Μουσική στο αυτοκίνητο -Αφαίρεση διπλώματος και πρόστιμο 200 ευρώ για όσους το κάνουν με αυτόν τον τρόπο

Ο συνδυασμός μουσικής και οδήγησης στην αγαπημένη μας διαδρομή είναι αρκετά ταιριαστός, αλλά ο Κ.Ο.Κ. προβλέπει πρόστιμο για εκείνους που δεν θα το κάνουν με τον προβλεπόμενο τρόπο, ακόμα και όταν χρησιμοποιούν ασύρματα ακουστικά.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν επιτρέπεται η μουσική στο αυτοκίνητο; Πιθανότατα όχι, θεωρώντας ότι αυτή η συνήθεια δεν θα μπορούσε για κανέναν απολύτως λόγο να θεωρηθεί επικίνδυνη και συνεπώς επιλήψιμη.

Αυτό ισχύει αν ακολουθήσουμε την πεπατημένη, στην περίπτωση δηλαδή που δεν χρησιμοποιήσουμε συσκευές που θα θέσουν εμάς και τους γύρω μας σε κίνδυνο. Οι συσκευές αυτές είναι τα γνωστά σε όλους μας ακουστικά, η χρήση των οποίων απαγορεύεται για την ακρόαση μουσικής ακόμα και στην περίπτωση που αυτά είναι ασύρματα.

Τα ασύρματα ακουστικά πρέπει να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη συνομιλία του οδηγού με κάποιο άλλο άτομο και όχι για ψυχαγωγικούς σκοπούς, όπως είναι το άκουσμα μουσικής, ενός podcast ή μιας ραδιοφωνικής εκπομπής.

Αυτό διότι με αυτό τον τρόπο, ο άνθρωπος που κάθεται πίσω από το τιμόνι απομονώνεται πλήρως από το περιβάλλον του και αδυνατεί να λάβει τα ηχητικά σήματα που εκπέμπονται από τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου. Επί παραδείγματι ο οδηγός ίσως δεν μπορέσει να ακούσει μία κόρνα, τη διέλευση ενός ασθενοφόρου, ή ακόμα και τον θόρυβο που παράγει μια μοτοσικλέτα η οποία προσεγγίζει μια διασταύρωση.

Ενδεικτική της απαγόρευσης είναι η παράγραφος 2 του Άρθρου 13 («Οδηγοί») όπου αναγράφεται το εξής: «(σ.σ. Ο οδηγός) απαγορεύεται να χρησιμοποιεί εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές, καθώς και τηλεόραση».

Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις της ανωτέρω παραγράφου τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο εκατό 100 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού και των στοιχείων κυκλοφορίας για 30 ημέρες.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι η εν κινήσει χρήση ακουστικών που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές, απαγορεύεται και στους οδηγούς ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, τρίτροχων οχημάτων και Ε.Π.Η.Ο, όπως τα ηλεκτρικά πατίνια (περ. στ’ της παραγράφου 1 στο Άρθρο 40 του ΚΟΚ).

Το διοικητικό πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ και «συνοδεύεται» από αφαίρεση επιτόπου του διπλώματος οδήγησης για 60 ημέρες. Στα Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα) ισχύει μόνο το πρόστιμο μιας και δεν απαιτούν την κατοχή διπλώματος οδήγησης.

 

Δημοσιεύθηκε στο carandmotor.gr

Παγκόσμια Ημέρα της Σταθεράς π: Tι είναι σήμερα και πότε καθιερώθηκε

Η ιστορία του αριθμού π=3,142…
 
Ιστορικά, η προσπάθεια εκτίμησης της τιμής του αριθμού π ξεκινάει από την αρχαιότητα. Το πρόβλημα του τετραγωνισμού του κύκλου, το οποίο ήταν και ένα από τα τρία περίφημα άλυτα προβλήματα της αρχαιότητας οδήγησε ουσιαστικά στη μέτρηση του και από εκεί στην ανακάλυψη του αριθμού π.
 
Οι πρώτες καταγραφές του αριθμού π γίνονται από τους αρχαίους Βαβυλώνιους κατά το 2.000 π.Χ., οι οποίοι υπολόγισαν το εμβαδόν ενός κύκλου παίρνοντας 3 φορές το τετράγωνο της ακτίνας του, δίνοντας για το π την τιμή π=3.
Αργότερα, κατά το 1.900 με 1.680 π.Χ., επιγραφές στη Βαβυλώνα υποδηλώνουν ότι η αξία του π είναι 3,125 που αποτελεί μια εξαιρετική προσέγγιση δεδομένου της εποχής, αρκεί να αναλογιστούμε ότι εκείνη η περίοδος αποτελεί την αρχή της εποχής του σιδήρου!
ατά το 1650 π.Χ. οι αρχαίοι Αιγύπτιοι εκτίμησαν ότι η αξία του π είναι 3,1605.
Μια από τις πιο σημαντικές εκτιμήσεις όμως πραγματοποιήθηκε από τον Αρχιμήδη, έναν από τους μεγαλύτερος μαθηματικούς της αρχαίας εποχής.
 
