Παράταση αιτήσεων για τους Εθελοντές του Πατρινού Καρναβαλιού 2025

Παρατείνεται έως και τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2025 η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων για τους εθελοντές του Πατρινού Καρναβαλιού 2025, δηλαδή για όσους επιθυμούν να συνεισφέρουν στο θεσμό, να συμμετέχουν ανάλογα με το διαθέσιμο χρόνο τους και τα ενδιαφέροντα τους.
Οι εθελοντές του Πατρινού Καρναβαλιού δραστηριοποιούνται κυρίως στην διεξαγωγή των εκδηλώσεων του προγράμματος και των μεγάλων παρελάσεων.
 
Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει μέχρι και τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 13/1/2025 να συμπληρώσουν την ειδική Online αίτηση συμμετοχής στην επίσημη ιστοσελίδα της ΚΕΔΗΠ-Καρναβάλι Πάτρας www.carnivalpatras.gr στο πλαίσιο «Online Αιτήσεις» (πάνω αριστερά της σελίδας) και συγκεκριμένα στον σύνδεσμο:
ακολουθώντας τα προβλεπόμενα στάδια και δηλώνοντας τομείς ενδιαφέροντος και διαθεσιμότητα.

Ο ποταμός Δούναβης είναι ο μοναδικός ποταμός στον κόσμο που περνά μέσα από 10 χώρες κατά μήκος της διαδρομής του

Ο Δούναβης είναι ένας από τους σημαντικότερους και εμβληματικούς ποταμούς της Ευρώπης. Με μήκος περίπου 2.860 χιλιόμετρα, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ποταμός της ηπείρου, μετά τον Βόλγα. Αναδύεται στον Μαύρο Δρυμό της Γερμανίας, από τη συμβολή των ποταμών Brigach και Breg, και ρέει ανατολικά μέσω δέκα χωρών: Γερμανία, Αυστρία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Κροατία, Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Μολδαβία και Ουκρανία, πριν εισέλθει στη Μαύρη Θάλασσα μέσω ενός εκτεταμένου δέλτα.
Ο Δούναβης έχει μεγάλη ιστορική, πολιτιστική και οικονομική σημασία. Για αιώνες, υπήρξε ένας σημαντικός εμπορικός και μεταφορικός δρόμος, που συνδέει την κεντρική Ευρώπη με την ανατολή και τη νοτιοανατολική. Η λεκάνη του ποταμού καλύπτει πυκνοκατοικημένες περιοχές, ενώ στην πορεία της υπάρχουν αρκετές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, όπως η Βιέννη, η Μπρατισλάβα, η Βουδαπέστη και το Βελιγράδι.
Ο ποταμός είναι επίσης γνωστός για τη βιοποικιλότητά του, ιδιαίτερα στο δέλτα του, που αποτελεί προστατευόμενη περιοχή από την UNESCO λόγω της πλούσιας ποικιλίας ζωικών και φυτικών ειδών Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, ο Δούναβης αντιμετώπισε περιβαλλοντικές προκλήσεις όπως η ρύπανση και η ρύθμιση των υδάτων του για ναυσιπλοΐα και παραγωγή ενέργειας.
 
 
dounavais2
 
 
 
 
Credits: Curiosidades

Αυτή θα είναι η πρώτη «πόλη των 15 λεπτών» στην Ελλάδα

Στη Δανία έφτιαξαν την πρώτη «πόλη των 5 λεπτών». Το άλλοτε βιομηχανικό λιμάνι της Κοπεγχάγης έχει ανασχεδιαστεί έτσι ώστε τα πάντα (από σχολεία και παιδικές χαρές μέχρι επιχειρήσεις και χώρους αναψυχής) να είναι προσβάσιμα για τους κατοίκους του μέσα σε μόλις 5 λεπτά.

Η δημοσιογράφος και αρχιτέκτονας, Σάλμπα Σάρντα, θυμάται σε άρθρο της στο BBC μια κρουαζιέρα που έκανε το καλοκαίρι του 2023 στην πρωτεύουσα της Δανίας. Ο ξεναγός της μίλησε με ενθουσιασμό για την άλλοτε βιομηχανική γειτονιά του Nordhavn και της είπε πως μια μέρα θα γίνει… η πιο κουλ νέα πόλη της Ευρώπης. «Από το πλοίο, δεν μπορούσα να δω πολλά πέρα από μερικά κτίρια κατοικιών και πολλά γιγαντιαία μηχανήματα κατασκευών, αλλά, ως αρχιτέκτονας, με ενδιέφερε να μάθω περισσότερα. Ετσι, 12 μήνες αργότερα, επέστρεψα στην Κοπεγχάγη και κατευθύνθηκα ξανά στο Nordhavn, μόλις 15 λεπτά με το μετρό από τον κεντρικό σταθμό της πόλης», γράφει χαρακτηριστικά.

