Η Ελλάδα φτιάχνει νέο αυτοκινητόδρομο μεγαλύτερο και από τη Γερμανία

Η Ελλάδα φτιάχνει νέο αυτοκινητόδρομο μεγαλύτερο και από τη Γερμανία

Ένα όνειρο δεκαετιών για τη Κρήτη, γίνεται πραγματικότητα.

Ο ΒΟΑΚ, είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη και το κορυφαίο αναπτυξιακό έργο στην ιστορία της Κρήτης. Είναι προϋπολογισμού άνω των 2,5 δισ. ευρώ και όταν ολοκληρωθεί θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, μειώνοντας σε θεαματικό βαθμό τα τροχαία ατυχήματα αλλά διευκολυνοντας αφάνταστα τις ζωές των Κρητικων.

Το συνολικό μήκος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης ανέρχεται σε περίπου 300 χλμ, γεγονός που χαρακτηρίζει τον νέο αυτοκινητόδρομο ώς τον μεγαλύτερο υπό κατασκευή σε όλη την Ευρώπη τη συγκεκριμένη περίοδο.

Την συγκεκριμένη στιγμή ο οδικός άξονας ξεπερνά, οτιδήποτε άλλο σε μέγεθος στη Γηραιά Ήπειρο, αλλάζοντας τα δεδομένα στην Κρήτη. Καμία άλλη χώρα, ούτε η Γερμανία, δεν φτιάχνει τέτοιον δρόμο αυτή τη χρονική στιγμή.

Είναι επίσης το κορυφαίο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια. Η χάραξη του έργου και η χρηματοδότηση έχουν ήδη ολοκληρωθεί, όπως και το χρονοδιάγραμμα για κάθε στάδιο του έργου.

Ανάδοχος του έργου έχει οριστεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τα εργοτάξια να βρίσκονται σε τρία σημεία και συγκεκριμένα στο τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη» που κατασκευάζεται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και στο τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», που εκτελείται ως δημόσιο έργο και χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. 

H εξέλιξη των εργασιών ξεπέρασε από τον Ιούνιο το 35%, με τον νέο αυτοκινητόδρομο να αποτελείται από 4 τμήματα και ειδικότερα:

Κίσσαμος – Χανιά

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 37,5 km
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα

Χανιά – Ηράκλειο

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 km – παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 km
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
  • 26 σήραγγες μονού κλάδου
  • 10,8 km νέες γέφυρες
  • 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι

    Χερσόνησος – Νεάπολη

    • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 km. – παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 km
    • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
    • 12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 km.)
    • 5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 km.)
    • 5 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι

    Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος

    • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 14,0 km
    • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ

Δημοσιεύθηκε στο  gocar

Σχετικά Άρθρα

ήξερες ότι...

ήξερες ότι...

ήξερες ότι...(2)

ήξερες ότι...(2)

Πληροφορίες

Το IsthmosNews.gr είναι ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο ενημερωτικό site που
έχει ήδη καθιερωθεί στην Κορινθία και την Πελοπόννησο ως πηγή αξιόπιστης
και καθημερινής ενημέρωσης.
Με σύνθημα «Καθημερινή Ενημέρωση με Άποψη και Επίκεντρο τον Δημότη»,
προσφέρουμε έγκαιρα ρεπορτάζ, ειδήσεις και αφιερώματα για ό,τι συμβαίνει
στον τόπο μας — από την τοπική αυτοδιοίκηση και την οικονομία, μέχρι τον
πολιτισμό, τον τουρισμό και την κοινωνία.

Το κοινό μας είναι ενεργοί δημότες της Κορινθίας , της Πελοποννήσου που
μας εμπιστεύονται για να μένουν πάντα ενημερωμένοι.
Τα νέα της Κορινθίας & Πελοποννήσου δεν κοιμούνται ποτέ.
Και εσύ... γιατί να τα μαθαίνεις τελευταίος;

👉 IsthmosNews.gr — Το site που έγινε καθημερινή σου συνήθεια.

Με εκτίμηση,
Η Ομάδα του isthmos News