
Στο πλαίσιο της σύσκεψης, παρουσιάστηκε στον Κώστα Τσιάρα το σχέδιο ανάπτυξης του εκτιμητικού έργου του ΕΛ.Γ.Α., με στόχο την ταχεία καταγραφή των ζημιών και τον προσδιορισμό των αναγκαίων αποζημιώσεων.
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης ζήτησε να κινηθούν ταχύτατα οι διαδικασίες και ο Οργανισμός να διαθέσει το σύνολο των εκτιμητικών του δυνάμεων για τη διενέργεια εξατομικευμένων ελέγχων. Στο πλαίσιο αυτό, ανακοινώθηκε και η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού με 170 νέες προσλήψεις οκτάμηνης διάρκειας.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωση της καταγραφής των ζημιών και του σχετικού καταλογισμού αποζημιώσεων εκτιμάται στους 2 έως 3 μήνες, ενώ υπογραμμίστηκε η πρόθεση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να αξιοποιήσει κάθε διαθέσιμο εθνικό και ευρωπαϊκό εργαλείο για τη διασφάλιση των απαραίτητων πόρων.
Μετά το πέρας της συνάντησης ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας δήλωσε:
«Είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τον Πρόεδρο και τα στελέχη του ΕΛΓΑ το σχέδιο ανάπτυξης του εκτιμητικού έργου που προκύπτει από την ανάγκη των σημαντικών καταστροφών που προκλήθηκαν λόγω του παγετού του Μαρτίου, της χαλαζόπτωσης και των βροχοπτώσεων της προηγούμενης εβδομάδος. Είναι κοινή παραδοχή ότι πρέπει να γίνει μια μεγάλη προσπάθεια, προκειμένου σε ένα μικρό σχετικά χρονικό διάστημα -με βάση τις προβλεπόμενες διαδικασίες- να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εκτίμηση του εύρους των καταστροφών αλλά βεβαίως και ο σχεδιασμός για τις αποζημιώσεις ακριβώς μετά. Ο ΕΛΓΑ επιτελεί ένα πολύ σημαντικό έργο τα τελευταία χρόνια και φαντάζομαι ότι αυτό το αναγνωρίζουν οι πάντες. Γι’ αυτό το λόγο θα ενισχυθεί με 170 επιπλέον στελέχη με οκτάμηνη σύμβαση, ώστε να μπορέσει με αυτό τον τρόπο να ολοκληρώσει με ταχύτερες ακόμη διαδικασίες το εκτιμητικό του έργο. Και να δώσουμε μια πραγματική ανάσα στο σύνολο του παραγωγικού κόσμου της χώρας.
Η κυβέρνηση μέσα από τη δική της προσπάθεια εξαντλεί κάθε δυνατότητα, εντός της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας προκειμένου να διασφαλιστούν οι πόροι και να στηριχθεί ο παραγωγικός κόσμος αυτή τη δύσκολη στιγμή. Και νομίζω ότι στην πρόσφατη τουλάχιστον καταγραφή τόσο πρωθυπουργός όσο και το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όσο και η διοίκηση του ΕΛΓΑ κάνουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου με έναν απολύτως ταχύ τρόπο να αποδίδονται οι ανάλογες εκτιμούμενες αποζημιώσεις, να στηρίζεται με αυτό τον τρόπο ο παραγωγικός κόσμος της χώρας μας.
Είναι νομίζω η στοιχειώδης υποχρέωσή μας απέναντι σε μια διαδικασία που αποτελεί εθνική προτεραιότητα, να δείξουμε με κάθε τρόπο και σε κάθε ευκαιρία ότι είμαστε δίπλα στον αγροτικό παραγωγικό κόσμο της χώρας, τον στηρίζουμε και προσπαθούμε να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες».
Ερωτηθείς για τους δασμούς που ανακοίνωσε ο Αμερικάνος Πρόεδρος Ν. Τράμπ, ο Κώστας Τσιάρας (ΕΡΤ) είπε:
«Η πρόσφατη εξέλιξη που αφορά στην επιβολή δασμών από την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών σε όλα τα προϊόντα των χωρών, είναι μια όχι τόσο ευχάριστη εξέλιξη. Και προφανώς αφορά σε πολύ μεγάλο βαθμό και στην ίδια την πατρίδα μας, μιας και οι εξαγωγές -κυρίως προϊόντων πρωτογενούς τομέα- σε πολύ μεγάλο βαθμό κατευθύνονται προς τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Μεταξύ των προϊόντων που ξέρουμε ότι εξάγουμε είναι τα λαχανικά, η φέτα, οι ελιές, το λάδι.