Παρατήρησε ότι αν δημιουργηθεί ένας κύκλος, ένα εγγεγραμμένο τετράγωνο (μέσα στον κύκλο) και ένα περιγγεγραμμένο τετράγωνο (έξω από τον κύκλο), ο αριθμός π θα μπορεί να εκτιμηθεί ως εξής.
Περίμετρος περιγγεγραμμένου τετραγώνου / διάμετρο κύκλου = 4
Περίμετρος εγγεγγραμμένου τετραγώνου / διάμετρο κύκλο = 2,82
Άρα 4<π<2,82.
Στη συνέχεια παρατήρησε ότι ένα κανονικό πεντάγωνο μοιάζει περισσότερο με τον κύκλο και ένα κανονικό εξάγωνο ακόμα περισσότερο κλπ.
Χρησιμοποιώντας λοιπόν ένα κανονικό πολύγωνο με 96 πλευρές εγγεγραμμένο σε έναν κύκλου (μέσα στον κύκλο) και ένα κανονικό πολύγωνο με 96 πλευρές περιγγεγραμμένο στον κύκλο (έξω από τον κύκλο), κατάφερε να εκτιμήσει τον αριθμό π πάλι με τον ίδιο τρόπο.
Περίμετρος περιγγεγραμμένου πολυγώνου / διάμετρο κύκλου = 3,1408
Περίμετρος εγγεγγραμμένου πολυγώνου / διάμετρο κύκλο = 3,1429
Άρα 3,1408 < π < 3,1429
 
Στον Πλάτωνα αποδίδεται η παρακάτω φράση
«Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι»
 
Τα γράμματα κάθε λέξης της παραπάνω φράσης αντιστοιχούν σε ένα ψηφίο του αριθμού π από τα πρώτα 23.
Αεί (3,) ο (1) Θεός (4) ο (1) Μέγας (5) γεωμετρεί (9), το (2) κύκλου (6) μήκος (5) ίνα (3) ορίση (5) διαμέτρω (😎, παρήγαγεν (9) αριθμόν (7) απέραντον (9), και (3) όν (2), φεύ (3), ουδέποτε (😎 όλον (4) θνητοί (6) θα (2) εύρωσι (6)
Η μελέτη του αριθμού π έπαυσε να απασχολεί την Ευρώπη για πάνω από μια χιλιετία. Την σκυτάλη πήραν μαθηματικοί από την Κίνα, Ινδία και Περσία. Χρησιμοποίησαν παρόμοιες μεθόδους με αυτές του Αρχιμήδη για την εκτίμηση του π, συγκρίνοντας το εμβαδόν των κανονικών πολυγώνων που άγγιζαν έως και 12.288 πλευρές. Ως αποτέλεσμα να εκτιμάται ότι π=3.14159.
 
Η ενασχόληση με τον αριθμό π στην Ευρώπη επανέρχεται κατά το 1.600 μ.Χ. Η ανάπτυξη της Άλγεβρας και τις ανάλυσης αποτέλεσαν καθοριστικό παράγοντα για τον ακριβέστερο προσδιορισμό του.
 
Το 1699 ο Αbraham Sharp, Άγγλος μαθηματικός και αστρονόμος προσδιόρισε τον αριθμό π με ακρίβεια 71 ψηφίων. Το 1706 ο John Machin, καθηγητής αστρονομίας προσδιόρισε το π με ακρίβεια 100 ψηφίων και το 1719 ο μαθηματικός Thomas Fantet de Lagny με ακρίβεια 112 ψηφίων.
 
Τον 20ο αιώνα η ανακάλυψη των υπολογιστών έκανε πολύ πιο εύκολη την διαδικασία προσέγγισης του αριθμού π, με εκτιμήσεις που ανέρχονται σε ακρίβεια 2.037 ψηφίων.
Σήμερα το παγκόσμια ρεκόρ υπολογισμού του αριθμού π το κατέχει ο Peter Trueb, υπολογίζοντας τον με ακρίβεια 22.459.157.718.361 (22,4 τρισεκατομμύρια) ψηφίων. Ο υπολογιστής που χρησιμοποίησε για να τρέξει το πρόγραμμα περιείχε 24 σκληρούς δίσκους με 6 terabytes μνήμης για να καλύψει το μεγάλο όγκο δεδομένων.
Η προσφορά του αριθμού π
Λόγω της συσχέτισής του με τον κύκλο, ο αριθμός π εμφανίζεται σε πολλούς τομείς των μαθηματικών όπως είναι η τριγωνομετρία (ένας κλάδος των μαθηματικών που εξετάζει την σχέση μεταξύ του μήκους των πλευρών ενός τριγώνου με τις γωνίες του) και η γεωμετρία, οι οποίες είναι απαραίτητες σε άλλους τομείς όπως η αρχιτεκτονική και η ρομποτική.
Βοηθάει τους επιστήμονες να καταλάβουν αντικείμενα και φαινόμενα στη φύση που περιλαμβάνουν κυκλικό σχήμα, όπως η τροχιά των πλανητών, τα ομόκεντρα κύματα που δημιουργούνται από μια πέτρα που πέφτει για παράδειγμα σε μια λίμνη ή ακόμα και τον τρόπο με τον οποίο ο ήχος ‘’κυματίζεται΄’’.
Εμφανίζεται ακόμα και σε υπολογισμούς όπου οι κύκλοι δεν φαίνεται να υπάρχουν, όπως είναι η ταυτότητα το Euler eiπ+1=0, μια ταυτότητα που αφορά τον κλάδο των μιγαδικών αριθμών και έχει χαρακτηριστεί ως ‘’μαθηματική ομορφιά’’.
Από το 1988 και έπειτα, ο αριθμός π γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 14 Μαρτίου, λόγω της αναγραφής της ημερομηνίας 3/14 σύμφωνα με τον Αμερικανικό τρόπο γραφής που περιλαμβάνει τα 3 πρώτα ψηφία του αριθμού.
Η ημέρα αυτή γιορτάζεται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους με εκδηλώσεις σε διάφορα μουσεία και πανεπιστήμια, όπως συζήτηση για την σημασία του αριθμού, κατανάλωση και πέταγμα πιτών, ακόμα και παρέλαση γύρω από τους κυκλικούς χώρους αυτών των κτιρίων.
Αϊνστάιν, Χόκινς , π (Pi)Παράλληλα αυτή η ημέρα είναι ιστορικής σημασίας, γιατί είναι η ημέρα της γέννησης του Albert Einstein (14 Μαρτίου 1879) και του θανάτου του Steven Hawking (14 Μαρτίου 2018), δύο από τους λαμπρότερους φυσικούς της σύγχρονης ιστορίας μας.