Το Nordhavn έχει σχεδιαστεί για να κάνει τη ζωή των κατοίκων του πιο εύκολη.

«Αν και μοιάζει με οποιαδήποτε σύγχρονη συνοικία, είναι η πρώτη πόλη πέντε λεπτών στον κόσμο. Οταν το έργο ολοκληρωθεί, όλα όσα χρειάζεται κάποιος θα βρίσκονται σε απόσταση 400 μέτρων με τα πόδια», λέει η ξεναγός, Μπέντε Χοφμαν.

Η Ελληνική… έκδοση

Κάτι παρόμοιο, ίσως, να το δούμε και στην χώρα μας. Η αστική ανάπλαση που είναι σε πλήρη εξέλιξη στην πρώην έκταση του αεροδρομίου στο Ελληνικό, φιλοδοξεί να δημιουργήσει την πρώτη έξυπνη, πράσινη «πόλη των 15 λεπτών» στην Ελλάδα.Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου σε αφιέρωμα της εκπομπής «New Brave Greece» στον ANT1, η νέα πόλη που δημιουργείται από τα θεμέλιά της έχει ως στόχο οι κάτοικοί της να ικανοποιούν τις βασικές καθημερινές λειτουργίες (π.χ. εργασία, ψώνια, εκπαίδευση υγεία) εντός 15 λεπτών με τα πόδια, με ποδήλατο ή συγκοινωνίες. Την τάση αυτή την έχουμε δει να αναπτύσσεται ήδη σε πόλεις όπως το Άμστερνταμ και η Σιγκαπούρη. Πέρα από την Κοπεγχάγη.

Αναφορικά με τη στρατηγική ανάπτυξης της πρώτης πράσινης και έξυπνης πόλης όπου θα κατοικούν περισσότεροι από 25.000 κάτοικοι, με χιλιάδες εργαζόμενους, όπως επισημάνθηκε από τον Δημήτρη Καραστογιάννη, Chief Corporate Affairs & Business Development Officer της Lamda Development είναι με τη χρήση νέων τεχνολογιών και την αξιοποίηση τους μέσω συλλογής δεδομένων από αισθητήρες να διαχειρίζονται οι υποδομές και τα δίκτυα της πόλης.

Με τον τρόπο αυτό, μεταξύ άλλων, θα υπάρχουν δυνατότητες άμεσης ανίχνευσης σε περίπτωση πυρκαγιάς, ανάλυση της ποιότητας του αέρα, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κλπ.

 

Δημοσιεύθηκε στο www.itspossible.gr

Τι σημαίνει το τετραήμερο εθνικό πένθος

Η κηδεία του Κώστα Σημίτη θα γίνει δημόσια δαπάνη, θα αποδοθούν τιμές εν ενεργεία πρωθυπουργού και θα κηρυχθεί τετραήμερο εθνικό πένθος.

Τετραήμερο εθνικό πένθος θα κηρυχθεί για τον θάνατο του πρώην πρωθυπουργού και πρώην προέδρου του ΠΑΣΟΚ Κώστα Σημίτη.

Επίσης, με απόφαση της κυβέρνησης, η κηδεία του Κώστα Σημίτη θα γίνει δημόσια δαπάνη και θα αποδοθούν τιμές εν ενεργεία πρωθυπουργού.

Εθνικό πένθος είναι όρος που περιγράφει την ένδειξη πένθους που προέρχεται από τη θλίψη και λύπη για κάποιο δυστυχές γεγονός και κηρύσσεται επισήμως από τις κυβερνήσεις κρατών. Μπορεί να προέλθει από τον θάνατο πολλών ανθρώπων έπειτα από μια φυσική καταστροφή, ένα τρομοκρατικό χτύπημα ή κάποιο άλλο θλιβερό γεγονός, όπως επίσης και από το γεγονός θανάτου ενός ιδιαίτερα σημαντικού ανθρώπου για ένα έθνος ή λαό.