Όπως είπα νωρίτερα η εξέλιξη αυτή δημιουργεί ένα γενικότερο προβληματισμό, ο οποίος περιγράφεται σε ένα μεγάλο βαθμό από τις δηλώσεις προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα Φον ντερ Λαϊεν, κατά τις οποίες συνιστάται ψυχραιμία.
Πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τις πολιτικές που αφορούν γενικότερα την παραγωγή και τη διάθεση των ευρωπαϊκών προϊόντων. Η Ελλάδα πλήττεται στο κομμάτι των εξαγωγών των αγροτικών προϊόντων ενώ πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες πλήττονται στο κομμάτι των εξαγωγών της βαριάς βιομηχανίας. Άρα λοιπόν χρειάζεται να δούμε εκ νέου αυτή την πραγματικότητα που διαμορφώνεται.
Η Ευρώπη είναι μια κοινωνία 450 εκατομμυρίων ανθρώπων που από μόνη της μπορεί να επαναπροσδιορίσει πολιτικές, να επανασχεδιάσει πολιτικές, να δει πού ακριβώς μπορεί να κατευθύνεται η παραγωγή και μπορεί να υπάρχει μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία για τα δικά της προϊόντα.
Σε ό,τι αφορά τα το τι μπορεί να γίνει για τα ελληνικά προϊόντα, αυτό που έχω πει από την πρώτη στιγμή είναι ότι η μοναδικότητα των ελληνικών προϊόντων μας δίνει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα διαπραγμάτευσης για τυχόν εξαίρεσή τους από το συγκεκριμένο καθεστώς που επιβάλλεται. Αλλά αυτό προφανώς θα τύχει μιας ευρύτερης συζήτησης στο επόμενο χρονικό διάστημα, για να δούμε ποιες θα είναι οι εξελίξεις και ποια θα είναι η στάση των Ηνωμένων Πολιτειών».
Ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Διονύσης Σταμενίτης είπε:
«Από το 2019 μέχρι και σήμερα, η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, όπου χρειάστηκε και όποτε χρειάστηκε, στήριξε τους Έλληνες παραγωγούς είτε ενισχύοντας τον ΕΛΓΑ με 800 εκατομμύρια ευρώ, είτε ενισχύοντας τους ίδιους όταν αντιμετώπισαν προβλήματα με τον covid ή με την ενεργειακή κρίση. Σε αυτή τη λογική θα συνεχίσει και σήμερα».
O Πρόεδρος του ΕΛΓΑ Ανδρέας Λυκουρέντζος είπε:
«Αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστα Τσιάρα και τον υφυπουργό, Διονύση Σταμενίτη για τη σημερινή τους επίσκεψη στον Οργανισμό. Είναι μια κίνηση ηθικής αλλά και ουσιαστικής στήριξης, διότι ο ΕΛΓΑ βρίσκεται αντιμέτωπος με νέες προκλήσεις οι οποίες προκαλούνται από τις βαρύτατες ζημίες, λόγω της εντεινόμενης κλιματικής κρίσης. Οφείλω, επίσης, να σημειώσω ότι η κυβέρνηση την τελευταία πενταετία έχει στηρίξει αποφασιστικά τον ΕΛΓΑ, όταν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής ανάπτυξης και του υπουργείου Οικονομικών στήριξαν οικονομικά τον Οργανισμό μας και έτσι επιτύχαμε να έχουμε καταβάλει 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις και να έχουμε ανταποκριθεί στις προσδοκίες των παραγωγών σε εξαιρετικά δύσκολες ώρες.
Ειδικά για την παρούσα περίοδο και τις συγκεκριμένες ζημίες οι οποίες προκλήθηκαν από τον παγετό της άνοιξης του 2025, το σχέδιο εξηγήθηκε και αναλύθηκε στην πολιτική ηγεσία. Ο Οργανισμός βρίσκεται σε ετοιμότητα και μπορούμε να διαβεβαιώσουμε τους παραγωγούς μας -κύριε υπουργέ- ότι με την εμπειρία της διαχείρισης της μεγάλης κρίσης του παγετού του 2021, με εγγύηση την αποφασιστικότητα της διοίκησης του οργανισμού και των στελεχών του Οργανισμού, θα δικαιώσουμε τις προσδοκίες των παραγωγών μας, Θα ανταποκριθούμε στις ανάγκες και τις αγωνίες των αγροτικών νοικοκυριών όπως πάντα έπραξε τόσο η κυβέρνηση όσο και η διοίκηση του ΕΛΓΑ».
Η Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων καθιερώθηκε με πρωτοβουλία των ολλανδικών φιλοζωικών οργανώσεων το 2010 για την ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινότητας σχετικά με την τύχη των αδέσποτων ζωων.