Ο μεγαλύτερος κυματοθραύστης στον κόσμο βρίσκεται στο Ιράκ και έχει μπει στο βιβλίο ρεκόρ Γκίνες.

Ο κυματοθραύστης, που βρίσκεται στο λιμάνι Faw στο Κυβερνείο της Βασόρας, εκτείνεται σε μήκος 14,5 χιλιομέτρων και κατασκευάστηκε για να προστατεύει τα πλοία που έρχονται στο Ιράκ, από τα μεγάλα κύματα και για να διευκολύνει τα απευθείας ταξίδια τους, στο Grand Faw Port , χωρίς να χρειάζεται να περάσουν από άλλες χώρες.
Ο κυματοθραύστης ,χρειάστηκε πέντε χρόνια για να κατασκευαστεί και κόστισε 591 εκατομμύρια δολάρια!
Τον Απρίλιο του 2020 πιστοποιήθηκε ως ο μεγαλύτερος κυματοθραύστης στον κόσμο από το βιβλίο ρεκόρ Γκίνες!
 
KIMATOTHRAYSTISIRAK
 
 
Πηγή: Mechanics Mix

Δεύτερη υπερποταμάρα -και μεγαλύτερο ποτάμι της Δυτικής Αφρικής- είναι ο ποταμός Νίγηρας!

Με μήκος 4.200 χιλιόμετρα είναι το τρίτο ποτάμι της Αφρικής σε μήκος (μετά από Νείλο και Κονγκό).
 
 Το όνομα Νίγηρας ίσως προέρχεται από τον ποταμό “Νίγρη” που αναφέρει ο Πλίνιος, αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί ότι αναφερόταν όντως στον Νίγηρα με αυτό το όνομα. Οι διαφορετικές γλώσσες των γύρω περιοχών έχουν πάντως πολλά ονόματα για τον Νίγηρα, όπως Ίσα (το ποτάμι), Κουάρα, Όγια (από τη θεά των Γιορούμπα) και Τζολίμπα (μεγάλο ποτάμι)!
O Νίγηρας πηγάζει στα υψίπεδα της Γουινέας, περίπου 250 χιλιόμετρα μακριά από τις ακτές της Αφρικής στον Ατλαντικό Ωκεανό και σε υψόμετρο 850 μέτρα πάνω από τη στάθμη της θάλασσας.
 Κοντά στην πόλη Μοπτί του Μάλι, ο Νίγηρας σχηματίζει το λεγόμενο “εσωτερικό δέλτα του Νίγηρα” ή “Μασίνα”, μια γόνιμη περιοχή ακριβώς νότια της Ερήμου Σαχάρα, όπου στηρίζεται στις ετήσιες πλημμύρες του Νίγηρα για να διατηρήσει τη ζωή του πράσινου στο Δέλτα.
  Οι γεωλόγοι προσπαθούν να κατανοήσουν το ασυνήθιστο σχήμα “μπούμερανγκ” του Νίγηρα εδώ και εκατοντάδες χρόνια, μιας και το ποτάμι έχει τις πηγές του κοντά στον ωκεανό, αλλά ρέει προς εσωτερικά, χερσαία εδάφη και στην αρχαία πόλη του Τιμπουκτού κάνει μία κλειστή στροφή προς τον Κόλπο της Γουινέας. Αυτό το σχήμα εικάζεται ότι προήλθε από την ένωση δύο αρχαίων ποταμών, ότι δηλαδή ο Νίγηρας ήταν δύο ποτάμια, τα οποία συναντήθηκαν λόγω διάβρωσης των εδαφών που τα χώριζαν!
 Ο μεγαλύτερος παραπόταμος του Νίγηρα λέγεται Μπενουέ, που προέρχεται από τη γλώσσα Μπάττα και σημαίνει “Μητέρα των Νερών”!
 
 
Πηγή φωτό: wanderlust
Η γεωγραφία είναι πολύ κουλ

Θερμαινόμενα πεζοδρόμια: Μια καινοτόμος λύση για τον χειμώνα στην Ιαπωνία

Τα θερμαινόμενα πεζοδρόμια είναι μια δημοφιλής λύση σε περιοχές με ψυχρό κλίμα, όπως στην Ιαπωνία, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα της συσσώρευσης του χιονιού και του πάγου.
 
Αυτά τα συστήματα λειτουργούν κυρίως με δύο τρόπους: ηλεκτρικά ή μέσω υδραυλικών (με βάση το νερό) συστημάτων.
 