Κατά τη διάρκεια του εθνικού πένθους, σε ορισμένες περιπτώσεις αποφασίζεται το κλείσιμο δημοσίων υπηρεσιών και σχολείων, η ανάρτηση των σημαιών μεσίστια και άλλες συμβολικές κινήσεις. Παρόμοια εκδήλωση πένθους μικρότερης διάρκειας είναι η τήρηση ενός λεπτού σιγής σε διάφορες συναθροίσεις και συγκεντρώσεις κόσμου. Ένας άλλος τρόπος ένδειξης πένθους είναι η ανάρτηση μαύρων κορδελών. Οι μαύρες κορδέλες μπορούν να αναρτηθούν σε προσόψεις κτιρίων.Η Ελληνική Δημοκρατία έχει κηρύξει εθνικό πένθος για τον θάνατο της Μελίνας Μερκούρη (Μάρτιος 1994), για τον θάνατο του Κωνσταντίνου Καραμανλή (Απρίλιος 1998), για τις πυρκαγιές στην Ηλεία (καλοκαίρι 2007), για τον θάνατο του Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου (Ιανουάριος 2008), για τις πλημμύρες της δυτικής Αττικής με τους νεκρούς στη Μάνδρα (Νοέμβριος 2017), για την τραγωδία στο Μάτι (Ιούλιος 2018), για τον θάνατο του Μίκη Θεοδωράκη (Σεπτέμβριος 2021), για τον θάνατο της Φώφης Γεννηματά (Οκτώβριος 2021), για την πολύνεκρη σιδηροδρομική σύγκρουση στα Τέμπη (Μάρτιος 2023) και για τα θύματα του ναυαγίου ανοιχτά της Πύλου (Ιούνιος 2023).

 

Δημοσιεύθηκε στο .dnews.gr

Εθνικό Ιστορικό Μουσείο | Παραδοσιακή ενδυμασία του Γενναίου Θ. Κολοκοτρώνη

 

Εθνικό Ιστορικό Μουσείο - National Historical Museum

#Κάνε_zoom στις παραδοσιακές ενδυμασίες του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου (Following in 🇬🇧)
📷 Λεπτομέρεια ενδυμασίας του Γενναίου Θ. Κολοκοτρώνη, γιου του Θεόδωρου και υπασπιστή του βασιλιά Όθωνα. Αποτελείται από βαμβακερό πουκάμισο και φουστανέλα, γιλέκο, φέρμελη, ντουλαμά (μακρύς επενδύτης) και τουζλούκια (περικνημίδες) από μπλε τσόχα με ασημοκεντήματα και κόκκινο φέσι με μεταξωτή μαύρη φούντα, 19ος αι.
Εθνικό Ιστορικό Μουσείο | Λαογραφική Συλλογή
© Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος
-------------------
#Makezoom to the tranditional costumes of National Historical Museum
📷 Detail of the costume of Gennaios Th. Kolokotronis, son of Theodoros and adjutant of King Otto. It consists of a cotton shirt and "foustanela" (pleated kilt, chiefly male), vest, "fermeli" (man's coat with long, wide open sleeves), "doulamas" (long cloak) and "touzloukia" (leggings) of blue felt with silver embroidery and a red fez with a black silk tassel, 19th century
National Historical Museum | Folklore Collection
© Historical and Ethnological Society of Greece

Πόσοι ηθοποιοί της Φίνος Φιλμ είναι ζωντανοί σήμερα; – Τους αναγνωρίζεις;

Αξέχαστοι παλιοί ηθοποιοί που τους είδαμε σε ταινίες της ιστορικής κινηματογραφικής εταιρείας Finos Films, οι οποίοι βρίσκονται στη ζωή και μάλιστα, κάποιοι εξ αυτών εξακολουθούν να εργάζονται και να τους απολαμβάνουμε στην τηλεόραση.

 

Δημοσιεύθηκε στο cyclades24.gr

Πριν 32 χρόνια στάλθηκε το πρώτο μήνυμα – Τι έγραφε;

3 Ιανουαρίου 1992, στάλθηκε το πρώτο SMS (Short Message Service) στην ιστορία της κινητής τηλεφωνίας από το δίκτυο της βρετανικής Vodafone. Παραλήπτης ο Rica Jarvis που διάβασε στην οθόνη του κινητού του, ενός Orbitel 901, τις εξής δύο λέξεις: «Καλά Χριστούγεννα».

Έκτοτε με την πρόοδο της τεχνολογίας τα SMS εξελίχθηκαν. Από την εποχή των 160 χαρακτήρων, στην εποχή που εξελίχθηκαν σε multimedia μηνύματα, τα SMS μπορεί να βοηθήσουν τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να επικοινωνούν λόγω της απλότητάς τους, το χαμηλό κόστος και της ευρείας διαθεσιμότητας.