Η Παγκόσμια Ημέρα Αδεσπότων Ζώων καθιερώθηκε με πρωτοβουλία των ολλανδικών φιλοζωικών οργανώσεων το 2010 για την ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινότητας σχετικά με την τύχη των 600 εκατομμυρίων αδέσποτων ζώων που υπολογίζεται ότι διαβιούν υπό άθλιες συνθήκες στον πλανήτη μας. Οι φιλοζωικές οργανώσεις καλούν τον καθένα μας να υιοθετήσει ένα ζώο ή να συνδράμει προγράμματα και καμπάνιες για την προστασία τους.
Η 4η Απριλίου επιλέχθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Αδεσπότων Ζώων για τρεις λόγους:
- Χρονικά είναι ακριβώς στο μέσο της 4ης Οκτωβρίου, που γιορτάζεται ως Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων.
- Είναι ευκολομνημόνευτη ημερομηνία (4/4).
- Δεν υπάρχει κάποια άλλη άξια λόγου εορτή την ημέρα αυτή.
Δημοσιεύθηκε στο SanSimera.gr
Μεγάλες αλλαγές που προβλέπονται στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος πρόκειται να ψηφιστεί το επόμενο διάστημα. Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μίλησε σε τηλεοπτική εκπομπή και αναφέρθηκε στον νέο ΚΟΚ, για τον οποίο τόνισε ότι «είναι εν πολλοίς έτοιμος, διότι έχει τελειώσει η διαβούλευση».
Σημείωσε ακόμη ότι υπάρχουν «τρία-τέσσερα ζητήματα που θέλουμε να αυστηροποιήσουμε, όπως είναι η παρεμπόδιση σιδηροδρομικού έργου». Οι μεγάλες αλλαγές του νέου ΚΟΚ Όσον αφορά τις μεγάλες αλλαγές που θα εισάγει ο νέος ΚΟΚ, ο Κ. Κυρανάκης επισήμανε ότι απενοχοποιείται το όχημα, καθώς η ποινή θα βαραίνει τον οδηγό και όχι το αυτοκίνητο, κάτι που σημαίνει ότι περιορίζεται η αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των πινακίδων κυκλοφορίας.
«Δεν θα τιμωρείται το όχημα που μπορεί να χρησιμοποιεί μια οικογένεια. Μπορεί να κάνει λάθος το παιδί μιας οικογένειας και επειδή υπάρχει μόνο ένα όχημα, να μην μπορεί ο πατέρας να πάει στη δουλειά του», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι η δεύτερη μεγάλη αλλαγή είναι η επιβολή εξουθενωτικών ποινών για όσους επαναλαμβάνουν παραβάσεις, δηλαδή είναι κατά συρροή παραβάτες. «Γι’ αυτούς θα υπάρχουν διπλές και τριπλές ποινές», επισήμανε. Ποινές και πρόστιμα Σημειώνεται ότι στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι παραβάσεις που γίνονται από έναν οδηγό για δεύτερη φορά μέσα σε ένα έτος, επιφέρουν πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για διάστημα έως 180 ημέρες
Ειδικότερα πρόκειται για:
οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
παραβίαση STOP
παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
οδήγηση για επίδειξη ικανότητας,
συμμετοχή σε κόντρες
χρήση κινητού τηλεφώνου
μη χρήση ζώνης
υπέρβαση ορίου ταχύτητας
χρήση ΛΕΑ στάση ή στάθμευση σε θέση όπου βρίσκεται ράμπα διάβασης ατόμων με αναπηρία
οδήγηση χωρίς δίπλωμα.
Για 7 χρόνια χωρίς δίπλωμα
Βέβαια, το πρόστιμο μπορεί να είναι βαρύτερο σε περιπτώσεις που ένας οδηγός βρεθεί να οδηγεί μέσα σε ένα έτος με συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα άνω του 1,10g/l (μετρούμενη με τη μέθοδο της αιμοληψίας ή άνω των 0,60 χιλιοστών του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα, όταν η μέτρηση γίνεται στον εκπνεόμενο αέρα με αντίστοιχη συσκευή αλκοολομέτρου). Σε αυτήν την περίπτωση η «καμπάνα» ανέρχεται σε 2.000 ευρώ και το δίπλωμα χάνεται έως και για 2 έτη. Σε περίπτωση που ένας οδηγός παραβιάσει κόκκινο, οδηγήσει υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβιάσει STOP, ή συμμετάσχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα 5 ετών, τότε η άδεια οδήγησης αφαιρείται για 7 χρόνια. Παράλληλα, γίνεται υποχρεωτική η επανεκπαίδευση και εξέταση για τη χορήγηση της άδειας οδήγησης.
Δημοσιεύθηκε στο Νέος ΚΟΚ – Τεράστια προσοχή: Ποιοί θα χάνουν το δίπλωμα για 7 χρόνια
O Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος με ανάρτηση του στα social media επισημαίνει :