Η λειτουργία των θερμαινόμενων πεζοδρομίων στην Ιαπωνία
Στην Ιαπωνία, οι ηλεκτρικές εγκαταστάσεις είναι οι πιο διαδεδομένες. Το σύστημα περιλαμβάνει καλώδια ή χαλιά θέρμανσης κάτω από το οδόστρωμα και Θερμαίνουν μέσω ηλεκτρικής ενέργειας.
Αυτή η θέρμανση διατηρεί την επιφάνεια των πεζοδρομίων χωρίς χιόνι και πάγο, βελτιώνοντας την ασφάλεια των πεζών κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Η αποφυγή του πάγου και της συσσώρευσης χιονιού μειώνει τις πιθανότητες ατυχημάτων και διευκολύνει την προσβασιμότητα των δρόμων​
 
Πλεονεκτήματα της χρήσης θερμαινόμενων πεζοδρομίων
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα αυτών των συστημάτων είναι ότι μειώνουν την ανάγκη για παραδοσιακές μεθόδους αποχιονισμού, όπως το χιονοκοπτικό και η χρήση αλατιού.
Αυτές οι παραδοσιακές μέθοδοι, εκτός από ότι είναι χρονοβόρες, ενδέχεται να προκαλέσουν φθορά στις υποδομές και να επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Παράλληλα, τα θερμαινόμενα πεζοδρόμια διασφαλίζουν ότι οι δρόμοι παραμένουν καθαροί και χωρίς χιόνι καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα. Δημιουργούν έτσι μια πιο αισθητικά ευχάριστη εικόνα​.
 
 
 
 
 
 
 
 
Πηγή: Αισθάνομαι Καλύτερα

Γνωρίζατε για τα κρεβάτια κουτιά (Box-bed);

Ήταν διαδεδομένα κατά τη διάρκεια της μεσαιωνικής περιόδου.
Ήταν πολύτιμα για την άνεση και τη ζεστασιά τους 600 χρόνια πριν!!
Αυτά τα κρεβάτια σχεδιάστηκαν για να διατηρήσουν τη θερμότητα που παράγει το άτομο που κοιμάται, καθιστώντας τα ένα άνετο καταφύγιο.
boxxbedd
Επιπλέον, ο κλειστός σχεδιασμός τους προσέφερε κάποιο βαθμό ιδιωτικότητας, ενισχύοντας περαιτέρω την γοητεία τους για χαλάρωση.
 
Μερικές φορές (κυρίως για τους πιο πλούσιους), το κουτί-κρεβάτι ήταν περίτεχνα διακοσμημένο (τα περισσότερα διακοσμητικά ήταν στις πόρτες) με σκαλίσματα, περίπλοκα διατεταγμένες χάλκινες κεφαλές καρφιών.
 

Σαν Σήμερα |«Ηχήστε οι Σάλπιγγες»: Η Κηδεία του Κωστή Παλαμά

Ήταν 27 Φεβρουαρίου 1943 έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 84 ετών, ο σπουδαίος έλληνας ποιητής Κωστής Παλαμάς. Ήταν βαριά άρρωστος όταν τον συνάντησε ο χάρος στο σπίτι του, στην οδό Περιάνδρου 3 στην Πλάκα. Λίγες μέρες νωρίτερα, στις 9 Φεβρουαρίου του 1943, είχε πάρει τη γυναίκα του Μαρία.
Το νέο του θανάτου του επιφανέστερου ποιητή της γενιάς του 1880 κυκλοφόρησε με αστραπιαία ταχύτητα στην κατοχική Αθήνα.
«Χτες βράδυ μία είδηση ακατανόητη μας ήρθε.
Μία είδηση ασύλληπτη.
Ο Γέρο-Παλαμάς πέθανε.
Είχαμε ξεχάσει πως ήταν "θνητός" γράφει στο προσωπικό της ημερολόγιο η Ιωάννα Τσάτσου.
Από νωρίς το πρωί της 28ης Φεβρουαρίου πλήθος λαού άρχισε να συγκεντρώνεται στο Α' Νεκροταφείο Αθηνών για να αποτίσει το ύστατο χαίρε στον μεγάλο ποιητή, αλλά και για να εκφράσει τα αντικατοχικά του αισθήματα.
Στις 11 το πρωί άρχισε η νεκρώσιμος ακολουθία, χοροσταντούντος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Δαμασκηνού.
Ο πνευματικός κόσμος της χώρας έδωσε βροντερό «παρών»: Σπύρος Μελάς, Μαρίκα Κοτοπούλη, Κωνσταντίνος Τσάτσος, Γιώργος Θεοτοκάς, Άγγελος Σικελιανός, Ηλίας Βενέζης, Ιωάννα Τσάτσου, Γιώργος Κατσίμπαλης, κ.ά.
Οι επίσημες αρχές, προσπαθώντας να περιορίσουν το νόημα της παλλαϊκής συγκέντρωσης, εκπροσωπήθηκαν στην κηδεία από τον ίδιο τον δοτό πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Λογοθετόπουλο και από εκπροσώπους των γερμανικών και ιταλικών κατοχικών δυνάμεων.
palamams2
Αυτό δεν απέτρεψε τη μετατροπή της κηδείας σε εκδήλωση πατριωτικής έξαρσης.
«Σε αυτό το φέρετρο ακουμπάει η Ελλάδα»
είπε εύστοχα ο ποιητής Άγγελος Σικελιανός (1884-1951), δίνοντας το πνεύμα ομόθυμης παρουσίας του λαού στην κηδεία.
Και «με μια φωνή όσο ποτέ δυνατή» απήγγειλε το ποίημα "Παλαμάς",
που είχε γράψει τα χαράματα της 28ης Φεβρουαρίου προς τιμήν του μεγάλου ποιητή:
Ηχήστε οι σάλπιγγες... Καμπάνες βροντερές,
δονήστε σύγκορμη τη χώρα πέρα ως πέρα...
Βογκήστε τύμπανα πολέμου... Οι φοβερές
σημαίες, ξεδιπλωθείτε στον αέρα !
Σ' αυτό το φέρετρο ακουμπά η Ελλάδα! Ένα βουνό
με δάφνες αν υψώσουμε ως το Πήλιο κι ως την Όσσα,
κι αν το πυργώσουμε ως τον έβδομο ουρανό,
ποιόν κλεί, τι κι αν το πεί η δικιά μου γλώσσα;
Μα εσύ Λαέ, που τη φτωχή σου τη μιλιά,
Ήρωας την πήρε και την ύψωσε ως τ' αστέρια,
μεράσου τώρα τη θεϊκή φεγγοβολιά
της τέλειας δόξας του, ανασήκωσ' τον στα χέρια
γιγάντιο φλάμπουρο κι απάνω από μας
που τον υμνούμε με καρδιά αναμμένη,
πες μ' ένα μόνο ανασασμόν: "Ο Παλαμάς !",
ν' αντιβογκήσει τ' όνομά του η οικουμένη !
Ηχήστε οι σάλπιγγες... Καμπάνες βροντερές,
δονήστε σύγκορμη τη χώρα πέρα ως πέρα...
Βογκήστε τύμπανα πολέμου... Οι φοβερές
σημαίες, ξεδιπλωθείτε στον αέρα !
Σ' αυτό το φέρετρο ακουμπά η Ελλάδα ! Ένας λαός,
σηκώνοντας τα μάτια του τη βλέπει...
κι ακέριος φλέγεται ως με τ' άδυτο ο Ναός,
κι από ψηλά νεφέλη Δόξας τονε σκέπει.
Τι πάνωθέ μας, όπου ο άρρητος παλμός
της αιωνιότητας, αστράφτει αυτήν την ώρα
Ορφέας, Ηράκλειτος, Αισχύλος, Σολωμός
την άγια δέχονται ψυχή την τροπαιοφόρα,
που αφού το έργο της θεμέλιωσε βαθιά
στη γην αυτήν με μιαν ισόθεη Σκέψη,
τον τρισμακάριο τώρα πάει ψηλά τον Ίακχο
με τους αθάνατους θεούς για να χορέψει.
Ηχήστε οι σάλπιγγες... Καμπάνες βροντερές,
δονήστε σύγκορμη τη χώρα πέρα ως πέρα...
Βόγκα Παιάνα ! Οι σημαίες οι φοβερές
της Λευτεριάς ξεδιπλωθείτε στον αέρα...