Η ιδέα και η ιστορία του πρώτου μηνύματος SMS

Η ιδέα για τα μηνύματα SMS προέκυψε από τον Matti Makkonen, έναν Φινλανδό μηχανικό το 1984 κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας με δύο συναδέλφους σε μια πιτσαρία στην Κοπεγχάγη. Ο Makkonen είχε ως στόχο να αναπτύξει ένα πολύ απλό σύστημα ανταλλαγής μηνυμάτων που θα μπορούσε να λειτουργήσει ακόμα και όταν η συσκευή λήψης έχει απενεργοποιηθεί ή ήταν έξω από την περιοχή κάλυψης του.

Το πρώτο μήνυμα SMS στάλθηκε για πρώτη φορά στις 3 Ιανουαρίου 1992, στο Three Tuns Public House στο Ρέντινγκ του Μπέρκσαϊρ, όταν ο Neil Papworth, ένας 22χρονος μηχανικός δοκιμών της Sema Group στο Ηνωμένο Βασίλειο (σήμερα Airwide Solutions), χρησιμοποίησε έναν προσωπικό υπολογιστή για να στείλει το μήνυμα «Καλά Χριστούγεννα» μέσω του δικτύου GSM (Global System for Mobile Communications) της Vodafone στο τηλέφωνο του Rica Jarvis, ο οποίος βρισκόταν σε ένα πάρτι στο Νιούμπερι του Μπέρκσαϊρ. Το μήνυμα έμεινε αναπάντητο καθώς δεν τα κινητά τηλέφωνα δεν είχαν εκείνη την περίοδο τη δυνατότητα αποστολής SMS.

 

Ένα χρόνο αργότερα, η Nokia κυκλοφόρησε το πρώτο κινητό τηλέφωνο με δυνατότητα SMS, με ένα χαρακτηριστικό «μπιπ» που σηματοδοτούσε ένα εισερχόμενο μήνυμα, αλλά τα μηνύματα μπορούσαν να σταλούν μόνο σε κινητά που χρησιμοποιούσαν το ίδιο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας.

Από τους 160 χαρακτήρες σε multimedia μηνύματα

Τα πρώτα SMS είχαν τη δυνατότητα για κέιμενα μήκους έως 160 χαρακτήρες. Ο χρήστης έπρεπε να δακτυλογραφήσει χρησιμοποιώντας το πληκτρολόγιο των συσκευών της εποχής, που είχε μόνο αριθμούς. Κάθε αριθμός αντιστοιχούσε σε τρία γράμματα και έτσι, αν για παράδειγμα κάποιος ήθελε να πληκτρολογήσει το γράμμα «Ζ», έπρεπε να πατήσει τρεις φορές το πλήκτρο «2».

Στέλνονταν δισεκατομμύρια μηνύματα παρά τη δυσκολία γραφής, αφού οι περισσότεροι κάτοχοι κινητών είχαν μάθει να δακτυλογραφούν στο πληκτρολόγιο με τους αριθμούς με εντυπωσιακή ταχύτητα. Ήταν τότε που εξαπλώθηκε ευρέως η χρήση συντομογραφιών (όπως το LOL) και η χρήση των emoticons.

Με την πάροδο του χρόνου και την εξέλιξης της τεχνολογίας, τα μηνύματα SMS αναπτύχθηκαν. Το 2000 εμφανίστηκαν τα μηνύματα πολυμέσων MMS (Multimedia Messaging Service), χάρη στα οποία έγινε εφικτή η αποστολή εικόνων και βίντεο παράλληλα με τα μηνύματα κειμένου.Η εκρηκτική άνοδος των smartphones, σε συνδυασμό με την εμφάνιση των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων (messaging), αλλά και την πρωτοφανή διείσδυση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μείωσε τη χρήση των SMS αλλά μέχρι και σήμερα συνεχίζει να αποτελεί ένα πολυχρηστικό μέσο γραπτής επικοινωνίας που χρησιμοποιείται από δισεκατομμύρια χρήστες.

 

Δημοσιεύθηκε στο athensvoice.gr/

Σαν σήμερα 3 Ιανουαρίου 2009 κυκλοφορεί το ιντερνετικό νόμισμα bitcoin

Το Bitcoin είναι ένα κρυπτονόμισμα (cryptocurrency), ένα αποκεντρωμένο άυλο ψηφιακό νόμισμα, το οποίο δεν απαιτεί μία κεντρική τράπεζα για την έκδοσή του.