Το πρώτο usb στικάκι που κυκλοφόρησε στον κόσμο, με χωρητικότητα 8MB!

Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής : Στη φωτογραφία βλέπετε το πρώτο usb στικάκι που κυκλοφόρησε στον κόσμο, με χωρητικότητα 8MB!

Το θυμηθήκαμε γιατί μόλις σήμερα αγοράσαμε ένα στικάκι 256GB!
 
Στις 26 Φεβρουαρίου 2000, μία μικρή εταιρεία από την Σιγκαπούρη, η Trek, παρουσίασε στην έκθεση Cebit στην Γερμανία, μία μικρή συσκευή που θα έφερνε την επανάσταση στην αποθήκευση και μεταφορά αρχείων.
Το ThumbDrive είναι το πρώτο USB Stick που θα μπει σε παραγωγή.
 
Μία εφεύρεση που τα επόμενα χρόνια κατήργησε μία σειρά από άλλα μέσα, όπως τα εξωτερικά floppy drives, CD και DVD recorders. Και χάρη στην οποία, σήμερα δεκάδες GB δεδομένων χωράνε σε μία μικρή θήκη στο πορτοφόλι.
Στα 1998, μόλις δύο χρόνια από την εμφάνιση της θύρας USB και χρονιά κυκλοφορίας των Windows 98, οπότε αυτός ο τύπος θύρας γίνεται η σταθερά των plug and play συσκευών, «γεννήθηκε» μία απλή αλλά και επαναστατική ιδέα: η κατασκευή μίας εξωτερικής συσκευής αποθήκευσης USB, σε μέγεθος μπρελόκ. Το μόνο που χρειάζονταν ήταν κύκλωμα μνήμης που να διατηρεί τα δεδομένα και χωρίς ρεύμα (non-volatile), ένας ελεγκτής και το βύσμα για τη σύνδεση στη θύρα USB.
Ένα πλαστικό περίβλημα αρκούσε για την προστασία τους. Εφόσον μπορούσε να αξιοποιήσει τη λειτουργία plug and play των Windows, το μόνο που χρειαζόταν ήταν να συνδεθεί στη θύρα του υπολογιστή και να αναγνωριστεί άμεσα σαν εξωτερική μονάδα αποθήκευσης. Κάπως έτσι γεννήθηκε το USB stick.
 
Η πρώτη εταιρεία που κατάφερε να ολοκληρώσει μία τέτοια εφαρμογή και να την βάλει σε εμπορική χρήση, ήταν η Trek Technology, μία μικρή οικογενειακή επιχείρηση στη Σιγκαπούρη. Το Trek ThumbDrive, με 8ΜΒ στην αρχική του έκδοση, χωρούσε σχεδόν εξαπλάσια δεδομένα από μία δισκέτα 3,5” και είχε μόλις ένα κλάσμα του μεγέθους της, χωρίς να χρειάζεται συσκευή για να γίνει η ανάγνωση/εγγραφή.
Η επιτυχία του ThumbDrive ήταν τόσο άμεση και γιγαντιαία, ώστε η Trek μετατράπηκε μέσα σε ελάχιστο χρόνο, από μία εταιρεία των πέντε εργαζομένων σε πολυεθνική με γραφεία σε όλες τις μεγάλες χώρες του κόσμου.
 
-Σχετικά με την ευρεσιτεχνία του ThumbDrive-
Το τεράστιο ενδιαφέρον και η δημοφιλία του ThumbDrive οδήγησε στην παραγωγή παρόμοιων συσκευών από άλλους κατασκευαστές σε πολλά μέρη του κόσμου, κάτι που συνέβη λίγο καιρό μετά την κυκλοφορία του. Υπήρξαν επίσης αξιώσεις από ανταγωνιστικές εταιρείες σχετικά με την εφεύρεση του usb stick. Για παράδειγμα, η κινεζική εταιρεία Netac Technology ισχυρίστηκε ότι εφηύρε τη μονάδα flash USB.
Τον Απρίλιο του 2002 η εταιρεία Trek έλαβε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το ThumbDrive από το αντίστοιχο γραφείο της Σιγκαπούρης. Έπειτα η Trek ξεκίνησε μια από δικαστικές διαμάχες, κάνοντας αγωγές κατά τεσσάρων εταιρειών που παραβίασαν τα δικαιώματα που προέρχονταν από το κατοχυρωμένο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Trek. Για το usb flash. Το 2005 το Ανώτατο Δικαστήριο της Σιγκαπούρης αποφάνθηκε υπέρ της Trek.
Η Trek για να προστατεύσει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας για το ThumbDrive εκτός Σιγκαπούρης, έπρεπε να αποκτήσει σταδιακά προστασία ευρεσιτεχνίας σε άλλες χώρες, καθώς τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας είναι έγκυρα μόνο στη χώρα που δόθηκαν. Μέχρι να καταφέρει η Trek να κάνει αιτήσεις για την ευρεσιτεχνία σε διάφορες χώρες, μια χρονοβόρα διαδικασία, το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Trek στο Ηνωμένο Βασίλειο ανακλήθηκε το 2005.
Νωρίτερα από το 2000 συνέβησαν τα ακόλουθα μια και πολλοί έχουν δηλώσει ότι είναι ο εφευρέτης της μονάδας flash USB. Στις 5 Απριλίου 1999, ο Amir Ban, ο Dov Moran και ο Oron Ogdan της M-Systems, μιας ισραηλινής εταιρείας, υπέβαλαν αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας με τίτλο """"Architecture for a Universal Serial Bus-Based PC Flash Disk"""". Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας χορηγήθηκε στη συνέχεια στις 14 Νοεμβρίου 2000 και αυτά τα άτομα έχουν συχνά αναγνωριστεί ως οι εφευρέτες της μονάδας flash USB.
Επίσης, το 1999, ο Shimon Shmueli, μηχανικός της IBM, υπέβαλε μια αίτηση ευρεσιτεχνίας βεβαιώνοντας ότι ήταν αυτός που είχε εφεύρει τη μονάδα flash USB. Επιπλέον, ο Pua Khein-Seng, ένας Μαλαισιανός μηχανικός, έχει επίσης αναγνωριστεί από κάποιος ως ο πιθανός εφευρέτης του usb stick.
 
Ωστόσο, για την «πατρότητα» του usb stick, παρότι έχουν υπάρξει πολλές δικαστικές διαμάχες/αγωγές, το ερώτημα ποιος ήταν ο πρώτος που εφηύρε τη μονάδα flash USB δεν έχει διευθετηθεί οριστικά και υπάρχουν πολλές αξιώσεις.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Το Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής®, το μεγαλύτερο Μουσείο Πληροφορικής στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ξεκίνησε τις δραστηριότητες του το 2008 και από το 2012 αποτελεί τον πρώτο επίσημο φορέα στην Ελλάδα που συγκεντρώνει τη γνώση για την εξέλιξη στο χώρο της πληροφορικής από το 1970 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990 σε έναν ενιαίο χώρο.

Διεύθυνση: Πέτρου Σπυρόπουλου 2 & Θεσσαλονίκης, Μοσχάτο

Τηλέφωνο: 210 300 70 10

 

Από πού προήλθε η έμπνευση για τις μοναδικές μασκότ των Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004; ​

Ο Φοίβος και η Αθηνά, οι επίσημες μασκότ των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004, ξεχωρίζουν ως ένα από τα λίγα ανθρωπόμορφα παραδείγματα μασκότ στην ιστορία του θεσμού. ​
Οι δύο μασκότ, με ονόματα εμπνευσμένα από τον Απόλλωνα και την Αθηνά, συμβολίζουν τη γέφυρα μεταξύ της κληρονομιάς των αρχαίων αγώνων και των ιδανικών του σύγχρονου Ολυμπισμού: συμμετοχή, αδελφοσύνη, ισότητα και ευγενή άμιλλα. Μάθετε περισσότερα με μία επίσκεψη στο Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας! ​
Μάθετε περισσότερα με μία επίσκεψη στο Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας! ​
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Where did the inspiration for the characteristic mascots of the Athens 2004 Olympic Games originate from? ​
The official mascots Phevos and Athena, are notable for being among the few anthropomorphic representations in the history of the Olympics. ​
Their design was influenced by a 7th-century BC terracotta statuette from Boeotia, which is regarded as an ancient religious artifact and referred to as a “doll” by the curators at the National Archaeological Museum. ​
The mascots' names draw from the Greek gods Apollo (Phevos) and Athena, embodying a connection between the rich legacy of the ancient Games and the principles of contemporary Olympism, which include participation, brotherhood, equality, and fair play. ​
Experience the thrill of the Athens Olympic Museum by visiting and seeing them up close!​

Πώς να δεις το επόμενο ΚΤΕΟ του αυτοκινήτου σου με ένα ΚΛΙΚ

Απλά και εύκολα μέσω του κινητού τηλεφώνου του μπορεί πλέον ο οδηγός να αντλήσει χρήσιμα στοιχεία για τον τεχνικό έλεγχο του οχήματός του.

Μεγάλη ευκολία προσφέρει σε όλους τους οδηγούς το Gov.gr Wallet, το ψηφιακό πορτοφόλι που επιτρέπει να έχουμε συγκεντρωμένες στο κινητό μας τηλέφωνο όλες τις πληροφορίες που αφορούν το όχημά μας.