Τι είναι το Bitcoin;

Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στην Εθνική Οδό -Ποιοι θα οδηγούν με ακόμα μεγαλύτερες ταχύτητες

Έτοιμες να αυξήσουν τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους τους είναι ορισμένες χώρες της Ευρώπης.

Παρόλο που η Ευρωπαϊκή Ένωση οραματίζεται ένα «αύριο» δίχως απώλειες ανθρώπινων ζωών στην άσφαλτο, ορισμένες χώρες δείχνουν αποφασισμένες να επιτρέψουν στους πολίτες τους να κινούνται με μεγαλύτερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

Μία από τις χώρες που μοιάζει έτοιμη να αυξήσει το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της είναι η Ολλανδία, δίνοντας ξανά τη δυνατότητα στους οδηγούς να κινούνται με έως και 130 χλμ./ώρα.

Το συγκεκριμένο όριο ταχύτητας ίσχυε σε ορισμένους δρόμους της χώρας μέχρι το 2020, αλλά μειώθηκε στα 100 χλμ./ώρα για να αντισταθμιστεί η επιπλέον ρύπανση που προκαλείται από τον κατασκευαστικό κλάδο και ιδιαίτερα την οικοδόμηση νέων κατοικιών.

Όπως επιβεβαίωσε ο Υπουργός Υποδομών της Ολλανδίας, Barry Madlener, το όριο ταχύτητας θα επανέλθει σε 130 χλμ./ώρα αλλά μόνο σε ορισμένους δρόμους και αποκλειστικά κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Ειδικότερα θα εφαρμοστεί σε δύο τμήματα αυτοκινητόδρομου Α7 ο οποίος συνδέει το Zaandam με τα γερμανικά σύνορα, και σε ένα τμήμα του Α6 ο οποίος συνδέει τον αυτοκινητόδρομο Α7 με τον Α1.

Προτού τεθεί σε ισχύ το νέο όριο ταχύτητας, και τα τρία τμήματα αξιολογήθηκαν σε επίπεδα ρύπανσης από άζωτο, ηχορύπανσης, αλλά και οδικής ασφάλειας. Υπό έλεγχο βρίσκεται ένα ακόμη τμήμα στον αυτοκινητόδρομο A37 που συνδέει την πόλη Hoogeveen με το Emmen και τα γερμανικά σύνορα.

Αύξηση του ορίου και σε άλλες χώρες;

Υπέρ της αύξησης των ορίων ταχύτητας σε αυτοκινητοδρόμους τίθενται και ορισμένες άλλες χώρες, με προεξέχουσα την Τσεχία η οποία δείχνει να μην αρκείται με το υφιστάμενο όριο των 130 χλμ./ώρα, και δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στα 150 χλμ./ώρα.

Η αύξηση θα εφαρμοστεί σε πιλοτικό στάδιο από το επόμενο καλοκαίρι σε τμήμα μήκους 50 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου D3, ενώ τό όριο ταχύτητας θα καθορίζεται μέσω ηλεκτρονικών πινακίδων. Η κίνηση, πάντως, των ΙΧ με 150 χλμ./ώρα θα επιτρέπεται μόνο υπό προϋποθέσεις και φυσικά εφόσον επικρατούν ευνοϊκές καιρικές συνθήκες. Αυτό σημαίνει ότι εφόσον επικρατεί ομίχλη, το όριο ταχύτητας θα μεταβάλλεται στα 130 χλμ./ώρα, και ίσως ακόμη χαμηλότερα.

Σύμφωνα με πολλούς Τσέχους αξιωματούχους, το όριο ταχύτητας θα πρέπει να αυξηθεί στα 150 χλμ./ώρα σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, δεδομένου ότι οι σύγχρονες προδιαγραφές των αυτοκινητοδρόμων όπως και οι νέες τεχνολογίες των σύγχρονων ΙΧ, επιτρέπουν την κίνηση σε υψηλές ταχύτητες δίχως προβλήματα.

oriotaxa

Στον αντίποδα, ορισμένοι ειδικοί θεωρούν ότι ένα αυτοκίνητο που κινείται με 150 χλμ/ώρα έχει απόσταση φρεναρίσματος κατά ένα τρίτο μεγαλύτερη από εκείνο που κινείται με 130 χλμ/ώρα και ως εκ τούτου η οδική ασφάλεια θα υπονομευθεί.

Αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα δεν αποκλείεται να δούμε και στην Ιταλία, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Matteo Salvini, να έχει τεθεί υπέρ της συγκεκριμένης αλλαγής.

O Salvini έχει επικαλεστεί τα στοιχεία που δείχνουν ότι το 2021 το 73,1% των τροχαίων ατυχημάτων γίνονται εντός αστικού ιστού, ενώ μόλις το 5% τελούνται σε αυτοκινητοδρόμους.

Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα το ανώτατο όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους ανέρχεται σε 130 χλμ./ώρα, ενώ στη Γερμανία, σε συγκεκριμένα τμήματα, δεν υπάρχει όριο.

 

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Αυτό είναι το νέο υποθαλάσσιο τούνελ στη Μεσόγειο που θα ενώσει την Ευρώπη με την Αφρική -Πού θα κατασκευαστεί

Μαρόκο και Ισπανία έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου, προκειμένου να ολοκληρωθεί όσο πιο άμεσα γίνεται το μεγαλεπήβολο έργο που θα ενώσει τις δύο ηπείρους.

Η υποθαλάσσια σύνδεση των δύο χωρών αποτελεί ένα κοινό τους όραμα που γεννήθηκε πριν από δεκαετίες και αναμένεται να υλοποιηθεί με τη μορφή ενός σιδηροδρόμου στο Στενό του Γιβραλτάρ.

Η σταθερή σύνδεση μεταξύ των δύο χωρών μελετάται από το 1930, αλλά η πρώτη ουσιαστική προσπάθεια υλοποίησης έγινε το 1980, ενώ λίγο αργότερα συγκροτήθηκαν η Μαροκινή Εθνική Εταιρεία Μελετών του Στενού και η Ισπανική Εταιρεία Μελετών για τη Σταθερή Επικοινωνία μέσω του Στενού του Γιβραλτάρ (SECEGSA) οι οποίες εργάζονται πάνω στον σχεδιασμό του πρότζεκτ και τις μελέτες σκοπιμότητας.

Περίπου 45 χρόνια μετά, το πρότζεκτ δεν έχει καταφέρει να φτάσει στη γραμμή της εκκίνησης, παρά την αμοιβαία θέληση. Αχτίδα αισιοδοξίας αποτελεί το γεγονός ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο έγινε η παραλαβή τεσσάρων σεισμογράφων οι οποίοι θα καταγράψουν (σε μια περίοδο 6 μηνών) κατά μήκος όλης της σχεδιαζόμενης διαδρομής του τούνελ τη σεισμική δραστηριότητα, συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα που είναι κρίσιμα για την κατανόηση των γεωλογικών συνθηκών και των πιθανών κινδύνων.

Σημειώνεται ότι το στενό του Γιβραλτάρ βρίσκεται στο σημείο όπου χωρίζονται οι δύο κύριες τεκτονικές πλάκες—η Ευρασιατική Πλάκα και η Αφρικανική Πλάκα. Εφόσον, λοιπόν, τεκμηριωθεί ότι το έργο και οι υποδομές είναι απόλυτα ασφαλή, τότε θα έχει γίνει ένα σημαντικό βήμα για την πρόοδο του τούνελ.

Αυτή τη στιγμή προωθείται η λύση της κατασκευής σιδηροδρομικής σήραγγας σε βάθος 475 μ. που θα καλύπτει μια απόσταση 28 χλμ., συνδέοντας την Punta Paloma στον ισπανικό δήμο Ταρίφα με το ακρωτήριο Μαλαμπάτα στο Μαρόκο.

Όπως αναφέρουν διεθνή ειδησεογραφικά Μέσα, οι ερευνητές εκτιμούν ότι το έργο μπορεί να εκκινήσει εγκαίρως ώστε να είναι έτοιμο το 2030, όταν και θα διεξαχθεί το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου (Μουντιάλ).

Με δεδομένο ότι διοργανώτριες χώρες θα είναι το Μαρόκο, η Ισπανία και η Πορτογαλία, η σήραγγα θα διευκόλυνε τις μετακινήσεις των επισκεπτών του μεγάλου ποδοσφαιρικού ραντεβού.