Πώς να δεις το επόμενο ΚΤΕΟ του αυτοκινήτου σου με ένα ΚΛΙΚ

Πιο αναλυτικά, μέσω του Gov.gr Wallet, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων έχουν πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία του οχήματός τους, όπως αυτά τηρούνται σε μητρώα φορέων της Δημόσιας Διοίκησης.

Τα στοιχεία ομαδοποιούνται σε κατηγορίες βάσει των μητρώων από τα οποία αντλούνται.

Μεταξύ των πληροφοριών που είναι πλέον διαθέσιμες στο Gov.gr Wallet -μετά και την ένταξη του MyAuto- είναι και εκείνες που αφορούν στον τεχνικό έλεγχο του αυτοκινήτου.

Εάν, λοιπόν, επιλέξει ο οδηγός την ενότητα «ΚΤΕΟ», τότε είναι σε θέση να δει πότε λήγει ο τεχνικός έλεγχος του οχήματός του, έχοντας με αυτό τον τρόπο τη δυνατότητα να προγραμματίσει έγκαιρα το επόμενο ΚΤΕΟ, και να αποφύγει τα πρόστιμα που υπάρχουν.

Προκειμένου, όμως, να μπορέσει ο οδηγός να έχει πρόσβαση στη συγκεκριμένη υπηρεσία, είναι προαπαιτούμενο να έχει «κατεβάσει» την εφαρμογή Gov.gr Wallet στο κινητό του τηλέφωνο

Στη συνέχεια, μπαίνοντας στο app πρέπει να επιλέξει το «+» στο δεξί πάνω σημείο της εφαρμογής και από το υπομενού που θα εμφανιστεί την επιλογή «Το όχημά μου (MyAuto)».

Οι πληροφορίες θα εμφανιστούν αυτόματα στην αρχική σελίδα του Gov.gr Wallet, ακριβώς κάτω από το δελτίο ταυτότητας και την άδεια οδήγησης του οδηγού.

Να υπενθυμίσουμε πως όλα τα νέα επιβατικά ΙΧ περνούν για πρώτη φορά από ΚΤΕΟ όταν συμπληρωθούν 4 έτη από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας.

Έπειτα, πρέπει να διενεργείται περιοδικός έλεγχος ανά 2 χρόνια, εξαιρουμένων των ταξί και των εκπαιδευτικών οχημάτων (οχήματα Σχολών Οδηγών) στα οποία ο περιοδικός έλεγχος πρέπει να διενεργείται κάθε έτος μετά τον αρχικό έλεγχο.

Εκτός του τεχνικού ελέγχου, στο MyAuto παρουσιάζονται στοιχεία για την Άδεια Κυκλοφορίας, τα Τέλη Κυκλοφορίας, αλλά και την Ασφαλιστική Κάλυψη.

Επιπλέον, μέσω του Gov.gr Wallet οι πολίτες μπορούν να συνάπτουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο οχήματος χωρίς να χρειάζεται οι ίδιοι να προσκομίσουν σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή τα απαραίτητα έγγραφα.

Τέλος, στο gov.gr Wallet έχει προστεθεί και το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ). Με αυτό τον τρόπο, οι οδηγοί έχουν πρόσβαση στις παραβάσεις τους, που έχουν καταγραφεί στο ΣΕΣΟ τα τελευταία πέντε χρόνια, καθώς και στις τυχόν ειδοποιήσεις αφαίρεσης της άδειας οδήγησης.

Τι ισχύει μέχρι σήμερα για το πρόστιμο ΚΤΕΟ

– Από 1 έως 30 ημέρες καθυστέρησης, το πρόστιμο είναι στα 16 ευρώ.

– Από 30 ημέρες μέχρι και 6 μήνες, το πρόστιμο είναι στα 33 ευρώ.

– Από 6 μήνες και πάνω, το πρόστιμο είναι στα 65 ευρώ. Σε αυτή τη περίπτωση βεβαιώνεται και πρόστιμο στην εφορία 150 ευρώ για τον ιδιοκτήτη του οχήματος.

Να συμπληρώσουμε πως εάν σας σταματήσει η Τροχαία για έλεγχο και διαπιστωθεί πως δεν έχετε περάσει ΚΤΕΟ το όχημα σας, τότε βεβαιώνεται πρόστιμο 400 ευρώ.

Εάν προσκομίσετε βεβαίωση ΚΤΕΟ εντός 10 ημέρων στην υπηρεσία, τότε το πρόστιμο μειώνεται στα 50 ευρώ.

 

Δημοσιεύθηκε στο e-howto.gr / Πώς να δεις το επόμενο ΚΤΕΟ του αυτοκινήτου σου με ένα ΚΛΙΚ

 

Η MUEVO κλήθηκε να εκπληρώσει μια σημαντική αποστολή: την μετασκευή μιας ιστορικής προθήκης-λειψανοθήκης.