Μόλις ολοκληρωθεί, η υποθαλάσσια σήραγγα θα μειώσει σημαντικά τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων πόλεων και των δύο χωρών. Αυτή τη στιγμή, το ταξίδι μεταξύ Καζαμπλάνκα και Μαδρίτης μπορεί να διαρκέσει έως και 12 ώρες με αυτοκίνητο (σ.σ. απαιτείται η χρήση πλοίου) ή περίπου 2 ώρες με αεροπλάνο.

Με τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση, ο χρόνος ταξιδιού θα μειωθεί σε μόλις 5,5 ώρες, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις μεταξύ των δύο περιοχών, την ίδια ώρα που θα φέρει την επανάσταση στο διεθνές εμπόριο.

 

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Η αρχαιότερη ελιά του κόσμου και ίσως το αρχαιότερο δέντρο που παράγει ακόμα καρπό, ξέρεις που βρίσκεται;

Η αρχαιότερη ελιά του κόσμου και ίσως το αρχαιότερο δέντρο που παράγει ακόμα καρπό βρίσκεται στις Βούβες της Κρήτης και είναι ηλικίας 4000 ετών και πάνω !
Αυτό το δέντρο άρχισε να μεγαλώνει γύρω στο 2000 π.Χ. κατά την Εποχή του Χαλκού, περίπου την εποχή που κυνηγήθηκε το τελευταίο μαλλί μαμούθ, η 7η δυναστεία της Αιγύπτου είχε τελειώσει και οι άνθρωποι ανακάλυπταν την ύπαρξη γυαλιού.
Αυτό το δέντρο έχει δει τους ανθρώπους να περνούν από την Εποχή του Χαλκού στην Ατομική Εποχή. Έχει δει τον μεταβαλλόμενο κόσμο μας και έχει ζήσει πολλούς πολέμους. Έχει δει πολλούς βασιλιάδες, πολιτικούς, πολεμιστές και προφήτες να πηγαίνουν από τη γέννηση μέχρι το θάνατο, και εξακολουθεί να παράγει ελιές ετησίως !
 
Η Ελιά των Βουβών βρίσκεται στο χωριό Άνω Βούβες της δημοτικής ενότητας Κολυμβαρίου στην περιφερειακή ενότητα Χανίων της Κρήτης.
Η ακριβής ηλικία του δέντρου δεν μπορεί να προσδιοριστεί λεπτομερώς. Η χρήση ραδιοϊσοτόπων δεν είναι δυνατή, καθώς το εγκάρδιο του ξύλου έχει χαθεί ανά τους αιώνες, ενώ η ανάλυση δακτυλίων δέντρου έδειξε ότι το δέντρο είναι τουλάχιστον 2.000 ετών.
 
Στην άλλη άκρη της κλίμακας, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Κρήτης υπολόγισαν ότι είναι 4.000 ετών. Ένας πιθανός δείκτης της ηλικίας του είναι τα δύο νεκροταφεία της Γεωμετρικής Περιόδου που ανακαλύφθηκαν κοντά στο δέντρο. Η τρέχουσα έρευνα στην Κρήτη και στο εξωτερικό δείχνει ότι οι προηγούμενες εκτιμήσεις για την ηλικία των ελαιόδεντρων πρέπει να συζητηθούν όσον αφορά την ακρίβειά τους.
Δεν υπάρχει ακόμη μια συμφωνημένη επιστημονική μέθοδος για τον προσδιορισμό της ηλικίας των ελαιόδεντρων. Στην περίπτωση της ελιάς των Βουβών, θα μπορούσε να είναι πολύ νεότερη από παλαιότερες εκτιμήσεις ή ακόμη και μεγαλύτερη από το αιωνόβιο δέντρο στο Φοίνικα (Σφακιά).
Το δέντρο παραμένει παραγωγικό μέχρι σήμερα, αφού έχει μπολιαστεί με την ποικιλία «Τσουνάτη». Ο κορμός έχει περίμετρο 12,5 μέτρα και διάμετρο 4,6 μέτρα.
 
Το 1997, το δέντρο ανακηρύχθηκε διατηρητέο μνημείο της φύσης και τον Οκτώβριο του 2009, εγκαινιάστηκε το Μουσείο της Ελιάς των Βουβών σε ένα κοντινό σπίτι του 19ου αιώνα, όπου παρουσιάζονται τα παραδοσιακά εργαλεία και η διαδικασία της ελαιοκαλλιέργειας.
Κλαδιά από το δέντρο χρησιμοποιήθηκαν για την ύφανση στεφάνων νικητών για τους νικητές των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004 και των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου το 2008.
 