To έργο ανακαίνισης "MINERVE," το Στρατιωτικό Μουσείο στο Παρίσι εγκαινίασε ένα νέο μονοπάτι για την ιστορία των απομάχων το 2024, με τίτλο "Les Invalides: Between History and Memories". Σε αυτό το πλαίσιο, η MUEVO κλήθηκε να εκπληρώσει μια σημαντική αποστολή: την μετασκευή μιας ιστορικής προθήκης-λειψανοθήκης.
Σχεδιασμένη το 1861, η εν λόγω προθήκη είναι από μόνη της ένα τεχνούργημα εξαίρετης ποιότητας, που κατασκευάστηκε για να φιλοξενήσει αναμνήσεις του Ναπολέοντα, όπως το Ξίφος του Άουστερλιτς, το Καπέλο του Eylau και τα διακριτικά της Λεγεώνας της Τιμής, μεταξύ άλλων πολύτιμων κειμηλίων.
Η προθήκη βρίσκεται στην αίθουσα Vauban, την πρώην τραπεζαρία του Μεγάρου των Απομάχων (Hôtel National des Invalides), και τα περιεχόμενά της παρουσιάζονται στο κοινό σε ένα ακόμα πιο ασφαλές περιβάλλον μετά τη συνεισφορά μας.
_________________________________________________________________________________________________________________________
As part of the MINERVE renovation project, the Musée de l’Armée in Paris inaugurated a new trail on the history of Les Invalides in 2024, entitled Les Invalides: Between History and Memories. In this context, MUEVOwas summoned to the Museum to fulfill a challenging mission: the retrofitting of a heritage reliquary display case.
Designed in 1861, the reliquary display case is itself an extraordinary piece of craftsmanship, that was constructed to house the memories of Napoleon I, including the sword of Austerlitz, the hat of Eylau, and the collar of the Legion of Honor, amongst other precious relics.
Housed in the Vauban room, the former refectory of the Hôtel National des Invalides, the contents of the reliquary display case are presented to the public in an even more secure environment following our company’s contributions.

Γιατί πρέπει να βάζω βενζίνη στο αυτοκίνητο μόνο τη Δευτέρα -Ο κανόνας που λίγοι γνωρίζουν

Μια πιο προσεκτική επιλογή της ημέρας για το γέμισμα του αυτοκινήτου μας, μπορεί να μας επιτρέψει να κερδίσουμε λεφτά.

Αν μέχρι σήμερα νομίζατε ότι όλες οι ημέρες της εβδομάδας είναι ίδιες και ως εκ τούτου ιδανικές για να επισκεφθείτε ένα βενζινάδικο και να ανεφοδιάσετε το αυτοκίνητό σας τότε ίσως χρειαστεί να αναθεωρήσετε.

Μια έρευνα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής έρχεται να επιβεβαιώσει τα όσα ενδεχομένως μπορεί να εντοπίσει κανείς παρατηρώντας σε καθημερινή βάση τις τιμές των πρατηρίων υγρών καυσίμων.

Αναλύοντας τα δεδομένα που έχει στη διάθεσή της, η πλατφόρμα σύγκρισης τιμών βενζίνης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι κατά τη διάρκεια της εβδομάδας υπάρχουν μικρές αλλά για κάποιους σημαντικές διακυμάνσεις, οι οποίες μάλιστα δεν οφείλονταν σε αυξομειώσεις των διεθνών τιμών του «μαύρου χρυσού».

Αναλύοντας τα στατιστικά στοιχεία για τις τιμές της βενζίνης, η εφαρμογή διαπίστωσε ότι η Δευτέρα προσέφερε σταθερά τη χαμηλότερη μέση τιμή βενζίνης και είναι η καλύτερη μέρα για φουλάρισμα.

Ωστόσο, τα ευρήματα της έκθεσης αποκάλυψαν ότι η Παρασκευή, συνήθως μια από τις πιο ακριβές ημέρες για την βενζίνη, είναι τώρα μία από τις φθηνότερες. Αυτή η απροσδόκητη ανακάλυψη έρχεται σε αντίθεση με τις προηγούμενες αναφορές και υποθέσεις ότι οι οδηγοί θέλουν να γεμίσουν την Παρασκευή για να προετοιμαστούν για τις δραστηριότητες και τις δουλειές του Σαββατοκύριακου.

Αν και υπάρχει διακύμανση στις ημερήσιες τιμές της βενζίνης, το ιδανικό είναι να βάζετε βενζίνη στην αρχή ή το τέλος της εργάσιμης εβδομάδας, τη Δευτέρα ή την Παρασκευή. Μετά τη Δευτέρα, η Κυριακή είναι η φθηνότερη μέρα για γέμισμα του ντεπόζιτου.

Ιστορικά, το Σαββατοκύριακο - συγκεκριμένα το Σάββατο - ήταν η χειρότερη μέρα για αγορά καυσίμων. Έτσι, είναι ασυνήθιστο να βλέπουμε ότι η Πέμπτη είναι μακράν η πιο ακριβή μέρα για αγορά βενζίνης.

Το Σάββατο εξακολουθεί να είναι μια «ακριβή» ημέρα στα βενζινάδικα, συν το ότι είναι μια πολυάσχολη μέρα για το προσωπικό, με ουρές και κίνηση. Ακόμα, τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ξεκάθαρα ότι θα πρέπει να αποφεύγετε τις αντλίες των βενζινάδικων στα μέσα της εβδομάδας, καθώς η Τετάρτη είναι πλέον η δεύτερη πιο «ακριβή» ημέρα μετά την Πέμπτη.

 

Δημοσιεύθηκε στο Γιατί πρέπει να βάζω βενζίνη στο αυτοκίνητο μόνο τη Δευτέρα -Ο κανόνας που λίγοι γνωρίζουν | carandmotor.gr

Πληροφορίες

Δημιουργήσαμε την ομάδα του isthmosnews.gr που είναι μία ζωντανή διαρκώς ανανεωμένη παρέα στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι ανεξαρτήτως ηλικίας και μόρφωσης, που ενδιαφέρονται επαρκώς και νοιάζονται που τολμούν να μοιράζονται απόψεις και να εκφράζονται δημόσια.

Email Επικοινωνίαςpress@isthmosnews.gr

Κοινότητα Viber : Kλίκ ΕΔΩ για να μπείς στην κοινότητα