 
Πηγή wikipedia

Πού βρίσκεται αυτό το κρυφό αυτοκόλλητο στα αυτοκίνητα -Σε τι χρησιμεύει

Μπορεί αυτό το αυτοκόλλητο να μην βρίσκεται σε κοινή θέα, ωστόσο περιέχει μερικές από τις πιο χρήσιμες πληροφορίες του αυτοκινήτου.

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα βγαίνουν από το εργοστάσιο συνοδευόμενα από εγχειρίδιο χρήσης, ενώ φέρουν και αρκετά χρήσιμα αυτοκόλλητα που ενημερώνουν τον οδηγό σχετικά με τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και τον τρόπο λειτουργίας των συστημάτων του. Απώτερος σκοπός είναι φυσικά να ενημερώσουν τον οδηγό για τον ιδανικό τρόπο που πρέπει να χειρίζεται το όχημά του, βάσει των προδιαγραφών που έχουν οριστεί από τον κατασκευαστή.

Επειδή μάλιστα η τοποθέτησή τους επιβάλλεται και από τον νόμο, τα αυτοκόλλητα τοποθετούνται σε «στρατηγικά» σημεία από τον κατασκευαστή και προσφέρουν στον οδηγό τους ιδιαίτερα χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν στην κατάσταση των μηχανικών και μη μερών του αυτοκινήτου. Κάποια από αυτά έχουν προειδοποιητικό ή συμβουλευτικό χαρακτήρα, ανάλογα με το σημείο του αυτοκινήτου στο οποίο αναφέρονται.

aytokolplai

Το πιο σημαντικό ίσως από αυτά τα αυτοκόλλητα είναι εκείνο που ενημερώνει τον οδηγό για τις ενδεικτικές πιέσεις των ελαστικών του αυτοκινήτου. Πιέσεις που πρέπει να ελέγχονται ιδανικά κάθε δύο εβδομάδες ώστε το αυτοκίνητο να κινείται και να φρενάρει πάντα με ασφάλεια, να μην φθείρει πρώιμα και ανομοιόμορφα τα ελαστικά του και να μην καταναλώνει άσκοπα καύσιμο.

Το αυτοκόλλητο που υποδεικνύει τη σωστή πίεση των ελαστικών ενός αυτοκινήτου βρίσκεται συνήθως στην εσωτερική μεταλλική επιφάνεια της πόρτας του οδηγού ή στην κολόνα του πλαισίου της εμπρός αριστερής πόρτας.

Σε σπανιότερες περιπτώσεις το εν λόγω αυτοκόλλητο μπορεί να βρίσκεται στο ντουλαπάκι του συνοδηγού -ήταν πιο διαδεδομένο στα παλαιότερα αυτοκίνητα-, ενώ -ακόμη πιο σπάνια- οι ενδεικτικές πιέσεις των ελαστικών μπορούν να βρεθούν με τη μορφή αυτοκόλλητου εσωτερικά στο πορτάκι που δίνει πρόσβαση στο ρεζερβουάρ καυσίμου.

lastixafoyskoma

Όπως ίσως έχετε παρατηρήσει και στο δικό σας αυτοκίνητο, θα βρείτε περισσότερες από μία τιμές ενδεικτικής πίεσης για τα ελαστικά σας, οι οποίες και θα πρέπει να προσαρμόζονται κάθε φορά ανάλογα με το φορτίο και το βάρος που μεταφέρετε.Στο αυτοκόλλητο αναγράφονται για παράδειγμα οι πιέσεις (σε psi, bar ή kPa) που πρέπει να έχετε στα ελαστικά σας για τη μεταφορά έως τριών -συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού- ή πέντε ατόμων, ενώ υπάρχει περίπτωση ο κατασκευαστής να παρουσιάζει πιέσεις για εκτός δρόμου οδήγηση ή λαμβάνοντας υπόψη και τη μεταφορά αποσκευών.

Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας μπορείτε να βρείτε και στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου του κατασκευαστή που βρίσκεται συνήθως στο ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό.

Να θυμίσουμε, τέλος, ότι η προσαρμογή της πίεσης στα ελαστικά πρέπει να γίνεται όταν αυτά είναι ακόμη «κρύα» και το αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει διανύσει το πολύ δύο χιλιόμετρα με χαμηλή ταχύτητα μέχρι το σημείο όπου υπάρχει η δυνατότητα να ρυθμίσετε την πίεση.

 

Δημοσιεύθηκε στο .carandmotor.gr

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα